Gå til innhold

bunnløs kvinnelig narsissisme - roten til singelkrisen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Jeg er kvinne. En voksen kvinne, som har hatt venninner hele livet. Jeg tror jeg kjenner flere kvinner enn TS, og jeg kjenner kvinner bedre enn TS. Og jeg kan si med hånden på hjertet, jeg kjenner ingen kvinner som ser på seg selv som gudinner. Men jeg kjenner mange kvinner som sliter med diverse av komplekser og usikkerhet. Faktisk tror jeg det gjelder alle jenter og kvinner jeg noen gang har møtt, i større eller mindre grad.

Vi får høre, fra alle kanter, hvordan vi bør være for å være bra nok. Hvordan vi bør være for å være drømmedama for en mann, hvordan vi bør være en god mor, hvordan vi bør være for å være gode nok på jobb. Alt prakkes på oss, fra alle kanter. For menn skal vi være evig tynne, evig unge, glattbarberte, alltid har langt hår, alltid være kledd passe sexy, alltid være aktiv og veltrent, alltid være huslig og omsorgsfull. Og vi skal ikke klage, ikke ha egne behov eller ønsker, ikke mase, ikke sutre. Vi skal bare holde kjeft og finne oss i det.

Som god mor skal vi være oppofrende, selvutslettende og absolutt aldri klage. Vi skal aldri bli sliten eller stresse, vi skal aldri heve stemmen, eller kjenne på at man er trøtt etter en natt med minimalt med søvn. Og selvsagt skal vi ha tid til egenpleie, og alltid se smashing ut. Vi må gå tilbake til vår gamle kropp et par timer etter at vi har født, for hvis ikke er vi mislykkede, og da skuffer vi mannen. og viktig også å huske på å stille opp på sex så fort som mulig, for igjen, stakkars mannen.

På jobb skal vi alltid lever. Vi skal være profesjonelle og elegante, og aldri slitne eller stressa. Vi skal jobbe så mye som vi må uten å klage, og alltid levere. Koste hva det koste vil. Uansett. Man har dårlig samvittighet om man tar sykt barn dager eller følger til tannlegen. Og far kan ikke gjøre noe av dette må deres skjønne, for hans jobb er så ufattelig mye viktigere. 

Alt dette og mer til skal vi leve opp til. Men det går ikke opp. Det er ikke mulig. Og når vi viser oss menneskelige, snakker om at det er vanskelig, at vi må prioritere, at vi må velge bort ting, da får vi høre det. Kvinner som velger å gå mot skjønnhetspresset blir i beste fall latterliggjort og mobbet, i verste fall drapstruet. Kvinner som velger bort barn blir pålagt dårlig samvittighet på vegne av staten Norge, og en gjeng bavianer av høyrevridde som bekymrer seg for manko på blondt hår. Kvinner som velger å jobbe redusert blir latterliggjort, men det blir i og for seg kvinner som velger karriere med stort ansvar også. Vi kan ikke vinne i dette her.

Så nei, vi føler oss ikke som gudinner. Samfunnet tillater oss ikke å tenke i den retningen engang. 

Anonymkode: a5669...6ef

Amen. Derfor velger stadig flere kvinner vekk livet med mann og barn, fordi kvinner aldri er bra nok uansett. Man skal være tynn og sexy ellers er man lat, man skal jobbe fullt og ha karriere ellers er man lat, holde huset plettfritt og ta det tredje skiftet helt alene ellers er man lat, og i tillegg være blid og alltid klar for sex, ellers er man kjedelig og frigid. Har aldri møtt på kvinner som mener de er gudinner, bortsett fra hos influensere i sosiale medier.

Anonymkode: 93202...cf5

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bromance skrev (53 minutter siden):

Samme her. De feministiske mennene (som også jeg har funnet meg en av), opplever både sex og langvarige forhold, fordi de behandler damer med respekt, likeverd og likestilte. De tar det som en selvfølge at man bidrar på lik måte både hjemme og med forsørgelse av familien. (Trenger ikke tjene akkurat likt,  men stillingsprosenten og ansvaret i hjemme bør være likt).

Menn med holdninger som TS forfekter, får seg ikke noe av hverken det ene eller andre. Men i stedet for å gå inn i seg selv og se på egne mangler, så er det lettere å legge hatet over på kvinner som ikke gidder å være slaven deres. Patetisk.

