Gå til innhold

Menn håndterer ikke sterke, selvstendige kvinner


Hermann

Anbefalte innlegg

KallePils skrev (5 minutter siden):

Med slapp penis, da?

Eller sliter du litt med å henge med her? 😄

Nei, ikke med slapp penis. Men jeg er verken utpreget feminin eller hjelpeløs. Jeg er sterk og selvstendig. Han hadde aldri giddet å være sammen med en jomfru i nød. 

Anonymkode: 7d817...1e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja. Men ikke signalisere det i hytt og pine. La heller denne selvstendigheten tale for seg selv.

Anonymkode: 35666...9f3

Hvem sier at vi gjør det, da? Min eks var provosert over at jeg klarte å koble til tilhenger, skru opp møbler, måke innkjørselen og så videre. Han følte at han ikke hadde noen muligheter for kontroll når jeg ikke trengte ham i hverdagen til slike ting.

Anonymkode: 7d817...1e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, ikke med slapp penis.

Oi oi oi… 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvem sier at vi gjør det, da? Min eks var provosert over at jeg klarte å koble til tilhenger, skru opp møbler, måke innkjørselen og så videre. Han følte at han ikke hadde noen muligheter for kontroll når jeg ikke trengte ham i hverdagen til slike ting.

Anonymkode: 7d817...1e6

En ser og oppfatter at mange gjør det. Noen elsker å fremheve dette med ord, andre skal vise seg frem for å poengtere.

Det du gjør er selvsagt helt normalt og innafor. Men du måtte nevne det med ord i innlegget før dette... 

Anonymkode: 35666...9f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KallePils skrev (8 minutter siden):

Oi oi oi… 😂

Du synes penis er morsomt? Er du fem år?

Anonymkode: 7d817...1e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

En ser og oppfatter at mange gjør det. Noen elsker å fremheve dette med ord, andre skal vise seg frem for å poengtere.

Det du gjør er selvsagt helt normalt og innafor. Men du måtte nevne det med ord i innlegget før dette... 

Anonymkode: 35666...9f3

Jeg nevnte det med ord i en tråd som diskuterer temaet. Mener du at kvinner skal ti still eller late som de er hjelpeløse når de diskuterer tråd om sterke kvinner på et KVINNEforum?

Anonymkode: 7d817...1e6

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg nevnte det med ord i en tråd som diskuterer temaet. Mener du at kvinner skal ti still eller late som de er hjelpeløse når de diskuterer tråd om sterke kvinner på et KVINNEforum?

Anonymkode: 7d817...1e6

Nei jeg snakker generelt. La være å si det og ikke signaliser det så kraftig. La det som sagt tale for seg selv. Da vil set stå ut på rett måte. Som de tingene du nevnte du gjorde.

Anonymkode: 35666...9f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei jeg snakker generelt. La være å si det og ikke signaliser det så kraftig. La det som sagt tale for seg selv. Da vil set stå ut på rett måte. Som de tingene du nevnte du gjorde.

Anonymkode: 35666...9f3

Hvordan kan jeg la mine handlinger tale for seg selv når jeg diskuterer i en tråd på nett? Skal jeg ta bilder og poste dem her?

Anonymkode: 7d817...1e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.4.2024 den 11.37):

Menn har stått for en langt større andel av nyvinningene enn kvinner har. Man kan spekulere i at grunner kan være:

* Menn har hatt større tilgang på utdanning, kapital og nettverk som gjør det mulig

* Menn har større tendens til å være monomane og å befinne seg i «halene» av en statistisk distribusjon. Noe som gjør at flere menn bruker livet sitt på en genial ide, og at flere menn bruker livet sitt på en idiotisk ide

Å bruke historisk «oppfinnelsesrate» som et mål på om menn er mer «dugelig» enn kvinner finner jeg temmelig idiotisk.

