Gå til innhold

Herregud, slutt å invitere i bursdag kl 12 på en lørdag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det siste jeg utsetter oss og barn for er ærender og butikker når det endelig er helg. Det planlegges inn i øvrig logistikk gjennom uka. 

Lørdagen er til for å nyte tiden sammen som familie, eller dra på besøk, blant annet bursdag. Om de kan være der alene betyr det jo også to-tre timer du kan bruke på disse ærendene, slik at de stakkars barna slipper butikkrunder. 

Anonymkode: 73172...ecc

  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg må le litt av at dagens navlebeskuende småbarnsforeldre indigneres av at andre inviterer til bursdag på tider som ikke passer perfekt inn i deres liv. Kanskje skolen burde komme på banen og ta litt ansvar her? Så ikke foreldrenes helg totalt ødelegges av barnebursdager? 

Anonymkode: 26558...586

Enig. Jeg ble nesten satt ut over hvor selvsentrert dette innlegget er. Én bursdag på en lørdag og ts kaster seg over tastaturet og framstiller det som et stort offer og som noe som ødelegger hele helga hennes. En bursdag som starter kl 12 varer kanskje til kl 14, og butikkene har jo oppe i mange timer ennå etter det. Det blir for dumt. Mange barn er med på idretter med kamper, renn og konkurranser i helgene, og de er det flere av og det er ofte litt reisevei, så halve dagen går bort. Hadde ts hatt en sønn/dattefr som drev med ski og skulle skysses hit og dit på renn over hele landsdelen hver helg, hadde jeg skjønt det mer om hun var irritert, for da går jo virkelig hele lørdagen fløyten helg etter helg.

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det hele er veldig enkelt.

Ethvert arrangement/selskap settes til et tidspunkt det passer for arrangøren å gjennomføre. Fra tippeligakamper til tante Theas 60-årslag, bryllup til bedehusbasar, arrangøren velger tidspunkt. 

Dermed tar jeg meg den frihet å arrangere barnebursdag på et tidspunkt der jeg har mulighet til å arrangere (innen rimelighetens grenser selvsagt; 0600 en søndag morgen ville vært svært urimelig), så får gjestene komme om de har mulighet. 

Anonymkode: bc491...c58

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klokka 12 på en lørdag er helt perfekt. Levere i bursdag og ta en runde på kjøpesenter selv👍👍👍

Anonymkode: cb094...447

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi kommer selvfølgelig til å prioritere å møte opp i bursdagen for barnas del, men hvorfor i all verden inviteres det til 12 på en lørdag...... Hverdagen med flere barn er travel nok. Å amputere den ene fridagen hvor man faktisk har mulighet til å få gjort noe mens butikkene er åpne er unødvendig.

 

Kl 15 på en søndag, ok. Kl 12 på en lørdag, nei takk. Barnebursdagen din er ikke det eneste som skjer i løpet av en helg!

Anonymkode: f5a0e...b55

Enig. Typisk de foreldrene som vil skvise inn alt på en dag og har barn som våkner 06:00,bare ego trip!

 

Anonymkode: 7939a...ee1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er jo bare å takke nei 😉

De fleste med småbarn har vært opp i ganske mange timer når klokken er 12.

Min unge legger seg 18.30, så selskap fra klokken 15 hadde vært uaktuelt for oss. 

Anonymkode: 680a9...764

Bursdager er som regel to timer når de er små, så selskapet ville slutte halvannen time før sengetid.

Anonymkode: b9015...30b

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes bursdager i helgene er helt greit. Mye kjekkere for barna å stille uthvilte til en bursdag lørdag kl.12 enn å måtte dra nesten direkte fra barnehagen i bursdag, sultne og trøtte etter en lang dag.

Her varer forøvrig bursdagsselskap maks 2 timer, så uansett ikke noe som ødelegger hele helgen. Det er dessuten ikke hver helg heller. 