Og når det kommer til narsissisme, så er andelen blant menn endel høyere enn hos kvinner, sånn statistisk sett. Men kanskje derfor vi får disse narsissistiske innleggene fra menn som tror at de er Guds gave til kvinner. 😂

Nettopp. Min mann er slik. Han har sex hver dag, vi utforsker og pirrer hverandre, har masse kos og spennende opplevelser ellers. Han trenger ikke å jakte på byen hver helg for å få deg noe tilfeldig og kanskje ikke så bra, utsette seg for smitte og skrive kvinnehat på kvinneforum.

Anonymkode: 0a11c...50e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Med valg så følger også ansvar. Vi fokuserer veldig mye på følelser og kjærlighet, og hvis vi ikke er kjekk/søt, ungdommelig, veltrent, suksessfull og opplever kjærlighet hele livet så er det vårt eget ansvar.

Jeg ser ikke bort ifra at noen kunne oppleve mer lykke i et samfunn med mindre frihet.

Anonymkode: 455a3...e77

Hadde du orket å ha pliktsex med en mann du avskydde, eller leve i sølibat mesteparten av ditt liv?

Anonymkode: 0a11c...50e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Amen. Derfor velger stadig flere kvinner vekk livet med mann og barn, fordi kvinner aldri er bra nok uansett. Man skal være tynn og sexy ellers er man lat, man skal jobbe fullt og ha karriere ellers er man lat, holde huset plettfritt og ta det tredje skiftet helt alene ellers er man lat, og i tillegg være blid og alltid klar for sex, ellers er man kjedelig og frigid. Har aldri møtt på kvinner som mener de er gudinner, bortsett fra hos influensere i sosiale medier.

Anonymkode: 93202...cf5

Kvinner skal være perfekte og ha stålkontroll på alle områder i livet. Mens menn ofte får skryt for det som burde være helt opplagte til for et voksent, velfungerende menneske. Han kler seg i noe annet enn hettegenser og joggebukse, han "passer" siden egen barn og han tar ut søppelposen. Wow for et kupp han er. For en kvinne er ikke dette engang minimum. 

Anonymkode: a5669...6ef

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er kvinne. En voksen kvinne, som har hatt venninner hele livet. Jeg tror jeg kjenner flere kvinner enn TS, og jeg kjenner kvinner bedre enn TS. Og jeg kan si med hånden på hjertet, jeg kjenner ingen kvinner som ser på seg selv som gudinner. Men jeg kjenner mange kvinner som sliter med diverse av komplekser og usikkerhet. Faktisk tror jeg det gjelder alle jenter og kvinner jeg noen gang har møtt, i større eller mindre grad.

Vi får høre, fra alle kanter, hvordan vi bør være for å være bra nok. Hvordan vi bør være for å være drømmedama for en mann, hvordan vi bør være en god mor, hvordan vi bør være for å være gode nok på jobb. Alt prakkes på oss, fra alle kanter. For menn skal vi være evig tynne, evig unge, glattbarberte, alltid har langt hår, alltid være kledd passe sexy, alltid være aktiv og veltrent, alltid være huslig og omsorgsfull. Og vi skal ikke klage, ikke ha egne behov eller ønsker, ikke mase, ikke sutre. Vi skal bare holde kjeft og finne oss i det.

Som god mor skal vi være oppofrende, selvutslettende og absolutt aldri klage. Vi skal aldri bli sliten eller stresse, vi skal aldri heve stemmen, eller kjenne på at man er trøtt etter en natt med minimalt med søvn. Og selvsagt skal vi ha tid til egenpleie, og alltid se smashing ut. Vi må gå tilbake til vår gamle kropp et par timer etter at vi har født, for hvis ikke er vi mislykkede, og da skuffer vi mannen. og viktig også å huske på å stille opp på sex så fort som mulig, for igjen, stakkars mannen.

På jobb skal vi alltid lever. Vi skal være profesjonelle og elegante, og aldri slitne eller stressa. Vi skal jobbe så mye som vi må uten å klage, og alltid levere. Koste hva det koste vil. Uansett. Man har dårlig samvittighet om man tar sykt barn dager eller følger til tannlegen. Og far kan ikke gjøre noe av dette må deres skjønne, for hans jobb er så ufattelig mye viktigere. 

