Gå til innhold

Herregud, slutt å invitere i bursdag kl 12 på en lørdag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er HELT enig med TS! 

Bursdag kl 12 -14/15 på lørdag spiser jo opp hele fridagen. Man får ikke gjort noe ut av dagen i det hele tatt. 

Om man må ha bursdag i helg, legg den til søndag ettermiddag, så sent som mulig i forhold til alder. 

Anonymkode: 56cdd...364

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bestemmer ikke hvilket tidspunkt andre setter på en bursdagsfeiring.

Anonymkode: 20e11...6e0

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vi kommer selvfølgelig til å prioritere å møte opp i bursdagen for barnas del, men hvorfor i all verden inviteres det til 12 på en lørdag...... Hverdagen med flere barn er travel nok. Å amputere den ene fridagen hvor man faktisk har mulighet til å få gjort noe mens butikkene er åpne er unødvendig.

 

Kl 15 på en søndag, ok. Kl 12 på en lørdag, nei takk. Barnebursdagen din er ikke det eneste som skjer i løpet av en helg!

Anonymkode: f5a0e...b55

Synes det er perfekt jeg. Så kan jeg sende barnet ditt og selv dra på shopping, eller er barnet så lite at du må være der? 

Anonymkode: 44b0b...56d

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du bestemmer ikke hvilket tidspunkt andre setter på en bursdagsfeiring.

Anonymkode: 20e11...6e0

Å nei gidameg, gjør jeg ikke det? No shit, Sherlock! Som altså er grunnen til denne tråden!

 

Nei, men jeg håper at de som leser denne tråden husker den neste gang de skal invitere. Så bidrar det forhåpentligvis til å lette trykket.

Anonymkode: f5a0e...b55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Vi kommer selvfølgelig til å prioritere å møte opp i bursdagen for barnas del, men hvorfor i all verden inviteres det til 12 på en lørdag...... Hverdagen med flere barn er travel nok. Å amputere den ene fridagen hvor man faktisk har mulighet til å få gjort noe mens butikkene er åpne er unødvendig.

 

Kl 15 på en søndag, ok. Kl 12 på en lørdag, nei takk. Barnebursdagen din er ikke det eneste som skjer i løpet av en helg!

Anonymkode: f5a0e...b55

jeg er enig i at det er mange dumme tidspunkter man kan velge for barneburdadag, men jeg forstår ikke argumentasjonen om de åpne butikkene.

Altså, da jeg vokste opp på 70-tallet, så stengte butikkene kl 13 på lørdagene, og det inkluderte matbutikkene, så da kunne jo dette vært en reell problemstilling.

Men hvilke butikker er det du bare kan besøke mellom kl 12 og 14 på en lørdag i 2024?

Anonymkode: 9c40d...0c0

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Synes det er perfekt jeg. Så kan jeg sende barnet ditt og selv dra på shopping, eller er barnet så lite at du må være der? 

Anonymkode: 44b0b...56d

Barna går i barnehagen så en av oss mæ være med. Men det spiller jo egentlig ingen rolle, for jeg har et genuint ønske om å gjøre ting sammen med familien min på dagtid i helgene. Jeg har ikke lyst til å shoppe eller ukeshandle alene i finværet mens mannen er hjemme med de to andre. Vi vil gå tur i fjæra, tenne bål, leke sammen og finne hvilepuls.

 

Og de dagene vi har behov for å bruke butikkene og handle osv så ønsker vi å gjøre det, for da tilpasser vi resten av planene.

 

For all del, arranger barnebursdager midt på dagen på en lørdag dere. Bare vit at ingen ønsker å komme og at resten synes dere er dumme.

Anonymkode: f5a0e...b55

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

 

Det værste? De som inviterer til bursdag på ett eller annet lekeland i gokk på en hverdagsettermiddag sånn at man må avspasere jobb og sitte tåpelig lenge i bil i rushen for å levere i bursdag 😵‍💫

Anonymkode: 22a68...e26

Helt enig. Det er virkelig siste sort.

Eller når de blir eldre, så velger de aller fleste i vår sønns klasse den ettermiddagen de ikke har fotballtrening. Det passer jo godt for de 80 prosentene som spiller fotball, men for vårt barn som går på en annen aktivitet enn flertallet i klassen, så er konsekvensen at han mister veldig mange treninger pga bursdager.

 

Anonymkode: 9c40d...0c0

  • Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldre barn her, og de er fint nødt til å takke nei til bursdag i helg, med mindre det er søndag ettermiddag, dersom det krasjer med planlagt hyttetur.

Vet det er flere andre i klassen som har det likt.

Anonymkode: f3e49...574

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

jeg er enig i at det er mange dumme tidspunkter man kan velge for barneburdadag, men jeg forstår ikke argumentasjonen om de åpne butikkene.

Altså, da jeg vokste opp på 70-tallet, så stengte butikkene kl 13 på lørdagene, og det inkluderte matbutikkene, så da kunne jo dette vært en reell problemstilling.

