Gå til innhold

bunnløs kvinnelig narsissisme - roten til singelkrisen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hele din krampaktige holdning og fokus på jomfruer. 

Anonymkode: 0a11c...50e

Hvor har jeg brydd meg om jomfruer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

KallePils skrev (1 minutt siden):

Hvor har jeg brydd meg om jomfruer?

Uff. Stakkars. Du vet at du ikke trenger å skamme deg for å pule rundt? Du kan også endre deg og forsøke å finne ei ordentlig dame. Eller du kan fortsette som før. Begge deler er helt greit i 2024. Lykke til.

Anonymkode: 0a11c...50e

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Uff. Stakkars. Du vet at du ikke trenger å skamme deg for å pule rundt? Du kan også endre deg og forsøke å finne ei ordentlig dame. Eller du kan fortsette som før. Begge deler er helt greit i 2024. Lykke til.

Anonymkode: 0a11c...50e

Du er så rar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe enda en tråd fra en bitter mann som ikke får seg noe. Det er tydeligvis vanskelig å forstå, så her er det med teskje: Kvinner skylder ikke menn noe som helst (ditto for menn ovenfor kvinner).  
 

Du kan sette alle merkelapper du vil - SELVFØLGELIG skal kvinner leve livet for seg selv og ikke for menn. At du i det hele tatt får deg til å tenke noe annet viser at du må gå i deg selv og jobbe med disse ekstremt kvinnefientlige holdningene. Det finnes ingen «singelkrise» - de kvinnene (og mennene) som ønsker å leve alene skal selvsagt ha lov og rett til det, også får dere menn som ikke greier å la være å hate kvinner heller flytte sammen heller enn å tro at det er kvinners ansvar å gjøre dere lykkelige. 

  • Liker 3
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kullsyrevann skrev (7 timer siden):

Strålende fornøyd å utpult? 😂

… men for å svare litt seriøst:

Hvis "renere" faktisk skal si noe om menneskene i et samfunn ut over hvor ofte de dusjer, så må det nødvendigvis ha noe med hvem de er å gjøre.

Nærmere bestemt, er du en god person? Har du gode verdier og god grunn til å ha god samvittighet? Ville verden vært et bedre sted hvis folk var mer som deg?

Eller er du en overflatisk, korttenkt hedonist som kun er opptatt av å karre til deg på andres bekostning?

Samfunnet består for alle praktiske formål nærmest utelukkende av sistnevnte type i 2024.

Så hvorfor skulle jeg være annerledes?

Igjen: Jeg er i det minste ærlig om det. 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Er grunnen til at det er historisk mange enslige og at det fødes for få barn, det at kvinner ser på seg selv som gudinner

Gudinner?

Er det derfor de sitter og føler de ikke er bra nok halve gjengen da?  Ikke pen nok..ikke smart nok og overbevist om at ingen vil ha de? 

  • Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

KallePils skrev (8 minutter siden):

Så hvorfor skulle jeg være annerledes?

La meg heller fortelle deg hvorfor jeg er annerledes.

Fordi det gir meg ingen glede å tråkke på folk for å oppnå personlige fordeler. 

Det som gleder meg er å forlate et menneske med en bedre følelse inni enn det hadde da jeg kom..sier ikke jeg alltid klarer det men jeg prøver iallefall.

Noe annet som gleder meg er å bruke ressursene mine til å styre verden i riktig retning.

Alt.. absolutt alt jeg gjør, alt jeg kjøper og alle investeringer jeg gjør skjer med den tanken i bakhodet..

Ikke for at andre skal like meg, for de vet ikke hva jeg gjør, for at jeg skal like meg sjøl helt enkelt.

 

  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KallePils skrev (26 minutter siden):

… men for å svare litt seriøst:

Hvis "renere" faktisk skal si noe om menneskene i et samfunn ut over hvor ofte de dusjer, så må det nødvendigvis ha noe med hvem de er å gjøre.

Nærmere bestemt, er du en god person? Har du gode verdier og god grunn til å ha god samvittighet? Ville verden vært et bedre sted hvis folk var mer som deg?

Eller er du en overflatisk, korttenkt hedonist som kun er opptatt av å karre til deg på andres bekostning?

Samfunnet består for alle praktiske formål nærmest utelukkende av sistnevnte type i 2024.

Så hvorfor skulle jeg være annerledes?