Alt dette og mer til skal vi leve opp til. Men det går ikke opp. Det er ikke mulig. Og når vi viser oss menneskelige, snakker om at det er vanskelig, at vi må prioritere, at vi må velge bort ting, da får vi høre det. Kvinner som velger å gå mot skjønnhetspresset blir i beste fall latterliggjort og mobbet, i verste fall drapstruet. Kvinner som velger bort barn blir pålagt dårlig samvittighet på vegne av staten Norge, og en gjeng bavianer av høyrevridde som bekymrer seg for manko på blondt hår. Kvinner som velger å jobbe redusert blir latterliggjort, men det blir i og for seg kvinner som velger karriere med stort ansvar også. Vi kan ikke vinne i dette her.

Så nei, vi føler oss ikke som gudinner. Samfunnet tillater oss ikke å tenke i den retningen engang. 

Anonymkode: a5669...6ef

For ordens skyld: Absolutt ingenting som helst av denne veggen av vrøvl er faktisk sant. Tvert imot, enhver mann som engang våger å foreslå av en dame også fokuserer ørlite granne på ungene og ekteskapet sitt blir umiddelbart hengt ut til tørk som kvinnehater.

Jeg går ut fra at dette var sarkastisk ment?

Anonymkode: 8b073...244

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

For ordens skyld: Absolutt ingenting som helst av denne veggen av vrøvl er faktisk sant. Tvert imot, enhver mann som engang våger å foreslå av en dame også fokuserer ørlite granne på ungene og ekteskapet sitt blir umiddelbart hengt ut til tørk som kvinnehater.

Jeg går ut fra at dette var sarkastisk ment?

Anonymkode: 8b073...244

Kjenner du noen kvinner? Ta meg gjennom din kvinnelige kontaktflate, av kvinner du har gode samtaler med. Mamma? Søstre? Svigerinner? Kjæreste/samboer/kone? Kolleger? Venninner? 

Anonymkode: e33b0...5e4

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er kvinne. En voksen kvinne, som har hatt venninner hele livet. Jeg tror jeg kjenner flere kvinner enn TS, og jeg kjenner kvinner bedre enn TS. Og jeg kan si med hånden på hjertet, jeg kjenner ingen kvinner som ser på seg selv som gudinner. Men jeg kjenner mange kvinner som sliter med diverse av komplekser og usikkerhet. Faktisk tror jeg det gjelder alle jenter og kvinner jeg noen gang har møtt, i større eller mindre grad.

Vi får høre, fra alle kanter, hvordan vi bør være for å være bra nok. Hvordan vi bør være for å være drømmedama for en mann, hvordan vi bør være en god mor, hvordan vi bør være for å være gode nok på jobb. Alt prakkes på oss, fra alle kanter. For menn skal vi være evig tynne, evig unge, glattbarberte, alltid har langt hår, alltid være kledd passe sexy, alltid være aktiv og veltrent, alltid være huslig og omsorgsfull. Og vi skal ikke klage, ikke ha egne behov eller ønsker, ikke mase, ikke sutre. Vi skal bare holde kjeft og finne oss i det.

Som god mor skal vi være oppofrende, selvutslettende og absolutt aldri klage. Vi skal aldri bli sliten eller stresse, vi skal aldri heve stemmen, eller kjenne på at man er trøtt etter en natt med minimalt med søvn. Og selvsagt skal vi ha tid til egenpleie, og alltid se smashing ut. Vi må gå tilbake til vår gamle kropp et par timer etter at vi har født, for hvis ikke er vi mislykkede, og da skuffer vi mannen. og viktig også å huske på å stille opp på sex så fort som mulig, for igjen, stakkars mannen.

På jobb skal vi alltid lever. Vi skal være profesjonelle og elegante, og aldri slitne eller stressa. Vi skal jobbe så mye som vi må uten å klage, og alltid levere. Koste hva det koste vil. Uansett. Man har dårlig samvittighet om man tar sykt barn dager eller følger til tannlegen. Og far kan ikke gjøre noe av dette må deres skjønne, for hans jobb er så ufattelig mye viktigere. 

Alt dette og mer til skal vi leve opp til. Men det går ikke opp. Det er ikke mulig. Og når vi viser oss menneskelige, snakker om at det er vanskelig, at vi må prioritere, at vi må velge bort ting, da får vi høre det. Kvinner som velger å gå mot skjønnhetspresset blir i beste fall latterliggjort og mobbet, i verste fall drapstruet. Kvinner som velger bort barn blir pålagt dårlig samvittighet på vegne av staten Norge, og en gjeng bavianer av høyrevridde som bekymrer seg for manko på blondt hår. Kvinner som velger å jobbe redusert blir latterliggjort, men det blir i og for seg kvinner som velger karriere med stort ansvar også. Vi kan ikke vinne i dette her.

Så nei, vi føler oss ikke som gudinner. Samfunnet tillater oss ikke å tenke i den retningen engang. 

Anonymkode: a5669...6ef

Jøss. Er det sånn du ser verden altså? Det må eventuelt være fordi du oppsøker alt dette stoffet og  elsker offerrollen.

Jeg er også kvinne, og verken jeg eller mine venninner sliter med dette. Vi lever gode liv med gode menn.

Anonymkode: 46b1e...da8

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (2 timer siden):

Haha, det er jo brukeren du siterer her som skrev rene først.

… som svar på det jeg skrev om kvalitet.

Men du tenker altså at å vaske seg er kvalitet.

Du verden. 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Med valg så følger også ansvar. Vi fokuserer veldig mye på følelser og kjærlighet, og hvis vi ikke er kjekk/søt, ungdommelig, veltrent, suksessfull og opplever kjærlighet hele livet så er det vårt eget ansvar.

Jeg ser ikke bort ifra at noen kunne oppleve mer lykke i et samfunn med mindre frihet.

Anonymkode: 455a3...e77

Har du opplevd å ikke ha frihet? 

Sier meg ekstremt uenig. Har ikke tenkt å gjøre noe utav tvang. 

Anonymkode: 224ea...758

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KallePils skrev (2 minutter siden):

… som svar på det jeg skrev om kvalitet.

Men du tenker altså at å vaske seg er kvalitet.

Du verden. 😂

Sammenlignet med dem du var nødt til å være sammen med før var det et eksempel ja. Men versegod, kyss noen som ikke pusser tennene og så vidt vasker seg i vann. Lykke til.

Anonymkode: 224ea...758

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andro skrev (15 timer siden):

Tvert imot. Kvinner har funnet ut hvor godt man kan ha det som selvhjulpen,
og er ikke lengre åpne for å være gratishjelp for noen i hjemmet sitt.
Kvinner kan kaste ut narsissistene fra livet sitt og være lykkelige istedet.

Vi er på vei dit, men jeg håper bare vi kommer dit raskere at menn melder seg helt ut av samfunnet, eller at en atomkrig bryter ut. Da vil det ikke lenger bygges hus og leiligheter som dere sterke, lykkelige og selvstendige kvinner kan bo i. Strømmen vil stoppe. Kloakkrør vil råtne og slå lekk. Veiene smuldrer opp og alle offentlige tjenester vil opphøre. Jeg tror samfunnet vi har fått nå trenger en reboot. Back to basics, hvor all selvgodhet og bortskjemthet opphører. Hvor mennesker kan igjen sette pris på hverandre. Og hvor det igjen settes krav til overlevelse og ikke kun krav til komfort. Da må du kvinne virkelig jobbe! Da tipper jeg fløyta vil pipe annerledes.

Anonymkode: 7e4d8...783

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt utvilsomt at kvinner i Norge har ganske narsisistiske trekk. Den yngste generasjonen er utvilsomt verst. Norske kvinner født før rundt 1985 er greie. De født fra 1985 og særlig de på 90-tallet og etter er en dårlig generasjon.

De har vokst opp med en stor støtte fra skole, samfunnet og media. De har en enorm uberettighet selvfølelse. De har moral når det gagner dem og har ingen moral når det ikke har en konsekvens for dem selv.

Menn bor i hele landet, mens kvinnene sentrerer seg selv nær de store studiestedene (fordi myndighetene har laget et system som gjør det slik). Kjønnene er veldig geografisk feilallokert. Det påvirker særlig mennene som er igjen sin selvfølelse negativt, fordi de aldri får noen bekreftelse. Kvinnene derimot puler rundt på de samme mennene og blir naturligvis smittet av litt av hvert.

Hele det norske samfunnet misforstår til de grader hva som er hensiktsmessig. Klart det er mennene som bør bli lært god selvfølelse, fordi det er de som tjener på det. Fordi det gjør det mer sannsynlig at de tar kontakt med kvinner. Når kvinner har høy selvtillit sier de mer sannsynlig nei og de blir alenemødre isteden.

Noe må bli gjort.

Endret av Hermann
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Hadde du orket å ha pliktsex med en mann du avskydde, eller leve i sølibat mesteparten av ditt liv?

Anonymkode: 0a11c...50e

Hvorfor lever du i sølibat i åresvis med en mann du avskyr? Det er spørsmålet du bør stille deg.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

KallePils skrev (21 minutter siden):

… som svar på det jeg skrev om kvalitet.

Men du tenker altså at å vaske seg er kvalitet.

Du verden. 😂

Ja jeg tenker hygiene og spesielt lukt er veldig sentralt i hvordan jeg oppfatter noens kvalitet som potensiel partner, tror ikke jeg har en eneste vennine eller ven som ikke er enig med meg der. For al del du kan mene noe annet, men sliter med å tro at du hadde blit kjempe gira på noen som ikke vasket seg... Det at vi har så forskjelige syn på dette er jo uanset grunnen til at det er morsomt at du tror du forstår bedre hva denne brukeren mente en hen forsto selv.

Endret av Pippi Lotta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hermann skrev (Akkurat nå):

Det er helt utvilsomt at kvinner i Norge har ganske narsisistiske trekk. Den yngste generasjonen er utvilsomt verst. Norske kvinner født før rundt 1985 er greie. De født fra 1985 og særlig de på 90-tallet og før er en dårlig generasjon.

De har vokst opp med en stor støtte fra skole, samfunnet og media. De har en enorm uberettighet selvfølelse. De har moral når det gagner dem og har ingen moral når det ikke har en betydning for dem selv.

Menn bor i hele landet, mens kvinnene sentrerer seg selv nær de store studiestedene (fordi myndighetene har laget et system som gjør det slik). Kjønnene er veldig geografisk feilallokert. Det påvirker særlig mennene som er igjen sin selvfølelse negativt, fordi de aldri får noen bekreftelse. Kvinnene derimot puler rundt på de samme mennene og blir naturligvis smittet av litt av hvert.

Hele det norske samfunnet misforstår til de grader hva som er hensiktsmessig. Klart det er mennene som bør bli lært god selvfølelse, fordi det er de som tjener på det. Fordi det gjør det mer sannsynlig at de tar kontakt med kvinner. Når kvinner har høy selvtillit sier de mer sannsynlig nei og de blir alenemødre isteden.

Noe må helt garantert skje.

Et menneske er ikke nødt til å forbli på samme sted gjennom hele sitt liv, ellers er du narsisist. Å om noen er, bra de ikke får barn eller har partner. Men det å ha en drøm eller ønske å bo i en annen by eller hvor som helst, er ikke et tegn på natsisisme. Det er lov å ha egne behov, samfunnet har krevd for mye om de fratar noen som ikke har gjort noe sin frihet. Det er i strid med menneskerettigheter. Ingen skylder noen legg eller å bo et sted. 

Anonymkode: 224ea...758

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Sammenlignet med dem du var nødt til å være sammen med før var det et eksempel ja. Men versegod, kyss noen som ikke pusser tennene og så vidt vasker seg i vann. Lykke til.

Anonymkode: 224ea...758

Jaja, godt at ikke alle legger lista for "kvalitet" så høyt. 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Er grunnen til at det er historisk mange enslige og at det fødes for få barn, det at kvinner ser på seg selv som gudinner, hevet over den mannlige befolkning til de grader at å bli dem verdig er en uoverkommelig oppgave? har det blitt sånn at ingen vanlig dødelig mann kan noensinne nå opp til det eteriske selvbildet den norske kvinne har konstruert for seg selv? det kan nesten virke slik. 

Anonymkode: 0e98f...799

Andrew Tate, er det deg? 👀

Anonymkode: 4740d...341

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KallePils skrev (1 minutt siden):

Jaja, godt at ikke alle legger lista for "kvalitet" så høyt. 😄

Skrev jeg: Dette er min liste av krav. Den er fyllt opp så langt jeg kan forestille meg, bare å lese den opp gjør meg lykkelig og håpefull for det er summen av mannen for meg? 

Anonymkode: 224ea...758

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Har du opplevd å ikke ha frihet? 

Sier meg ekstremt uenig. Har ikke tenkt å gjøre noe utav tvang. 

Anonymkode: 224ea...758

Jeg har opplevd ufrihet ja. Jeg måtte gjennomgå 9 års skolegang enten jeg ville eller ikke. Jeg måtte avtjene verneplikt under trussel om fengselsstraff.

I litt videre forstand så har jeg to halvstore barn. Hvis jeg vil ta et år som backpacker så er i praksis ikke det en opsjon.

Anonymkode: 455a3...e77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...