Mezzosoprena Skrevet 11. april 2024 #21 Skrevet 11. april 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Er det en gjeng med menn som følte seg truffet av hi eller? Anonymkode: e4ecf...06e Nope, kvinne som er gift med en voksen mann som klarer å gjøre det han skal helt av seg selv 🙂 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #22 Skrevet 11. april 2024 Utrolig rart at de kan fungere på jobb, men samtidig ikke skjønne knappene på en vaskemaskin og proporsjonene på en tupperware-boks 🙄 Anonymkode: 2c02d...23a 16 4
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #23 Skrevet 11. april 2024 Violetta skrev (11 minutter siden): Et uttrykk blir ikke etablert uten å bli brukt. Men det er gjerne ikke så lett å forklare, så jeg gjorde det for deg. Det så veldig lett ut å forklare det. Èn setning trengte du. Her på et forum kan det være mer interessant at folk umiddelbart forstår hva man mener, enn å være med på å etablere den norske varianten, som kanskje ingen her egentlig vet hva er. Anonymkode: e4ecf...06e 2
TomSawyer Skrevet 11. april 2024 #24 Skrevet 11. april 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Strategisk inkompetanse. Men det er ikke like godt etablert, så jeg finner ingenting i veien med å bruke det engelske uttrykket. Tenker det ligger mye validering i at det er et anerkjent begrep for denne manipulerende oppførselen man blir utsatt for. Hvem gjør sånn mot en man liksom skal elske? Nivået av respektløshet og egoisme er helt hinsides! Anonymkode: 47f0c...5d2 Andelen kvinner som prøver støpe mannen i sitt bilde er like hinsides. Hvis en partner vil jeg skal gjøre noe bør hun helst ikke følge opp med at jeg skal gjøre det på hennes måte når jeg er i gang nei. 😁 2 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #25 Skrevet 11. april 2024 14 minutter siden, AnonymBruker said: Eksmannen min var også sånn. Jeg pirket ikke på han eller klaget på hvordan han gjorde ting. Han bare tok ikke tak i ting og når jeg spurte om han kunne så var det alltid… men du gjør det såååå mye bedre, er jo mye bedre om du bare gjør det.. går jo mye fortere det.. du er jo så flink.. inkonpitente latsabb.. alle kan føkkings rengjøre filteret i varmepumpen.. Anonymkode: 1623b...d23 Dette. Det er så typisk at damen får skylda, og folk sier det må være hennes feil, og skjer fordi hun klager og er kontrollerende. Men noe ganger har ikke dette noe med damen å gjøre, forbløffende mange menn voksne menn er udugelige. Når damer naturlig nok ikke vil date dem, er det også damens feil. Anonymkode: 68bc0...165 11 8
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #26 Skrevet 11. april 2024 TomSawyer skrev (4 minutter siden): Andelen kvinner som prøver støpe mannen i sitt bilde er like hinsides. Hvis en partner vil jeg skal gjøre noe bør hun helst ikke følge opp med at jeg skal gjøre det på hennes måte når jeg er i gang nei. 😁 Men seriøst, hvis jeg igjen og igjen gjorde langt i underkant av min del av oppgavene i huset og i tillegg helt ræva, så ville du ikke ha kommentert det eller blitt oppgitt når du så at jeg nok engang skulle gjøre noe helt ræva? Anonymkode: e4ecf...06e 11 4
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #27 Skrevet 11. april 2024 TomSawyer skrev (5 minutter siden): Andelen kvinner som prøver støpe mannen i sitt bilde er like hinsides. Hvis en partner vil jeg skal gjøre noe bør hun helst ikke følge opp med at jeg skal gjøre det på hennes måte når jeg er i gang nei. 