Gå til innhold

Herregud, slutt å invitere i bursdag kl 12 på en lørdag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi kommer selvfølgelig til å prioritere å møte opp i bursdagen for barnas del, men hvorfor i all verden inviteres det til 12 på en lørdag...... Hverdagen med flere barn er travel nok. Å amputere den ene fridagen hvor man faktisk har mulighet til å få gjort noe mens butikkene er åpne er unødvendig.

 

Kl 15 på en søndag, ok. Kl 12 på en lørdag, nei takk. Barnebursdagen din er ikke det eneste som skjer i løpet av en helg!

Anonymkode: f5a0e...b55

  • Liker 32
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig👏🏻👏🏻 Lørdag og søndag på dagtid er ubrukelige tidspunkt for bursdag. 

Anonymkode: fcb50...0de

  • Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi ofte hatt ute bursdager og da er 12 utrolig greit når en er ute i akebakken, bålkos osv

  • Liker 24
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ingen tidspunkt som passer alle. Selv syns  jeg 12 på lørdag høres bra ut, bedre enn 18 som andre har foreslått for vårt trinn

Anonymkode: 59482...ac8

  • Liker 29
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo bare å takke nei 😉

De fleste med småbarn har vært opp i ganske mange timer når klokken er 12.

Min unge legger seg 18.30, så selskap fra klokken 15 hadde vært uaktuelt for oss. 

Anonymkode: 680a9...764

  • Liker 26
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det vanlig å bli med hjem etter skolen, og så henter foreldre der til ganske vanlig SFO hentetid. 
 

Jeg synes det er en skikkelig uting å holde bursdager i helgene, viss man da har tre barn og alle gjør det blir det jo lite tid igjen til familietid. Men, jeg forstår at det må bli sånn for noen og det er ok, men alle kan virkelig ikke holde på med det. 
 

Men, om f.eks 3-4 går sammen om bursdagsfeiring og drar i badeland, lek ute med bålkos ol. så er lørdag ok synes jeg. 

Anonymkode: 85837...39d

  • Liker 6
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som barnet mitt (har bare ett) går i tredjeklasse spiller ikke tidspunkt noen rolle for vår del. JEG deltar jo ikke i bursdagen! Den varer gjerne i et par timer, og i mellomtiden kan jeg gjøre ærend eller ta en kaffe før jeg skal hente. 

Anonymkode: 6428d...f46

  • Liker 19
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg invitere altid på dagtid i helgene, oftest søndag, men dette året måtte det bli Lørdag da det var vanskelig å få lokal på Søndag rundt det tidspunkte.

Årsak? Jeg er 100% alene og jobber frem til 16, så da blir det et veldig tidspress etter jobb og synes det da er greiere å ta det en helg der vi kan bruke litt tid til å gjør klart i ro, for å ikke snakke om ryddingen etterpå så fyke tiden fort mot leggetid.

Folk har forskjellige liv og syn på ting, så selv om det passer dårlig for deg så kan det fort vær det som er mest gunstig for de som arrangere.

Får du ikke gjort masse mens barnet er i selskap? og er ikke barnet ute å leke med andre i helgene ellers? eller er dette snakk om mindre barn?

Anonymkode: a4716...cd4

  • Liker 15
  • Hjerte 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Her er det vanlig å bli med hjem etter skolen, og så henter foreldre der til ganske vanlig SFO hentetid. 
 

Jeg synes det er en skikkelig uting å holde bursdager i helgene, viss man da har tre barn og alle gjør det blir det jo lite tid igjen til familietid. Men, jeg forstår at det må bli sånn for noen og det er ok, men alle kan virkelig ikke holde på med det. 
 

Men, om f.eks 3-4 går sammen om bursdagsfeiring og drar i badeland, lek ute med bålkos ol. så er lørdag ok synes jeg. 

Anonymkode: 85837...39d

Når skal de som er på jobb til 16 og har 20 min reisevei hjem arrangere bursdag? Her er det helt vanlig at bursdager arrangeres i helgene, kun noen få som har mulighet på ettermiddager

Anonymkode: 2ccce...12f

  • Liker 21
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Når skal de som er på jobb til 16 og har 20 min reisevei hjem arrangere bursdag? Her er det helt vanlig at bursdager arrangeres i helgene, kun noen få som har mulighet på ettermiddager

Anonymkode: 2ccce...12f

De fleste kan avspasere ett par timer en dag i året, ta bursdagen på en fridag (om turnus/skiftarbeid) eller lignende. Men om ikke så er man jo blant de som må ta det en helgedag.

