Gå til innhold

Menn håndterer ikke sterke, selvstendige kvinner


Hermann

Anbefalte innlegg

TomSawyer skrev (1 minutt siden):

Da synes jeg du skal forklare meg logikken i at jeg skal bestemme halvparten av interiøret i huset..når det interresserer meg midt i ræva..😂..

Jeg bryr meg katta om hvilken sofa vi har, hvilket spisebord, bilder på veggene..ingenting av det interresserer meg det aller minste.

Men du mener altså at kvinnen ikke skal få møblere som hun vil uansett? For å hedre et eller annet tankegods om at menn og kvinner er prikk like da eller?

På samme måte kan jeg spørre deg om det samme. Hvorfor skal jeg som kvinne bestemme halvparten av interiøret i huset når det interesserer meg midt i ræva?

Jeg bryr meg heller ikke katten om hvilken sofa vi har, hvilket spisebord osv...

Hvorfor skal du anta at jeg som kvinne har de interessene om interiør bare fordi jeg er kvinne? Og nesten forvente at jeg skal fikse alt dette bare fordi du ikke har de interessene selv.

Det er helt vanlig å spørre hverandre om ting som er felles er greit å gjøre noe med / endre på.

 

Anonymkode: 6ef3f...70f

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det egentilg det, tatt fakta i betraktning?

Hva det har å bety for nåtiden er noe helt annet.

Anonymkode: 35666...9f3

Nei, det er ikke FAKTA, men dere som liker å si ordet fakta pleier jo ikke å være så opptatt av fakta. Hvorfor du drar inn nåtiden, vet ikke jeg.

Anonymkode: c1cad...461

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, det er ikke FAKTA, men dere som liker å si ordet fakta pleier jo ikke å være så opptatt av fakta. Hvorfor du drar inn nåtiden, vet ikke jeg.

Anonymkode: c1cad...461

Pga at hvem som har funnet opp hva opp gjennom tidene har svært lite å bety i praksis for hva vi gjør og hvordan vi lever som kjønn i dag.

Argumentet stemmer, men er verdiløst i en debatt om kjønnsroller i dagens samfunn.

Anonymkode: 35666...9f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Lava Anne said:

Ingen liker nedlatende mennesker, uansett kjønn.

Ikke for alle,men for veldig mange så vokser egoet i takt med penger og makt. Det er godt mulig dette er sån jenvt over delt 50-50,men min erfaring er at kvinner er verre. 

Et eksempel er jo i dating. mange kvinner vil ikke være villig til å date noen som tjener mindre en seg selv,eller som har dårligere utdannelse en seg selv. Mange flere menn er villig til dette. De fleste menn bryr seg ikke nevneverdig om dette. 

Så er det jo unntak,som helt sikkert må si noe.

Endret av Fant80
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Pga at hvem som har funnet opp hva opp gjennom tidene har svært lite å bety i praksis for hva vi gjør og hvordan vi lever som kjønn i dag.

Argumentet stemmer, men er verdiløst i en debatt om kjønnsroller i dagens samfunn.

Anonymkode: 35666...9f3

Lol, du har en debatt med deg selv skjønner jeg.  Argumentet er feil. Lykke til videre. Jeg gidder ikke diskutere med en som finner på påstander som er uriktige.

Anonymkode: c1cad...461

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Lol, du har en debatt med deg selv skjønner jeg.  Argumentet er feil. Lykke til videre. Jeg gidder ikke diskutere med en som finner på påstander som er uriktige.

Anonymkode: c1cad...461

Hvilken påstand er det her som er uriktig...?

Anonymkode: 35666...9f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tull og vås. «Sterke og selvstendige» kvinner er gjerne noe man bruker om kvinner som rett og slett er brautete, så usikker på seg selv at de må forsøke å dominere omgivelsene, og rett og slett usexy. I tillegg er det svært svært sjelden attraktive så denne usmakelige oppførselen er også et produkt av det å ikke strekke til fysisk. 
 

Sterke selvstendige kvinner er helt normale de, og de har vi ingen problemer med.

Anonymkode: 6c98e...b94

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Sorry, men det blir så tullete å gå ut fra at man må ha enten en som er snill og omsorgsfull, ELLER en som er "feminist". Man får gjerne alle kvaliteter i en og samme person. 

