Fremmed fugl Skrevet 18. april 2024 #181 Del Skrevet 18. april 2024 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg var i mitt brors bryllup, de fikset hotellet men jeg betalte. Det er vanlig praksis. Anonymkode: 76bc7...9cb Det er vanlig praksis å betale for det man inviterer til. Vil tro at din bror inviterte til et selskap og ikke til overnatting. Du valgte å overnatte på hotellet, og selvfølgelig betalte du. Men er forskjell hvis man blir invitert til en pakke med to netter overnatting, sosiale aktiviteter, vigsel og selskap. Da er jeg vant med at vertskapet betaler for det dem har invitert til. Forslaget fra TS er som hvis man syns at vinpakken til maten er for dyr, men istedenfor å velge et billigere alternativ så prøver man å få gjestene å betale for vinen. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #182 Del Skrevet 18. april 2024 Olive_North skrev (14 minutter siden): Jo jeg syns det er innafor å skrive at dere ikke forventer gaver, men de som vil gi noe kan bidra med valgfri sum inn på konto blablabla. Nei, nå må du gi deg. Er ikke «valgfri sum» det samme som gave? Folk gir gave i bryllup, samme om man forventer det eller ikke. Anonymkode: 1da86...c94 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olive_North Skrevet 18. april 2024 #183 Del Skrevet 18. april 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Nei, nå må du gi deg. Er ikke «valgfri sum» det samme som gave? Folk gir gave i bryllup, samme om man forventer det eller ikke. Anonymkode: 1da86...c94 Gi deg sjøl, det er ikke tvang. Men mange har foreldre, besteforeldre eller annen familie som har satt av penger til familiemedlemmer de skal få når de er gift. Det er vel bare rettferdig? Om man som forelder tidligere har gitt 10.000kr til et annet søsken i bryllupsgave, så skal vel det andre søskenet få det samme? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #184 Del Skrevet 19. april 2024 AnonymBruker skrev (På 16.4.2024 den 20.48): Hun vil tilby de som ønsker å gi gave å betale for hotell rommet sitt, å da er det jo snakk om 8000,- Da kan gjestene føle seg tvunget til å betale 8000,- istedenfor å gi gave for + - 1000,- Er en ganske stor differanse der. Anonymkode: 72b02...5b9 Tipper ts ikke satte seg ned å tenkte nøyaktig ordlyd i invitasjonen når hun skrev her inne.. Det må jo være lov å lese litt mellom linjene og tenke selv.. Jeg KAN selvfølgelig ta feil, men med tanke på at hun også skrev at de egentlig tenker betale alt selv, så gjetter jeg at de ikke forventer gaver på 8000 kroner.. Anonymkode: 0534a...ec0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2024 #185 Del Skrevet 19. april 2024 Hm…når du skriver at de skal «legge ut», mener du egentlig at de skal betale? Når man legger ut for noe, får man jo vanligvis tilbake pengene. Jeg synes ellers formuleringen om at de tilbys å betale, er veldig merkelig. Når man tilbys noe, er det jo vanligvis en positiv greie, så å tilby noen en ulempe, er litt rart. Tror mange ville synes det er vanskelig å takke nei til å betale selv når det presenteres fra dere som noe dere generøst tilbyr dem. Jeg hadde nok slitt litt med å forstå hva du egentlig mente, siden ordlyden blir litt rar. Og hva hvis gjestene begynner å snakke sammen og finner ut at noen har betalt selv, mens andre har fått dekker utgiftene….Tror jeg ville forsøkt å få en god avtale med hotellet hvor dere dekker f.eks halvparten, og så rett og slett skrive at «rom koster kr ….per natt». Evt vært tydelige til hotellet på at dere ønsker feiringen der, men at de gjestene som kan dra hjem på kvelden, kommer til å gjøre det. Anonymkode: 9630a...33c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2024 #186 Del Skrevet 28. april 2024 Hva har dere bestemt dere for, Ts? Anonymkode: 35b2b...e4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2024 #187 Del Skrevet 13. mai 2024 Jeg (og min mann) hadde kommet. Men jeg er veldig glad i både fine hoteller og god mat😁 Anonymkode: 4febb...23a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #188 Del Skrevet 14. mai 2024 Det er ikke vanlig at brudeparet betaler opphold for gjestene sine. Syns for øvrig det var et merkelig krav fra hotellets side? Jobber selv på hotell og har jobbet på flere forskjellige hoteller. Har aldri vært borti at hoteller krever at de som deltar i selskapet må også bo her. Har dere skriftlig avtale på dette eller har de bare sagt noe som: Vi håper så mange gjester som mulig overnatter her? Eller har de sagt et