Gå til innhold

Herregud, slutt å invitere i bursdag kl 12 på en lørdag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min mann jobber hver søndag, så lørdag er den dagen vi er to voksne hjemme. Derfor blir det bursdag på lørdag, sorry/not sorry. 

Anonymkode: 491c3...329

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heller slutte å ha barneselskap. Eneste grunnen til at vi har barneselskaper, er at foreldrene igangsetter det når barna er 2-3 år gamle. Deretter blir det en forventning av at alle andre også skal ha barneselskaper. I tillegg er det ingen som feirer sammen, så potensielt er det 10-12 bursdager i løpet av ett år. Det er én bursdag i måneden. Det er også et evig gavemas. Bare fordi foreldrene på død og liv må arrangere bursdagsselskap. 

Det skjer nok i hverdagen. Henting i barnehage, middagslaging, trening, legging, lage matpakke til dagen etter. Trening til voksne. Og så gjentar det seg dagen etter. Det er dugnader både på idretten, barnehage, skole og leilighet. Og så skal vi i tillegg arrangere bursdagsselskaper i helgene. Når faen skal vi ha tid til alt?

Dropp de jævla bursdagsselskapene til barna kan arrangere de selv. Det er ingen menneskerett og ha bursdagsselskap. Barna får nok omsorg i hverdagen!

Anonymkode: b9c31...411

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Heller slutte å ha barneselskap. Eneste grunnen til at vi har barneselskaper, er at foreldrene igangsetter det når barna er 2-3 år gamle. Deretter blir det en forventning av at alle andre også skal ha barneselskaper. I tillegg er det ingen som feirer sammen, så potensielt er det 10-12 bursdager i løpet av ett år. Det er én bursdag i måneden. Det er også et evig gavemas. Bare fordi foreldrene på død og liv må arrangere bursdagsselskap. 

Det skjer nok i hverdagen. Henting i barnehage, middagslaging, trening, legging, lage matpakke til dagen etter. Trening til voksne. Og så gjentar det seg dagen etter. Det er dugnader både på idretten, barnehage, skole og leilighet. Og så skal vi i tillegg arrangere bursdagsselskaper i helgene. Når faen skal vi ha tid til alt?

Dropp de jævla bursdagsselskapene til barna kan arrangere de selv. Det er ingen menneskerett og ha bursdagsselskap. Barna får nok omsorg i hverdagen!

Anonymkode: b9c31...411

Helt enig, bursdagsselskap i barnehagealder er en uting. Barneskolealder derimot, for all del, men 2 år er drøyt tidlig å starte disse greiene

Anonymkode: 3da45...5a6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi inviterer på lørdager for å hente ny energi til ny uke på søndager, og HATER å bli invitert til bursdag, dåp, konfirmasjon osv. på søndager. Da er jeg helt flat på mandager og ukene blir ekstremt seige. Stort sett inviterer vi 1-2 uker i forkant så jeg tenker at de fleste har anledning til å foreta seg butikkærender i god tid før selskapet.

Anonymkode: d18fe...eb7

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips: meld deg ut av samfunnet så slipper du invitasjoner og forholde seg til andre!!!

Anonymkode: 505eb...76a

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har faktisk forsovet oss tl bursdag i 11-12 tiden på lørdag....

Anonymkode: b0913...ed0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ok,  men da så! Bpr man et sted hvor mange reiser på hytter så kommer ikke de fleste på det tidspunktet 

Anonymkode: 46731...6b9

Mange som har hytte her også. 

Anonymkode: 7b00d...3ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Heller slutte å ha barneselskap. Eneste grunnen til at vi har barneselskaper, er at foreldrene igangsetter det når barna er 2-3 år gamle. Deretter blir det en forventning av at alle andre også skal ha barneselskaper. I tillegg er det ingen som feirer sammen, så potensielt er det 10-12 bursdager i løpet av ett år. Det er én bursdag i måneden. Det er også et evig gavemas. Bare fordi foreldrene på død og liv må arrangere bursdagsselskap. 

Det skjer nok i hverdagen. Henting i barnehage, middagslaging, trening, legging, lage matpakke til dagen etter. Trening til voksne. Og så gjentar det seg dagen etter. Det er dugnader både på idretten, barnehage, skole og leilighet. Og så skal vi i tillegg arrangere bursdagsselskaper i helgene. Når faen skal vi ha tid til alt?

Dropp de jævla bursdagsselskapene til barna kan arrangere de selv. Det er ingen menneskerett og ha bursdagsselskap. Barna får nok omsorg i hverdagen!

