Gå til innhold

Menn håndterer ikke sterke, selvstendige kvinner


Hermann

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Selvstendighet handler i hovedsak om økonomisk selvstendighet. Er man økonomisk selvstendig så kan man kjøpe seg ut av de oppgaver man ikke får til eller ønsker å gjøre selv.

Og når det kommer til skifte av dekk så er det noe veldig mange både menn og kvinner kjøper seg ut av.

Anonymkode: 6ef3f...70f

Men likefullt skal dekkene nevnes når kvinnene hevder sin selvstendighet.

Anonymkode: 35666...9f3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Slik jeg har opplevd det er det at disse selverklærte "sterke selvstendige kvinnene" i virkeligheten er så langt fra det som du kan komme. Et skall de tar på seg for å skjule hvem de er. Noen tror faktisk på det selv også, for så å knekke som et strå hver gang det blåser litt. Likevel holder de fast ved illusjonen sin.

Rare mennesker.

Anonymkode: 35666...9f3

Spot on.

De jeg har møtt som viste et sannferdig bilde var stokk dumme, så samme hvilken vei en vender kappa er "sterke og selvstendige" kvinner lite tiltalende egentlig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomSawyer skrev (17 minutter siden):

Vakkert skrevet.

Og joda det finnes sikkert menn som matcher beskrivelsen din men tror ikke de er mange nei.

Jeg synes kvinner burde se det egentlige problemet isteden for å bortforklare det med at menn er redde for de..

Sant nok. Menn er jo også et speil for kvinner 🙂 Det er nok riktig at det er kvinnene som har mest makt (i relasjonene) nå til dags og dermed kvinnene som må endre seg først. 

Anonymkode: a9ea6...c85

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men likefullt skal dekkene nevnes når kvinnene hevder sin selvstendighet.

Anonymkode: 35666...9f3

Kanskje fordi at det som oftest alltid er en og annen mann i liknende tråder som mener at de gjør så mye arbeid når de bruker like lang tid på en huslig oppgave 2 ganger i året som kvinner bruker daglig på andre huslige oppgaver. (Nå var det ikke jeg som nevnte dekk her i utgangspunktet, men enten så gjør jeg denne oppgaven sammen med min sønn, eller så kjører jeg til verkstedet og lar de gjøre det, gjerne i kombinasjon med en service. Mannen tar aldri dekkene selv, der er det alltid verkstedet som får jobben).

For min del som nevnt så handler selvstendighet i hovedsak om økonomisk selvstendighet. For har man det i bunn så har man en frihet til å leve som man vil i stedet for å måtte være avhengig av en annen person for å leve et greit liv.

Anonymkode: 6ef3f...70f

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, herzeleid said:

Et litt artig apropos som har slått meg bår en ser på kvibnelige politikere er hvordan den politiske fløyen som er mest opptatt av ‘sterke’ kvinner ofte har kvinnelige politikere som fremstår så svake og overkompenserende. Det blir selvfølgelig anekdotisk, men jeg synes flere fra SV og AP fremstår med tilgjort mørk stemme (tenk Kirsti Bergstø) og nesten krampeaktig på hugget, og virker å forsøke å leve opp til et ideal uten å helt bære deg selv. Jeg tror en del der vil gjøre er skille mellom slike ‘sterke kvinner’ og kvinner en oppfatter som sterke i seg selv. Førstnevnte tror jeg mange innstinktivt føler noe er litt ‘off’ med, mens sistnevnte tror jeg de aller aller fleste kvinner og menn respekterer.

Minner meg på svindleren Elizabeth Holmes som hadde en tilgjort mørk stemme for å få autoritet.  Det burde vært et rødt flagg at når en ikke engang er ærlig om stemmen sin så er man neppe ærlig om noe annet heller.   I rettssaken hadde hun en lys stemme for å fremstå så uskyldig ut som mulig. 

Topp-politikere uavhengig av kjønn ville jeg tippe er svært krevende å være sammen med. Både fordi de har en jobb som tar enormt med tid, men også fordi de som når toppen virker å ha noen personlighetstrekk som ingen ønsker å ha i en kjæreste. 

Anonymkode: 64beb...a02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at de som er mest selvsikre og selvstendige er de som er stille i rommet, de som ikke føler de må bevise det for noen? 

Anonymkode: 4c7d3...dd6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kanskje fordi at det som oftest alltid er en og annen mann i liknende tråder som mener at de gjør så mye arbeid når de bruker like lang tid på en huslig oppgave 2 ganger i året som kvinner bruker daglig på andre huslige oppgaver. (Nå var det ikke jeg som nevnte dekk her i utgangspunktet, men enten så gjør jeg denne oppgaven sammen med min sønn, eller så kjører jeg til verkstedet og lar de gjøre det, gjerne i kombinasjon med en service. Mannen tar aldri dekkene selv, der er det alltid verkstedet som får jobben).

For min del som nevnt så handler selvstendighet i hovedsak om økonomisk selvstendighet. For har man det i bunn så har man en frihet til å leve som man vil i stedet for å måtte være avhengig av en annen person for å leve et greit liv.

Anonymkode: 6ef3f...70f

Nei, dekkene nevnes uavhengig om det er en mann i tråden. Det er det ultimate beviset på at kvinnen er selvstendig. Dvs hun klarer å løsne 24 muttere og skru dem på igjen...

Anonymkode: 35666...9f3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det er rart at dette med å skifte dekk alltid kommer opp som et argument når kvinner skal beskrive sin selvstendighet.

Anonymkode: 35666...9f3

Det kommer jo som en del av maskulinitetsarbeidet for noen menn og. Kvinner tar seg av det i huset, og mannen av det utenfor, sies det noen ganger. Ordning av bil nevnes som en del av det ofte.

Jeg kan ikke skifte dekk og det er fordi jeg har hatt bil i 4 måneder og har ikke gjort det. Men jeg kan legge panel, gulv, isolere, og kan en del om gårdsbruk. Er selvfølgelig nyanser her og. Men nå kaller ikke jeg dette maskulint heller. Er bare noe jeg kan, som følge av handy oppvekst og nysgjerrighet fra min side. Så det føles naturlig.

Men det handler vel om at man alltid argumenterer med stereotypier i kjønnsdebatter.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomSawyer skrev (9 minutter siden):

Spot on.

De jeg har møtt som viste et sannferdig bilde var stokk dumme, så samme hvilken vei en vender kappa er "sterke og selvstendige" kvinner lite tiltalende egentlig.

De kvinner som eventuelt må være "stokk dumme" er kvinner som ikke tenker på at de økonomiske valgene de tar for seg selv har en konsekvens senere i livet. F.eks de som finner seg en rik mann, og som går hjemme i en lav stillingsprosent eller uten utdanning og jobb. Plutselig så var det ikke så kjekt å være i et forhold med denne mannen, og så står hun økonomisk på bar bakke (gjerne fordi mannen brakte med sine eiendeler inn i ekteskap / samboerskap,  og at kvinnen ikke blir kompensert for det arbeidet hun har lagt ned i familien slik at han kunne fortsette å tjene godt. Ikke blir det noe særlig opptjening til egen pensjon heller av å leve i et slikt forhold (med unntak av de forhold der han har satt vekk penger til hennes pensjon).

Anonymkode: 6ef3f...70f

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

Og bak en suksessfull kvinne står hun selv...

Anonymkode: 6ef3f...70f

Før vi tar helt av her, så må vi ikke glemme at det er menn som har funnet opp alt som kan finnes opp på denne kloden.

Anonymkode: 9c93e...412

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hva man søker så er et godt forhold alltid et teamwork hvor man utfyller hverandre selv om man er forskjellige. 
 

Det virker som at noen kvinner bruker mye energi på å snakke ned mannen og menn gjør det samme mot kvinner. Det blir ikke teamwork - det blir krig. 
 

En kvinne kan finne sin perfekte uperfekte mann. En mann kan finne sin perfekte uperfekte kvinne. Hva de har av yrke, utdannelse og inntekt er ikke det viktigste. Personlighet og verdier betyr mer. En administrerende direktør kan finne lykken og kjærligheten med en som jobber på Kiwi eller er rørlegger. 
 

Vi må søke etter det som er viktig…

IMG_1867.jpeg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

I likeverdige forhold så har man ikke en sjef her og en sjef der. Man spør om den andres synspunkt på ting, og gjør ting sammen.

Da synes jeg du skal forklare meg logikken i at jeg skal bestemme halvparten av interiøret i huset..når det interresserer meg midt i ræva..😂..