Anonymkode: 85837...39d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag er perfekt synes jeg. Heller godtepose, kaker og brus på en lørdag enn midt i uka…

Anonymkode: 45832...8eb

  • Liker 30
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en så pakka uke, samme med min sønn, at lørdag morgen er helt gull. Det er dagen vi stresser ned og bare koser oss. Ihvertfall frem til 12.:)

Anonymkode: ac23f...1c1

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes heller ikke kl 12 en lørdag er noe stress. Synes ettermiddag etter jobb skole og barnehage er mye mer stress. Og det viser jo bare at her er folk veldig forskjellig. 

Anonymkode: 7b00d...3ad

  • Liker 22
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bursdag kl 12 og ferdig da ca kl 14, er da ikke så ille. Vi bor ikke så sentralt til, men klarer fint å gjøre ærend mellom kl 14-18. Mår barna er bursdag - og vi ikke trenger å være med - går jeg lang tur med hunden,  gjør noe med de andre ungene, handler matvarer, tar huset osv, så kommer andre ærend som er på kjøpesenteret etterpå. 

Anonymkode: c6527...3f8

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Blant det rareste jeg har lest på kg på lang tid 😅 Pleier du drasse med unga rundt på butikken på lørdager? Mye bedre å parkere barnet i bursdag og handle i fred, men ja, poenget, folk er åpenbart forskjellige. Hvem venter til søndag ettermiddag/kveld  med å arrangere?! Når barna er slitne og bursdagsbarnet overtent, og deretter skal man rydde huset rett vei igjen søndag kveld og plutselig er det jobb igjen.. Lørdag formiddag og søndag formiddag er de aller beste og mest fornuftige tidspunkt å feire på, synes jeg.

Det værste? De som inviterer til bursdag på ett eller annet lekeland i gokk på en hverdagsettermiddag sånn at man må avspasere jobb og sitte tåpelig lenge i bil i rushen for å levere i bursdag 😵‍💫

Anonymkode: 22a68...e26

  • Liker 30
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må le litt av at dagens navlebeskuende småbarnsforeldre indigneres av at andre inviterer til bursdag på tider som ikke passer perfekt inn i deres liv. Kanskje skolen burde komme på banen og ta litt ansvar her? Så ikke foreldrenes helg totalt ødelegges av barnebursdager? 

Anonymkode: 26558...586

  • Liker 19
  • Hjerte 2
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klokken 12 er jo perfekt, så frem det ikke er snakk om ungdommer. De fleste av dem har jo knapt våknet innen klokken 12. Jeg brukte å utnytte den tiden til å handle inn mat og annet jeg skulle, mens barnet var i bursdag. 
 

Skjønner ikke helt argumentet ditt med at bursdagen din ikke er det eneste som skjer i løpet av en helg..? Det kan man jo si om hvilken som helst annen dag og tidspunkt i uka også, men det handler om prioriteringer. Om du ønsker å prioritere et annet gjøremål fremfor å sende barnet ditt i bursdager, så får du takke nei til invitasjonen. Det er tross alt ikke alltid det passer. Men å klage på at selskapet er «feil» tidspunkt i forhold til din tidsplan, er jo helt merkelig. 

 

Anonymkode: a7ce3...76e

  • Liker 14
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi kommer selvfølgelig til å prioritere å møte opp i bursdagen for barnas del, men hvorfor i all verden inviteres det til 12 på en lørdag...... Hverdagen med flere barn er travel nok. Å amputere den ene fridagen hvor man faktisk har mulighet til å få gjort noe mens butikkene er åpne er unødvendig.

 

Kl 15 på en søndag, ok. Kl 12 på en lørdag, nei takk. Barnebursdagen din er ikke det eneste som skjer i løpet av en helg!

Anonymkode: f5a0e...b55

Hvis bursdagen er kl 12 på en lørdag, har du jo hele lørdagskvelden og hele søndagskvelden tilgjengelig for deg og familien, så jeg ser virkelig ikke problemet. Ikke bare-bare å arrangere bursdag på en hverdag rett etter jobb heller. 

  • Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...