Men hvilke butikker er det du bare kan besøke mellom kl 12 og 14 på en lørdag i 2024?

Anonymkode: 9c40d...0c0

Jeg kan ikke bare besøke dem da, men akkurat i dag så hadde vi en del større ærend og prosjekter vi skulle fått gjort unna. Minste barn sover i tillegg 2 dupper for tiden som vi må ta hensyn til. Forrige helg skulle vi besøke familie som bor et stykke unna med ferge osv. Men det går jo ikke når man skal i en forbanna bursdag kl 12. Men ungen fortjener gjester i sin bursdag og vårt barn har jo gledet seg. 

 

Det er jo helt villt at folk skal henge seg opp i den ene detaljen med at man kanskje har behov for å få unna handling eller ærender i løpet av helga.

 

Å ikke arrangere en egotripp midt på dagen, uansett hvilken dag, er en god huskeregel.

Anonymkode: f5a0e...b55

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med de ni timene etter at barnebursdagen er over der butikkene er åpne? Eller å parkere ungen hos barnebursdagen og så ha hele to timer å handle i butikken på?

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Barna går i barnehagen så en av oss mæ være med. Men det spiller jo egentlig ingen rolle, for jeg har et genuint ønske om å gjøre ting sammen med familien min på dagtid i helgene. Jeg har ikke lyst til å shoppe eller ukeshandle alene i finværet mens mannen er hjemme med de to andre. Vi vil gå tur i fjæra, tenne bål, leke sammen og finne hvilepuls.

 

Og de dagene vi har behov for å bruke butikkene og handle osv så ønsker vi å gjøre det, for da tilpasser vi resten av planene.

 

For all del, arranger barnebursdager midt på dagen på en lørdag dere. Bare vit at ingen ønsker å komme og at resten synes dere er dumme.

Anonymkode: f5a0e...b55

Jaja, kan du ikke dra på tur på søndag i stedet da? Tilpass deg litt kanskje. De har trolig andre prioriteringer enn deg. Når barna blir større blir du enda mer fanget av logistikk, dugnader og drit som følge av fritidsaktiviteter- så det er bare å glede seg😝 

Anonymkode: 44b0b...56d

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Vi kommer selvfølgelig til å prioritere å møte opp i bursdagen for barnas del, men hvorfor i all verden inviteres det til 12 på en lørdag...... Hverdagen med flere barn er travel nok. Å amputere den ene fridagen hvor man faktisk har mulighet til å få gjort noe mens butikkene er åpne er unødvendig.

 

Kl 15 på en søndag, ok. Kl 12 på en lørdag, nei takk. Barnebursdagen din er ikke det eneste som skjer i løpet av en helg!

Anonymkode: f5a0e...b55

Hvor mange helger på rad eller i løpet av året er man i en bursdag kl 12 på en lørdag egentlig? 

Anonymkode: 1380b...83c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg kan ikke bare besøke dem da, men akkurat i dag så hadde vi en del større ærend og prosjekter vi skulle fått gjort unna. Minste barn sover i tillegg 2 dupper for tiden som vi må ta hensyn til. Forrige helg skulle vi besøke familie som bor et stykke unna med ferge osv. Men det går jo ikke når man skal i en forbanna bursdag kl 12. Men ungen fortjener gjester i sin bursdag og vårt barn har jo gledet seg. 

 

Det er jo helt villt at folk skal henge seg opp i den ene detaljen med at man kanskje har behov for å få unna handling eller ærender i løpet av helga.

 

Å ikke arrangere en egotripp midt på dagen, uansett hvilken dag, er en god huskeregel.

Anonymkode: f5a0e...b55

 

Hvis alle barnas venner inviterer til bursdag kl 12. lørdag er det på tide å innse at det er deg det er noe feil med. 

Hvis tidspunktet varierer fra bursdag til bursdag så ser jeg ikke at det er mulig å irritere seg så mye over at noen få treffer kl 12. en lørdag. 

Uansett er dette et DU-problem. Ikke et DEM-problem. 

 

Anonymkode: 73172...ecc

  • Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Barna går i barnehagen så en av oss mæ være med. Men det spiller jo egentlig ingen rolle, for jeg har et genuint ønske om å gjøre ting sammen med familien min på dagtid i helgene. Jeg har ikke lyst til å shoppe eller ukeshandle alene i finværet mens mannen er hjemme med de to andre. Vi vil gå tur i fjæra, tenne bål, leke sammen og finne hvilepuls.

 

Og de dagene vi har behov for å bruke butikkene og handle osv så ønsker vi å gjøre det, for da tilpasser vi resten av planene.

 

For all del, arranger barnebursdager midt på dagen på en lørdag dere. Bare vit at ingen ønsker å komme og at resten synes dere er dumme.