Igjen: Jeg er i det minste ærlig om det. 😄

Nei. DITT MILJØ består av sånne typer fordi du er en sånn type. Man tiltrekker seg vanligvis det samme som man utstråler. Jeg er omringet av empatiske, hjelpsomme og altruistiske mennesker. Endre deg, og du vil plutselig være omringet av annerledes mennesker.

Anonymkode: 0a11c...50e

  • Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomSawyer skrev (20 minutter siden):

Gudinner?

Er det derfor de sitter og føler de ikke er bra nok halve gjengen da?  Ikke pen nok..ikke smart nok og overbevist om at ingen vil ha de? 

Nettopp. For gammel (over 25), for tjukk, ikke timeglassfigur, for stygg i ansiktet, for høy, for lav, for mange sexpartnere, for lite huslig osv. Skikkelige gudinner, gitt. 

Anonymkode: 0a11c...50e

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomSawyer skrev (13 minutter siden):

La meg heller fortelle deg hvorfor jeg er annerledes.

Fordi det gir meg ingen glede å tråkke på folk for å oppnå personlige fordeler. 

Det som gleder meg er å forlate et menneske med en bedre følelse inni enn det hadde da jeg kom..sier ikke jeg alltid klarer det men jeg prøver iallefall.

Noe annet som gleder meg er å bruke ressursene mine til å styre verden i riktig retning.

Alt.. absolutt alt jeg gjør, alt jeg kjøper og alle investeringer jeg gjør skjer med den tanken i bakhodet..

Ikke for at andre skal like meg, for de vet ikke hva jeg gjør, for at jeg skal like meg sjøl helt enkelt.

 

Nettopp. Og da opplever du at mennesker rundt deg er av samme ulla, ikke sant? Det er akkurat slik det funker. 

Anonymkode: 0a11c...50e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nettopp. Og da opplever du at mennesker rundt deg er av samme ulla, ikke sant? Det er akkurat slik det funker. 

Anonymkode: 0a11c...50e

Ja egentlig er det det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KallePils skrev (9 timer siden):

Du tror at "renere" handler om hygiene…

Awww… ❤️❤️❤️

Haha, det er jo brukeren du siterer her som skrev rene først. Selfølgelig vet hen bedre en deg hva det hen skrev betyde, men morsomt at du mener du kan lese tanke og meningen til personen bedre en personen selv!

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg tror ikke kvinnelige narsesister er grunnen til at det er mange single i Norge. Jeg tror ikke det er et problem at folk liker seg selv (tolker ikke narcesisme som bokstaveligtalt diagnose her) når man skal finne seg en partner, tror det er mye støre problem med folk som ikke liker seg selv... Selv om vi tolker narsesisme bokstavelig her, så er vel ikke narsesiter mer single en andre? De er vel tvert om flinke til å fremstå bra og tiltreke seg menesker, og så er jo (bokstaveligtalt) narcesister en mye mindre andel av befolkningen en man får intryk av på KG....

Jeg tror det er et støre problem med folk som mangler selvtillit, som ikke tør å være ærlige når de dater fordi de ikke føler seg bra nok, som ikke tør å prøve å date fordi de ikke føler seg bra nok eller som blir sammen med folk de egentlig ikke liker fordi de ikke føller seg bra nok til noen de liker. Om man ikke har selvtillit nok til å være seg selv med både bra og dårlige sider, så vil ikke kommunikasjonen i noe forhold fungere å man får dårlige erfaringer som gjør at man holder seg una nye forhold. Ja til selvtillit til å være seg selv og ikke ingå kompromisser som gjør deg selv og partner ulykkelige!

Jeg er uanset heller lykkelig allene en ulykkelig i et forhold. Jeg vill ikke at en mann skal bli sammen med meg om han ikke er forelsket eller glad for å være med meg. Det hadde vært veldig slemt gjort av han! Og jeg ønsker selvfølgelig ikke være slem med en mann på den måten heller....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hvorfor skal kvinner ta til takke med udugelige menn? Menn må henge med i tiden. Tiden da kvinner trengte (måtte ha, uten eget valg) en mann er forbi. Menn må bli bedre. Dere må ta deres del hjemme, med både hus, barn og romantikk. Akkurat som kvinner gjør.

 

De mennene som skjønner det og er feminister, har jo ingen problemer med å få seg en livspartner. 
 