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, ødlegger hele helgen for de av oss som pleier reise bort. Vi har 16-18 på søndager 

Anonymkode: 46731...6b9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Jeg må le litt av at dagens navlebeskuende småbarnsforeldre indigneres av at andre inviterer til bursdag på tider som ikke passer perfekt inn i deres liv. Kanskje skolen burde komme på banen og ta litt ansvar her? Så ikke foreldrenes helg totalt ødelegges av barnebursdager? 

Anonymkode: 26558...586

Tja de fleste ønsker jo at vennene kommer i bursdagen PG da kan det være lurt å tenke over tidspunkt. Men om man ønsker minst mulig gjester er  nok ikke det noe å bry seg om. 

Anonymkode: 46731...6b9

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Blant det rareste jeg har lest på kg på lang tid 😅 Pleier du drasse med unga rundt på butikken på lørdager? Mye bedre å parkere barnet i bursdag og handle i fred, men ja, poenget, folk er åpenbart forskjellige. Hvem venter til søndag ettermiddag/kveld  med å arrangere?! Når barna er slitne og bursdagsbarnet overtent, og deretter skal man rydde huset rett vei igjen søndag kveld og plutselig er det jobb igjen.. Lørdag formiddag og søndag formiddag er de aller beste og mest fornuftige tidspunkt å feire på, synes jeg.

Det værste? De som inviterer til bursdag på ett eller annet lekeland i gokk på en hverdagsettermiddag sånn at man må avspasere jobb og sitte tåpelig lenge i bil i rushen for å levere i bursdag 😵‍💫

Anonymkode: 22a68...e26

Her inviterer de fleste på slndag , heldigvis . Mange har hytter og reiser bort i helgene, og derfor er søndag ettermiddag supert

Anonymkode: 46731...6b9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Her er det vanlig å bli med hjem etter skolen, og så henter foreldre der til ganske vanlig SFO hentetid. 
 

Jeg synes det er en skikkelig uting å holde bursdager i helgene, viss man da har tre barn og alle gjør det blir det jo lite tid igjen til familietid. Men, jeg forstår at det må bli sånn for noen og det er ok, men alle kan virkelig ikke holde på med det. 
 

Men, om f.eks 3-4 går sammen om bursdagsfeiring og drar i badeland, lek ute med bålkos ol. så er lørdag ok synes jeg. 

Anonymkode: 85837...39d

Ja det også er super, noen hentet i bhg og tok med hjem til bursdag 

Anonymkode: 46731...6b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi kommer selvfølgelig til å prioritere å møte opp i bursdagen for barnas del, men hvorfor i all verden inviteres det til 12 på en lørdag...... Hverdagen med flere barn er travel nok. Å amputere den ene fridagen hvor man faktisk har mulighet til å få gjort noe mens butikkene er åpne er unødvendig.

 

Kl 15 på en søndag, ok. Kl 12 på en lørdag, nei takk. Barnebursdagen din er ikke det eneste som skjer i løpet av en helg!

Anonymkode: f5a0e...b55

Lørdag er jo perfekt, søndag er privat familie tid

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Klokka 12 på en lørdag er helt perfekt. Levere i bursdag og ta en runde på kjøpesenter selv👍👍👍

Anonymkode: cb094...447

Same, å stikker på trening og en tidlig middag. 

Anonymkode: 8f43c...f7c

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker at folk må få arrangere bursdag når det passer dem, og så får de det ikke passer for takke nei. Det er jo umulig å finne et tidspunkt som passer best for alle uansett, da folk vil ha ulike meninger om det.

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så... noen synes at 12 på en lørdag er helt grusom og noen synes at det er helt perfekt...

Hvem er det da som skal få viljen sin? Kanskje den som skal feire bursdag? 🙂 

  • Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bursdager bør absolutt ikke være midt på dag hverken lørdag eller søndag. Fra kl 17 er ok, da rekker man å gjøre noe på dagtid. Og helst søndag, da kan man gjøre noe med overnatting og fortsatt rekke det.

Endret av ♥
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lørdagsbursdag er helt greit. Det beste er søndag, men det gjør da ingen ting om de slår i hjel et par timer i bursdag på lørdag formiddag. Heller det en den travle hverdagen. 

Anonymkode: bf515...aca

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle man "please" alle ønsker der ute i verden, så hadde det ikke blitt bursdager i det hele tatt.

Om det passer dårlig for DEG TS, så la være å sende barnet ditt i bursdag. Spør du barnet ditt, passer det ypperlig!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På mine barns skole var det søndag som ikke var greit. Man kan aldri please alle og det finnes ikke en tid alle er enige om. 

Anonymkode: 82f8f...87e

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er jo bare å takke nei 😉

De fleste med småbarn har vært opp i ganske mange timer når klokken er 12.

Min unge legger seg 18.30, så selskap fra klokken 15 hadde vært uaktuelt for oss. 

Anonymkode: 680a9...764

Nei, det er ikke bare å takke nei. Barnet som inviterer skal selvfølgelig få oppleve at det kommer barn i bursdagen. Om alle skal takke nei så står barnet i en bursdag uten gjester, og det er ikke noe vi kommer til å bidra til.

 

Vi har 2 andre barn som vi også ønsker å bruke tid sammen med, og når det ene barnet da skal i bursdag kl 12 så er det klart at det legger føring for hva vi rekker i løpet av en dag.

 

Vi har også kamper osv for det ene barnet, og det er nok av ting man ønsker å få unnagjort. Kanskje ønsker vi å dra på hytta. Kanskje ville vi besøkt familie som bor et stykke unna. Kanskje ville vi kjørt til svømmehallen. Kanskje ville vi kjørt til skogen for å gå tur, tenne bål og kose oss. I tillegg må vi handle inn til ny platting, ukeshandle, minste må ha nye sko. Alt dette kunne vi klart om det hadde vært snakk om å dra i bursdag kl 15 på en søndag.

 

Men nei, det skal absolutt arrangeres bursdag. Så i dag må jeg finne på noe alene med de andre ungene selv om vi skulle ønsket at vi kunne vært sammen som en familie. Vi er nok fra hverandre i forbindelse med jobb, fritidsaktiviteter, kamper osv, så å arrangere en bursdag midt i prime time helg fatter jeg ikke at er nødvendig.

 

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg må le litt av at dagens navlebeskuende småbarnsforeldre indigneres av at andre inviterer til bursdag på tider som ikke passer perfekt inn i deres liv. Kanskje skolen burde komme på banen og ta litt ansvar her? Så ikke foreldrenes helg totalt ødelegges av barnebursdager? 

Anonymkode: 26558...586

Å gud, spar meg. Så tøff bak tastaturet da. Du er ikke verdens navle. Folk har flere barn som går på flere fritidsaktiviteter og som har en familie de har lyst til å bruke tid sammen med. Både kjernefamilien men også egne søsken, foreldre osv. I tillegg skal vi vedlikeholde hjemmet, handle og gjøre alt annet som kreves av livet.

 

Du er ikke så dum at du tror at den ene bursdagen var det som tippet lasset. Det nekter jeg å tro. Folk har liv utenom også. Det å kaste bort tid i kakeselskap på den ene dagen man har mulighet til å gjøre andre ting er bare unødvendig og idiotisk.

 

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er jo bare å takke nei 😉

De fleste med småbarn har vært opp i ganske mange timer når klokken er 12.

Min unge legger seg 18.30, så selskap fra klokken 15 hadde vært uaktuelt for oss. 

Anonymkode: 680a9...764

Øøøh så du kan ikke gjøre noe fra kl 15 til 1630 fordi barna legger seg 2 timer senere? 😂 Barna mine legger seg 18 og 1830, vi er heldigvis ikke avhengig av å ha 3-4 timer uten aktiviteter før sengetid 🤪

 

 

Anonymkode: f5a0e...b55

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...