Anonymkode: b4338...6f5

Enig i det, og vil legge til at mannlige oppfinnere nok ha vært både monomane og geniale, men de har ofte også hatt et annet fortrinn;

En kvinne i kulissene. Som har matet geniet, vasket klærne og ivaretatt barna mens oppfinneren har holdt på med sitt. 
 

Dette fenomenet ser vi i dag også, det er langt vanligere og mer selvsagt at kvinner holder på med typisk husarbeid og sine hobbyer samtidig som de har barna sammen med seg. Det blir regnet som naturlig, like naturlig som det er at far får mekke bil i fred uten en treåring på slep. 
Hvis en mann må lage middag og gjøre husarbeid samtidig med at han må passe småbarn, er det hundreogett ute. Hvis han mot alle solemerker skulle klare det, er han en superhelt og blir beundret av hele nabolaget. 
Det er ikke for ingenting at vi har et eventyr som heter «Mannen som skule stelle hjemme».

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bacteria skrev (Akkurat nå):

Enig i det, og vil legge til at mannlige oppfinnere nok ha vært både monomane og geniale, men de har ofte også hatt et annet fortrinn;

En kvinne i kulissene. Som har matet geniet, vasket klærne og ivaretatt barna mens oppfinneren har holdt på med sitt. 
 

Dette fenomenet ser vi i dag også, det er langt vanligere og mer selvsagt at kvinner holder på med typisk husarbeid og sine hobbyer samtidig som de har barna sammen med seg. Det blir regnet som naturlig, like naturlig som det er at far får mekke bil i fred uten en treåring på slep. 
Hvis en mann må lage middag og gjøre husarbeid samtidig med at han må passe småbarn, er det hundreogett ute. Hvis han mot alle solemerker skulle klare det, er han en superhelt og blir beundret av hele nabolaget. 
Det er ikke for ingenting at vi har et eventyr som heter «Mannen som skule stelle hjemme».

Akkurat. Jeg jobber i et miljø med flere advokater, og to av dem vet ikke hva maten koster i butikken. De gjør heller ikke husarbeid, og de går ofte glipp av barnas kamper, samlinger på skolen osv. Altså, kjerringa tar det.

Anonymkode: 7d817...1e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvordan kan jeg la mine handlinger tale for seg selv når jeg diskuterer i en tråd på nett? Skal jeg ta bilder og poste dem her?

Anonymkode: 7d817...1e6

Du har jo sagt hva du gjør og at din eks ble frustrert over det. Da taler handlingene dine for seg selv og du trenger ikke poengtere at du er sterk og selvstendig. Det blir så påtatt...

Anonymkode: 35666...9f3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du har jo sagt hva du gjør og at din eks ble frustrert over det. Da taler handlingene dine for seg selv og du trenger ikke poengtere at du er sterk og selvstendig. Det blir så påtatt...

Anonymkode: 35666...9f3

Det å kunne utføre alle oppgaver innendørs og utendørs ER definisjon på å være selvstendig og uavhengig. Det å klare seg uten hjelp, til og med i de tøffeste periodene av livet, er definisjon på å være sterk. Det er ikke påtatt, det er definisjoner. Hvorfor blir du provosert over at jeg kaller mine handlinger med samlebegrepet som er forbeholdt disse handlingene?

Anonymkode: 7d817...1e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det å kunne utføre alle oppgaver innendørs og utendørs ER definisjon på å være selvstendig og uavhengig. Det å klare seg uten hjelp, til og med i de tøffeste periodene av livet, er definisjon på å være sterk. Det er ikke påtatt, det er definisjoner. Hvorfor blir du provosert over at jeg kaller mine handlinger med samlebegrepet som er forbeholdt disse handlingene?

Anonymkode: 7d817...1e6

Åpenbart forstår du ikke at jeg sier at dine handlinger snakker for seg selv uten at du i tillegg må fortelle at du er sterk og selvstendig...

Anonymkode: 35666...9f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Åpenbart forstår du ikke at jeg sier at dine handlinger snakker for seg selv uten at du i tillegg må fortelle at du er sterk og selvstendig...