😁 Det er jo ikke det det er snakk om her. Menn som gjør ting feil/dårlig med vilje for å slippe. Anonymkode: 2c02d...23a 10 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #28 Skrevet 11. april 2024 Jeg skrev innlegget om livets harde skole. Og fortsatt ingen som tar hintet. Hvorfor kommenterer dere på et innlegg som så åpenbart er trolling? Ingen og jeg mener absolutt ingen oppegående folk hadde skrevet at hen ikke skjønner hvorfor man tar en for liten "tupperware"boks(bare tupperware bør få alarmen til å gå) når mannen både har utdannelse og jobb? Det har jo absolutt ikke noe med saken og gjøre. En toåring klarer pakke ned mat. Og de kan som regel ikke engsng lese. Det er bare for å gjøre trollingen mer legitim. Og dere her på kg biter på som noen sultne fisker. Anonymkode: 01026...132 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #29 Skrevet 11. april 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg skrev innlegget om livets harde skole. Og fortsatt ingen som tar hintet. Hvorfor kommenterer dere på et innlegg som så åpenbart er trolling? Ingen og jeg mener absolutt ingen oppegående folk hadde skrevet at hen ikke skjønner hvorfor man tar en for liten "tupperware"boks(bare tupperware bør få alarmen til å gå) når mannen både har utdannelse og jobb? Det har jo absolutt ikke noe med saken og gjøre. En toåring klarer pakke ned mat. Og de kan som regel ikke engsng lese. Det er bare for å gjøre trollingen mer legitim. Og dere her på kg biter på som noen sultne fisker. Anonymkode: 01026...132 Det er vel fordi vi er mange som har opplevd lignende. Anonymkode: 2c02d...23a 13 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #30 Skrevet 11. april 2024 16 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg skrev innlegget om livets harde skole. Og fortsatt ingen som tar hintet. Hvorfor kommenterer dere på et innlegg som så åpenbart er trolling? Ingen og jeg mener absolutt ingen oppegående folk hadde skrevet at hen ikke skjønner hvorfor man tar en for liten "tupperware"boks(bare tupperware bør få alarmen til å gå) når mannen både har utdannelse og jobb? Det har jo absolutt ikke noe med saken og gjøre. En toåring klarer pakke ned mat. Og de kan som regel ikke engsng lese. Det er bare for å gjøre trollingen mer legitim. Og dere her på kg biter på som noen sultne fisker. Anonymkode: 01026...132 Åpenbar trolling? Tror du undervurderer hvor mange av oss kvinner som har observert lignende inkompetanse om og om og om igjen. Dessverre er nok temaet både realistisk og gjennkjennelig for mange. 20 minutter siden, AnonymBruker said: Men seriøst, hvis jeg igjen og igjen gjorde langt i underkant av min del av oppgavene i huset og i tillegg helt ræva, så ville du ikke ha kommentert det eller blitt oppgitt når du så at jeg nok engang skulle gjøre noe helt ræva? Anonymkode: e4ecf...06e Hadde en dame oppført seg slik hadde hun fått skylda, ikke partneren hennes. Det stilles ikke samme krav og forventninger til menn som til damer dessverre. Anonymkode: 68bc0...165 12 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #31 Skrevet 11. april 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det er vel fordi vi er mange som har opplevd lignende. Anonymkode: 2c02d...23a Er ikke det litt flaut om det stemmer? Det er jo da dere som har valgt denne partneren. Og i de forholdene jeg har hatt, så har jeg hjulpet, snakket med og stilt opp for partneren min. Ikke hengt hen ut på et forum. Anonymkode: 01026...132 2 3
NatNat Skrevet 11. april 2024 #32 Skrevet 11. april 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Fordi for livets harde skole folka føler seg litt mer utdannet når de bruker kompliserte fremmedspråk. Og føler de får den valideringen de trenger når de spør om idiotiske ting her på kg. Anonymkode: 01026...132 Enkelte uttrykk er lettere å skrive på engelsk enn på norsk (hvis de finnes i de hele tatt) 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #33 Skrevet 11. april 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Er ikke det litt flaut om det stemmer? Det er jo da dere som har valgt denne partneren. Og i de forholdene jeg har hatt, så har jeg hjulpet, snakket med og stilt opp for partneren min. Ikke hengt hen ut på et forum. Anonymkode: 01026...132 Nei, jeg vil si det er mye flauere å late som om man er dum for å slippe enkelt husarbeid. Anonymkode: 2c02d...23a 6 15
