Gå til innhold

Hvilken bo-form anbefaler du når man har mine/dine barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dette såkalte virkelige livet kan fort bli litt for virkelig for en eller flere av barna. De er skilsmissebarn, og ønsker seg antakelig et så enkelt og problemfritt liv som mulig (noe som uansett ikke finnes, samme hvor mye man ønsker det). Det virker på meg som om du romantiserer.

Anonymkode: 512ce...6ad

Å romantisere det hadde vel vært å tro det skulle gå knirkefritt og være så rosenrødt og flott som aldri før?

Det er iallefall ikke det synet vi har på det. Her er vi realistiske og går inn i samlivet vårt med åpne øyne og ører.

Hvorfor unngå jobben når det kan bli fint, bare ut av frykt for at det skal bli negativt?

Mitt barn er ikke skilsmissebarn. Og ingen av oss vil lære barna våre at livet er enkelt og problemfritt. Vi vil heller gi de verktøy til å håndtere det som er vanskelig. 

De var i bhg-alder når foreldrene gikk fra hverandre, så der er det ingen opprivende nylig skilsmisse. Men mest sannsynlig en mor med personlighetsforstyrrelse som gjør hverdagen deres mer utfordrende enn nødvendig. 

Anonymkode: 4b70e...477

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 14.4.2024 den 23.34):

Skjønner mange på kg liker å være særboer, det ønsker altså ikke vi 😅😇

 

Ts

Anonymkode: 4b70e...477

Nei, men mange mennesker med mine og dine barn har kommet fram til at særboere er det som fungerer best. 

Dessuten, skal man være kjærester med mine og dine barn, så er det ikke mange flere alternativer at enten er man særboere eller samboere.

Anonymkode: b3f84...edb

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei, men mange mennesker med mine og dine barn har kommet fram til at særboere er det som fungerer best. 

Dessuten, skal man være kjærester med mine og dine barn, så er det ikke mange flere alternativer at enten er man særboere eller samboere.

Anonymkode: b3f84...edb

TS skriver jo at de bor langt unna hverandre, og det korresponderer heller ikke med arbeidsplassene deres. Hun har barna 100 prosent. Altså, skal de se hverandre to timer i måneden, er det ikke et kjæresteforhold. Det er engangssex en gang i måneden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At han kan bo hos dere annenhver uke, det er vel bare å innføre ned en gang. Så får vi se hvor lenge han orker det. Tipper at han etterhvert føler behov for et par dager uten barn, eller ønsker å være til stede for sine egne barn også i morens uker. Mange skilte er ganske fleksible mtp disse  ukene.

At du og ditt barn skal være fast på besøk hos ham og hans barn hver eneste helg han har dem- vel, her må jeg bare si lykke til. For det første blir dere nettopp det - på besøk. Det betyr at du er gjest i denne «vanskelige» 14-åringens hjem, og dermed har du i prinsipp ingenting du skulle ha sagt. Det er heller ikke sikkert at de to yngste vil være bestevenner bestandig. Ditt barn får snart egne ting han eller hun ønsker å drive med i helgene og vil nok snart sette seg på bakbena. Å være gjest hos noen er noe heeelt annet enn å bo sammen. Også for barnet ditt.

(Og du. Ikke vær den typiske stemoren som skylder på barnemor for alt som er feil. I så fall må vel den yngste gullungen være hennes fortjeneste også).

Et alternativ for dere er selvsagt å bli samboere helt og fullt, og heller la den negative tenåringen bo fast hos moren. Kanskje best for alle.

Anonymkode: 49978...871

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (2 timer siden):

Du forstår jo at en person som har barnet sitt 100 prosent, ikke kan ha en særboerkjæreste? Når skal de liksom få sett hverandre? En gang i måneden når barnet er på overnatting hos en kompis? Forhold handler ikke om "romantisk", du. Ikke for voksne mennesker.

Det er jo det TS selv skisserer ved at partner skal flytte inn og ut av hennes hus annenhver uke? Særboer er jo delvis samboerskap hvor man tilbringer resten av tiden i egen bolig. Det er forskjell på at han bor hos henne annenhver uke og at alle sammen bor sammen 100% med alt det innebærer. Eldste barnet kommer til å skape så mye problemer at selve forholdet kan ta slutt ved å bli samboere på fulltid.

Anonymkode: 803de...a98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er jo det TS selv skisserer ved at partner skal flytte inn og ut av hennes hus annenhver uke? Særboer er jo delvis samboerskap hvor man tilbringer resten av tiden i egen bolig. Det er forskjell på at han bor hos henne annenhver uke og at alle sammen bor sammen 100% med alt det innebærer. Eldste barnet kommer til å skape så mye problemer at selve forholdet kan ta slutt ved å bli samboere på fulltid.

Anonymkode: 803de...a98

Hun sier heller ikke at hun skal være samboer på heltid mens eldste bor hjemme, men at de planlegger å flytte sammen 100 prosent når eldste flytter ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 15.4.2024 den 10.51):

Kreativt! Det har ikke vi snakket om 🙂 Kjenner du noen som har prøvd denne ordningen? 

Ts

Anonymkode: 4b70e...477

Kjempeopplegg-tenker eksen og den vanskelige 14 åringen kommer til å like at du er vegg i vegg hele tiden....Not!

Anonymkode: bf4c6...47d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Særboere! Du kommer til å angre. Du kommer til å mistrives, og ikke minst barnet ditt! Hva gjør du da?? Men for all del, lykke til!  

Anonymkode: 1a402...f3b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Særboere! Du kommer til å angre. Du kommer til å mistrives, og ikke minst barnet ditt! Hva gjør du da?? Men for all del, lykke til!  

Anonymkode: 1a402...f3b

Hvordan skal man være særboer når man har barnet sitt 100 prosent? Møtes en gang i måneden når man har ordnet barnevakt i et par timer?

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (Akkurat nå):

Hvordan skal man være særboer når man har barnet sitt 100 prosent? Møtes en gang i måneden når man har ordnet barnevakt i et par timer?

Har du tungt for det? Særboere er delvis samboere, men ikke 100% av tiden. Man er ikke nødvendigvis særboer kun når man ikke har barna.

Anonymkode: 803de...a98

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har du tungt for det? Særboere er delvis samboere, men ikke 100% av tiden. Man er ikke nødvendigvis særboer kun når man ikke har barna.

Anonymkode: 803de...a98

Særboere er ikke delvis samboere. Google gjerne definisjonen. 

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (21 minutter siden):

Hun sier heller ikke at hun skal være samboer på heltid mens eldste bor hjemme, men at de planlegger å flytte sammen 100 prosent når eldste flytter ut.

Ooooog; hva kaller man en deltissamboer? Jo, en særboer! 

Anonymkode: 803de...a98

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (Akkurat nå):

Særboere er ikke delvis samboere. Google gjerne definisjonen. 

Definisjonen på særbo er at begge har hver sin bopæl. Det er helt vanlig å bo i hverandres hjem deler av tiden selv om man er særboer. 

Anonymkode: 803de...a98

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ooooog; hva kaller man en deltissamboer? Jo, en særboer! 

Anonymkode: 803de...a98

Nei, det gjør man ikke. Man kan ikke være deltidssamboer. Enten bor man sammen, eller så er man på besøk hos hverandre. Har man forskjellige adresser, forskjellige hus osv, så bor man ikke sammen. Du kan ikke bo sammen delvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Definisjonen på særbo er at begge har hver sin bopæl. Det er helt vanlig å bo i hverandres hjem deler av tiden selv om man er særboer. 

Anonymkode: 803de...a98

Nettopp. Da er dere på besøk hos hverandre deler av tiden. Du BOR ikke der - du får ikke posten dit, du har ikke denne adressen i folkeregisteret osv. Mener du at du delvis bor på hytta bare fordi du ferierer der i noen uker i året? Eller bor du faktisk i boligen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (Akkurat nå):

Nei, det gjør man ikke. Man kan ikke være deltidssamboer. Enten bor man sammen, eller så er man på besøk hos hverandre. Har man forskjellige adresser, forskjellige hus osv, så bor man ikke sammen. Du kan ikke bo sammen delvis.

Selvsagt kan man det. 

Anonymkode: 803de...a98

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Rosalilje84 skrev (Akkurat nå):

Nettopp. Da er dere på besøk hos hverandre deler av tiden. Du BOR ikke der - du får ikke posten dit, du har ikke denne adressen i folkeregisteret osv. Mener du at du delvis bor på hytta bare fordi du ferierer der i noen uker i året? Eller bor du faktisk i boligen din?

Om jeg bor sammen med min kjæreste 50% av året definerer jeg det ikke som om jeg er på besøk. 

Anonymkode: 803de...a98

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Om jeg bor sammen med min kjæreste 50% av året definerer jeg det ikke som om jeg er på besøk. 

Anonymkode: 803de...a98

Får du posten dit? Har du bostedsadresse hos ham? Er du folkeregistrert hos ham? Kan du invitere gjester dit og si at de er velkomne i DITT hjem? Trenger kjæresten din samtykke til å selge huset som deres felles bolig? Ikke det? Da bor du ikke der. Du er på besøk halve året. 

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og kjæresten er særboere. 

Jeg bor gjerne dagesvis hos ham og motsatt, men vi har hver vår bolig. 

Delevis samboere ja, men den dagen bruddet er et faktum er det bare å ta med seg baggen sin og dra. Vi har begge erfaringer i samlivsbrudd og gjentar det.

Anonymkode: bf4c6...47d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg og kjæresten er særboere. 

Jeg bor gjerne dagesvis hos ham og motsatt, men vi har hver vår bolig. 

Delevis samboere ja, men den dagen bruddet er et faktum er det bare å ta med seg baggen sin og dra. Vi har begge erfaringer i samlivsbrudd og gjentar det.

Anonymkode: bf4c6...47d

* gjentar ikke det *

Anonymkode: bf4c6...47d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...