minimumsantall gjester må overnatte? Jeg ville aldri betalt 8000,- for dobbeltrom en helg uten noe annet enn frokost inkludert, hadde funnet rimeligere alternativer på egenhånd med mindre det skulle vært langt oppi gokk uten noen andre overnattingssteder i nærheten. Hvis dere faktisk har tenkt å dekke deler av overnattingen kan dere jo f.eks. skrive: "Vi dekker overnatting lørdag-søndag, eventuell overnatting utover det må bestilles og betales selv". "Har man behov for overnatting ber vi om at alle betaler en egenandel på XX kroner" "Vi dekker alt av overnatting, mat og lignende lørdag-søndag" og nevn litt lengre ned/på baksiden av invitasjonen: pengegaver ønskes via vipps eller til konto XXXX." 😅 Noe som mange av våre brudepar har gjort er at de skriver noe som: "Selskapet holdes på *hotellnavn*. Der kan man også bestille overnatting som gjøres direkte via telefon eller per e-post. Anonymkode: d48c7...294 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #189 Del Skrevet 14. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er ikke vanlig at brudeparet betaler opphold for gjestene sine. Syns for øvrig det var et merkelig krav fra hotellets side? Jobber selv på hotell og har jobbet på flere forskjellige hoteller. Har aldri vært borti at hoteller krever at de som deltar i selskapet må også bo her. Har dere skriftlig avtale på dette eller har de bare sagt noe som: Vi håper så mange gjester som mulig overnatter her? Eller har de sagt et minimumsantall gjester må overnatte? Jeg ville aldri betalt 8000,- for dobbeltrom en helg uten noe annet enn frokost inkludert, hadde funnet rimeligere alternativer på egenhånd med mindre det skulle vært langt oppi gokk uten noen andre overnattingssteder i nærheten. Hvis dere faktisk har tenkt å dekke deler av overnattingen kan dere jo f.eks. skrive: "Vi dekker overnatting lørdag-søndag, eventuell overnatting utover det må bestilles og betales selv". "Har man behov for overnatting ber vi om at alle betaler en egenandel på XX kroner" "Vi dekker alt av overnatting, mat og lignende lørdag-søndag" og nevn litt lengre ned/på baksiden av invitasjonen: pengegaver ønskes via vipps eller til konto XXXX." 😅 Noe som mange av våre brudepar har gjort er at de skriver noe som: "Selskapet holdes på *hotellnavn*. Der kan man også bestille overnatting som gjøres direkte via telefon eller per e-post. Anonymkode: d48c7...294 Beklager, så ikke at tråden var noen måneder gammel 😅 Anonymkode: d48c7...294 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #190 Del Skrevet 14. mai 2024 Ville heller foreslått hvilke overnattingsmuligheter som finnes i området som hotell, camping, airbnb, og at gjestene selv må ordne med overnatting. Aldri vært i bryllup der vi har fått spandert overnatting, men brudeparet har skrevet forslag til overnattingssteder Anonymkode: 4b0de...5df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #191 Del Skrevet 15. mai 2024 16 hours ago, AnonymBruker said: Det er ikke vanlig at brudeparet betaler opphold for gjestene sine. Syns for øvrig det var et merkelig krav fra hotellets side? Jobber selv på hotell og har jobbet på flere forskjellige hoteller. Har aldri vært borti at hoteller krever at de som deltar i selskapet må også bo her. Har dere skriftlig avtale på dette eller har de bare sagt noe som: Vi håper så mange gjester som mulig overnatter her? Eller har de sagt et minimumsantall gjester må overnatte? Jeg ville aldri betalt 8000,- for dobbeltrom en helg uten noe annet enn frokost inkludert, hadde funnet rimeligere alternativer på egenhånd med mindre det skulle vært langt oppi gokk uten noen andre overnattingssteder i nærheten. Hvis dere faktisk har tenkt å dekke deler av overnattingen kan dere jo f.eks. skrive: "Vi dekker overnatting lørdag-søndag, eventuell overnatting utover det må bestilles og betales selv". "Har man behov for overnatting ber vi om at alle betaler en egenandel på XX kroner" "Vi dekker alt av overnatting, mat og lignende lørdag-søndag" og nevn litt lengre ned/på baksiden av invitasjonen: pengegaver ønskes via vipps eller til konto XXXX." 😅 Noe som mange av våre brudepar har gjort er at de skriver noe som: "Selskapet holdes på *hotellnavn*. Der kan man også bestille overnatting som gjøres direkte via telefon eller per e-post. Anonymkode: d48c7...294 Men de fleste av disse gir jo valgmuligheter til å ikke sove der. TS sier jo det er krav om overnatting Anonymkode: e7e75...67e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå