Gå til innhold

Samboer sporer alle steder jeg går med telefonen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

BareMeg.com skrev (23 timer siden):

Det nytter ikke å tro at han vil bli bedre.

Min eks klarte å installere noe på telefonen min som jeg ikke kunne finne selv og hver gang det var lyd i nærheten av telefonen min så begynte det å ta opp lyd! Han hadde lydfiler fra alle samtaler jeg hadde i- OG i nærheten av telefonen! alt jeg gjorde på telefonen hadde han en kopi av. Jeg oppdaget det ved en stor tilfeldighet hvor han hadde sovnet uten å slå av sin pc.

Jeg skulle egentlig bare slå den av, med da jeg så på skjermen så var det massevis av mapper på mapper med overvåkning via telefonen min . Som gikk ett par år tilbake. Helt fra jeg hadde fått den telefonen!

Og jeg klarte aldri å finne noe på telefonen min, men noe må jo ha vært der. Vi var gift da dette skjedde så jeg anmeldte han ikke.. DUM som jeg var da! Jeg burde virkelig ha ha gjort det. Da hadde jeg fått fred nå og sluppet å ha mareritt om han.. 

Etter dette så kjøpte jeg ny telefon som han aldri fikk røre borti, men jeg har ennå noia for å snakke i telefonen og at han fremdeles skal lytte.. til tross for at det er 9 år siden jeg måtte rømme fra han og byen jeg bodde i! Grusomt ubehagelige å vite at han hadde lyttet til alle mine samtaler med alt fra venner, mamma og legene min!

Han prøvde å ta meg i å være utro, men da jeg aldri var det så så hadde jeg ikke noe å skjule.. men han har sikkert fremdeles kopier av alle opptakene. Skikkelig ubehagelig å tenke på fremdeles i dag 😵‍💫

Han tømte også kontoen min og overførte store summer til sin egen konto før han sluttet å la meg ha tilgang til hans konto ( etter at jeg fikk en meget stor utbetaling).

De første årene var jeg bare glad jeg hadde klart å rømme fra han ( han var veldig voldelig i perioder og skadet meg kraftig), men NÅ er jeg irritert over at han klarte å rane meg også før jeg turte å rømme fra han!

Ps: noen som vet om det er forseint å anmelde slike ting når det har gått 10-15 år?  Blir vel mye ord mot ord, bortsett fra lege erklæringer og hyppig besøk av politiet, mens de tydelig så at jeg hadde fått juling. Og de tok han med seg.  ...men så ble han klar i toppen av å være i arresten, kom hjem og sa alle de rette tingene for at jeg ikke turte å ikke ta han tilbake.

MEN jeg klarte det til slutt🤘 jeg kom meg unna en voldelig og ekstremt kontrollerende mann 🤘  -  selv om jeg måtte rømme med bare det jeg kunne bære med meg! Mistet ting jeg  hatt fra barndommen ☹️ - og andre store verdier. Men da var det verd å miste alt. Nå skulle jeg ønske at jeg hadde fått mer tid til å få med meg ting..

men jeg lever i det minste og jeg er FRI til å lee ❤️

Dette ble mye! 😅 Jeg trengte tydeligvis å lette på hjertet mitt når det kommer til den kontrollerende psyko eksen min! 😊

Håper du får svar på det du lurer på ❤️ Hva med å opprette et innlegg på jus og økonomi? 

Anonymkode: ea610...586

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker at når du er en konfliktsky person som synes det er vanskelig å stå i det å sette grenser, så trenger du en mann som respekterer grensene dine første gang du sier nei, og som kommuniserer på en måte som gjør det trygt og lett for deg å være åpen og ærlig. 
hvis han har tendenser til å være litt dominant, bli sint om du sier imot og han vil ha ting på sin måte uten å ta hensyn til dine innspill - så er det kanskje ikke rette person for deg? ❤️

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MÅ vere gjensidig. Da må du kunne se hans posisjon.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvor lenge dere har vært sammen, men jeg lurer på hvor lenge har han krevd dette med posisjons- greia? 