Anonymkode: 6ef3f...70f

Feministene har (ironisk nok) kastet alle feminine kvaliteter og idolisert tradisjonelle mannlige dyder (og svakheter) som mål for kvinner. Jeg har ikke noe ønske om en romantisk relasjon med en mann, en «ladyboy» eller Sigrid Tusvik Bonde. Hvorfor skulle jeg det når det fremdeles finnes kvinner der ute som jeg tenker på som feminine?

Anonymkode: b4338...6f5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvilken påstand er det her som er uriktig...?

Anonymkode: 35666...9f3

At menn har oppfunnet alt. Det var kvinnelige oppfinnere før i tiden også. Men kvinner måtte jo nesten utgi seg for å være menn for å få fram sine oppfinnelser, pga kvinneundertrykking/ religion. Så ikke så rart at det var flest oppfinnelser av menn.

Men påstanden til den andre anonyme om at menn har oppfunnet alt er altså direkte feil. 

Anonymkode: 6ef3f...70f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fordi at menn er fra mars, og kvinner er fra venus. Jeg opplever at "sterke, selvstendige kvinner" betyr helt forskjellige ting avhengig av hvem du spør. Og jeg opplever også at de kvinnene som snakker om "sterke, selvstendige kvinner" eksplisitt sjeldent faktisk er det. Det er noe de forteller seg selv fordi de føler at de ikke er nok, mens de som jeg synes faktisk er "sterke, selvstendige kvinner" ikke tenker på sånt i det hele tatt.

De lever liksom i virkeligheten og bryr seg ikke så mye om sånn woke-søppel som pushes overalt. Det er liksom mindre av "Yeah, I'm not gonna cook for a man" og knipse i lufta som en funksjonshemmet sel og si "mm-mm-mmmm..." og mer av

"Kan ikke du lage mat, også vasker jeg? Siden du skifter dekk og reparerer, så støvsuger jeg setene og bagasjerommet og dørken. Jeg visste ikke at det å bytte kalipre var så tungvindt og tok så lang tid! I mellomtiden vasker og støvsuger jeg, men om du skvetter på doringen så tar du det selv as."

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Feministene har (ironisk nok) kastet alle feminine kvaliteter og idolisert tradisjonelle mannlige dyder (og svakheter) som mål for kvinner. Jeg har ikke noe ønske om en romantisk relasjon med en mann, en «ladyboy» eller Sigrid Tusvik Bonde. Hvorfor skulle jeg det når det fremdeles finnes kvinner der ute som jeg tenker på som feminine?

Anonymkode: b4338...6f5

Dette stemmer ikke. Jeg er feminist, langt hår, kvinnelige former. Betyr ikke at jeg må være "slavekone" av den grunn, bare fordi jeg ser feminim ut...

Anonymkode: 6ef3f...70f

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

At menn har oppfunnet alt. Det var kvinnelige oppfinnere før i tiden også. Men kvinner måtte jo nesten utgi seg for å være menn for å få fram sine oppfinnelser, pga kvinneundertrykking/ religion. Så ikke så rart at det var flest oppfinnelser av menn.

Men påstanden til den andre anonyme om at menn har oppfunnet alt er altså direkte feil. 

Anonymkode: 6ef3f...70f

Menn har stått for en langt større andel av nyvinningene enn kvinner har. Man kan spekulere i at grunner kan være:

* Menn har hatt større tilgang på utdanning, kapital og nettverk som gjør det mulig

* Menn har større tendens til å være monomane og å befinne seg i «halene» av en statistisk distribusjon. Noe som gjør at flere menn bruker livet sitt på en genial ide, og at flere menn bruker livet sitt på en idiotisk ide

Å bruke historisk «oppfinnelsesrate» som et mål på om menn er mer «dugelig» enn kvinner finner jeg temmelig idiotisk.

Anonymkode: b4338...6f5

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Og bak en suksessfull kvinne står hun selv...

Anonymkode: 6ef3f...70f

Og bak hun selv, har hun mange forhold som gikk i dass fordi hun sutret, klaget og maste.

