Gå til innhold

Provoserende lettkledde damer i gatene igjen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Rucula skrev (14 minutter siden):

Så du tror at unge jenter som går rundt med halve rumpa hengende utenfor shortsen, og som har tatt silikon i puppene og sprader rundt i gjennomsiktige topper gjør det for friheten?

 

Så  du tror at kvinner som kaller andre kvinner for lettkledde horer har god oppdragelse, er sikre på seg selv? Jaja, deg om det.

Anonymkode: 3450b...894

  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det som er litt overraskende er jo at det er mer tilgang til å se nesten bare pupper i byens gater enn på en badestrand i 2024. Det er helt greit for meg som mann, men tenker vel at enkelte damer vil mene at noen av deres medsøstre, døtre og barnebarn viser litt vel mye i offentligheten.

Soler man seg toppløs på en badestrand er jo det en naturlig plass å kle av seg, og om man ikke går rund om, så er jo det relativt få som ser en. Dessuten forventer folk å se grader av avkleddhet på en strand. Går man rundt i byen så er jo det tusenvis som ser det samme.... og altså i mange tilfeller mer.

Noen har forklart at damer har sluttet å sole seg toppløs fordi de er redd for mobilkameraer - men disse finnes jo i byen også...

Anonymkode: e5f6a...36d

Nå var vel ikke de fleste bemerkninger her om det som foregår på stranden, men ellers i det felles rom.

Anonymkode: 39c6b...5a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rucula skrev (2 timer siden):

Frihet? Det har ingenting å gjøre med frihet å kle seg som en hore. Det er mer relatert til usikkerhet og behov for bekreftelse. 
 

Men hva som er "hore" er relativt. Ikke alle følger din definisjon. Derfor er der det frihet å kle seg som man vil.

Og dersom man er usikker og har behov for bekreftelse er det fortsatt frihet dersom man ønsker å kle seg slik at man får mer bekreftelse - selv om du veldig tydelig ser ned på de unge jentene som sliter med den type problematikk.

Anonymkode: 4eef4...0f4

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei, TS her - ja, formuleringen var ment trollete. Men som godt voksen mann har jeg bare stusset over fenomenet.

Også knyttet til det du sier om at unge jenter ikke tør dusje sammen med andre, men samtidig har de altså ingen problemer med å eksponere seg i svært stor grad i full offentlighet midt i Oslo sentrum.

Det er i alle fall litt rart. En ting er jo at mange går uten BH, som er helt greit og naturlig. Men når de går i tynne topper der man tydelig kan se gjennom, så forstår man jo at det er bevisst på en eller annen måte.

Som mann over 40 har jeg bare lurt på hva som er grunnen, utover at det er en slags mote. For noen må det da være noe med at de ønsker å bli sett - i mange tilfeller vil jeg tro de blir beglodd også....

Anonymkode: e5f6a...36d

Er du sikker på at dette er de samme jentene? Du kan ikke tenke gruppenivå når du diskuterer dette. Unge jenter har ikke en felles hjerne vet du vel... 

Noen unge ønsker kanskje å bli sett, men du blir veldig fort en creep dersom du tenker at (alle) dagens unge kvinner ønsker å vise frem puppene og blir sett. Så pass på! Ikke alle er like, mange unge jenter er fortsatt naturlig bluferdige og sjenerte. Men det kan være lett å glemme disse siden de naturlig nok ikke vil synes.

Anonymkode: 4eef4...0f4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Da er det begynt igjen. Unge damer går rundt i svært avslørende, nærmest blottende, klesplagg i hovestadens gater. Faktisk er det til tider flere unge damer som viser mer i byens gater og streder enn de gjør på stranden. Spesielt gjelder dette brystene - der etter hvert mange går rundt om i tynnne lyse topper som viser det meste av brystpartiet, til dels gjennomsiktig.

Steng tatt så synes jeg disse bør vise mer hensyn! Og hvorfor denne trangen til å vise seg fram? Ekstra kroppsfokusert blir jo det om de går rundt med treningstights samtidig. Tenker de ikke på voksne folk vokst opp i en annen tid, barn og ikke minst våre muslimske venner?

Anonymkode: e5f6a...36d

Håper ingen lar seg provosere av dette helt åpenbare forsøket.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Gjelder det skravlesiden her inne der kvinner dømmer kvinner med å si de kler seg "kjerring" også? Hva blir forskjellen? Interessant å høre ditt svar her!

Anonymkode: 39c6b...5a2

Jeg dømmer faktisk ingen andre kvinner (eller menn for den slags skyld) pga hvordan de går kledd. For jeg tenker det er ikke min sak hva andre kvinner har på seg. Alle, menn og kvinner, kler seg i det de føler seg vel i. 

Det du reagerer på, er jenter som kler seg lettkledd. Det spiller ingen rolle om klærne er til dels gjennomsiktig eller ikke. Jeg synes det blir for dumt når andre klager på hvordan kvinner går kledd. Hvorfor kan ikke man gå kledd akkurat sånn som man vil, så lenge man ikke bryter noen lover, uten at andre skal klage på det?

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 hours ago, AnonymBruker said:

Sydlige europa er mer enn ett sted skjønner du... 

Anonymkode: 3450b...894

No shit. 🤯

Anonymkode: c4e25...4b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en tur til England eller UK! Der går de lettkledde hele året. Synes bare det er morsomt. De står å hutrer og fryser i minusgrader,men nærmest kledd for stranda.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Men hva som er "hore" er relativt. Ikke alle følger din definisjon. Derfor er der det frihet å kle seg som man vil.

Og dersom man er usikker og har behov for bekreftelse er det fortsatt frihet dersom man ønsker å kle seg slik at man får mer bekreftelse - selv om du veldig tydelig ser ned på de unge jentene som sliter med den type problematikk.

Anonymkode: 4eef4...0f4

Da jeg var ung husker jeg godt at det var ikke de peneste jentene som kledde seg tacky. De trengte ikke, vi fikk oppmerksomhet uansett.

Men de er par hakk under måtte ty til sterkere virkemidler. 

Anonymkode: 0bdd2...16c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/13/2024 at 1:34 PM, AnonymBruker said:

Da er det begynt igjen. Unge damer går rundt i svært avslørende, nærmest blottende, klesplagg i hovestadens gater. Faktisk er det til tider flere unge damer som viser mer i byens gater og streder enn de gjør på stranden. Spesielt gjelder dette brystene - der etter hvert mange går rundt om i tynnne lyse topper som viser det meste av brystpartiet, til dels gjennomsiktig.

Steng tatt så synes jeg disse bør vise mer hensyn! Og hvorfor denne trangen til å vise seg fram? Ekstra kroppsfokusert blir jo det om de går rundt med treningstights samtidig. Tenker de ikke på voksne folk vokst opp i en annen tid, barn og ikke minst våre muslimske venner?

Anonymkode: e5f6a...36d

Her lukter det åpenbart troll 😂

Anonymkode: 63c20...766

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.4.2024 den 13.34):

Da er det begynt igjen. Unge damer går rundt i svært avslørende, nærmest blottende, klesplagg i hovestadens gater. Faktisk er det til tider flere unge damer som viser mer i byens gater og streder enn de gjør på stranden. Spesielt gjelder dette brystene - der etter hvert mange går rundt om i tynnne lyse topper som viser det meste av brystpartiet, til dels gjennomsiktig.

Steng tatt så synes jeg disse bør vise mer hensyn! Og hvorfor denne trangen til å vise seg fram? Ekstra kroppsfokusert blir jo det om de går rundt med treningstights samtidig. Tenker de ikke på voksne folk vokst opp i en annen tid, barn og ikke minst våre muslimske venner?

Anonymkode: e5f6a...36d

Transer også kanskje?

Anonymkode: 647fb...f8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir mer provosert av damer som har alt for mye klær, og gjerne alt for store i størrelsen, noen i burka til og med, hvor skal dette ende?

Anonymkode: 4a1d2...9f0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra, jeg er lei av damer i treninstøy og jeans.  Herleg å se flotte damer i kjoler og skjørt, og bra når dem er kort og uyringet.

Anonymkode: 33530...cc4

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 13.4.2024 den 13.34):

Da er det begynt igjen. Unge damer går rundt i svært avslørende, nærmest blottende, klesplagg i hovestadens gater. Faktisk er det til tider flere unge damer som viser mer i byens gater og streder enn de gjør på stranden. Spesielt gjelder dette brystene - der etter hvert mange går rundt om i tynnne lyse topper som viser det meste av brystpartiet, til dels gjennomsiktig.

Steng tatt så synes jeg disse bør vise mer hensyn! Og hvorfor denne trangen til å vise seg fram? Ekstra kroppsfokusert blir jo det om de går rundt med treningstights samtidig. Tenker de ikke på voksne folk vokst opp i en annen tid, barn og ikke minst våre muslimske venner?

Anonymkode: e5f6a...36d

Muslimske venner må jeg innrømme at jeg ikke ofrer en tanke når jeg kler på meg, men synes det er tragisk at respekten i samfunnet sakte, men sikkert forsvinner. Synes f.eks. det er upassende å gå i butikken i bikinitopp, i jeans på 17. mai, i joggebukse i operaen, lue/caps inne osv. Skulle ønske vi hadde de samme kleskodene som på 50- og 60-tallet, da så folk faktisk stilige ut 👍🏻

Anonymkode: bd381...c2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.4.2024 den 13.34):

Da er det begynt igjen. Unge damer går rundt i svært avslørende, nærmest blottende, klesplagg i hovestadens gater. Faktisk er det til tider flere unge damer som viser mer i byens gater og streder enn de gjør på stranden. Spesielt gjelder dette brystene - der etter hvert mange går rundt om i tynnne lyse topper som viser det meste av brystpartiet, til dels gjennomsiktig.

Steng tatt så synes jeg disse bør vise mer hensyn! Og hvorfor denne trangen til å vise seg fram? Ekstra kroppsfokusert blir jo det om de går rundt med treningstights samtidig. Tenker de ikke på voksne folk vokst opp i en annen tid, barn og ikke minst våre muslimske venner?

Anonymkode: e5f6a...36d

Du måtte dra inn muslimer i det ja…

Anonymkode: cf350...5a1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...