Å ringe etter 10- 15 min du har skrudd av posisjonen, for å be deg skru den på igjen, er et klart 🚩. Hvorfor er det 🚩? Jo, fordi han kan ha et kontrollbehov og manipulere deg ved å feks. spille på følelser/samvittighet for å dekke sitt kontrollbehov. Videre med dette 🚩 kommer det flere. 

Jeg vet ikke om din kjære er av beskrivelsen ovenfor, men sett klare grenser, test om han faktisk respekterer dem, eller om han overtaler deg til å gi de opp. Legg merke til om han bruker taktikker for å overtale deg, for eksempel. Hva sier han for å få deg til å slå på posisjonen igjen? 

Anonymkode: 04cc0...2c1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med de som sier bare gå. Men hvis du elsker ham, må du nok svelge konfliktskyheten og ta kampen. Evt sende ham til psykolog...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt bekymret når TS ikke gir lyd fra seg. Sånne menn kan være veldig skumle når de blir konfrontert

Anonymkode: ea610...586

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Blir litt bekymret når TS ikke gir lyd fra seg. Sånne menn kan være veldig skumle når de blir konfrontert

Anonymkode: ea610...586

Ja, ser ikke bort ifra at han sporer nett-aktiviteten heller, logins, keylogger, bankid, hele sulamitten.

Anonymkode: 00dce...35a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her🌸

Ingen grunn til bekymring, jeg har det fint.

Takk for alle svar, selv om jeg vel føler det har ballet litt på seg og blåst litt ut av proposjoner. Han er ikke sjalu ellers, og vi har det helt sant veldig fint sammen. Jeg ville bare lufte tankene ang det med sporingen/mld han sender.

Anonymkode: afa9d...271

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Ts her🌸

Ingen grunn til bekymring, jeg har det fint.

Takk for alle svar, selv om jeg vel føler det har ballet litt på seg og blåst litt ut av proposjoner. Han er ikke sjalu ellers, og vi har det helt sant veldig fint sammen. Jeg ville bare lufte tankene ang det med sporingen/mld han sender.

Anonymkode: afa9d...271

Selvfølgelig er han ikke sjalu ellers, han har jo kontroll på dine bevegelser og klarer å true seg til fortsatt overvåking. 

Anonymkode: 4268e...11e

  • Liker 18
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke går fra han, så kan jeg garantere deg at et sted nede langs veien kommer du til å angre bittert på det.  Gå. ❤

Anonymkode: 60e4d...edd

  • Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo ikke avbryte forholdet hvis det meste er bra. Du kan jobbe med å justere de bitene som ikke er bra. Prate med ham rolig om det, si at du er ukomfortabel med hvor mye han følger med på deg, og de meldingene er langt over streken. Du har aldri gjort noe mistenkelig, så du vil ikke behandles som en mistenkt. Dette har gått langt ut over alle støvleskaft, så nå kommer du til å slå av sporingen for en periode. Så kan dere deretter ta en prat om dere skal ha mulighet til å spore, og hva og når den skal brukes. Du er et voksent selvstendig menneske som ikke skal dirigeres som en hund. 

Hvis du prater med rolig og bestemt stemme, så er det vanskeligere for ham å fyre seg opp. Hvis han begynner å fyre, så sier du helt rolig at han må puste litt og roe seg ned, du vil ha en rolig samtale om dette. Hvis han ikke roer seg, så sier du at nå tar vi en pause, så kan vi fortsette senere.

Jeg tenkte også på at når han ringer eller sender melding om hvor du er, så kan du svare med et spørsmål, hver gang. Hvorfor skal du vite det? Har det noe betydning for deg? Så blir han svar skyldig.

Anonymkode: 0eb06...d80

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Ts her🌸

Ingen grunn til bekymring, jeg har det fint.

Takk for alle svar, selv om jeg vel føler det har ballet litt på seg og blåst litt ut av proposjoner. Han er ikke sjalu ellers, og vi har det helt sant veldig fint sammen. Jeg ville bare lufte tankene ang det med sporingen/mld han sender.

Anonymkode: afa9d...271

Nei, alt er "fantastisk greit" så lenge han får lov å overvåke deg 24/7 og har full kontroll på deg. 

