Gå til innhold

bunnløs kvinnelig narsissisme - roten til singelkrisen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det stemmer at norske kvinner ikke lenger er viljeløse slaver for sine ektemenn. Det stemmer at norske kvinner ikke lenger må finne seg i vold, utroskap eller ekle fyrer som de hverken liker eller respekterer.

Heldigvis! 

Anonymkode: 93202...cf5

Er dette virkelig hvordan du forestiller deg alle ekteskap før 1960?

Anonymkode: 0e98f...799

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det stemmer at norske kvinner ikke lenger er viljeløse slaver for sine ektemenn. Det stemmer at norske kvinner ikke lenger må finne seg i vold, utroskap eller ekle fyrer som de hverken liker eller respekterer.

Heldigvis! 

Anonymkode: 93202...cf5

Men husk at noen ikke trenger å være ekkel for at noen ikke føler noe, de fleste jeg ikke føler noe romantisk eller seksuelt for, som er nærmest hele befolkningen i nåværende øyeblikk, er jeg helt nøytal til. (Mener ikke at verdens befolkning er utelukket, men du må nesten kjenne dem for å vite, i det minste vær klar over eksistensen deres) 

Anonymkode: 224ea...758

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er dette virkelig hvordan du forestiller deg alle ekteskap før 1960?

Anonymkode: 0e98f...799

Overhodet ikke, men at mange kvinner (og menn) var fastlåst i ulykkelige ekteskap er jeg bombesikker på. 

Anonymkode: 93202...cf5

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er dette virkelig hvordan du forestiller deg alle ekteskap før 1960?

Anonymkode: 0e98f...799

Jo mer tabu og tradisjoner, og jo mindre muligheter for selvstendighet, jo mer er du nødt til å inngå kompromiss med noen. Og kvinner var jo ikke akkurat den som fikk bestemme, bare det at mannen er den som frir legger vekten på at mannen velger kone, ikke omvendt. (Frem til nå) Ikke at de som regel måtte godta en forlovelse, men i fattigdom, press fra familien, trender rundt barn, manglende rett til å eie selv og si nei, ja, da var det nok mye verre enn idag. 

Dette er tiden hvor vi har størst mulighet til å finne noen vi genuint føler for. 

Anonymkode: 224ea...758

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er uendelig takknemlig for å leve i en tid der jeg ikke er avhengig av en mann. Jeg har mange flotte menn i livet mitt (venner og familie), men har valgt bort parforhold. Å dele livet med en mann har aldri gitt meg mer enn kortvarig glede, og deretter ekstraarbeid og mye smerte. Jeg er klar over at dette ikke betyr at alle menn et udugelige, jeg er kanskje bare uheldig. Men livet uten mannlig partner er så langt en velsignelse, og min trygghet og helse er viktigere for meg og alle rundt meg enn behovene til en (for meg) ukjent mann. 

  • Liker 2
  • Hjerte 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jo mer tabu og tradisjoner, og jo mindre muligheter for selvstendighet, jo mer er du nødt til å inngå kompromiss med noen. Og kvinner var jo ikke akkurat den som fikk bestemme, bare det at mannen er den som frir legger vekten på at mannen velger kone, ikke omvendt. (Frem til nå) Ikke at de som regel måtte godta en forlovelse, men i fattigdom, press fra familien, trender rundt barn, manglende rett til å eie selv og si nei, ja, da var det nok mye verre enn idag. 

Dette er tiden hvor vi har størst mulighet til å finne noen vi genuint føler for. 

Anonymkode: 224ea...758

Kanskje vår idé om kjærligheten egentlig er en kapitalistisk illusjon og genuin hengivenhet er noe som kultiveres i et forhold basert på gjensidig nødvendighet og støtte, og at det eneste kvinnefrigjøringen egentlig frigjorde kvinner fra var deres kapasitet til å være tilfreds..? Har du tenkt på det?

Anonymkode: 0e98f...799

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Kanskje vår idé om kjærligheten egentlig er en kapitalistisk illusjon og genuin hengivenhet er noe som kultiveres i et forhold basert på gjensidig nødvendighet og støtte, og at det eneste kvinnefrigjøringen egentlig frigjorde kvinner fra var deres kapasitet til å være tilfreds..? Har du tenkt på det?

