Gå til innhold

Provoserende lettkledde damer i gatene igjen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Enig... Men jeg orker rett og slett ikke bry meg. Jeg personlig kler på meg mer, går med lange skjørt og viser aldri hud. Jeg har ikke behov for det. Virker som folk blir mer provosert av det..

Anonymkode: a2f89...c57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Enig... Men jeg orker rett og slett ikke bry meg. Jeg personlig kler på meg mer, går med lange skjørt og viser aldri hud. Jeg har ikke behov for det. Virker som folk blir mer provosert av det..

Anonymkode: a2f89...c57

Syns du ikke det er deilig å kjenne sol, luft og varme på bar hud?

Anonymkode: c81ad...3c7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det ligger nesten i genene til ungjenter å være opptatt av oppmerksomheten, bli sett, ikke ledd av eller mobbet. Det gjelder ikke alle, og de fleste vokser opp og blir bra mennesker, selv om de kanskje kler seg på måter ikke alle liker.

Anonymkode: c81ad...3c7

Jo men mye går også på verdier og oppdragelse

Jeg har jo også vært ung en gang. Er i slutten av 30 årene nå.

Jeg husker det var jenter på min alder da jeg var ung som gikk kledd på en måte jeg syntes så horete ut. Jeg likte også oppmerksomhet (og det fikk jeg mye av). Men hadde alltid en følese av verdighet. Jeg lar ikke hvem som helst se kroppen min og hadde aldri one night stands. Det var og er mine verdier. Og jeg finnes ikke relgiøs

Det er en følelse av selvrespekt det går på tror jeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Altså, dere menn er faktisk ikke i sentrum i kvinners liv. Kvinner flest klær seg ikke for dere...

Anonymkode: ba837...b36

Det vet vi vel, men vi ser dere. Og gjør vi narr av dere så legger dere likevel merke til oss 😆.

Anonymkode: 4a1d2...9f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva legger du i «utlandet»?

Anonymkode: 03ddd...8d1

Hehe, ja det kan jo være så mangt, er ikke Sverige eller Danmark liksom,  men middelshavsland. Ønsker ikke spesifisere nærmere enn det.

Anonymkode: 3450b...894

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rucula skrev (2 timer siden):

Jo men mye går også på verdier og oppdragelse

Jeg har jo også vært ung en gang. Er i slutten av 30 årene nå.

Jeg husker det var jenter på min alder da jeg var ung som gikk kledd på en måte jeg syntes så horete ut. Jeg likte også oppmerksomhet (og det fikk jeg mye av). Men hadde alltid en følese av verdighet. Jeg lar ikke hvem som helst se kroppen min og hadde aldri one night stands. Det var og er mine verdier. Og jeg finnes ikke relgiøs

Det er en følelse av selvrespekt det går på tror jeg

Man har vel forskjellig oppfatning av hva selvrespekt kan være da.

Frihet  og trygghet til å kle seg akkurat som man vil uten å være flau over det oser mye mer selvrespekt enn en som påstår at hun har verdighet og god oppdragelse...  😵‍💫🫣

Anonymkode: 3450b...894

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Da er det begynt igjen. Unge damer går rundt i svært avslørende, nærmest blottende, klesplagg i hovestadens gater. Faktisk er det til tider flere unge damer som viser mer i byens gater og streder enn de gjør på stranden. Spesielt gjelder dette brystene - der etter hvert mange går rundt om i tynnne lyse topper som viser det meste av brystpartiet, til dels gjennomsiktig.

Steng tatt så synes jeg disse bør vise mer hensyn! Og hvorfor denne trangen til å vise seg fram? Ekstra kroppsfokusert blir jo det om de går rundt med treningstights samtidig. Tenker de ikke på voksne folk vokst opp i en annen tid, barn og ikke minst våre muslimske venner?

Anonymkode: e5f6a...36d

Disse "muslimske vennene" er heldige og bor i et av verdens beste land. Dermed må de tilpasse seg vår kultur, ikke motsatt. Ferdig snakka.

Anonymkode: 8db35...49d

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Når jeg er på ferie i utlandet så går jeg også kledd bare i bikini inn i de lokale butikkene, gatene osv.

Kunne ikke brydd meg mindre om en eller annen som skulle bli fornærmet. Den eneste som reagerte engang  ute på gata var ei engelsk gammal kjerring som sa "look at my boobes"... sikkert bare sjalu.

Mannfolka digger det jo, med lettkledde damer, også de som er muslimer.

Anonymkode: 3450b...894

Her hvor jeg bor, i sydlige Europa, så er det veldig mange steder forbudt å gå inn i forretninger ikledd bikini (også bar overkropp for menn), og lokalbefolkningen synes det er billig og uanstendig bekledning, ergo forbudet.

Anonymkode: c4e25...4b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Her hvor jeg bor, i sydlige Europa, så er det veldig mange steder forbudt å gå inn i forretninger ikledd bikini (også bar overkropp for menn), og lokalbefolkningen synes det er billig og uanstendig bekledning, ergo forbudet.

Anonymkode: c4e25...4b3

Sydlige europa er mer enn ett sted skjønner du... - og når butikkene (eller rettere sagt bodene) ligger i tilknytning til stranda så blir det faktisk litt annerledes. Går ikke inn i vanlige forretninger (supermarked o.l.) i bare bikini da. 

Anonymkode: 3450b...894

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Syns du ikke det er deilig å kjenne sol, luft og varme på bar hud?

Anonymkode: c81ad...3c7

Det kan man vel gjøre hjemme i sin egen hage? (men da er vel hele vitsen med å bli glodd på/lagt merke til borte).