Jf. "Han slår kun når han er sint. Ellers er han verdens snilleste."

Anonymkode: 6a642...6c8

  • Liker 13
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slå av all sporing. Stå i det om han blir sint. Fortell ham at om han ikke stoler på deg, så er kanskje ikke dette forholdet liv laga? 

Anonymkode: e4d0d...1a3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sporing på telefonen !   Ein trenger  vel ikkje vera barnevakt  etter at ein har fylt 18 år.

 Er ein på sjøen, på fjellet kan det vera fordelaktig med sporing av sikkerhetsomsyn.

 

Anonymkode: 51858...4ee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike tråder får meg virkelig til å lure på hvor mange som lever med en så kontrollerende partner, og mangler grensesetting 💔

Anonymkode: f7112...846

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør om han har besøk av ei elskerinne og vil vite hvor du er for å forsikre seg om at du ikke tar dem på fersken. :)

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 5.4.2024 den 13.56):

Du har mange gode betraktninger her, ville bare kommentere det du skriver om at det å nevne krisesenter i denne sammenhengen er helt avsindig. Det er det virkelig ikke, og jeg gjetter på at du er en person som er heldig nok til ikke å ha opplevd psykisk vold og overdrevet kontroll i nære relasjoner. Dette er temaer krisesentre har god kunnskap om, og kan gi råd til TS hvis hun har behov for det.

Det er vanskelig å forestille seg hvor ufattelig vondt det er å leve i et slikt kontrollregime hvis man ikke har opplevd det selv. 

Kjære TS, jeg håper du leser alle de gode rådene du har fått, og ikke minst alle de hjerteskjærende historiene om hvordan flere har fått ødelagt livene sine etter å ha levd i lignende situasjoner. Håper du klarer å ta livet ditt tilbake så fort som mulig!
Det fortjener du ❣️

 

Anonymkode: b8443...e47

Hva som er psykisk vold kan sikkert diskuteres, men jeg har sikkert ikke opplevd det. Likevel står jeg på at det er avsindig å ty til krisesenter sånn helt uten videre. Folk går jo helt av skaftet her! Siden ts ikke hadde kommentert her på en stund så var det noen som spekulerte i om mannen hennes kunne ha gjort henne noe! Snakk om å konstruere situasjoner! Altså, dette opplegget er ikke bra. Hvis noen ville forsøkt å kontrollere meg slik så hadde jeg bare ledd av det og evt blitt sint. Men i dette tilfellet virker det som om det er noe som bare har fått utvikle seg. TS har ikke hatt noe i mot det før hun nå synes det begynner å bli irriterende. Jeg kan ta feil, men jeg vil tro at han trenger en korreksjon. Kanskje det holder om ts tar en alvorsprat med ham. Eller så kan de ta dette via at familievernkontor el l.

Det er absolutt ingen grunn til at ts skal bryte opp et ellers bra forhold på bakgrunn av det hun har sagt her. Men hun må få slutt på overvåkingen. Om mannen ikke godtar det så blir diskusjonen en annen.

Anonymkode: 693e3...bec

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så på spillet her om dagen, og der så man jo hvor ustabil og følelsesmessig damer er (Ida Elise Broch), så det er jo ikke for å overvåke, men for vedkommendes eget beste man har slike apper. Høres fornuftig ut,

Anonymkode: 626cd...710

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forhold skal og bør basere seg på tillit, ikke overvåking. Det du opplever her, det er overvåkning.

Et forhold som baserer seg på overvåkning heller enn frihet og tillit, det er aldri sunt. Klart at dette er fullstendig feil og uakseptabelt, her bør du formidle det budskapet hardt og bestemt, altså sette en stopper for overvåkingen umiddelbart.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvis noen ville forsøkt å kontrollere meg slik så hadde jeg bare ledd av det og evt blitt sint.

På seg selv kjenner man ingen andre.

Uttaler meg ikke spesifikt om trådstarter og mannen nå, men det er velkjent at en del med stort kontrollbehov/mishandlere nettopp velger partner som ikke setter sunne grenser og er lette å kontrollere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...