Gå til innhold

bunnløs kvinnelig narsissisme - roten til singelkrisen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er grunnen til at det er historisk mange enslige og at det fødes for få barn, det at kvinner ser på seg selv som gudinner, hevet over den mannlige befolkning til de grader at å bli dem verdig er en uoverkommelig oppgave? har det blitt sånn at ingen vanlig dødelig mann kan noensinne nå opp til det eteriske selvbildet den norske kvinne har konstruert for seg selv? det kan nesten virke slik. 

Anonymkode: 0e98f...799

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ellers er alt bra?

Anonymkode: c9a62...0f8

  • Liker 13
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår på en måte at det å velge hva som passer for seg over samfunnet er egoistisk. Men jeg syns ikke samfunnet har noen rett til å kreve fra individer, forbi at vi må holde oss en viss mengde sivilisert så vi sammen kan få et trygt liv. 

Om individene i en art ikke har lyst å formere seg, er det riktig at arten forsvinner, eller forblir. Men det er opp til arten, det er ikke sånn at verden MÅ ha mennesker i seg, om mennesker selv ikke har lyst til å få barn. For vi er de som er i disse kroppene og kjenner tygden av våre liv på godt og vondt, derfor er det riktig å bestemme selv over hva som skal skje med din kropp, slik andre må over sin. Om jeg aldri vil ha sex igjen, det må respekteres, om jeg er forelsket i nabomannen og han ikke i meg, det må respekteres. 

Jeg syns det er mer egoistisk å kreve at noen går gjennom sex, graviditet og det å ha barn som krever ekstremt mye.  En helt annen verden av egoistisk enn å bestemme over egen kropp og liv, om du vil ha barn eller ikke. Date eller ikke. 

Det trenger ikke være at du har noe imot noen om du ikke ønsker barn eller sex, det varierer. Å jeg er ingen gudinne for å ikke like noen, det er helt normalt. 

Anonymkode: 224ea...758

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må lære deg hva narsissisme faktisk er. Slik at du kan bruke ordet riktig.

Anonymkode: 491df...c57

  • Liker 23
  • Nyttig 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Er grunnen til at det er historisk mange enslige og at det fødes for få barn, det at kvinner ser på seg selv som gudinner, hevet over den mannlige befolkning til de grader at å bli dem verdig er en uoverkommelig oppgave?

Nei

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

har det blitt sånn at ingen vanlig dødelig mann kan noensinne nå opp til det eteriske selvbildet den norske kvinne har konstruert for seg selv? det kan nesten virke slik. 

Nei

Anonymkode: 9dc33...214

  • Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Er grunnen til at det er historisk mange enslige og at det fødes for få barn, det at kvinner ser på seg selv som gudinner, hevet over den mannlige befolkning til de grader at å bli dem verdig er en uoverkommelig oppgave? har det blitt sånn at ingen vanlig dødelig mann kan noensinne nå opp til det eteriske selvbildet den norske kvinne har konstruert for seg selv? det kan nesten virke slik. 

Anonymkode: 0e98f...799

Sur fordi kvinner ikke lenger er hjelpeløse analfabeter fullstendig prisgitt sin ektemann og Herre? 

Anonymkode: 93202...cf5

  • Liker 39
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Forstår på en måte at det å velge hva som passer for seg over samfunnet er egoistisk. Men jeg syns ikke samfunnet har noen rett til å kreve fra individer, forbi at vi må holde oss en viss mengde sivilisert så vi sammen kan få et trygt liv. 

Om individene i en art ikke har lyst å formere seg, er det riktig at arten forsvinner, eller forblir. Men det er opp til arten, det er ikke sånn at verden MÅ ha mennesker i seg, om mennesker selv ikke har lyst til å få barn. For vi er de som er i disse kroppene og kjenner tygden av våre liv på godt og vondt, derfor er det riktig å bestemme selv over hva som skal skje med din kropp, slik andre må over sin. Om jeg aldri vil ha sex igjen, det må respekteres, om jeg er forelsket i nabomannen og han ikke i meg, det må respekteres. 

Jeg syns det er mer egoistisk å kreve at noen går gjennom sex, graviditet og det å ha barn som krever ekstremt mye.  En helt annen verden av egoistisk enn å bestemme over egen kropp og liv, om du vil ha barn eller ikke. Date eller ikke. 