Jeg har forresten funnet en sånn mann, så jeg er ikke bitter, selv om det høres sånn ut. Jeg bare ser og hører fra venninener, familie og kollegaer, hvordan deres menn er. De kommer ikke til å vare! Og alle single på kg da, som TS…

Anonymkode: 1937c...a62

  • Liker 8
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Er grunnen til at det er historisk mange enslige og at det fødes for få barn, det at kvinner ser på seg selv som gudinner, hevet over den mannlige befolkning til de grader at å bli dem verdig er en uoverkommelig oppgave? har det blitt sånn at ingen vanlig dødelig mann kan noensinne nå opp til det eteriske selvbildet den norske kvinne har konstruert for seg selv? det kan nesten virke slik. 

Anonymkode: 0e98f...799

Nei. 
Mulig det virker slik for deg, men da vet jeg ikke helt hva slags kvinner du omgås.

Er Janne på jobben, tante Trine, Katrine i kassa på Kiwi, venninnen din Vera folk som ser på seg selv som gudinner, da lurer jeg på hvor du bor.

Unge kvinner er ofte veldig usikre på seg selv. Bruker mye tid og penger på sminke, hårpleie og klær for å være like bra som de andre, og synes fortsatt de ser stygge ut.

Voksne kvinner føler seg ofte ikke flinke nok på jobb, tenker seg om mange ganger før de søker høyere stillinger (er jeg god nok?). Stresser med å oppfylle krav til jobbleveranser, å være en kjærlig, god og sexy partner for mannen, være en god og omsorgsfull venn, sunn mat og aktiv hverdag for ungene, et ryddig og hyggelig hus, trene nok, huske på utvidet familie… Samtaler kvinner imellom går (for) ofte ut på å lufte ut sin følelse av å ikke strekke til på ett eller flere områder.

Mange har selvtillit på noen områder, men sjelden på alt. 

Og når det gjelder menn, anbefaler jeg deg å gå inn på forumene for Barn og familie og Samliv og kjærlighetsrelasjoner. Der finner du mange eksempler på kvinner som lever i helt håpløse forhold med stusselige menn, men likevel ikke går fra dem. Alt fra menn som lever tenåringslivet med kona som oppvartende «mamma», manipulerende menn som er sjalu og bestemmer over kona, voldelige eller sinte menn, utro menn…. Kvinnene holder ut fordi de tar hensyn til barn eller feilaktig tror at det er verre å være singel.

Så…sett deg også litt inn i virkeligheten rundt deg. Spør dem du kjenner! Spør Janne på jobben, tante Trine, Katrine på Kiwi om de føler seg som gudinner høyt hevet over menn.
 

Anonymkode: e33b0...5e4

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Men hvorfor skal kvinner ta til takke med udugelige menn? Menn må henge med i tiden. Tiden da kvinner trengte (måtte ha, uten eget valg) en mann er forbi. Menn må bli bedre. Dere må ta deres del hjemme, med både hus, barn og romantikk. Akkurat som kvinner gjør.

 

De mennene som skjønner det og er feminister, har jo ingen problemer med å få seg en livspartner. 
 

Jeg har forresten funnet en sånn mann, så jeg er ikke bitter, selv om det høres sånn ut. Jeg bare ser og hører fra venninener, familie og kollegaer, hvordan deres menn er. De kommer ikke til å vare! Og alle single på kg da, som TS…

Anonymkode: 1937c...a62

Samme her. De feministiske mennene (som også jeg har funnet meg en av), opplever både sex og langvarige forhold, fordi de behandler damer med respekt, likeverd og likestilte. De tar det som en selvfølge at man bidrar på lik måte både hjemme og med forsørgelse av familien. (Trenger ikke tjene akkurat likt,  men stillingsprosenten og ansvaret i hjemme bør være likt).

Menn med holdninger som TS forfekter, får seg ikke noe av hverken det ene eller andre. Men i stedet for å gå inn i seg selv og se på egne mangler, så er det lettere å legge hatet over på kvinner som ikke gidder å være slaven deres. Patetisk.

Og når det kommer til narsissisme, så er andelen blant menn endel høyere enn hos kvinner, sånn statistisk sett. Men kanskje derfor vi får disse narsissistiske innleggene fra menn som tror at de er Guds gave til kvinner. 😂

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er kvinne. En voksen kvinne, som har hatt venninner hele livet. Jeg tror jeg kjenner flere kvinner enn TS, og jeg kjenner kvinner bedre enn TS. Og jeg kan si med hånden på hjertet, jeg kjenner ingen kvinner som ser på seg selv som gudinner. Men jeg kjenner mange kvinner som sliter med diverse av komplekser og usikkerhet. Faktisk tror jeg det gjelder alle jenter og kvinner jeg noen gang har møtt, i større eller mindre grad.

