Gå til innhold

bunnløs kvinnelig narsissisme - roten til singelkrisen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvordan kan du snakke om kvalitet når du ikke selv vet hva det er, og når du selv er dårlig kvalitet? Ja, å pule rundt på noen du synes er ufyselige, er dårlig kvalitet. Sorry, mack.

Anonymkode: 0a11c...50e

I ekte sosialdemokratisk ånd ser jeg viktigheten av å fordele godene. Er det også galt nå da? 😄

Endret av KallePils
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Bekrefter ikke det ståstedet mitt? Du erkjenner jo det at kvinners personlige komfort overtramper nasjonen, folkeslaget og menns lykke. Så lenge kvinnen får sitt spiller intet annet noen rolle. 

Anonymkode: 0e98f...799

Nei, det sier at menn ikke lenger kan trå på andre, for å få personlig komfort. Nå er vi likere stilt.
Ingen må gå inn i forhold som skader dem, og det er ingen som skylder andre forhold.
Vi kan velge forhold til personer som gjør oss godt, eller å forbli enslige, og ingen av delene tramper på noen.

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Vi er på vei dit, men jeg håper bare vi kommer dit raskere at menn melder seg helt ut av samfunnet, eller at en atomkrig bryter ut. Da vil det ikke lenger bygges hus og leiligheter som dere sterke, lykkelige og selvstendige kvinner kan bo i. Strømmen vil stoppe. Kloakkrør vil råtne og slå lekk. Veiene smuldrer opp og alle offentlige tjenester vil opphøre. Jeg tror samfunnet vi har fått nå trenger en reboot. Back to basics, hvor all selvgodhet og bortskjemthet opphører. Hvor mennesker kan igjen sette pris på hverandre. Og hvor det igjen settes krav til overlevelse og ikke kun krav til komfort. Da må du kvinne virkelig jobbe! Da tipper jeg fløyta vil pipe annerledes.

Anonymkode: 7e4d8...783

En ren løgn. Kvinner bygger det de vil. Å holde avstand til skumle forhold er utelukkende et gode.
Å late som kvinners bortvalg av misogyne menn skader samfunnet eller gode menn er tåpelig.
Vi velger framgang.

Jeg skriver om selvopptatte menn i min kommentar, og du konkluderer med at det er alle menn.

Endret av Andro
  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KallePils skrev (1 time siden):

I ekte sosialdemokratisk ånd ser jeg viktigheten av å fordele godene. Er det også galt nå da? 😄

Kvinner er verken varer eller goder, og du fordeler ingenting. Det vet du selv, gutt. 

Anonymkode: 0a11c...50e

  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Vi er på vei dit, men jeg håper bare vi kommer dit raskere at menn melder seg helt ut av samfunnet, eller at en atomkrig bryter ut. Da vil det ikke lenger bygges hus og leiligheter som dere sterke, lykkelige og selvstendige kvinner kan bo i. Strømmen vil stoppe. Kloakkrør vil råtne og slå lekk. Veiene smuldrer opp og alle offentlige tjenester vil opphøre. Jeg tror samfunnet vi har fått nå trenger en reboot. Back to basics, hvor all selvgodhet og bortskjemthet opphører. Hvor mennesker kan igjen sette pris på hverandre. Og hvor det igjen settes krav til overlevelse og ikke kun krav til komfort. Da må du kvinne virkelig jobbe! Da tipper jeg fløyta vil pipe annerledes.

Anonymkode: 7e4d8...783

Ingenting av det du nevner er avhengig av menn. Vanligere at menn velger slike fysiske yrker ja, men ingen livsnødvendighet. Hvis menn melder seg mer ut av samfunnet er eneste konsekvens at de blir mindre relevante. Underlig om det er et ønske.