Det trenger ikke være at du har noe imot noen om du ikke ønsker barn eller sex, det varierer. Å jeg er ingen gudinne for å ikke like noen, det er helt normalt. 

Anonymkode: 224ea...758

Å for min del, grunnen til at norske menn ikke får nærhet av mitt guddommelige kvinnelige kjønn, er at jeg har brukt dagen på å scrolle, diskutere, spise sjokolade, slenge rundt som en latsekk, jobbe med musikk, snakket med mamma. Mens du tror noen sitter og tar et aktivt valg om at menn ikke er bra nok, hvordan kan vi vite, vi har ikke oversikt over alle tilgjengelige menn rundt oss? Jeg tror folk flest bare lever livene sine, som inneholder mye forskjellig, og er ganske uvitende til denne store gruppen av mulige single de utifra deg avviser. Om det gir mening, beklager for å skrive utydelig. Jeg føler ikke jeg avviser fler enn de jeg faktisk sier nei til, så slutt å overdriv at norske kvinner sier nei til norske menn, det er jo mange vi ALDRI vil møte en gang. Verden er stor. 

Anonymkode: 224ea...758

  • Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det å klare å ta hånd om et hjem, engasjere seg i sin familie og ha et sunt forhold til følelser er uoppnåelig for en vanlig dødelig mann så er svaret ja på dine spørsmål. Hvis det høres overkommelig ut å klare, så er svaret nei. 

Anonymkode: 11394...822

  • Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvert imot. Kvinner har funnet ut hvor godt man kan ha det som selvhjulpen,
og er ikke lengre åpne for å være gratishjelp for noen i hjemmet sitt.
Kvinner kan kaste ut narsissistene fra livet sitt og være lykkelige istedet.

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At vi generelt har fått en mer selvopptatt kultur er det ingen tvil om, men det gjelder både kvinner og menn.

Anonymkode: 7f5cc...5c7

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sur fordi kvinner ikke lenger er hjelpeløse analfabeter fullstendig prisgitt sin ektemann og Herre? 

Anonymkode: 93202...cf5

eneste måten TS kunne fått seg en kvinne på.... 

Anonymkode: 0a382...7d3

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, AnonymBruker said:

Er grunnen til at det er historisk mange enslige og at det fødes for få barn, det at kvinner ser på seg selv som gudinner, hevet over den mannlige befolkning til de grader at å bli dem verdig er en uoverkommelig oppgave? har det blitt sånn at ingen vanlig dødelig mann kan noensinne nå opp til det eteriske selvbildet den norske kvinne har konstruert for seg selv? det kan nesten virke slik. 

Anonymkode: 0e98f...799

At du orker. Patetisk.

Anonymkode: d5aea...4d5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Sur fordi kvinner ikke lenger er hjelpeløse analfabeter fullstendig prisgitt sin ektemann og Herre? 

Anonymkode: 93202...cf5

Det virker sånn. Men de vil helst at vi skal jobbe 100% og tjene våre egne penger, men ta alt av husarbeid og det 3. skift. Helt uten å klage! Og ha sex når det passer han

Anonymkode: 1937c...a62

  • Liker 4
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andro skrev (1 time siden):

Tvert imot. Kvinner har funnet ut hvor godt man kan ha det som selvhjulpen,
og er ikke lengre åpne for å være gratishjelp for noen i hjemmet sitt.
Kvinner kan kaste ut narsissistene fra livet sitt og være lykkelige istedet.

Bekrefter ikke det ståstedet mitt? Du erkjenner jo det at kvinners personlige komfort overtramper nasjonen, folkeslaget og menns lykke. Så lenge kvinnen får sitt spiller intet annet noen rolle. 

Anonymkode: 0e98f...799

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå er jeg selv i forhold med mann og to barn, MEN;

hadde jeg valgt å være singel, hadde jeg hatt bedre økonomi, muligens tid til å gjøre noe annet enn å vaske, planlegge alt mellom himmel og jord (barnehageklær, bil på verksted, bil som må selges/kjøpe ny, bygge ny terrasse, montere ut kjøleskapet fordi noen har sølt et melkeglass og det lukter vondt av dryppbrettet, apotekbesøk, forhandle rente med banken, pass til barna, legetimer, helsestasjon, sette opp trampolinen for våren, and the list goes on…)

Det tredje skiftet/Mental load, kall det hva du vil… men det eksisterer så til de grader, og det faller default på kvinnen. 
Jeg ville ikke byttet ut familien min for noen ting, men jeg vurderer innimellom å pakke sammen, ta meg tre dager på et spahotell for å se hvordan samboer hadde taklet bare én kveld med å legge begge barn alene (slik jeg gjør titt og ofte fordi han reisearbeider). 
 