Anonymkode: f5a0e...b55

Tenker barnet syntes det er topp å dra i bursdag, uansett dag og klokkeslett😃

Anonymkode: 1380b...83c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Barna går i barnehagen så en av oss mæ være med. Men det spiller jo egentlig ingen rolle, for jeg har et genuint ønske om å gjøre ting sammen med familien min på dagtid i helgene. Jeg har ikke lyst til å shoppe eller ukeshandle alene i finværet mens mannen er hjemme med de to andre. Vi vil gå tur i fjæra, tenne bål, leke sammen og finne hvilepuls.

 

Og de dagene vi har behov for å bruke butikkene og handle osv så ønsker vi å gjøre det, for da tilpasser vi resten av planene.

 

For all del, arranger barnebursdager midt på dagen på en lørdag dere. Bare vit at ingen ønsker å komme og at resten synes dere er dumme.

Anonymkode: f5a0e...b55

 

Det er veldig bekymringsverdig at du ikke har en eneste annen mamma/pappa i samme barnehage du kan høre om tar litt ekstra ansvar for din under besøket, så bytter dere neste gang. 

Anonymkode: 73172...ecc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes tidspunktet høres topp ut, så rekker man fortsatt ting på kvelden. 

Anonymkode: 2e739...f4e

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jaja, kan du ikke dra på tur på søndag i stedet da? Tilpass deg litt kanskje. De har trolig andre prioriteringer enn deg. Når barna blir større blir du enda mer fanget av logistikk, dugnader og drit som følge av fritidsaktiviteter- så det er bare å glede seg😝 

Anonymkode: 44b0b...56d

Min største er 14 kjære deg, så det er jeg klar over og jeg har allerede skrevet at livet er nok bundet opp pga fritidsaktiviteter fra før.

 

Og selvfølgelig er vi med familien vår og gjør ting på søndager også. Vi ønsker selvfølgelig å gjøre det begge dager.

 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

 

Det er veldig bekymringsverdig at du ikke har en eneste annen mamma/pappa i samme barnehage du kan høre om tar litt ekstra ansvar for din under besøket, så bytter dere neste gang. 

Anonymkode: 73172...ecc

Vi er selvfølgelig med barnet når det først skal dra. Det er mer bekymringsverdig at du ikke har lyst til å være sammen med barnet ditt men heller lesser ansvaret over på andre foreldre for å gjøre andre ting. Det gjør ikke vi.

 

Men faen, jeg skjønner jo at verden er full av egoistiske idioter som ikke forstår problemet. Evt drittlate foreldre som uansett ikke har noe liv. 

 

 

Anonymkode: f5a0e...b55

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre med bursdag på lørdag eller søndag kl 12 enn etter bhg/skole i hverdagen. Får jo ikke spist middag eller roet ned barna om ungene skal i bursdag fra 17-19 på en hverdag.  To timer på en lørdag er jo ingenting. Enn har hele formiddagen før det, og tid til familietid og ærender fra 14-19/20.

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi er selvfølgelig med barnet når det først skal dra. Det er mer bekymringsverdig at du ikke har lyst til å være sammen med barnet ditt men heller lesser ansvaret over på andre foreldre for å gjøre andre ting. Det gjør ikke vi.

Anonymkode: f5a0e...b55

Barnet er med andre barn. Foreldre er der bare i tilfelle de trenger litt hjelp med mat eller toalett. Så slikt samarbeider jeg og venninner ofte om. Mens de som ikke tar ansvaret akkurat i den barnebursdagen gjør unna ærender, som barnet uansett har null interesse av å være med på. Som igjen fører til at man får mer kvalitetstid med barnet, i stedet for å dra dem med på matbutikk, frisør og trening, en lørdags ettermiddag. 

Anonymkode: 73172...ecc

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Min største er 14 kjære deg, så det er jeg klar over og jeg har allerede skrevet at livet er nok bundet opp pga fritidsaktiviteter fra før.

 

Og selvfølgelig er vi med familien vår og gjør ting på søndager også. Vi ønsker selvfølgelig å gjøre det begge dager.

 

Vi er selvfølgelig med barnet når det først skal dra. Det er mer bekymringsverdig at du ikke har lyst til å være sammen med barnet ditt men heller lesser ansvaret over på andre foreldre for å gjøre andre ting. Det gjør ikke vi.

 

Men faen, jeg skjønner jo at verden er full av egoistiske idioter som ikke forstår problemet. Evt drittlate foreldre som uansett ikke har noe liv. 

 

 

Anonymkode: f5a0e...b55

Har ikke jeg lyst å være med barnet mitt. Hva vet du om det? Jeg elsker å være med barna mine, men jeg tror også at barnet mitt har det topp i en bursdag kl 12 en lørdag, fordi det er så gøy. Så da setter jeg mine behov til side for å glede barnet. 
 

Du virker så sur, kan du ikke bare takke nei på barnets vegne da, det er sikkert nok folk som kommer i den bursdagen! 

Anonymkode: 44b0b...56d

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...