Jeg bryr meg katta om hvilken sofa vi har, hvilket spisebord, bilder på veggene..ingenting av det interresserer meg det aller minste.

Men du mener altså at kvinnen ikke skal få møblere som hun vil uansett? For å hedre et eller annet tankegods om at menn og kvinner er prikk like da eller?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg respekterer sterke selvstendige kvinner. Jeg kjenner mange mødre f.eks som er det. De får hverdagen til å gå rundt. Sliter seg igjennom ungenes utdannelse. Alltid nyvasket tøy,alltid mat på bordet.

Jeg har mer vanskeligheter for å respektere kvinner som har gått på skole i 20 år,og som pga dette har skaffet seg en lønn over gjennomsnittet - Og av den grunn er de hevet over alle og enhver. Sånne har jeg svært lite sympati for.

Endret av Fant80
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

remix2020 skrev (1 minutt siden):

Uansett hva man søker så er et godt forhold alltid et teamwork hvor man utfyller hverandre selv om man er forskjellige. 
 

Det virker som at noen kvinner bruker mye energi på å snakke ned mannen og menn gjør det samme mot kvinner. Det blir ikke teamwork - det blir krig. 
 

En kvinne kan finne sin perfekte uperfekte mann. En mann kan finne sin perfekte uperfekte kvinne. Hva de har av yrke, utdannelse og inntekt er ikke det viktigste. Personlighet og verdier betyr mer. En administrerende direktør kan finne lykken og kjærligheten med en som jobber på Kiwi eller er rørlegger. 
 

Vi må søke etter det som er viktig…

IMG_1867.jpeg

Siste setningen i kvinnens kropp sier her sitt. Jaggu sa jeg team...

Anonymkode: 35666...9f3

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene skrev (8 timer siden):

Selvfølgelig er jeg sterk. Har tatt vare på meg selv siden jeg var 16 år. Kan å håndtere verktøy. Klarer å ta vare på hus og hjem. Men menn ser på meg som en trussel. Jeg kan for mye. Jeg er for selvstendig. 

 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er samme og veldig selvstendig, menn ser meg ikke som noe trussel fordi jeg er veldig feminin i tillegg. 

Anonymkode: 6c5a7...5e9

Jeg er svært selvstendig både økonomisk og praktisk og heller ikke feminin i det hele tatt, og selv om jeg aldri har vært på utkikk etter en mann har jeg vært i forhold det aller meste av livet.

Først et langt som jeg gikk ut av fordi vi vokste fra hverandre og så etter et års tid alene i et nytt langt forhold som jeg fortsatt er i. I det året jeg var alene hadde jeg null problem med å finne menn for sex når jeg hadde lyst på det. Flere av disse ønsket forhold, men jeg var ikke interessert.

Tror "menn seg som en trussel fordi jeg er for selvstendig og sterk " er en behagelig livsløgn for enkelte kvinner.

Anonymkode: ad4a9...df9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Før vi tar helt av her, så må vi ikke glemme at det er menn som har funnet opp alt som kan finnes opp på denne kloden.

Anonymkode: 9c93e...412

Nei.

Anonymkode: c1cad...461

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei.

Anonymkode: c1cad...461

Nei, det glemmer vi ikke.

Anonymkode: 35666...9f3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant80 skrev (5 minutter siden):

Jeg respekterer sterke selvstendige kvinner. Jeg kjenner mange mødre f.eks som er det. De får hverdagen til å gå rundt. Sliter seg igjennom ungenes utdannelse. Alltid nyvasket tøy,alltid mat på bordet.

Jeg har mer vanskeligheter for å respektere kvinner som har gått på skole i 20 år,og som pga dette har skaffet seg en lønn over gjennomsnittet - Og av den grunn er de hevet over alle og enhver. Sånne har jeg svært lite sympati for.

Ingen liker nedlatende mennesker, uansett kjønn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, det glemmer vi ikke.

Anonymkode: 35666...9f3

Nei, det er usant. Dumt sagt.

Anonymkode: c1cad...461

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, det er usant. Dumt sagt.

Anonymkode: c1cad...461

Er det egentilg det, tatt fakta i betraktning?

Hva det har å bety for nåtiden er noe helt annet.

Anonymkode: 35666...9f3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...