Disse tingene er faktisk en gyldig grunn for mange kvinner til å tenke seg godt om, om de ønsker å påta seg den slags ansvar i en forholdsvis lang småbarnsperiode, når det herjer som verst. Det er ikke «bare» å få barn. 
Jeg har aktivt valgt at dette er en rolle jeg vil ta på meg.

Men jeg har full respekt for at det ikke er for alle. 

Anonymkode: 86ff4...648

  • Liker 13
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er grunnen til at det er historisk mange enslige og at det fødes for få barn, det at kvinner ser på seg selv som gudinner, hevet over den mannlige befolkning til de grader at å bli dem verdig er en uoverkommelig oppgave? har det blitt sånn at ingen vanlig dødelig mann kan noensinne nå opp til det eteriske selvbildet den norske kvinne har konstruert for seg selv? det kan nesten virke slik. 

Anonymkode: 0e98f...799

Roten er at at slike som deg ser ned på kvinner, og kvinner ser ned på slike menn som deg. Da blir det aldri noe barn ut av det :) Fra spøk til alvor ! Det er ekstremt dyrt å sette barn til verden, og man er avhengig av to inntekter. Det vil si to stabile menneske som drar i samme retning. Og der er bare ikke mange ! Da forstår jeg veldig godt hvorfor de lar være.  Du skylder ensidig kvinnene for dette, jeg sier da idiot ! Det er mange menn som ikke er egnet for noe familieforhold, og da forstår jeg godt hvorfor kvinner skygger langt unna. Det er faktisk helt kritisk at de gjør det, og det samme for menn. Skygge langt unna å stifte familie med noen dere ikke passer sammen med. Det ender aldri bra.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nå er jeg selv i forhold med mann og to barn, MEN;

hadde jeg valgt å være singel, hadde jeg hatt bedre økonomi, muligens tid til å gjøre noe annet enn å vaske, planlegge alt mellom himmel og jord (barnehageklær, bil på verksted, bil som må selges/kjøpe ny, bygge ny terrasse, montere ut kjøleskapet fordi noen har sølt et melkeglass og det lukter vondt av dryppbrettet, apotekbesøk, forhandle rente med banken, pass til barna, legetimer, helsestasjon, sette opp trampolinen for våren, and the list goes on…)

Det tredje skiftet/Mental load, kall det hva du vil… men det eksisterer så til de grader, og det faller default på kvinnen. 
Jeg ville ikke byttet ut familien min for noen ting, men jeg vurderer innimellom å pakke sammen, ta meg tre dager på et spahotell for å se hvordan samboer hadde taklet bare én kveld med å legge begge barn alene (slik jeg gjør titt og ofte fordi han reisearbeider). 

 

Disse tingene er faktisk en gyldig grunn for mange kvinner til å tenke seg godt om, om de ønsker å påta seg den slags ansvar i en forholdsvis lang småbarnsperiode, når det herjer som verst. Det er ikke «bare» å få barn. 
Jeg har aktivt valgt at dette er en rolle jeg vil ta på meg.

Men jeg har full respekt for at det ikke er for alle. 

Anonymkode: 86ff4...648

Mange burde faktisk gjøre det, for mannen har ikke PEILING på hvor mye kvinnen gjør i hjemmet før de må ordne det selv over tid. Enkelte lever jo flere år uten å skifte på seng eller vaske dass. Det burde ikke være normalt! Ta deg en tur du :) Du fortjener det!

  • Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Bekrefter ikke det ståstedet mitt? Du erkjenner jo det at kvinners personlige komfort overtramper nasjonen, folkeslaget og menns lykke. Så lenge kvinnen får sitt spiller intet annet noen rolle. 

Anonymkode: 0e98f...799

Det stemmer at norske kvinner ikke lenger er viljeløse slaver for sine ektemenn. Det stemmer at norske kvinner ikke lenger må finne seg i vold, utroskap eller ekle fyrer som de hverken liker eller respekterer.

Heldigvis! 

Anonymkode: 93202...cf5

  • Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...