Anonymkode: 0e98f...799

Tilfredshet er noe vi må søke og finne. Jeg har ingen mann, så kjærlighetslivet mitt idag er ikke tilfredstillende. MEN livet mitt er på mange måter det, selv om det ikke er perfekt og jeg ønsker noen endringer. Det å være fri til å søke og godkjenne, er den beste formen for å finne ekte lykke. 

Det er ikke kapitalisme, men fordi kroppen min har behov jeg må forholde meg til. Jeg blir redd om noen jeg ikke liker vil være nært meg, glad når jeg ler sammen med en mann jeg er trygg med. Har et behov for å være med en jeg føler meg sett med, som jeg ser, og vi har like verdier og trives sammen. Det handler ikke om samfunnet, det handler om sansenen våre og samspillet med andre mennesker, kåthet, å være glad i, å trives med, å stole på, en trygg havn og noen du kanskje ønsker å oppdra barn med om du kan og begge ønsker. 
Kjærlighet er kroppens møte med mennesker vi liker ekstra godt. Kapitalisme, samfunnstruktur, vi bruker jo det til å dekke våre behov, og finne en samfunns enighet, noen ønsker makt osv. Friheten kvinner har nå er god. 

Jeg skjønner ikke hvorfor du tror at det er frihet som gjør at noen ikke kan finne støtte, når det å ikke ha frihet fratok noen muligheten far å finne en støttende partner. Det var for mange et fengsel. Her kan vi gå når noe ikke stemmer, finne en ny, det er så mye flere åpninger for løsning. 

Anonymkode: 224ea...758

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KallePils skrev (19 minutter siden):

Den moderne verdens problem er mangelen på kvalitet.

… og der stanset plutselig denne tilbakestående "diskusjonen". 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KallePils skrev (20 minutter siden):

Den moderne verdens problem er mangelen på kvalitet.

Det finnes ingen tid i verden hvor mennesker er renere, har mer luksus, og kommuniserer bedre enn nå. 

Anonymkode: 224ea...758

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det finnes ingen tid i verden hvor mennesker er renere, har mer luksus, og kommuniserer bedre enn nå. 

Anonymkode: 224ea...758

Total bommert på alle tre punkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KallePils skrev (Akkurat nå):

Total bommert på alle tre punkter.

Når var de renere, når var de rikere og når kommuniserte de bedre? 

Anonymkode: 224ea...758

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Når var de renere, når var de rikere og når kommuniserte de bedre? 

Anonymkode: 224ea...758

Renere? Absolutt alle tidligere tider.

Rikere? Fullstendig uten relevans.

Kommuniserte bedre? Absolutt alle tidligere tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Realiteten er at kvinner kan være så "narsissistiske" som de vil og fremdeles få seg både ligg og kjæreste, mens menn fjerner seg fra dating fordi de syns at kvinner er for kravstore ender opp som upulte og bitre.

Mange av disse bitre mennene sørger over at de tradisjonelle kjønnsrollene ikke gjelder lenger, men fronter man tradisjonelle kjønnsroller så må man også akseptere at biologien er ulik. Kvinnelig sexlyst er ikke like primal som menn, så kvinner klarer seg helt fint uten en seksualpartner mens mange menn føler seg mislykket uten.

Du kommer i hvert fall ingen vei som mann ved å klage på at kvinner på den måten. 

Anonymkode: 15e6b...47d

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Realiteten er at kvinner kan være så "narsissistiske" som de vil og fremdeles få seg både ligg og kjæreste, mens menn fjerner seg fra dating fordi de syns at kvinner er for kravstore ender opp som upulte og bitre.

Mange av disse bitre mennene sørger over at de tradisjonelle kjønnsrollene ikke gjelder lenger, men fronter man tradisjonelle kjønnsroller så må man også akseptere at biologien er ulik. Kvinnelig sexlyst er ikke like primal som menn, så kvinner klarer seg helt fint uten en seksualpartner mens mange menn føler seg mislykket uten.

