Gå til innhold

Samboer sporer alle steder jeg går med telefonen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skjønner ikke hvorfor du spurte når du har tenkt å bli hos en kontrollfrik uansett...

Anonymkode: 9c4a1...696

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig! Skru den av. Sånt kontrollbehov er bare ikke sunt. Har en venninne som har det slik, for som mannen sier: da vet han Når han skal slå på potetene! Sykt,bare sykt! 

Anonymkode: a6343...f4e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.4.2024 den 17.13):

Hmm, det ble sett på verre enn jeg trodde ut fra kommentaren her. Samtidig har jeg ikke turt si det til mine venninner/søster da jeg jo egentlig har skjønt at dette er litt sært.
Han er ikke sjalu ellers, men så er jeg jo heller aldri på byen eller drikker alkohol. Møter alltid venninner til lunsj og turer på dagtid. Og han ser jo alltid hvor jeg er. Men han liker bestemme det meste, og mener jeg er vrang om jeg sier imot han. Han har alltid rett mener han. 
Søren og, nå ble jeg akutt usikker på hele forholdet. 

Anonymkode: afa9d...271

Han har ingen grunn til å være sjalu, han har jo full kontroll på alt du gjør og hvor du er. Dette er ikke normalt, og det prøver magefølelsen din å fortelle deg også. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melus skrev (1 minutt siden):

Han har ingen grunn til å være sjalu, han har jo full kontroll på alt du gjør og hvor du er. Dette er ikke normalt, og det prøver magefølelsen din å fortelle deg også. 

Tror TS bare ville ha oppmerksomhet. Ikke hjelp. 

Anonymkode: 9c4a1...696

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde fått fullstendig angst av det, og jeg hadde faktisk opplevd det som psykisk vold. Det er mentalt skadelig å bli overvåket på den måten.

Anonymkode: 6a1ae...795

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel ikke nødvendigvis dumpe grunn, men mannen ønsker en viss kontroll over ts, og hun lar han. Det vil si at han kan slite med sjalusi og får den enkle tilgangen fra ts. Jeg ville ha forlangt at dette var enden på kontrollen, forklart han rolig at jeg ikke ønsker å bli overvåket og at hensikten med «hvor er» har blitt utnyttet. Enten får han godta det eller godta et brudd. Steng av tilgangen, å observer hva som skjer fremover.
Han kommer nok til å godta dette, men obs obs på hvordan kontrollbehovet hans kommer frem, når han ikke har innsyn i bevegelsene dine. 
 

Anonymkode: 548b2...55f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 7.4.2024 den 21.50):

Ts her🌸

Ingen grunn til bekymring, jeg har det fint.

Takk for alle svar, selv om jeg vel føler det har ballet litt på seg og blåst litt ut av proposjoner. Han er ikke sjalu ellers, og vi har det helt sant veldig fint sammen. Jeg ville bare lufte tankene ang det med sporingen/mld han sender.

Anonymkode: afa9d...271

Det har ikke sporet av, du er satt tilbake av hvor helt uakseptabelt denne type oppførsel er hos den generelle befolkning. For mange andre så ville ikke «alt det andre fine» vært nok, så lenge dette fortsetter. Det er så mange lag på det du forteller. At han sporer deg og følger med hele tiden, vet med en gang om du slår funksjonen av, og på toppen av det blir sint på deg de få gangene du har stått opp for deg selv vedrørende dette. 
 

Tror faktisk dette er en av innleggene som har provosert meg mest her på KG, tillegg til å være en veldig trist sak. 

  • Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for reklame og brukerdebatt. 

Christina82, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er overbevist om at dette er kødd. Ts sitter bare å fyrer oppunder med kommentarer som hun vet provoserer.

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde jeg aldri orket å ha det slik☺️

Anonymkode: fab50...e40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

got2go skrev (12 timer siden):

Jeg er overbevist om at dette er kødd. Ts sitter bare å fyrer oppunder med kommentarer som hun vet provoserer.

Ts her.

Nei, det er ikke kødd. Jeg har annet å bruke livet mitt på enn å finne på historier. Men du får tro hva du vil…

Synes vel ikke jeg har fyret så voldsomt oppunder underveis i tråden heller.

Anonymkode: afa9d...271

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissJolie skrev (21 timer siden):

Det har ikke sporet av, du er satt tilbake av hvor helt uakseptabelt denne type oppførsel er hos den generelle befolkning. For mange andre så ville ikke «alt det andre fine» vært nok, så lenge dette fortsetter. Det er så mange lag på det du forteller. At han sporer deg og følger med hele tiden, vet med en gang om du slår funksjonen av, og på toppen av det blir sint på deg de få gangene du har stått opp for deg selv vedrørende dette. 
 

