Gå til innhold

Provoserende lettkledde damer i gatene igjen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Da er det begynt igjen. Unge damer går rundt i svært avslørende, nærmest blottende, klesplagg i hovestadens gater. Faktisk er det til tider flere unge damer som viser mer i byens gater og streder enn de gjør på stranden. Spesielt gjelder dette brystene - der etter hvert mange går rundt om i tynnne lyse topper som viser det meste av brystpartiet, til dels gjennomsiktig.

Steng tatt så synes jeg disse bør vise mer hensyn! Og hvorfor denne trangen til å vise seg fram? Ekstra kroppsfokusert blir jo det om de går rundt med treningstights samtidig. Tenker de ikke på voksne folk vokst opp i en annen tid, barn og ikke minst våre muslimske venner?

Anonymkode: e5f6a...36d

Norge er ikke er muslimsk land. Se en annen vei om du irriteres, det blir varmere i været, og folk driter i sånne som deg. At du blir irritert har med med deg selv å gjøre. Om noen vil gå lettkledd i sommer så la nå de få kose seg med det.

Anonymkode: 14017...6a4

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kan vi ikke også bli enige om at noen av dere som går slik som beskrevet vil bli lagt merke til og glodd på?

Anonymkode: 39c6b...5a2

Hvorfor forstyrrer det deg??? Og uansett MÅ menn ha selvkontroll 

Anonymkode: 244a1...f80

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Da er det begynt igjen. Unge damer går rundt i svært avslørende, nærmest blottende, klesplagg i hovestadens gater. Faktisk er det til tider flere unge damer som viser mer i byens gater og streder enn de gjør på stranden. Spesielt gjelder dette brystene - der etter hvert mange går rundt om i tynnne lyse topper som viser det meste av brystpartiet, til dels gjennomsiktig.

Steng tatt så synes jeg disse bør vise mer hensyn! Og hvorfor denne trangen til å vise seg fram? Ekstra kroppsfokusert blir jo det om de går rundt med treningstights samtidig. Tenker de ikke på voksne folk vokst opp i en annen tid, barn og ikke minst våre muslimske venner?

Anonymkode: e5f6a...36d

Du passer ikke her hvis det plager deg at vi bruker den lille varmen vi får.

Anonymkode: fe33c...da9

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ikke meg du siterte, men tar meg friheten til å svare allikevel.

Har ingenting med undertrykking eller janteloven å gjøre. Ta heller en titt på samfunnet og hvor kroppsfikserte mange har blitt.

Hvor mange unge i dag tar ikke operasjoner for å se best mulig ut, og pga komplekser. Man skal ha store pupper, sprettrumpe av en viss størrelse, innsvingt i livet, flat mage osv, osv.... Og dette skal da helst vises fram mest mulig.

Synes du det er greit? Jeg personlig er ganske bekymret for datteren min som vokser opp i dette. Engasjerer meg mye, og skulle ønske de aller fleste gjorde det samme. Dette må ta slutt.

 

Anonymkode: 7cf60...c98

Selvsagt har det med undertrykking og janteloven å gjøre. 

Men uansett til dine egne betraktninger. Er det ikke vår jobb som foreldre å fortelle og vise barna at de kan gå i akkurat det de vil? At vi ikke trenger å ha alle disse utseendemessige forandringer som du nevner for å være bra nok. Samtidig så snakker du om at noen klær ikke passer seg , er vulgære osv (vet ikke om det var du som brukte ordet vulgært, tar forbehold om det). Det blir ganske dobbeltmoralistisk. Du skal sitte med en fasit på hvilke klær og forandringer på utseende som er greit, mens andre ikke skal få lov til å gå slik de selv syns er greit? 

(og ja, jeg liker heller ikke kroppspresset kvinner blir utsatt for, men det er faktisk fullt mulig å gå sine egne veier og ikke gjøre som alle de andre). 

Anonymkode: 3450b...894

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Skulle disse lettkledde fristerinnene komme ut for veldig uønskede opplevelser på grunn av sin manglende påkledning, så trekker jeg bare på skuldrene og bryr meg ikke. 

Anonymkode: 61665...c81

DU mangler empati og hadde nok ikke brydd deg om de gikk i bobledress når de ble overfalt. Håper ikke du har barn. 

Anonymkode: fe33c...da9

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir en bra sommer dette 😊

Hilsen mann 40+. ❤️

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det sier mye om de som person at de går kledd slik :) Best å unngå som partner, men ok for en ONS etc.

Anonymkode: 5a6a2...3a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HemmeligSpion skrev (12 minutter siden):

Dæven, great minds think alike.

Ja tenk det, jeg er både "rødstrømpe" og smart- helt utrolig. :hoho:

Anonymkode: 3450b...894

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Da er det begynt igjen. Unge damer går rundt i svært avslørende, nærmest blottende, klesplagg i hovestadens gater. Faktisk er det til tider flere unge damer som viser mer i byens gater og streder enn de gjør på stranden. Spesielt gjelder dette brystene - der etter hvert mange går rundt om i tynnne lyse topper som viser det meste av brystpartiet, til dels gjennomsiktig.

Steng tatt så synes jeg disse bør vise mer hensyn! Og hvorfor denne trangen til å vise seg fram? Ekstra kroppsfokusert blir jo det om de går rundt med treningstights samtidig. Tenker de ikke på voksne folk vokst opp i en annen tid, barn og ikke minst våre muslimske venner?

