Gå til innhold

Menn håndterer ikke sterke, selvstendige kvinner


Hermann

Anbefalte innlegg

Åpenbart at en del menn har samme assosiasjoner til kvinner som sier de er "sterke og selvstendige" som det en del kvinner har til menn som sier "de ikke vil ha drama".

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, kvinner har funnet opp en masse. Men veldig langt fra halvparten av verdens oppfinnelser. Det er bare å lese posten du quoter så slipper du å motsi meg på noe jeg aldri har sagt.

Anonymkode: b4338...6f5

Jada, men hovedutsagnet som startet debatten var at menn har funnet opp alt, noe som overhodet ikke er sant.

Anonymkode: c1cad...461

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jada, men hovedutsagnet som startet debatten var at menn har funnet opp alt, noe som overhodet ikke er sant.

Anonymkode: c1cad...461

Ja, og i tillegg, tok menn som regel æren fra kvinner. Det et plenty av kvinner i historien som har gjort oppdagelser som menn har stjålet og kvinnen glemt. Det var for eksempel en kvinne (Rosalind Franklin) som beviste strukturen til DNA, men det fikk ikke verden vite om. Mens to menn fikk nobelprisen, ble hun ikke en gang nevnt, selv om hun skulle hatt den hun også.

Hun er langt fra den eneste. I tillegg hadde ikke kvinner på samme vis som menn anledning til å ta utdannelse og et yrke som innebar oppfinnelser. Så dette argumentet er tynt som spikersuppe.

Anonymkode: 23690...c0f

  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å håndtere er ikke det samme som å like. Hva er sterke kvinner? For meg er sterke kvinner seksuelle og frigjorte, det liker menn flest. Jeg liker ikke begrepet sterke kvinner, det får meg til å tenke på sure mannhaftige kvinner i manneklær. Det er ikke mye å like.

Anonymkode: fe91a...5fc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

På samme måte kan jeg spørre deg om det samme. Hvorfor skal jeg som kvinne bestemme halvparten av interiøret i huset når det interesserer meg midt i ræva?

For min del kan du bestemme akkurat hva du vil, den kvinnen jeg velger liker å gjøre hjemmet koselig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Feministene har (ironisk nok) kastet alle feminine kvaliteter og idolisert tradisjonelle mannlige dyder (og svakheter) som mål for kvinner. Jeg har ikke noe ønske om en romantisk relasjon med en mann, en «ladyboy» eller Sigrid Tusvik Bonde. Hvorfor skulle jeg det når det fremdeles finnes kvinner der ute som jeg tenker på som feminine?

Anonymkode: b4338...6f5

Kan det sies bedre? 

Ikke mye iallefall. Verden trenger ikke et mannekjønn til fordi det første mannekjønnet er allerede i ferd med å ødelegge verden. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Ja, kvinner har funnet opp en masse. Men veldig langt fra halvparten av verdens oppfinnelser. Det er bare å lese posten du quoter så slipper du å motsi meg på noe jeg aldri har sagt.

Anonymkode: b4338...6f5

Utgangspunktet for denne lille disputten inni diskusjonen var en annen anonym bruker som skreiv

"Før vi tar helt av her, så må vi ikke glemme at det er menn som har funnet opp alt som kan finnes opp på denne kloden."

Det er altså ingen av kvinnene som reagerte på dette utsagnet her som har påstått at kvinner har oppfunnet halvparten av verdens oppfinnelser. Det vi reagerer på er dette utsagnet om at menn har funnet opp alt. Noe som åpenbart ikke er sant, noe du også bekrefter.

Anonymkode: 6ef3f...70f

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hermann skrev (14 timer siden):

Er mannen din sukessfull?

Kvinneguiden

Du sier noe der, godt poeng.

Ja. Man kan definere det som man vil👍🏻

Anonymkode: 5666c...77e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn ønsker vel ikke å måtte "håndtere" kvinner. Kvinner som sier de er sterke og at menn ikke håndterer de er vel oftest ufordraglig kvinnfolk. Litt som når mann har så stort behov for å fortelle hvor snill han er, som ofte betyr det motsatte 

Anonymkode: 25ae6...27e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant80 skrev (1 time siden):

Ikke for alle,men for veldig mange så vokser egoet i takt med penger og makt. Det er godt mulig dette er sån jenvt over delt 50-50,men min erfaring er at kvinner er verre. 

Et eksempel er jo i dating. mange kvinner vil ikke være villig til å date noen som tjener mindre en seg selv,eller som har dårligere utdannelse en seg selv. Mange flere menn er villig til dette. De fleste menn bryr seg ikke nevneverdig om dette. 

Så er det jo unntak,som helt sikkert må si noe.

Joda, det er riktig. Men så finnes det like mye nedlatende andre veien, om kvinners stilling i offentlig sektor, om folk som er vegetarianere (flest kvinner), om folk på venstresiden (oftest kvinner), og masse annet. Nedlatenhet handler ikke bare om hvem man ikke "nedlater seg til å date".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor i all verden velge en snill omsorgsfull kvinne, som vanligvis er en omskrivning av " dum dame  uten noen form for ambisjoner som jeg kan utnytte og kontrollere". 

Sorry, men det blir så tullete å gå ut fra at man må ha enten en som er snill og omsorgsfull, ELLER en som er "feminist". Man får gjerne alle kvaliteter i en og samme person. Men det var kanskje ikke snill og omsorgsfull som var viktig sånn egentlig heller da. Men at man ønsker seg en  hushjelpskone. Hvorfor ikke like så godt flytte hjem til mamma igjen da? 

Anonymkode: 6ef3f...70f

Deler av problemet er at "feminist" er nærmest helt intetsigende.  Man kan ikke vite noe om hva en persons står for om vedkommende sier han/hun er feminist.  J.K Rowling er feminist, men mange feminister HATER henne fordi hun kjemper for biologiske kvinners rettigheter.

Anonymkode: 64beb...a02

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomSawyer skrev (1 time siden):

For min del kan du bestemme akkurat hva du vil, den kvinnen jeg velger liker å gjøre hjemmet koselig.

Ja jeg bestemmer hva jeg vil. Samme gjør han, og så blir vi enige om ting som har innvirkning for oss begge. Jeg reiser gjerne alene til Syden i 4 - 6 uker om gangen, han reiser mye på turer i forbindelse med idrett. Vi hindrer ikke den andre i noe, vi tilpasser oss hverandre.

Men du snakker om kvinnen som du velger. Betyr det at du enda ikke har noen kvinne? For det er ikke nok med at du skal velge en kvinne,  hun skal også velge deg.

Anonymkode: 6ef3f...70f

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Menn ønsker vel ikke å måtte "håndtere" kvinner. Kvinner som sier de er sterke og at menn ikke håndterer de er vel oftest ufordraglig kvinnfolk. Litt som når mann har så stort behov for å fortelle hvor snill han er, som ofte betyr det motsatte 

Anonymkode: 25ae6...27e

Menn som snakker om at sterke kvinner er ufordragelige kvinnfolk er vel typisk menn som mener at kvinner skal ses men ikke høres.

Jeg sier gjerne at jeg er sterk, selvstendig osv, men kanskje ikke at menn ikke håndterer meg. Jeg har tross alt funnet en som er perfekt for meg. Du vet, en sånn snill en som er mer opptatt av å løfte dama si opp fremfor å trykke henne ned. En som tar like stort ansvar for hus og hjem som meg selv, inkludert å ta like mye fødselspermisjon som meg. En som ser kvinner som likeverdige uten at de trenger å snakke om kvinnelighet og mandighet , og mangel på sådan i negativt ordelag (ikke personlig mot deg, tenker på andre utsagn i tråden).

Anonymkode: 6ef3f...70f

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Betyr det at du enda ikke har noen kvinne? For det er ikke nok med at du skal velge en kvinne,  hun skal også velge deg.

😂👌👏..Vettu hva.? Hvis du skal prøve med så billige hersketeknikker bør du heller spare deg bryet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Feministene har (ironisk nok) kastet alle feminine kvaliteter og idolisert tradisjonelle mannlige dyder (og svakheter) som mål for kvinner. Jeg har ikke noe ønske om en romantisk relasjon med en mann, en «ladyboy» eller Sigrid Tusvik Bonde. Hvorfor skulle jeg det når det fremdeles finnes kvinner der ute som jeg tenker på som feminine?