Du kommer i hvert fall ingen vei som mann ved å klage på at kvinner på den måten. 

Anonymkode: 15e6b...47d

Tradisjonelle kjønnsroller er det eneste som faktisk finnes.

Selv om infantile feminister har lurt seg selv til å tro noe annet.

Anonymkode: 8b073...244

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Overhodet ikke, men at mange kvinner (og menn) var fastlåst i ulykkelige ekteskap er jeg bombesikker på. 

Anonymkode: 93202...cf5

Det er tilstanden nå også. 

Vi må heldigvis ikke, men det sitter fremdeles langt inne for de fleste å bryte opp ekteskap og familie selv om de er dypt ulykkelige. 

Det motsatte påstås ofte, at folk bare altfor lett går videre, men ser heller at folk kjemper for lenge selv om det er håpløst egentlig. Man går ikke så enkelt ut, men man går ikke helt absolutt inn for å fikse utfordringer heller. Eller det pleier å være minst en som ikke gjør det, og da blir det jo umulig å rette opp noe som ble vanskelig og feil. 

Hvorfor folk er blitt så dårlige til å forvalte sine forhold godt beror kanskje på at man har muligheter til å gå som man tidligere ikke hadde. Det påvirker oss kanskje mentalt på diverse måter som ikke er bra også. Man har jo nødutgangen på gløtt. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KallePils skrev (1 minutt siden):

Renere? Absolutt alle tidligere tider.

Rikere? Fullstendig uten relevans.

Kommuniserte bedre? Absolutt alle tidligere tider.

De hadde ikke de samme hygiene rutinene som vi har nå, før. Jeg siterer min gamle historie lærer som sier: Frankrike under renesanse, nasty. Ikke ordrett sitert, men lignende. Har du skittent vann, tøm det i gatene fra 2 etasje. Må du på toalettet? Finn deg et hjørne. Bare alle sykdommene, nå har vi jo flere medesiner, men lurer på hvor mye som også ble løst av at vi vasket oss mer. SOm under korona vasket vi oss mer på hendene, håndsprit osv. 
Så hva mener du med renere? Mener du at det teknisk sett er flere menensker i verden nå enn før, å siden såpass mange lever i fattigdom, så er det flere skittne mennesker idag, enn det var før? Andre ting? Hvordan skal jeg vite når du ikek utbroderer? Må jo tenke ut svar på egenhånd for deg. 

Ok, da lar vi den gå. 

Jeg vet ikke om du har hørt om tabu før? Vi har tidenes kommunikastive menneskelige samfunn,jeg kan finne ei tilfeldig kvinne fra Luxemburg om jeg øsnker og fortelle henne at da jeg var liten faket jeg at jeg hadde psist opp fisken til middag med å gjemme dem blandt restene av bein og skinn. Vi snakker om alt, vi trenger ikke en gang se hverandre i øynene, noe som gjør det å prate fra levra eller å bare late som at du mener alt annet enn du egentlig gjør, mye lettere. Før tok det lang tid, og flere var mulig under strengere regimer, som noen idag også er så uheldig å være. 

Anonymkode: 224ea...758

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Realiteten er at kvinner kan være så "narsissistiske" som de vil og fremdeles få seg både ligg og kjæreste, mens menn fjerner seg fra dating fordi de syns at kvinner er for kravstore ender opp som upulte og bitre.

Mange av disse bitre mennene sørger over at de tradisjonelle kjønnsrollene ikke gjelder lenger, men fronter man tradisjonelle kjønnsroller så må man også akseptere at biologien er ulik. Kvinnelig sexlyst er ikke like primal som menn, så kvinner klarer seg helt fint uten en seksualpartner mens mange menn føler seg mislykket uten.

Du kommer i hvert fall ingen vei som mann ved å klage på at kvinner på den måten. 

Anonymkode: 15e6b...47d

Nåja! Du tror ikke dette er litt individuelt, og delvis også påvirket av miljøet man er i? Du finner ikke mange kvinner i min omgangskrets som mener dette. Nøyaktig ingen. 

(Du finner derimot kvinner som ikke ønsker fast forhold til menn, iallefall ikke for å bo med, i min krets.)

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...