Anonymkode: 35666...9f3

Men jeg fortalte jo ikke det til eksen, likevel ble han provosert bare av å se meg utføre det som han mente var "mannearbeid". Han prøvde samtidig flere ganger å sette meg inn i situasjoner der jeg skulle trygle og be om hjelp. Og ble sint da det ikke virket.

Anonymkode: 7d817...1e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.4.2024 den 19.40):

For å si det sånn: Det er ikke et kjempekompliment at en eller annen fyr vil ha sex med deg, for å si det sånn. Menn er ofte sørgelig lite ...kresne.

Jeg er godt gift, og heldigvis bestemmer jeg ca 60 % av tinga i livet vårt, rett og slett fordi jeg er bedre på det.  

Anonymkode: 062b9...0e7

For å si det sånn: jeg ville ikke ha hatt sex med deg, og din siste setning er utslagsgivende. Hvis menn i følge deg er sørgelig lite kresne, hva sier det isåfall oss?

Anonymkode: b4338...6f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

For å si det sånn: jeg ville ikke ha hatt sex med deg, og din siste setning er utslagsgivende. Hvis menn i følge deg er sørgelig lite kresne, hva sier det isåfall oss?

Anonymkode: b4338...6f5

Du hadde nok hoppet på henne hvis hun var pen og deilig nok, du. Det er ingenting galt med å si at man er bedre på for eksempel struktur, planlegging og så videre. Enkelte mennesker er fødte planleggere, mens andre er surrete av natur. Da er det mest klokt å la den naturlig organiserte å ta hånd om nettopp organiseringen.

Anonymkode: 7d817...1e6

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men jeg fortalte jo ikke det til eksen, likevel ble han provosert bare av å se meg utføre det som han mente var "mannearbeid". Han prøvde samtidig flere ganger å sette meg inn i situasjoner der jeg skulle trygle og be om hjelp. Og ble sint da det ikke virket.

Anonymkode: 7d817...1e6

Og da er det selvsagt han som er problemet. Jeg snakker bare ut fra eget synspunkt og liker ikke at kvinner stadig skal fremheve med ord og setninger hver gang de får sjansen om hvor sterke og selvstendige de mener de er. Det blir som sagt påtatt og selvforherligende.

Nå er jeg litt ferdig med dette temaet, kjenner jeg...

Anonymkode: 35666...9f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

En ser og oppfatter at mange gjør det. Noen elsker å fremheve dette med ord, andre skal vise seg frem for å poengtere.

Det du gjør er selvsagt helt normalt og innafor. Men du måtte nevne det med ord i innlegget før dette... 

Anonymkode: 35666...9f3

For min del var det fy-fy at jeg hadde roen i meg. Jeg skulle visst flakse nervøst rundt som en høne, si klukk hver gang menn sa noe. Skulle liksom bli så påvirket av ingenting. 

Anonymkode: 22269...e81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite maskuline menn vil fremheve maskulinitet i kvinner. Er man da naturlig maskulin som mann så trenger man ikke å mansplaine på ett kvinneforum, han hadde vell mest sannsynlig ikke deltatt i det hele tatt etter som han er trygg i seg selv.

Anonymkode: 4c7d3...dd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bacteria skrev (8 minutter siden):

Enig i det, og vil legge til at mannlige oppfinnere nok ha vært både monomane og geniale, men de har ofte også hatt et annet fortrinn;

En kvinne i kulissene. Som har matet geniet, vasket klærne og ivaretatt barna mens oppfinneren har holdt på med sitt. 

Den typiske «Nobelprisvinneren»*) i matte er vel en mann som gjorde det grensesprengende arbeidet som fattig, singel og barnløs før fylte 30.

For oss som er godt over 30, har barn, partner og god inntekt så er det litt nedstemmende enten vi er kvinner eller menn.

Anonymkode: b4338...6f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...