imagineme Skrevet 11. april 2024 #34 Skrevet 11. april 2024 Ulf-Bjarne skrev (1 time siden): Jeg tror ikke dette er så uvanlig blant menn siden det fungerer så bra. Samboeren min er gravid og moren hennes mener jeg ikke hjelper til nok. Hun er ofte på besøk for å lage middag siden samboer er gravid og sliten etter jobb. Ved å spille velvillig, men gjøre alt feil slipper man unna. Vi menn blir sett på som litt små håpløse unger og slipper unna husarbeid. Sjarmerende. 4 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #35 Skrevet 11. april 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei, jeg vil si det er mye flauere å late som om man er dum for å slippe enkelt husarbeid. Anonymkode: 2c02d...23a Enig! Den unnasnikingen og manglende forståelse av ansvar som voksen i en husholdning var noe jeg holdt på med som tenåring… Disse mennene oppfører seg jo åpenbart ikke sånn på jobb, de fleste av dem. Anonymkode: 46aea...6a9 7 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #36 Skrevet 11. april 2024 Jeg hørte en mann snakke om dette en gang og han var helt sjokkert over at såpass mange menn mener de ikke klarer helt basic oppgaver. Han sa at han antakelig ville begynt å introdusere partneren som "her er xx, han jobber som dittdatt, men klarer ikke å forstå hvordan man setter på en vaskemaskin". Eller noe sånt. Så tøffe burde vi kanskje ha vært. Anonymkode: e4ecf...06e 7 4
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #37 Skrevet 11. april 2024 Latskap og ikke vaske opp den ene boksen tenker nå jeg.. Anonymkode: 78ac2...1b6 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #38 Skrevet 11. april 2024 Jeg har opplevd dette i forhold. En mann som helst ville leve et rolig og bedagelig liv. Men så fikk vi barn og da var det (etter min mening) endel som måtte ordnes, og ville han helst slippe unna. Måtte mase i flere uker for å få han til å gjøre en enkelt oppgave som kanskje tok 30-60min. Jeg har ikke tålmodighet til sånt. Har venninner som tenker at "det bare er sånn menn er". Men, som sagt, sånt har ikke jeg tålmodighet til å være. Anonymkode: 9fff8...98e 4 1
Rainstorm2.0 Skrevet 11. april 2024 #39 Skrevet 11. april 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg hørte en mann snakke om dette en gang og han var helt sjokkert over at såpass mange menn mener de ikke klarer helt basic oppgaver. Han sa at han antakelig ville begynt å introdusere partneren som "her er xx, han jobber som dittdatt, men klarer ikke å forstå hvordan man setter på en vaskemaskin". Eller noe sånt. Så tøffe burde vi kanskje ha vært. Anonymkode: e4ecf...06e Det er ikke tøft å latterliggjøre partneren sin foran fremmede. Det er heller ikke tøft å gå rundt å tro at menn er jevnt over mer udugelige enn kvinner. Eller at mannen som var fantastisk da kvinnen datet ham brått er blitt en mannebaby når de flytter sammen, bare fordi han ønsker å bli latterliggjort og være tafatt i eget hjem. Jeg tror få menn liker den rollen. 3
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #40 Skrevet 11. april 2024 Rainstorm2.0 skrev (6 minutter siden): Det er ikke tøft å latterliggjøre partneren sin foran fremmede. Det er heller ikke tøft å gå rundt å tro at menn er jevnt over mer udugelige enn kvinner. Eller at mannen som var fantastisk da kvinnen datet ham brått er blitt en mannebaby når de flytter sammen, bare fordi han ønsker å bli latterliggjort og være tafatt i eget hjem. Jeg tror få menn liker den rollen. Jeg tror ikke heller de gjør det med mening i så måte. Faktisk ikke. Jeg tror det er noe med stoltheten som blir såret, triggere fra barndom som ikke er bearbeidet og derfor klarer dem ikke å få hjelp eller støtte i å klare oppgaver, vokst opp med at dama/mamma i huset gjør alt husarbeid ++, og igjen stoltheten som blir såret fordi de er lært opp til at menn kan og vet alt. Det som gjør det ille er faktisk ikke alt dette, men det er den enorme motviljen mot å utvikle seg i en positiv retning. Anonymkode: e4ecf...06e 1 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå