Gå til innhold

Herregud, slutt å invitere i bursdag kl 12 på en lørdag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så deilig for dere at dere har hytte. Dra på hytta og dropp bursdag. Alle de som ikke har hytte kan møtes for å ha sosialt samvær i helgen🤷‍♀️Vi har alle forskjellige behov, familiestrukturer og kapasitet. 

Anonymkode: cbfc0...525

Oi så passiv aggressiv! 🙈 Går ikke diskusjonen her nettopp på hvilke tidspunkter man syns passer best for barneselskap? Da er svaret at for vår familie er lørdag kl. 12 det verste tidspunktet i uka. Blir barna invitert i selskap kl. 12 på lørdag så blir vi uansett hjemme fordi vi syns det er viktig å prioritere bursdagene til barnas venner. 
Og at man har hytte man ofte drar på i helgene betyr ikke at man ikke har sosialt samvær. Det skjønner du hvis du vil. 
Et tips til deg er å bruke en hyggeligere tone, det kommer du lenger med. 

Anonymkode: 5bfbf...ba4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har samla bursdager, feks alle januar/feb/mars barna feirer sammen. 

Så det blir ikke mange bursdagene og år, pr barn. Nå er mine 10 og 12, så bursdager blir ofte lagt til 1730-1930 på en hverdag. Men 12 på en lørdag iblant hadde vært greitt nok. 

Anonymkode: dd2b5...c96

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag kl 11 hadde vært perfekt for oss! Bare for å belyse at det er forskjellige familier der ute!

Anonymkode: 03ae6...167

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Oi så passiv aggressiv! 🙈 Går ikke diskusjonen her nettopp på hvilke tidspunkter man syns passer best for barneselskap? Da er svaret at for vår familie er lørdag kl. 12 det verste tidspunktet i uka. Blir barna invitert i selskap kl. 12 på lørdag så blir vi uansett hjemme fordi vi syns det er viktig å prioritere bursdagene til barnas venner. 
Og at man har hytte man ofte drar på i helgene betyr ikke at man ikke har sosialt samvær. Det skjønner du hvis du vil. 
Et tips til deg er å bruke en hyggeligere tone, det kommer du lenger med. 

Anonymkode: 5bfbf...ba4

🙏

Anonymkode: 46731...6b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

♥ skrev (På 13.4.2024 den 11.31):

Bursdager bør absolutt ikke være midt på dag hverken lørdag eller søndag. Fra kl 17 er ok, da rekker man å gjøre noe på dagtid. Og helst søndag, da kan man gjøre noe med overnatting og fortsatt rekke det.

Bursdager er så vidt meg bekjent informert om i god tid, så da planegger jeg ikke så mye den dagen. Skulle overnatting eller noe annet være planlagt først, blir det ingen bursdag. 

Anonymkode: 0794f...5b0

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Bursdager er så vidt meg bekjent informert om i god tid, så da planegger jeg ikke så mye den dagen. Skulle overnatting eller noe annet være planlagt først, blir det ingen bursdag. 

Anonymkode: 0794f...5b0

 Vi prioriterer bursdager, det skjer av og til at ingen eller bare noen få kommer i bursdag og det vil vi ikke bidra til. Så bursdag er obligatorisk så sant vi med rimelighet kan få til å møte.

Men det er med en viss irritasjon når bursdagen stykker opp en helg. Det er jo det..

Endret av ♥
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det serveres pølse eller pizza uansett tidspunkt for bursdager.

Anonymkode: 4b591...2f3

Har jeg aldri servert, hun er snart 12 år. Siste årene har det vært kyllingsalat etter hennes ønske. Tidligere var det hjembakte rundstykker med pålegg(ferdig smurt), suppe, Taco, fylte horn med ost og skinke.  Oppskjærte grønnsaker rundt om kring på bordet, og litt frukt. Ingen kaker eller godtepose. Alt blr borte. Fortsatt oppskjært frukt og grønt. 

Anonymkode: 0794f...5b0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Har jeg aldri servert, hun er snart 12 år. Siste årene har det vært kyllingsalat etter hennes ønske. Tidligere var det hjembakte rundstykker med pålegg(ferdig smurt), suppe, Taco, fylte horn med ost og skinke.  Oppskjærte grønnsaker rundt om kring på bordet, og litt frukt. Ingen kaker eller godtepose. Alt blr borte. Fortsatt oppskjært frukt og grønt. 

Anonymkode: 0794f...5b0

Du kødder?

Kyllingsalat etter ønske er jeg med på, jeg ville nok varmet noen pølser i tillegg i tilfelle gjestene ikke ønsket salat, men ingen kake? Jeg er snart førti år og ville fremdeles blitt kjempeskuffa av å komme i bursdag og ikke få kake. 

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

klin umulig å finne en tid som passer alle. 12 lørdag er perfekt for oss. Bedre enn å sabotere søndagsmiddagen

Anonymkode: 830ce...da7

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.4.2024 den 10.20):

Lørdag er perfekt synes jeg. Heller godtepose, kaker og brus på en lørdag enn midt i uka…

Anonymkode: 45832...8eb

enig i det!

Anonymkode: 830ce...da7

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag er uting for vår del, og heldigvis enighet om det i barnehagen/skolen. Skal det feires i helgen er det typisk søndag kl. 17-18:30, evt samme tidspunkt på ukedagene. De aller fleste feirer i ukedagene her.

Anonymkode: bca2d...f13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes lørdag klokka 12 er fint jeg 👍 
Da har barnet noe kjekt å finne på de to timene i bursdag. Vi rekker en rolig morgen før selskapet og det er ikke for sent å finne på noe mer kjekt etter bursdagen. Selskap etter skole og sfo= STRESS! Mye bedre med helg. I morgen skal barnet i bursdag. På en mandag 😩 Men, barnet har det kjekt uavhengig om det er mandag eller lørdag, men ukedagene er liksom fylt opp fra før…. 

Anonymkode: 57662...172

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lett å please alle...

Anonymkode: c3261...b50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lørdag er fint for bursdag!

Sist vi skulle arrangere barnebursdag valgte vi en ettermiddag midt i uken. Vi måtte flytte datoen tre ganger før vi fant noe som passet for gjestene. Viste seg at tirsdag ettermiddag var håndballtrening, da var det fire som ikke kunne komme. Torsdag er korpsøvelse, tre stk kunne ikke komme. Har aldri hatt noe problem med helgebursdager, verken å invitere til det eller å være gjest.

Anonymkode: 79f6d...4c7

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/13/2024 at 2:44 PM, AnonymBruker said:

Barna går i barnehagen så en av oss mæ være med. Men det spiller jo egentlig ingen rolle, for jeg har et genuint ønske om å gjøre ting sammen med familien min på dagtid i helgene. Jeg har ikke lyst til å shoppe eller ukeshandle alene i finværet mens mannen er hjemme med de to andre. Vi vil gå tur i fjæra, tenne bål, leke sammen og finne hvilepuls.

 

Og de dagene vi har behov for å bruke butikkene og handle osv så ønsker vi å gjøre det, for da tilpasser vi resten av planene.

 

For all del, arranger barnebursdager midt på dagen på en lørdag dere. Bare vit at ingen ønsker å komme og at resten synes dere er dumme.

Anonymkode: f5a0e...b55

Mine var i barnehagebursdag lørdag. Ikke mange voksne der. I vår bhg sette de fleste pris å få fri etter bhg og heller bursdag mens barna har energi i helgene 

Anonymkode: 59482...ac8

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/13/2024 at 4:35 PM, AnonymBruker said:

Jeg foretrekker hverdager fra 17-1830 feks. Da har man hele helgen ledig. Vi har båt og drar helst ut i 12-tiden og er ikke hjemme før kveld. Men vi møter selvsagt i bursdager uansett tidspunkt.

Anonymkode: 4b591...2f3

Når legger barna seg da? Jeg vet om 5 åringer som legges 1830.

Anonymkode: 59482...ac8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 13.4.2024 den 9.38):

Vi kommer selvfølgelig til å prioritere å møte opp i bursdagen for barnas del, men hvorfor i all verden inviteres det til 12 på en lørdag...... Hverdagen med flere barn er travel nok. Å amputere den ene fridagen hvor man faktisk har mulighet til å få gjort noe mens butikkene er åpne er unødvendig.

 

Kl 15 på en søndag, ok. Kl 12 på en lørdag, nei takk. Barnebursdagen din er ikke det eneste som skjer i løpet av en helg!

Anonymkode: f5a0e...b55

Vi hadde 15-17 nå på lørdag... Da kan man bruke formiddagen. Jeg vil HVILE på søndag, så tar alltid bursdager på fredag ettermiddga (skole) eller lørdag (bhg). For skolebarna er fredag kl 17 ypperlig. Kan ta med noen fra sfo om det trengs for noen, og ellers er det da man måtte hentet uansett, ungene er litt slitne fra før så huset står etterpå, og man bare bytter ut fredagstaco med pølser eller pizza. Veldig fornøyd med fredagsbursdager. Bhg-barna for slitne til å feste fredag kveld synes jeg, så da må ta det litt mer opplagte i helga.

Men ellers enig, må ta ENTEN morgen (frokostbursdag finnes også), eller ettermiddag. Jeg liker heller ikke kl 12/13. Da tar det hele dagen...

Anonymkode: e5445...340

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uting med kake, is og godteri midt i uka da 🙂 med mindre du er en sånn som ikke lar ungene få slikt. 

Hverdagen er full av stress ellers, så jeg liker bedre bursdag på lørdager, de andre barna får enten være med eller være hos besteforeldre 🙂 bursdagene varer jo maks 2 timer, ikke hele dagen 🙈

Anonymkode: def05...2ec

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, slutt å forsøke å bestemme hva alle andre skal gjøre og hvordan de skal oppføre seg. Herregud, slutt å vær en Karen. Herregud, la folk leve egne liv. Herregud, slutt å lat som om du bestemmer hvordan andre skal feire bursdagen sin. Herregud, slutt å tro at DU er svaret på hva som regnes som normalt. 💩

Anonymkode: 51720...fbd

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi deltar kun på viktige familieting i Lør-Søndag :) 

Man-Fredag lever vi tredemøllelivet med jag og stress....derfor må vi ha 2 dager pause. Alt ordnes i ukedagene, handling, rengjøring etc. Deilig å slappe av helt 2 dager....uten noen plikter.

Anonymkode: 424ed...3b3

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...