Gå til innhold

Hvilken bo-form anbefaler du når man har mine/dine barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Løsningen med at han bo her en uke av gangen så er det i det minste en voksen som måbta belastningen med å flytte på seg, ikke barna. Og han har selvfølgelig klær og ting her. Han flytter inn, blir ikke bare på besøk en natt eller to i mnd. 

Husk å finn ut av det økonomiske da. Sånn at du ikke ender opp med å forsørge han halve tiden...

Anonymkode: 4634a...f06

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Husk å finn ut av det økonomiske da. Sånn at du ikke ender opp med å forsørge han halve tiden...

Anonymkode: 4634a...f06

Ja, synes det med økonomi kan være vanskelig med en slik løsning vi vurderer.

Betaler selvfølgelig ikke leie,det blir unødvendig.  Men hva med mat og strøm?

Ts

Anonymkode: 4b70e...477

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loff77 skrev (På 13.4.2024 den 8.45):

Hadde kjøpt et stort hus til alle, hadde ikke latt en 14 åring diktere livet vårt

Diktere? Hvis barna har andre ønsker og enn de voksne, dikterer de da? Først skal han leve mellom to foreldre i klinsj (fordi mamma ikke liker pappas kjæreste), og så skal han bo annenhver uke med denne kjæresten og hennes barn. 
 

jeg syns det høres ut som en klok beslutning å bo hver for dere, og at han bor hos deg annenhver uke. Som skilsmissebarn hadde jeg satt stor pris på (vertfall etterhvert) om mine foreldre tok slike hensyn, og jeg hadde satt mer pris på bonusen❤️

Anonymkode: 24d7a...596

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.4.2024 den 10.04):

Ja, synes det med økonomi kan være vanskelig med en slik løsning vi vurderer.

Betaler selvfølgelig ikke leie,det blir unødvendig.  Men hva med mat og strøm?

Ts

Anonymkode: 4b70e...477

Strøm? Dere har da på lys og varme uavhengig av om han er der? 

Anonymkode: 63757...0d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.4.2024 den 10.04):

Ja, synes det med økonomi kan være vanskelig med en slik løsning vi vurderer.

Betaler selvfølgelig ikke leie,det blir unødvendig.  Men hva med mat og strøm?

Ts

Anonymkode: 4b70e...477

Matbudsjettet for en voksen mann finner dere på SIFO, deler på 2. 

Anonymkode: cbd0e...7fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Diktere? Hvis barna har andre ønsker og enn de voksne, dikterer de da? Først skal han leve mellom to foreldre i klinsj (fordi mamma ikke liker pappas kjæreste), og så skal han bo annenhver uke med denne kjæresten og hennes barn. 
 

jeg syns det høres ut som en klok beslutning å bo hver for dere, og at han bor hos deg annenhver uke. Som skilsmissebarn hadde jeg satt stor pris på (vertfall etterhvert) om mine foreldre tok slike hensyn, og jeg hadde satt mer pris på bonusen❤️

Anonymkode: 24d7a...596

Ja er altså vi voksne som bestemmer og avgjør hva som er best for umyndige og oss selv, er ikke alle som forstår det lenger, men er jo ikke alle som burde ha barn heller:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Særboer, men vi drar på ferier sammen. Leier hytter og feriehus med god plass.

Har prøvd å oppdra andres barn uten særlig suksess, og ønsker ikke å oppleve det igjen eller utsette barna mine for det.

Ferie og fredstid er hyggelig. 

Anonymkode: 8ad5a...5f3

  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loff77 skrev (11 minutter siden):

Ja er altså vi voksne som bestemmer og avgjør hva som er best for umyndige og oss selv, er ikke alle som forstår det lenger, men er jo ikke alle som burde ha barn heller:)

Voksene kan ta feil valg basert på at de er forelsket. En forelskelse ødelegger all sunn fornuft. 
Man bør ta hensyn til barna og ønskene de har. 

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmmmm skrev (2 minutter siden):

Voksene kan ta feil valg basert på at de er forelsket. En forelskelse ødelegger all sunn fornuft. 
Man bør ta hensyn til barna og ønskene de har. 

Man skal jo selvfølgelig ta hensyn men man er jo voksen og må ta avgjørelser også, alle blir ikke alltid fornøyde, sånn er livet

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loff77 skrev (Akkurat nå):

Man skal jo selvfølgelig ta hensyn men man er jo voksen og må ta avgjørelser også, alle blir ikke alltid fornøyde, sånn er livet

Men dine barn bør bli fornøyd før typen din

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Særboer! 

Anonymkode: fedab...1f7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner mange på kg liker å være særboer, det ønsker altså ikke vi 😅😇

 

Ts

Anonymkode: 4b70e...477

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Skjønner mange på kg liker å være særboer, det ønsker altså ikke vi 😅😇

Ts

Anonymkode: 4b70e...477

Handler vel ikke så mye om liker, som funker.

Anonymkode: cbd0e...7fb

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med å kjøpe hver sin del av en tomannsbolig?

Anonymkode: 45d4a...8ef

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Hva med å kjøpe hver sin del av en tomannsbolig?

Anonymkode: 45d4a...8ef

Kreativt! Det har ikke vi snakket om 🙂 Kjenner du noen som har prøvd denne ordningen? 

Ts

Anonymkode: 4b70e...477

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er i en tilsvarende situasjon, og er særboere. Det gjør det mye lettere å skape en trygg og stabil oppvekstsituasjon for barna, og det er også å foretrekke for oss voksne med tanke på logistikkrøll, innsnevret handlefrihet mv.. Flere og flere begynner å se de betydelige fordelene ved særboerskap i situasjoner der den ene eller begge har egne barn, så det blir nok stadig mer utbredt.

Anonymkode: 95c7e...0b4

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

SÆRBOER

Anonymkode: 872cd...682

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at dere kan være helgekjærester inntil mannen har fått skikk på den tenåringen sin. 
Jeg vet ikke hvor mange tråder jeg har lest der bonusmor fortviler over stebarn som ikke greier å tilpasse seg resten av familien. 
Faren er fullstendig under hælen av barna sine , og har null rutiner og system som fungerer.
I tillegg så må bonusbarn sine barn finne seg i å bli de som må svelge kameler for at dette «familielivet» skal fortsette. 
Dere må sette dere ned og ta en voksen avgjørelse der alle blir tatt  hensyn til og som også innebærer plikter og rutiner

Anonymkode: a486a...190

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.4.2024 den 21.57):

Hva er grunnen til det?

Det spiller vel ingen rolle om han bor hos oss den uken han ikke har barna sine?

Da blir det på en måte en mellomting, og vi minimerer følelsen av å bo i en bag.

Ts

Anonymkode: 4b70e...477

Hva mener du? Det er jo basically særboer du beskriver her. 

Anonymkode: e1fe9...d04

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsett som særboere dere. Selvfølgelig kan han bo hos dere den uka han ikke har barn om ditt barn syns det er greit, da avtaler dere bare hvor mye han skal bidra i forhold til innkjøp av mat o.l., men dere vil jo likevel være særboere siden han beholder huset sitt. Jeg tviler på at eldste hans syns det er noen god løsning å få dere på besøk hver helg han er hos faren. La barna få ha alenetid med foreldrene sine, de trenger det. Spesielt tenåringer. 

Jeg har selv 3 tenåringer og ville aldri i verden blitt samboer nå, og i alle fall ikke om han har barn. Mine barn har stefamilie hos faren og null alenetid med han, det vet jeg de savner. Og de setter veldig stor pris på å bare være oss når de er hos meg.

Endret av Engel
  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...