Anonymkode: b4338...6f5

Så lenge du ikke har et veldig snevert syn på hva en kvinne skulle ha vært, syns jeg personlig at du tar feil. Å være feminist krever omsorg i mange tilfeller. Sier ikke at alle feminister er omsorgsfulle, men det bunner i et ønske om en rettferdig verden hvor kvinner også, som menn er trygge og blir respektert, og er fri til å leve sine liv og være seg selv. Så fremt det ikke er noe ulovlig eller skadelig for andre de ønsker. 

Anonymkode: 525f5...9e4

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er det derfor det et "alle" og ikke bare ett forhold som du har klart å håndtere?

Anonymkode: 58067...c2d

Ganske sikker på at det er relativt normalt å ha mer enn ett seriøst forhold bak seg når man har bikket 40.

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Menn som snakker om at sterke kvinner er ufordragelige kvinnfolk er vel typisk menn som mener at kvinner skal ses men ikke høres.

Jeg sier gjerne at jeg er sterk, selvstendig osv, men kanskje ikke at menn ikke håndterer meg. Jeg har tross alt funnet en som er perfekt for meg. Du vet, en sånn snill en som er mer opptatt av å løfte dama si opp fremfor å trykke henne ned. En som tar like stort ansvar for hus og hjem som meg selv, inkludert å ta like mye fødselspermisjon som meg. En som ser kvinner som likeverdige uten at de trenger å snakke om kvinnelighet og mandighet , og mangel på sådan i negativt ordelag (ikke personlig mot deg, tenker på andre utsagn i tråden).

Anonymkode: 6ef3f...70f

Har han en bror? 😊

De som er veldig opptatt og kvinnelighet og mannlighet, som han der på gift med første blikk som sier du er følelser jeg er logikk. Jeg har ikke klart noen som var så ufornuftig, bare av å eksistere i seg bør han i det minste forstå at han har følelser. Det er veldig ulogisk og ironisk å påstå annet. Har ikke lyst på en sånn mann jeg heller. Vil ha noen som anerkjenner verden mer for hva den faktisk er. 

Anonymkode: 525f5...9e4

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det fint med sterk selvstendig kvinne, men så prøver jeg heller ikke å bestride hennes forslag for ofte.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomSawyer skrev (25 minutter siden):

😂👌👏..Vettu hva.? Hvis du skal prøve med så billige hersketeknikker bør du heller spare deg bryet.

Hersketeknikk å presisere at en kvinne ikke er noe som står oppstilt som en vare i butikken som man bare kan velge? Var det noe feil med det jeg skreiv, at hun også skal velge mannen... ? Det er jo åpenbart.

Men jeg ser ofte i diskusjoner om dette tema at menn er veldig opptatt hva en kvinne kan gjøre for han, men sjeldent eller aldri hva han kan gjøre for kvinnen.

Anonymkode: 6ef3f...70f

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Menn som snakker om at sterke kvinner er ufordragelige kvinnfolk er vel typisk menn som mener at kvinner skal ses men ikke høres.

Jeg sier gjerne at jeg er sterk, selvstendig osv, men kanskje ikke at menn ikke håndterer meg. Jeg har tross alt funnet en som er perfekt for meg. Du vet, en sånn snill en som er mer opptatt av å løfte dama si opp fremfor å trykke henne ned. En som tar like stort ansvar for hus og hjem som meg selv, inkludert å ta like mye fødselspermisjon som meg. En som ser kvinner som likeverdige uten at de trenger å snakke om kvinnelighet og mandighet , og mangel på sådan i negativt ordelag (ikke personlig mot deg, tenker på andre utsagn i tråden).

Anonymkode: 6ef3f...70f

Min kjæreste er en ekte sterk kvinne, noe hun ikke har behov for å påpeke. Uansett, min erfaring med damer som sier at menn ikke håndterer sterke kvinner er veldig dårlig, det er oftest en unnskyldning for deres egen dårlige oppførsel, og når vi ikke takler det, så kommer hersketeknikken om at vi ikke liker sterke kvinner

Anonymkode: 25ae6...27e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...