Anonymkode: e5f6a...36d

Jippi👏👏👏 "Det er vår og det er så digg" Jubler det i hodet mitt 👏🌞

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

parmanoia skrev (1 minutt siden):

Mange som er helt sykelig oppheng i kvinners påkledning. Enten er det for mye, eller så er det for lite. Eller patetisk ungdommelig eller kjerring. 

Skaff dere en annen hobby. 

Den hobbyen tror jeg du har glemt at dere har selv. Se bare på de tusenvis av kommentarene dere har til hverandre her inne om hvordan andre går kledd. Det være seg f.eks. alle som blir stemplet som "Kjerring" om plagg de går i. Her er det veldig mange av dere selv "som er sykelig opphengt i kvinners påkledning"?? Jeg bare spør.

Anonymkode: 39c6b...5a2

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvorfor forstyrrer det deg??? Og uansett MÅ menn ha selvkontroll 

Anonymkode: 244a1...f80

Er det så vanskelig å få denne innrømmelsen da?

Anonymkode: 39c6b...5a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er det så vanskelig å få denne innrømmelsen da?

Anonymkode: 39c6b...5a2

?

Anonymkode: 244a1...f80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Skulle disse lettkledde fristerinnene komme ut for veldig uønskede opplevelser på grunn av sin manglende påkledning, så trekker jeg bare på skuldrene og bryr meg ikke. 

Anonymkode: 61665...c81

Hvorfor? Om en så går naken gir det ikke andre rett til å ta seg til rette

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Skulle disse lettkledde fristerinnene komme ut for veldig uønskede opplevelser på grunn av sin manglende påkledning, så trekker jeg bare på skuldrene og bryr meg ikke. 

Anonymkode: 61665...c81

Merkelig måte å innrømme at du mener mannfolk er så primitive at de ikke klarer å styre seg selv hvis de ser noen som "frister". Kvalmt.

Anonymkode: 705d3...66d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Merkelig måte å innrømme at du mener mannfolk er så primitive at de ikke klarer å styre seg selv hvis de ser noen som "frister". Kvalmt.

Anonymkode: 705d3...66d

Vet du at vedkommende som skrev denne kommentaren er en mann? Jeg stilte spørsmålet tidligere men har ikke fått svar

Anonymkode: 39c6b...5a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (1 minutt siden):

Hvorfor? Om en så går naken gir det ikke andre rett til å ta seg til rette

Om jeg gikk ut kledd som dette gir det ikke andre rett til å angripe meg, men det er likevel hva som hadde skjedd. 

 

Også rimelig sikker på at politiske uniformer er ulovlige så la oss bare gi slipp på dette om at man skal kunne gå kledd akkurat som man vil. 

OIP.jpg

Anonymkode: 8359d...b73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Waffen-SS-uniform var det beste eksempelet du klarte å finne? 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Selvsagt har det med undertrykking og janteloven å gjøre. 

Men uansett til dine egne betraktninger. Er det ikke vår jobb som foreldre å fortelle og vise barna at de kan gå i akkurat det de vil? At vi ikke trenger å ha alle disse utseendemessige forandringer som du nevner for å være bra nok. Samtidig så snakker du om at noen klær ikke passer seg , er vulgære osv (vet ikke om det var du som brukte ordet vulgært, tar forbehold om det). Det blir ganske dobbeltmoralistisk. Du skal sitte med en fasit på hvilke klær og forandringer på utseende som er greit, mens andre ikke skal få lov til å gå slik de selv syns er greit? 

(og ja, jeg liker heller ikke kroppspresset kvinner blir utsatt for, men det er faktisk fullt mulig å gå sine egne veier og ikke gjøre som alle de andre). 

Anonymkode: 3450b...894

Nei, det har absolutt ikke noe med det å gjøre.

Har du vært forelder til ungdom selv? Det hjelper svært lite hva foreldre sier når nettet florerer av narsisisstiske blogger og sosiale medier. Du virker litt naiv.

Og ja, jeg bruker ordet vulgært når det kommer til slik bekledning. Det er heller ikke jeg som sitter med noen fasit på noe som helst, og tenker du egentlig at unge kvinner synes det er greit selv, eller handler det om at de blir påvirket av det de ser i blogger, på Instagram, tiktok osv?

Jeg synes også det er ganske dobbeltmoralsk å støtte dette, samtidig som man i neste øyeblikk roper ut om forkastelig kvinnesyn på f eks russebusser.

 

Anonymkode: 7cf60...c98

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Vet du at vedkommende som skrev denne kommentaren er en mann? Jeg stilte spørsmålet tidligere men har ikke fått svar

Anonymkode: 39c6b...5a2

Har ikke noe si om det er en mann eller ikke som skrev. Budskapet sier uansett at menn er uteavstand til å styre seg.

Anonymkode: bd133...412

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tr0ndern skrev (8 minutter siden):

Waffen-SS-uniform var det beste eksempelet du klarte å finne? 

inntil jeg kan leve ut min drøm om å marsjere ned tøyen ikledd full wehrmacht-offisersuniform og føle meg trygg, så har vi ikke likestilling i dette landet. 

Anonymkode: 8359d...b73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...