Gå til innhold

bunnløs kvinnelig narsissisme - roten til singelkrisen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Vi er på vei dit, men jeg håper bare vi kommer dit raskere at menn melder seg helt ut av samfunnet, eller at en atomkrig bryter ut. Da vil det ikke lenger bygges hus og leiligheter som dere sterke, lykkelige og selvstendige kvinner kan bo i. Strømmen vil stoppe. Kloakkrør vil råtne og slå lekk. Veiene smuldrer opp og alle offentlige tjenester vil opphøre. Jeg tror samfunnet vi har fått nå trenger en reboot. Back to basics, hvor all selvgodhet og bortskjemthet opphører. Hvor mennesker kan igjen sette pris på hverandre. Og hvor det igjen settes krav til overlevelse og ikke kun krav til komfort. Da må du kvinne virkelig jobbe! Da tipper jeg fløyta vil pipe annerledes.

Anonymkode: 7e4d8...783

Men i alle dager… DU MÅ KOMME DEG UT BLANT NORMALE FOLK. Virkelig. Tror du at du tenker, føler og mener akkurat det samme som Jonas Gahr Støre, Odd Nerdrum, Jon Almaas, Donald Trump, Jude Law, Mimir Kristjanson, Vladimir Putin, Jan Egeland, Statsman og Chris Martin? Du og de og alle andre menn tenker og føler akkurat det samme fordi dere er menn? 

Folk er ulike. Har ulike meninger. Du ser av en eller annen grunn på kvinner (Siv Jensen, Sophie Elise, Martha Louise, Gro Harlem Brundtland og Beyoncé) som ett individ med én mening, og at de er din fiende. 

Kan hende du bør ut og faktisk snakke med mennesker, lytte, bli kjent med dem. 

Anonymkode: e33b0...5e4

• Liker 7
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hermann skrev (13 minutter siden):

Det er helt utvilsomt at kvinner i Norge har ganske narsisistiske trekk. Den yngste generasjonen er utvilsomt verst. Norske kvinner født før rundt 1985 er greie. De født fra 1985 og særlig de på 90-tallet og etter er en dårlig generasjon.

De har vokst opp med en stor støtte fra skole, samfunnet og media. De har en enorm uberettighet selvfølelse. De har moral når det gagner dem og har ingen moral når det ikke har en konsekvens for dem selv.

Menn bor i hele landet, mens kvinnene sentrerer seg selv nær de store studiestedene (fordi myndighetene har laget et system som gjør det slik). Kjønnene er veldig geografisk feilallokert. Det påvirker særlig mennene som er igjen sin selvfølelse negativt, fordi de aldri får noen bekreftelse. Kvinnene derimot puler rundt på de samme mennene og blir naturligvis smittet av litt av hvert.

Hele det norske samfunnet misforstår til de grader hva som er hensiktsmessig. Klart det er mennene som bør bli lært god selvfølelse, fordi det er de som tjener på det. Fordi det gjør det mer sannsynlig at de tar kontakt med kvinner. Når kvinner har høy selvtillit sier de mer sannsynlig nei og de blir alenemødre isteden.

Noe må bli gjort.

Jeg får nesten lyst til å møte deg i virkeligheten og dra deg rundt for å møte virkelige mennesker. Har du falt ut av skolen? Det virker som om du ikke har rukket å lære kildekritikk og logikk. Heller ikke så mye om de kjønnsforskjellene som faktisk finnes. Du virker heller ikke å ha reflektert over sosiale lag, økonomiske og kulturelle forskjeller i samfunnet.

Husk at amerikanske pengegriske «guruer» snakker fra et samfunn ganske annerledes enn vårt, og at motivet deres som oftest er penger.

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hermann skrev (18 minutter siden):

Det er helt utvilsomt at kvinner i Norge har ganske narsisistiske trekk. Den yngste generasjonen er utvilsomt verst. Norske kvinner født før rundt 1985 er greie. De født fra 1985 og særlig de på 90-tallet og etter er en dårlig generasjon.

De har vokst opp med en stor støtte fra skole, samfunnet og media. De har en enorm uberettighet selvfølelse. De har moral når det gagner dem og har ingen moral når det ikke har en konsekvens for dem selv.

Menn bor i hele landet, mens kvinnene sentrerer seg selv nær de store studiestedene (fordi myndighetene har laget et system som gjør det slik). Kjønnene er veldig geografisk feilallokert. Det påvirker særlig mennene som er igjen sin selvfølelse negativt, fordi de aldri får noen bekreftelse. Kvinnene derimot puler rundt på de samme mennene og blir naturligvis smittet av litt av hvert.