Tror faktisk dette er en av innleggene som har provosert meg mest her på KG, tillegg til å være en veldig trist sak. 

Ja, du har kanskje rett. Jeg er litt satt ut av hvor ille veldig mange her synes det er. Jeg har vel tenkt at det ikke bør gjøre meg noe siden jeg ikke har noe å skjule. 
 

Ts

Anonymkode: afa9d...271

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ja, du har kanskje rett. Jeg er litt satt ut av hvor ille veldig mange her synes det er. Jeg har vel tenkt at det ikke bør gjøre meg noe siden jeg ikke har noe å skjule. 

Ts

Anonymkode: afa9d...271

Lar han deg overvåke ham konstant da?

Går det bare en vei, eller sitter du og følger med på ham hvert minutt du også? 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Virrevirrevapp skrev (Akkurat nå):

Lar han deg overvåke ham konstant da?

Går det bare en vei, eller sitter du og følger med på ham hvert minutt du også? 

 

 

Han la inn seg på min telefon og, men jeg sjekker den jo aldri. Har vel skjedd når jeg har lurt på om han har landet med fly en gang kanskje. Men tror ikke han skrur den av, men ikke helt sikker.

TS

Anonymkode: afa9d...271

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Han la inn seg på min telefon og, men jeg sjekker den jo aldri. Har vel skjedd når jeg har lurt på om han har landet med fly en gang kanskje. Men tror ikke han skrur den av, men ikke helt sikker.

TS

Anonymkode: afa9d...271

Men hvorfor sjekker du ikke ham hele tida da? Det må jo være greit siden han selvfølgelig ikke har noe å skjule? 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Ja, du har kanskje rett. Jeg er litt satt ut av hvor ille veldig mange her synes det er. Jeg har vel tenkt at det ikke bør gjøre meg noe siden jeg ikke har noe å skjule. 
 

Ts

Anonymkode: afa9d...271

Som mange skriver i tråden så har flere åpnet for dette i forhold. De er da enige og det brukes ikke aktivt til så mye. 

Her har du en mann som aktivt har lagt seg til på din tlf og sitter og følger med store deler av døgnet, og ringer deg (!) for å høre hva du gjør, eller for å si at du må skru på igjen om han ikke ser hvor du er. Det vil si at han følger med stort sett hele dagen. Det er IKKE normalt. Det er jo klassisk manipulering han bruker på deg. Hvis du sier nei må du ha noe å skjule. Så da må du nesten si ja da...Som du hører av tråden her så har folk rett til privatliv også i forhold med andre. Det at du ikke forteller søsken og familie hvordan han holder på sier også sitt. Du vet jo egentlig at dette ikke er ok. 

Anonymkode: 898bc...3fc

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Ja, du har kanskje rett. Jeg er litt satt ut av hvor ille veldig mange her synes det er. Jeg har vel tenkt at det ikke bør gjøre meg noe siden jeg ikke har noe å skjule. 
 

Ts

Anonymkode: afa9d...271

Det er veldig ille. Jeg ble helt kvalm da jeg leste innlegget ditt. Sånn atferd er skummelt og ekkelt, rett og slett. Og, det er ikke atferd man ser i trygge, gode forhold.

Håper du kommer deg vekk

Anonymkode: 45262...f99

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er typisk for slike overvåkere at de ikke selv oppfordrer til like tett overvåking av seg selv. De har ikke fokus på å være gjennomsiktig selv, de forteller ikke hvor de har vært eller hvor de skal og andre ting som gjør det lett å overvåke dem. Det er ensidig fokus; en person må bevise at den lever et uskyldig liv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er en skummel kontrollfreak, kom deg vekk fra han snarest!

Anonymkode: 35d15...aa9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mann her.

Dette er ikke normalt, og er en kontrollerende atferd. Om du vil beholde forholdet, må det prates om og han må innse at han ikke kan fortsette slik. Slår du bare av, vil det bare skape mer frustrasjon hos han.

I mine forhold har vi aldri hatt behov for dette, og selv om mobiler ligger åpne, så skjer ikke dette. Slås kun på ved behov for å vite det, og selv på mine barn har jeg ikke kontroll på posisjonen om ikke situasjonen krever der.

  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...