Anonymkode: 6c781...5fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Ekte mannfolk kan håndtere sterke, selvstendige kvinner. Mitt inntrykk er at de kvinner som roper høyest om at menn ikke klarer det, er kvinner som ikke verdsetter å ha en ekte mann. De vet ikke hvordan de skal behandle og verdsette en mann….

Anonymkode: 2e226...460

Jeg slår et slag for at begge parter respekterer og verdsetter hverandre. 

Anonymkode: 6342b...4fd

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og bak hun selv, har hun mange forhold som gikk i dass fordi hun sutret, klaget og maste.

Anonymkode: 6c781...5fc

Nei

Anonymkode: 6ef3f...70f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

At menn har oppfunnet alt. Det var kvinnelige oppfinnere før i tiden også. Men kvinner måtte jo nesten utgi seg for å være menn for å få fram sine oppfinnelser, pga kvinneundertrykking/ religion. Så ikke så rart at det var flest oppfinnelser av menn.

Men påstanden til den andre anonyme om at menn har oppfunnet alt er altså direkte feil. 

Anonymkode: 6ef3f...70f

Uansett har det ingenting å si for denne debatten, som var litt av poenget her...

Anonymkode: 35666...9f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 hours ago, Isambard said:

Hvordan?

Det er veldig bra å ha kone og barn, men det er IKKE noe som hjelper karrieren. Det passer dårlig sammen med overtidsarbeid og jobbreiser. Jeg har inntrykk av at de aller rikeste kjører sitt eget løp, og så får partneren bare finne seg i det eller gå.

Det kan fungere at to kjører hver sin karriere. Da forstår de hverandre og er enige om lettvinte løsninger i hjemmet.

Enig.  Utsagnet burde kanskje heller vært "Bak enhver suksessfull mann/kvinne står enormt mange hardtarbeidende og dyktige ansatte".  Det er ikke konene til Elon Musk som gjorde at Elon Musk kunne bygge Tesla og SpaceX, det var de ansatte i bedriften som jobber 60 timer i uka. 

Anonymkode: 64beb...a02

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Som min mann sier bak en suksess rik mann så står det ei sterk kvinne. 

Anonymkode: 5666c...77e

Sånne munnhell er omtrent like nyttige som «alle kvinner er horer». Eller «alle sigøynere stjeler». Om de evt skulle ha noe sant i seg så overskygger gruppetenkningen og politiseringen enhver nytte.

Jeg tror at vi alle kan trenge noen. Foreldrene våre. Landsbyen. Samboeren. Kolleger… Det jeg måtte ha hatt av suksess i livet skyldes ikke bare at jeg er umåtelig smart og arbeidssom og likandes. Hvis jeg ikke hadde hatt den mattelæreren på ungdomsskolen og ikke den sjefen i min første jobb så kanskje ting hadde sett verre ut enn i dag.

Å anerkjenne at man har fått støtte sitter ofte dypt inne hos de som har hatt «suksess». Å anerkjenne at man har noe ansvar selv sitter ofte dypt inne hos de som har opplevd mest nederlag.

Anonymkode: b4338...6f5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Menn har stått for en langt større andel av nyvinningene enn kvinner har. Man kan spekulere i at grunner kan være:

* Menn har hatt større tilgang på utdanning, kapital og nettverk som gjør det mulig

* Menn har større tendens til å være monomane og å befinne seg i «halene» av en statistisk distribusjon. Noe som gjør at flere menn bruker livet sitt på en genial ide, og at flere menn bruker livet sitt på en idiotisk ide

Å bruke historisk «oppfinnelsesrate» som et mål på om menn er mer «dugelig» enn kvinner finner jeg temmelig idiotisk.

Anonymkode: b4338...6f5

Kvknner har funnet opp masse. Enkelt googlesøk unna.

Anonymkode: c1cad...461

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kvknner har funnet opp masse. Enkelt googlesøk unna.

Anonymkode: c1cad...461

Ja, kvinner har funnet opp en masse. Men veldig langt fra halvparten av verdens oppfinnelser. Det er bare å lese posten du quoter så slipper du å motsi meg på noe jeg aldri har sagt.

Anonymkode: b4338...6f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...