Hele det norske samfunnet misforstår til de grader hva som er hensiktsmessig. Klart det er mennene som bør bli lært god selvfølelse, fordi det er de som tjener på det. Fordi det gjør det mer sannsynlig at de tar kontakt med kvinner. Når kvinner har høy selvtillit sier de mer sannsynlig nei og de blir alenemødre isteden.

Noe må bli gjort.

Det stemmer at de mest oppegående kvinnene og mennene flytter til mer sentrale strøk etter VGS, mens resten blir igjen. Det er også en klar overvekt av kvinner som tar høyere utdanning, mens en klar overvekt av guttene faller ut av videregående skole. Dette er foruroligende, og løsningen bør være å heve anseelsen til fagbrev generelt. Det er jo ikke bra at en master i gresk mytologi skal være mer verdt enn et fagbrev i elektronikk eller helsefag. 

Kvinner må forstå at deres make ikke MÅ ha minst like høy eller helst høyere utdanning enn dem selv. En kvinnelig advokat må forstå at hun vil bli minst like lykkelig med en jevngammel snekker som med en 10 år eldre kirurg. 

Samtidig så må menn forstå at de virkelig må "steppe up". Tiden da menn kunne jobbe i 8 timer og ellers sitte i sofaen og nappe løken mens kjerringa fløy beina av seg 24/7 er forbi. Kvinner lever heller alene enn som slaver. 

Anonymkode: 93202...cf5

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det stemmer at de mest oppegående kvinnene og mennene flytter til mer sentrale strøk etter VGS, mens resten blir igjen. Det er også en klar overvekt av kvinner som tar høyere utdanning, mens en klar overvekt av guttene faller ut av videregående skole. Dette er foruroligende, og løsningen bør være å heve anseelsen til fagbrev generelt. Det er jo ikke bra at en master i gresk mytologi skal være mer verdt enn et fagbrev i elektronikk eller helsefag. 

Kvinner må forstå at deres make ikke MÅ ha minst like høy eller helst høyere utdanning enn dem selv. En kvinnelig advokat må forstå at hun vil bli minst like lykkelig med en jevngammel snekker som med en 10 år eldre kirurg. 

Samtidig så må menn forstå at de virkelig må "steppe up". Tiden da menn kunne jobbe i 8 timer og ellers sitte i sofaen og nappe løken mens kjerringa fløy beina av seg 24/7 er forbi. Kvinner lever heller alene enn som slaver. 

Det med utdannelse… Jeg har selv lav utdannelse (er kvinne), og har ikke noe spesielt krav til det, men tenker det handler om hva man har å snakke om. Blir fort kjedelig hvis hans interesser er bilen, naboene, kundene på jobben og Hver gang vi møtes… Da passer han sikkert godt med ei dame med tilsvarende interesser.

Men jeg er interessert i mye mer enn det, og synes det er spennende å snakke om og utforske mange temaer. Reise og se på kulturer, historie, geografisk spesielle steder. Lære noe nytt. Språk, botanikk, bakgrunnen for krigene i dag, migrasjon, samfunnsutvikling, lokalhistorie. Vin og hager og hva barndommen betyr. Lovforslag på høring, gamle fiskeredskaper og hunder. 

Vitebegjærlige folk har kanskje oftere tatt en utdannelse?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange tråder har du tenkt til å lage om kvinner?

Anonymkode: fba16...e3d

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det med utdannelse… Jeg har selv lav utdannelse (er kvinne), og har ikke noe spesielt krav til det, men tenker det handler om hva man har å snakke om. Blir fort kjedelig hvis hans interesser er bilen, naboene, kundene på jobben og Hver gang vi møtes… Da passer han sikkert godt med ei dame med tilsvarende interesser.

Men jeg er interessert i mye mer enn det, og synes det er spennende å snakke om og utforske mange temaer. Reise og se på kulturer, historie, geografisk spesielle steder. Lære noe nytt. Språk, botanikk, bakgrunnen for krigene i dag, migrasjon, samfunnsutvikling, lokalhistorie. Vin og hager og hva barndommen betyr. Lovforslag på høring, gamle fiskeredskaper og hunder. 

Jeg jobber utelukkende folk som har mastergrad++, der går det likevel stort sett i matoppskrifter, barn, katter og hunder, barnebarn og ferier i lunsjen. Men du ser kanskje for deg en 20 år eldre professor? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg jobber utelukkende folk som har mastergrad++, der går det likevel stort sett i matoppskrifter, barn, katter og hunder, barnebarn og ferier i lunsjen. Men du ser kanskje for deg en 20 år eldre professor? 

En 20 år eldre professor ville vært nesten  80, så nei 😂 Som jeg sier - så er ikke utdannelse viktig for MEG som ikke har det selv. Ikke utdannelse i seg selv. Men det kan være en markør på at folk er interesser i noe, ikke bare en markør på «status og penger» som mange menn tydeligvis tror det er.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Forresten lurer jeg på hva slags jobb du har, og hvorfor du ikke skifter emne om du er uinteressert? Ferier er et spennende tema, synes jeg, mange gjør jo veldig kule ting og drar til sære steder som er gøy å høre om! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Og jeg er enig i det. Men det er forskjeller på de som har en yrkesfaglig utdanning også. Jeg kjenner flere som er utdannet innen tradisjonshåndverk, og har et veldig bevisst forhold til faget sitt og fagets historie, samt hvorfor det er viktig å ta vare på kunnskapen. Noen av dem har også bygd på med en grad fra Rauland etter at de ble voksne. De er helt andre personer enn de som på videregående stolt snakket om at de gikk "mekk og drekk", som nå er litt harry voksne, og jobber på verksteder med puppedamer på veggen.

Jeg går godt overens med folk i førstnevnte kategori. Med sistnevnte skal det litt mer til at samtalen flyter godt. 

Anonymkode: a5669...6ef

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

En 20 år eldre professor ville vært nesten  80, så nei 😂 Som jeg sier - så er ikke utdannelse viktig for MEG som ikke har det selv. Ikke utdannelse i seg selv. Men det kan være en markør på at folk er interesser i noe, ikke bare en markør på «status og penger» som mange menn tydeligvis tror det er.

Ja statistikk lyver ikke. Folk med høy utdanning er generelt mer opptatt av kulturlivet (muligens fordi de har råd til å betale 2000 kr for å gå i Operaen) og trener mer (muligens fordi de har mer stillesittende jobber mens en renholder må hjem og hvile ryggen).

Jeg kjenner imidlertid flere som har giftet seg med 10-15 år eldre overleger som alltid jobber, og kan ikke fatte hvordan de kan være lykkeligere med å ta seg av fellesbarna alene og samtidig sjonglere hans tidligere ungekull og ekskone, enn de hadde vært med en jevnaldrende snekker som har fri hver helg og kommer hjem med overskudd hver eneste ettermiddag.

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Forresten lurer jeg på hva slags jobb du har, og hvorfor du ikke skifter emne om du er uinteressert? Ferier er et spennende tema, synes jeg, mange gjør jo veldig kule ting og drar til sære steder som er gøy å høre om! 

Jeg liker godt å høre om folks ferier, barn og tips til matoppskrifter selv om jeg har master 😊 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Bekrefter ikke det ståstedet mitt? Du erkjenner jo det at kvinners personlige komfort overtramper nasjonen, folkeslaget og menns lykke. Så lenge kvinnen får sitt spiller intet annet noen rolle. 

Anonymkode: 0e98f...799

Haha, ja det var jo den mannen som hadde denne komforten tidligere da! Det føles vel sårt og vondt at det holder på å gi slipp. Husk at mange menn deltar i den kampen. Det er mange menn som ikke orker mer tull. De oppdager livet på et mye dypere plan enn ett som utspiller seg fra følelser om frykt for å miste makt og overhånd. Det jo var mannens komfort som trumfet over nasjonene, folkeslagene og kvinnens lykke. Det er historien vår. 

Jeg skjønner at du er lei deg for at du må vaske klærne dine selv, og at du ikke bare kan knipse med fingrene eller alltid ha det endelige ordet, eller tjene mest. Eller ikke kunne si "jeg er alltid smartere enn deg lille blomst" mens du klasker noen på rumpa. Dere sørget for at det tok tusener av år før kvinner hadde lik tilgang på utdannelse, ble nevnt likeverdig i bøkene,sett på som likeverdige av dere. Og fortsatt driver dere altså på. 

Det er å ønske å ha makt over andre på et personlig nivå, se på andre som av mindre verdi enn deg selv, og det er en veldig, veldig farlig tankegang.

Jeg skjønner ikke at du en gang tenker på å bli pappa når du har så mye vonde tanker og følelser i deg, så mye aggresjon og hat. Et barn trenger kjærlighet, du virker skummel

Anonymkode: d3035...4c4

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KallePils skrev (2 timer siden):

… som svar på det jeg skrev om kvalitet.

Men du tenker altså at å vaske seg er kvalitet.

Du verden. 😂

Hvordan kan du snakke om kvalitet når du ikke selv vet hva det er, og når du selv er dårlig kvalitet? Ja, å pule rundt på noen du synes er ufyselige, er dårlig kvalitet. Sorry, mack.