Anonymkode: 39c6b...5a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Nekter jeg å tro på at dette gjelder for alle. Da kan jo gamle feite damer kle seg minimalt også og si det er komfortabelt i varmen?

Anonymkode: 39c6b...5a2

Og det kan jeg si at jeg gjør. Er ikke konfertabelt med mye klær på i varmen så blir en shorts og singlet, så grevinnehenget får lufta seg litt. Digg det!

Anonymkode: a2f14...374

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Man har vel forskjellig oppfatning av hva selvrespekt kan være da.

Frihet  og trygghet til å kle seg akkurat som man vil uten å være flau over det oser mye mer selvrespekt enn en som påstår at hun har verdighet og god oppdragelse...  😵‍💫🫣

Anonymkode: 3450b...894

Frihet? Det har ingenting å gjøre med frihet å kle seg som en hore. Det er mer relatert til usikkerhet og behov for bekreftelse. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så puppene til ei i går. Hun hadde på seg en gjennomsiktig topp. Ble litt overrasket.

Anonymkode: 9026d...f66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Det sier mye om de som person at de går kledd slik :) Best å unngå som partner, men ok for en ONS etc.

Anonymkode: 5a6a2...3a6

Tror ikke får noe annet en ONS med holdningen din. Når de innser hvordan du er løper de så fort de kan vekk fra deg. 

Anonymkode: fe33c...da9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rucula skrev (37 minutter siden):

Frihet? Det har ingenting å gjøre med frihet å kle seg som en hore. Det er mer relatert til usikkerhet og behov for bekreftelse. 
 

Herregud, skjerp deg!!!

Anonymkode: 3450b...894

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Herregud, skjerp deg!!!

Anonymkode: 3450b...894

Så du tror at unge jenter som går rundt med halve rumpa hengende utenfor shortsen, og som har tatt silikon i puppene og sprader rundt i gjennomsiktige topper gjør det for friheten?

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er nok laget for å trolle, men berører et moment jeg tror vi fort glemmer: når unge kvinner og jenter føler det naturlig, og kanskje nødvendig, å eksponere seg selv så voldsomt som en del gjør både digitalt og i det virkelige liv, er det egentlig et sunnhetstegn? 

Jeg tenker i alle fall at det kanskje sier noe om kulturen og idealene som pushes på unge kvinner, jenter og barn. Kanskje er "det er jo bare kropp" tidvis et mindre sunt ideal enn "kroppen er et tempel". I alle fall i sammenhenger der "bare kropp" ikke er naturlig. Tankekorset er at mange av kvinnene som går ekstremt lettkledd i klær som er laget for å tiltrekke seksuell oppmerksomhet kanskje vil vegre seg for å dusje med andre kvinner eller vise seg naken for en mann uten å "pleid" kroppen langt ut over det "naturlige". Det tenker jeg igjen er et sykdomstegn. 

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker said:

Så puppene til ei i går. Hun hadde på seg en gjennomsiktig topp. Ble litt overrasket.

Anonymkode: 9026d...f66

Det som er litt overraskende er jo at det er mer tilgang til å se nesten bare pupper i byens gater enn på en badestrand i 2024. Det er helt greit for meg som mann, men tenker vel at enkelte damer vil mene at noen av deres medsøstre, døtre og barnebarn viser litt vel mye i offentligheten.

Soler man seg toppløs på en badestrand er jo det en naturlig plass å kle av seg, og om man ikke går rund om, så er jo det relativt få som ser en. Dessuten forventer folk å se grader av avkleddhet på en strand. Går man rundt i byen så er jo det tusenvis som ser det samme.... og altså i mange tilfeller mer.

Noen har forklart at damer har sluttet å sole seg toppløs fordi de er redd for mobilkameraer - men disse finnes jo i byen også...

Anonymkode: e5f6a...36d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, herzeleid said:

Tråden er nok laget for å trolle, men berører et moment jeg tror vi fort glemmer: når unge kvinner og jenter føler det naturlig, og kanskje nødvendig, å eksponere seg selv så voldsomt som en del gjør både digitalt og i det virkelige liv, er det egentlig et sunnhetstegn? 

Jeg tenker i alle fall at det kanskje sier noe om kulturen og idealene som pushes på unge kvinner, jenter og barn. Kanskje er "det er jo bare kropp" tidvis et mindre sunt ideal enn "kroppen er et tempel". I alle fall i sammenhenger der "bare kropp" ikke er naturlig. Tankekorset er at mange av kvinnene som går ekstremt lettkledd i klær som er laget for å tiltrekke seksuell oppmerksomhet kanskje vil vegre seg for å dusje med andre kvinner eller vise seg naken for en mann uten å "pleid" kroppen langt ut over det "naturlige". Det tenker jeg igjen er et sykdomstegn. 

Hei, TS her - ja, formuleringen var ment trollete. Men som godt voksen mann har jeg bare stusset over fenomenet.

Også knyttet til det du sier om at unge jenter ikke tør dusje sammen med andre, men samtidig har de altså ingen problemer med å eksponere seg i svært stor grad i full offentlighet midt i Oslo sentrum.

Det er i alle fall litt rart. En ting er jo at mange går uten BH, som er helt greit og naturlig. Men når de går i tynne topper der man tydelig kan se gjennom, så forstår man jo at det er bevisst på en eller annen måte.

Som mann over 40 har jeg bare lurt på hva som er grunnen, utover at det er en slags mote. For noen må det da være noe med at de ønsker å bli sett - i mange tilfeller vil jeg tro de blir beglodd også....

Anonymkode: e5f6a...36d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...