Vi får høre, fra alle kanter, hvordan vi bør være for å være bra nok. Hvordan vi bør være for å være drømmedama for en mann, hvordan vi bør være en god mor, hvordan vi bør være for å være gode nok på jobb. Alt prakkes på oss, fra alle kanter. For menn skal vi være evig tynne, evig unge, glattbarberte, alltid har langt hår, alltid være kledd passe sexy, alltid være aktiv og veltrent, alltid være huslig og omsorgsfull. Og vi skal ikke klage, ikke ha egne behov eller ønsker, ikke mase, ikke sutre. Vi skal bare holde kjeft og finne oss i det.

Som god mor skal vi være oppofrende, selvutslettende og absolutt aldri klage. Vi skal aldri bli sliten eller stresse, vi skal aldri heve stemmen, eller kjenne på at man er trøtt etter en natt med minimalt med søvn. Og selvsagt skal vi ha tid til egenpleie, og alltid se smashing ut. Vi må gå tilbake til vår gamle kropp et par timer etter at vi har født, for hvis ikke er vi mislykkede, og da skuffer vi mannen. og viktig også å huske på å stille opp på sex så fort som mulig, for igjen, stakkars mannen.

På jobb skal vi alltid lever. Vi skal være profesjonelle og elegante, og aldri slitne eller stressa. Vi skal jobbe så mye som vi må uten å klage, og alltid levere. Koste hva det koste vil. Uansett. Man har dårlig samvittighet om man tar sykt barn dager eller følger til tannlegen. Og far kan ikke gjøre noe av dette må deres skjønne, for hans jobb er så ufattelig mye viktigere. 

Alt dette og mer til skal vi leve opp til. Men det går ikke opp. Det er ikke mulig. Og når vi viser oss menneskelige, snakker om at det er vanskelig, at vi må prioritere, at vi må velge bort ting, da får vi høre det. Kvinner som velger å gå mot skjønnhetspresset blir i beste fall latterliggjort og mobbet, i verste fall drapstruet. Kvinner som velger bort barn blir pålagt dårlig samvittighet på vegne av staten Norge, og en gjeng bavianer av høyrevridde som bekymrer seg for manko på blondt hår. Kvinner som velger å jobbe redusert blir latterliggjort, men det blir i og for seg kvinner som velger karriere med stort ansvar også. Vi kan ikke vinne i dette her.

Så nei, vi føler oss ikke som gudinner. Samfunnet tillater oss ikke å tenke i den retningen engang. 

Anonymkode: a5669...6ef

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Kanskje vår idé om kjærligheten egentlig er en kapitalistisk illusjon og genuin hengivenhet er noe som kultiveres i et forhold basert på gjensidig nødvendighet og støtte, og at det eneste kvinnefrigjøringen egentlig frigjorde kvinner fra var deres kapasitet til å være tilfreds..? Har du tenkt på det?

Anonymkode: 0e98f...799

Mim mormor og morfar giftet seg bare fordi hun ble gravid. Det var helt vanlig på den tiden. Hun har selv forklart at hun ikke fant sitt livs kjærlighet før hun var 65 og valgte mer selv. Da var hun lykkeligere. Hvorfor skal man liksom være mer lykkelig i et forhold man ikke egentlig velger.

Anonymkode: 2c5b2...873

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forbeholder meg retten til å være så narsissistisk at jeg må like en mann mentalt og føle meg seksuelt tiltrukket for å ta han inn i varmen..

Der fins vel knapt mindre å be om..

Anonymkode: 3970d...672

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Mim mormor og morfar giftet seg bare fordi hun ble gravid. Det var helt vanlig på den tiden. Hun har selv forklart at hun ikke fant sitt livs kjærlighet før hun var 65 og valgte mer selv. Da var hun lykkeligere. Hvorfor skal man liksom være mer lykkelig i et forhold man ikke egentlig velger.

Anonymkode: 2c5b2...873

Med valg så følger også ansvar. Vi fokuserer veldig mye på følelser og kjærlighet, og hvis vi ikke er kjekk/søt, ungdommelig, veltrent, suksessfull og opplever kjærlighet hele livet så er det vårt eget ansvar.

Jeg ser ikke bort ifra at noen kunne oppleve mer lykke i et samfunn med mindre frihet.

Anonymkode: 455a3...e77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...