Anonymkode: 0a11c...50e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi er på vei dit, men jeg håper bare vi kommer dit raskere at menn melder seg helt ut av samfunnet, eller at en atomkrig bryter ut. Da vil det ikke lenger bygges hus og leiligheter som dere sterke, lykkelige og selvstendige kvinner kan bo i. Strømmen vil stoppe. Kloakkrør vil råtne og slå lekk. Veiene smuldrer opp og alle offentlige tjenester vil opphøre. Jeg tror samfunnet vi har fått nå trenger en reboot. Back to basics, hvor all selvgodhet og bortskjemthet opphører. Hvor mennesker kan igjen sette pris på hverandre. Og hvor det igjen settes krav til overlevelse og ikke kun krav til komfort. Da må du kvinne virkelig jobbe! Da tipper jeg fløyta vil pipe annerledes.

Anonymkode: 7e4d8...783

Så dere er avhengige av at kvinner som ikke liker dere, blir sammen med dere og har sex med dere mot sin vilje, for at dere skal gidde å delta i samfunnet? Nei, pipa vil aldri være annerledes. Tider der du kunne bestille dame, er forbi.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Thanos skrev (2 timer siden):

Hvorfor lever du i sølibat i åresvis med en mann du avskyr? Det er spørsmålet du bør stille deg.

Jeg gjør det ikke. Fordi jeg har valgt ham selv. Ut av kjærlighet. Mange ble tidligere "tildelt" en mann. Som de gjerne ikke var tiltrukket av. Jeg svarte på kommentaren om at det burde være mindre frihet. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (2 timer siden):

Ja jeg tenker hygiene og spesielt lukt er veldig sentralt i hvordan jeg oppfatter noens kvalitet som potensiel partner, tror ikke jeg har en eneste vennine eller ven som ikke er enig med meg der. For al del du kan mene noe annet, men sliter med å tro at du hadde blit kjempe gira på noen som ikke vasket seg... Det at vi har så forskjelige syn på dette er jo uanset grunnen til at det er morsomt at du tror du forstår bedre hva denne brukeren mente en hen forsto selv.

Dette. Forrige helg har jeg vært på et stort idrettsarrangement. Måtte gå rundt med flere andre. En av dem var mann rundt 30-35, høy og kjekk. Som stinka svette. Jeg klarte så vidt å stå ved siden av ham. Så var det dag to av turneringen. Har har faen meg ikke skiftet t-skjorte og stinka enda mer. Æsj.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Er grunnen til at det er historisk mange enslige og at det fødes for få barn, det at kvinner ser på seg selv som gudinner, hevet over den mannlige befolkning til de grader at å bli dem verdig er en uoverkommelig oppgave? har det blitt sånn at ingen vanlig dødelig mann kan noensinne nå opp til det eteriske selvbildet den norske kvinne har konstruert for seg selv? det kan nesten virke slik. 

Grunnen er onlinedating, det er utrolig lett å velge og vrake mellom tusenvis av menn i forhold til før da man måtte møte folk på barer, osv.

Anonymkode: f1d1d...291

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er grunnen til at det er historisk mange enslige og at det fødes for få barn, det at kvinner ser på seg selv som gudinner, hevet over den mannlige befolkning til de grader at å bli dem verdig er en uoverkommelig oppgave? har det blitt sånn at ingen vanlig dødelig mann kan noensinne nå opp til det eteriske selvbildet den norske kvinne har konstruert for seg selv? det kan nesten virke slik. 

Aldri hørt om. At det er mange single er ikke norske kvinners skyld, heller ikke menns. Det har b.la med sjekke kulturen å gjøre. Kjenner mange single som ikke orker å styre med et så overfladisk sjekkemarked. Det var jo ikke slik for 30år siden. 

Anonymkode: e643b...a81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

at det fødes for få barn,

Har med helt andre grunner å gjøre. Er mange nå som velger vekk barn fordi de har et faktisk valg. De samme hadde for 100år siden bare gått med strømmen fordi det var forventet. Eller fordi man ikke hadde tilgang til prevensjon. Eller fordi barnedødeligheten var høy og man måtte formere seg som kaniner fordi man visste at halve ungeskokken døde av tuperkulose.

Det fødes ikke for få barn. Du snakker som om det er produksjon eller matvaremangel det er snakk om. Det er ekte liv som skal være ønsket.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bromance
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Andrew Tate, er det deg? 👀

Anonymkode: 4740d...341

Sikkert ikke han,bare en av følgerne hans 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Så du engasjerer deg i aktiviteter som tillater deg å tilfredstille behovet du har for å se på deg selv som et godt menneske uten å ha en reell interesse i prososialt arbeid..?

Dette var et dårlig forsøk på herskeknikk, snakk om fritolkning. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...