For min del er mixen av menn og damer nettopp det som gjør verden interessant. Og jeg ønsker begge kjønn likestilte, at både kvinnesaker og mannssaker tas på alvor. Er absolutt ikke noe mål at kvinner skal være foran på noen område. Trist at endel velger å sette kjønn opp mot hverandre, når vi har det aller best i godt lag med godt samarbeid. Men hvis menn skulle gjøre som du sier og bli en gjeng bitre samfunnsutmeldte sjelder, klarer man seg fint uten. Finnes millioner av sædceller på glass. Og svært få yrker en kvinne ikke kan utføre hvis hun må.

Anonymkode: 8ade6...687

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kvinner er verken varer eller goder, og du fordeler ingenting. Det vet du selv, gutt. 

Anonymkode: 0a11c...50e

Typisk menn å objektivisere kvinner.

Anonymkode: b24f5...aad

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 20.4.2024 den 19.28):

Er grunnen til at det er historisk mange enslige og at det fødes for få barn, det at kvinner ser på seg selv som gudinner, hevet over den mannlige befolkning til de grader at å bli dem verdig er en uoverkommelig oppgave? har det blitt sånn at ingen vanlig dødelig mann kan noensinne nå opp til det eteriske selvbildet den norske kvinne har konstruert for seg selv? det kan nesten virke slik. 

Anonymkode: 0e98f...799

Eh, nei, det er det ikke. Dette høres bare ut som noe incel-oppgulp.

  • Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Bekrefter ikke det ståstedet mitt? Du erkjenner jo det at kvinners personlige komfort overtramper nasjonen, folkeslaget og menns lykke. Så lenge kvinnen får sitt spiller intet annet noen rolle. 

Anonymkode: 0e98f...799

Kvinner er ikke ansvarlige for menns lykke.

Anonymkode: c35ab...cfe

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kvinner er ikke ansvarlige for menns lykke.

Anonymkode: c35ab...cfe

Hva er kvinner ansvarlige for, egentlig? Hva er deres rolle? 

Anonymkode: 0e98f...799

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Hva er kvinner ansvarlige for, egentlig? Hva er deres rolle? 

Anonymkode: 0e98f...799

Er det menns ansvar å gjøre kvinner lykkelige? Hva er menn ansvarlige for, egentlig? Hva er deres rolle?

Anonymkode: c35ab...cfe

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Hva er kvinner ansvarlige for, egentlig? Hva er deres rolle? 

Anonymkode: 0e98f...799

Å ikke begå lovbrudd, å være god mor til et barn om de har barn, å gjøre jobben sin om de har en jobb. Å ikke være utro. Det er vel sånne ansvar vi har på oss, men folk er ulike og ingen er perfekte. Men det vil være verre å ikke være der for et barn enn å bli sykemeldt fra jobben fordi du er deprimert. Foreksempel. 

Normale ting.

Anonymkode: 224ea...758

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.4.2024 den 19.28):

Er grunnen til at det er historisk mange enslige og at det fødes for få barn, det at kvinner ser på seg selv som gudinner, hevet over den mannlige befolkning til de grader at å bli dem verdig er en uoverkommelig oppgave? har det blitt sånn at ingen vanlig dødelig mann kan noensinne nå opp til det eteriske selvbildet den norske kvinne har konstruert for seg selv? det kan nesten virke slik. 

Anonymkode: 0e98f...799

Eneste grunnen til at jeg er singel er at jeg ikke har truffet en mann dom vil gjøre livet mitt bedre en hva det er som singel💁🏼‍♀️

Jeg kan jo ikke gå inn i et forhold for å hjelpe en ufrivillig singel mann liksom.

Grunnen til at jeg er barnløs er at jeg ikke vil ha barn. 
 

 

Vanskeligere er det ikke.

Anonymkode: 42065...27f

  • Liker 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Er det menns ansvar å gjøre kvinner lykkelige? Hva er menn ansvarlige for, egentlig? Hva er deres rolle?

Anonymkode: c35ab...cfe

Menn har mange ansvarsområder, deriblant å holde kvinner i live, trygge, og lykkelige. Samt å straffe og ufarliggjøre de menn som bryter med dette. Det er hele basisen for samfunnet og  sosialkontrakten. 

Anonymkode: 0e98f...799

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grunnen til at det er mange enslige er fordi kvinner ønsker å være enslige.

Menn klarer ikke å fatte at kvinner er single av egen fri vilje fordi ingen menn er single av egen vilje. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, AnonymBruker said:

Kanskje vår idé om kjærligheten egentlig er en kapitalistisk illusjon og genuin hengivenhet er noe som kultiveres i et forhold basert på gjensidig nødvendighet og støtte, og at det eneste kvinnefrigjøringen egentlig frigjorde kvinner fra var deres kapasitet til å være tilfreds..? Har du tenkt på det?

Anonymkode: 0e98f...799

Kvinnefrigjøringen har gitt meg muligheten til å være tilfreds alene. Jeg vet at livet mitt er fullkomment også uten en mann. Det kunne sikkert vært fullkomment med rett mann også, men da må jeg først være interessert i å lete etter rett mann. Enn så lenge er livet mitt for fullt til at det er aktuelt.

21 hours ago, AnonymBruker said:

Tradisjonelle kjønnsroller er det eneste som faktisk finnes.

Selv om infantile feminister har lurt seg selv til å tro noe annet.

Anonymkode: 8b073...244

Kan du definere «tradisjonelle kjønnsroller»? Hvilken tidsperiode snakker vi om her, og er disse kjønnsrollene universale? 
Du kaller feminister infantile, men jeg har ennå tilgode å se verken mannlige eller kvinnelige feminister uttrykke seg like infantilt som de fleste antifeminister. Unnskyld - tradisjonalister 🤭

Endret av UltimateNothing
  • Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kvinner er verken varer eller goder, og du fordeler ingenting. Det vet du selv, gutt. 

Anonymkode: 0a11c...50e

Jeg fordeler da ikke kvinner…? 😂

Tenk litt før du svarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg er kvinne. En voksen kvinne, som har hatt venninner hele livet. Jeg tror jeg kjenner flere kvinner enn TS, og jeg kjenner kvinner bedre enn TS. Og jeg kan si med hånden på hjertet, jeg kjenner ingen kvinner som ser på seg selv som gudinner. Men jeg kjenner mange kvinner som sliter med diverse av komplekser og usikkerhet. Faktisk tror jeg det gjelder alle jenter og kvinner jeg noen gang har møtt, i større eller mindre grad.

Vi får høre, fra alle kanter, hvordan vi bør være for å være bra nok. Hvordan vi bør være for å være drømmedama for en mann, hvordan vi bør være en god mor, hvordan vi bør være for å være gode nok på jobb. Alt prakkes på oss, fra alle kanter. For menn skal vi være evig tynne, evig unge, glattbarberte, alltid har langt hår, alltid være kledd passe sexy, alltid være aktiv og veltrent, alltid være huslig og omsorgsfull. Og vi skal ikke klage, ikke ha egne behov eller ønsker, ikke mase, ikke sutre. Vi skal bare holde kjeft og finne oss i det.

Som god mor skal vi være oppofrende, selvutslettende og absolutt aldri klage. Vi skal aldri bli sliten eller stresse, vi skal aldri heve stemmen, eller kjenne på at man er trøtt etter en natt med minimalt med søvn. Og selvsagt skal vi ha tid til egenpleie, og alltid se smashing ut. Vi må gå tilbake til vår gamle kropp et par timer etter at vi har født, for hvis ikke er vi mislykkede, og da skuffer vi mannen. og viktig også å huske på å stille opp på sex så fort som mulig, for igjen, stakkars mannen.

På jobb skal vi alltid lever. Vi skal være profesjonelle og elegante, og aldri slitne eller stressa. Vi skal jobbe så mye som vi må uten å klage, og alltid levere. Koste hva det koste vil. Uansett. Man har dårlig samvittighet om man tar sykt barn dager eller følger til tannlegen. Og far kan ikke gjøre noe av dette må deres skjønne, for hans jobb er så ufattelig mye viktigere. 

Alt dette og mer til skal vi leve opp til. Men det går ikke opp. Det er ikke mulig. Og når vi viser oss menneskelige, snakker om at det er vanskelig, at vi må prioritere, at vi må velge bort ting, da får vi høre det. Kvinner som velger å gå mot skjønnhetspresset blir i beste fall latterliggjort og mobbet, i verste fall drapstruet. Kvinner som velger bort barn blir pålagt dårlig samvittighet på vegne av staten Norge, og en gjeng bavianer av høyrevridde som bekymrer seg for manko på blondt hår. Kvinner som velger å jobbe redusert blir latterliggjort, men det blir i og for seg kvinner som velger karriere med stort ansvar også. Vi kan ikke vinne i dette her.

Så nei, vi føler oss ikke som gudinner. Samfunnet tillater oss ikke å tenke i den retningen engang. 

Anonymkode: a5669...6ef

Vil bare spre denne kommentaren ned i kommentarfeltet, da den godt kan leses av fler! 👆👌

 

Jo, har én ting å legge til: Menn som tror de vet hva tvang er fordi de måtte gå på skolen var ny for meg.. ikke overraskende, bare nytt

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

UltimateNothing skrev (1 time siden):

Kvinnefrigjøringen har gitt meg muligheten til å være tilfreds alene. Jeg vet at livet mitt er fullkomment også uten en mann. Det kunne sikkert vært fullkomment med rett mann også, men da må jeg først være interessert i å lete etter rett mann. Enn så lenge er livet mitt for fullt til at det er aktuelt.

Kan du definere «tradisjonelle kjønnsroller»? Hvilken tidsperiode snakker vi om her, og er disse kjønnsrollene universale? 
Du kaller feminister infantile, men jeg har ennå tilgode å se verken mannlige eller kvinnelige feminister uttrykke seg like infantilt som de fleste antifeminister. Unnskyld - tradisjonalister 🤭

Kvinnefrigjøringen endrer jo ikke at de aller fleste har behov for nærhet til andre, emosjonelt og fysisk..jeg og greier meg utmerket uten menn praktisk sett. Mentalt sett kan jeg nok dekke behovet mitt for nærhet i andre jeg relaterer til, uansett kjønn, men behovet mitt for fysisk kontakt er det verre med.. Jeg kan overleve alene, men tilfreds vil jeg ikke være, selv om det er langt bedre enn å være med feil mann..

Anonymkode: 3970d...672

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UltimateNothing skrev (8 timer siden):

Du kaller feminister infantile, men jeg har ennå tilgode å se verken mannlige eller kvinnelige feminister uttrykke seg like infantilt som de fleste antifeminister. Unnskyld - tradisjonalister 🤭

Infantilt er kanskje ikke det rette ordet for dette feministiske fyrtårnet, men dystopisk?

»Dworkin never actually wrote that all sex is rape, a claim often attributed to her, but she did see heterosexual intercourse as almost metaphysically degrading, calling it, in her 1987 book “Intercourse,” “the pure, sterile, formal expression of men’s contempt for women.”»

https://www.nytimes.com/2019/02/22/opinion/sunday/trump-feminism-andrea-dworkin.html

Anonymkode: 455a3...e77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

no shame skrev (7 timer siden):

Jo, har én ting å legge til: Menn som tror de vet hva tvang er fordi de måtte gå på skolen var ny for meg.. ikke overraskende, bare nytt

La meg gjette: du er en kvinne som ikke har avtjent førstegangstjeneste under trussel om fengselstraff?

Anonymkode: 455a3...e77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...