Anonymkode: b9c31...411

Oi jøss, så negativ. Hvordan overlever du jula og 17.mai? 🤣

Bursdagsselskap er kjempestas for barn, kan da umulig være et så stort offer. 

Anonymkode: 7b00d...3ad

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Helt enig, bursdagsselskap i barnehagealder er en uting. Barneskolealder derimot, for all del, men 2 år er drøyt tidlig å starte disse greiene

Anonymkode: 3da45...5a6

Her starter de ved 4-5 års alder. Bare koselig synes jeg, både å arrangere og dra i bursdag. Det er et par timer! Blir bedre kjent med andre foreldre også. Men har man den innstillingen om at bursdager bare er styr og spiser opp av hellig fritid, så blir det selvfølgelig negativt uansett. 

Anonymkode: 7b00d...3ad

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Vi kommer selvfølgelig til å prioritere å møte opp i bursdagen for barnas del, men hvorfor i all verden inviteres det til 12 på en lørdag...... Hverdagen med flere barn er travel nok. Å amputere den ene fridagen hvor man faktisk har mulighet til å få gjort noe mens butikkene er åpne er unødvendig.

 

Kl 15 på en søndag, ok. Kl 12 på en lørdag, nei takk. Barnebursdagen din er ikke det eneste som skjer i løpet av en helg!

Anonymkode: f5a0e...b55

da får dere la være og sende barnet, her blir det ikke feiret i hverdagen pga grunn av mange har fritidsaktiviter og helger passer bedre

Anonymkode: 8b269...c13

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns kl. 12 på lørdag høres helt topp ut som 👌

Anonymkode: 96fc9...075

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Samme her. Vi har hytte som vi gjerne drar til i helgene, og det er kjedelig hvis hele familien må bli hjemme hele helgen fordi minstemann skal i selskap fra 12-13.30 på lørdag. 
 

Anonymkode: 5bfbf...ba4

Dersom familien består av to voksne, må vel ikke nødvendigvis hele familien bli hjemme.

Anonymkode: 22a68...e26

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Vi har faktisk forsovet oss tl bursdag i 11-12 tiden på lørdag....

Anonymkode: b0913...ed0

Er det rart mange barn sliter stort med konsentrasjonen på skolen... 🙄

Anonymkode: 73172...ecc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Så du tenker heller bursdagen bør være i ukedagene? Da bør du hvertfall stille med middag😅

Anonymkode: 3da45...5a6

Det serveres pølse eller pizza uansett tidspunkt for bursdager.

Anonymkode: 4b591...2f3

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Midt på dagen er perfekt for meg. 

 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir glad om sepskapet er enten først eller sist på dagen, slik at vi også får en halv dag til ansre ting. Kl 12  legger beslag på hele dagen.

Anonymkode: ea70a...119

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For min del er kl. 12 helt topp. Barna er humørmessig i god form, de skal uansett spise rundt det tidspunktet og barnet mitt elsker bursdager! Jeg får i tillegg et par timer for meg selv. Barnet mitt er 5 år. Sikkert annerledes når hun blir 10 år. 

Anonymkode: cbfc0...525

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, AnonymBruker said:

Samme her. Vi har hytte som vi gjerne drar til i helgene, og det er kjedelig hvis hele familien må bli hjemme hele helgen fordi minstemann skal i selskap fra 12-13.30 på lørdag. 
 

Anonymkode: 5bfbf...ba4

Så deilig for dere at dere har hytte. Dra på hytta og dropp bursdag. Alle de som ikke har hytte kan møtes for å ha sosialt samvær i helgen🤷‍♀️Vi har alle forskjellige behov, familiestrukturer og kapasitet. 

Anonymkode: cbfc0...525

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bursdag er kult og prioritert aktivitet uansett når i uka det arrangeres! Jeg foretrekker å arrangere i hverdagen selv, men tilbyr da at vi kan ta med barn fra barnehagen til selskap så de kan hentes der. Vi bor 150 meter fra barnehagen, så det er null stress for oss. Og ang alder, så har jeg aldri vært borti barneselskap for barn yngre enn 4 år gjennom barnehagen. At folk feirer ungene sine med venner og familie er noe helt annet. 

Anonymkode: 14388...763

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens vi syntes lørdag kl 12 er supert bursdagstidspunkt (nå er våre så store at bursdagene er senere på kvelden). Man kan aldri gjøre alle fornøyde så da er det bedre at hver familie har bursdagen der det passer dem best. Vi prioriterer alltid bursdager. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...