Gå til innhold

Samboer sporer alle steder jeg går med telefonen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Hmm, det ble sett på verre enn jeg trodde ut fra kommentaren her. Samtidig har jeg ikke turt si det til mine venninner/søster da jeg jo egentlig har skjønt at dette er litt sært.
Han er ikke sjalu ellers, men så er jeg jo heller aldri på byen eller drikker alkohol. Møter alltid venninner til lunsj og turer på dagtid. Og han ser jo alltid hvor jeg er. Men han liker bestemme det meste, og mener jeg er vrang om jeg sier imot han. Han har alltid rett mener han. 
Søren og, nå ble jeg akutt usikker på hele forholdet. 

Anonymkode: afa9d...271

Jeg håper du LØPER.

Anonymkode: 9c4a1...696

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Inspirert av et annet innlegg her som fikk meg til å tenke…

Samboer har i mange år sporet telefonen min gjennom «hvor er» appen. Han har og lagt til seg på min telefon, så jeg også kan se hvor han er. Han sier det er fordi han synes det et så kjekt å se hvor jeg er og om når jeg er på vei hjem. Selv om jo dette er noe han vet når vi mld flere ganger gjennom arbeidsdagen og jeg alltid sender mld når jeg er på vei hjem. Det gjør meg i utgangspunktet ikke noe, for jeg skjuler jo ikke noe. Samtidig er det irriterende og føles overvåkende når han sender mld som «hva gjør du på xx butikk. Ikke shoppe nå! Du trenger ikke noe» eller «hva gjør du der????».

Er dette veldig sært? Jeg tør ikke si jeg ikke vil han skap spore, da jeg vet han vil tro jeg skuler noe… 

Anonymkode: afa9d...271

Dette er utelukkende kontrollerende, og han sjekker åpenbart ikke lokasjonen av praktiske årsaker. Dårligste unnskyldninga han kan komme med! Han sjekker åpenbart lokasjonen både nå og da, om han vet plutselig vet at du er på butikken (og attpåtil stiller kontrollspørsmål!). 

Jeg har GPS-sporing på barnas telefoner, men jeg ringer og melder ALLTID før jeg sjekker lokasjon (om jeg ikke får tak i dem og det haster eller er bekymringsverdig type "skulle rett hjem, men etter tre timer har enda ingen kommet hjem og jeg får ikke tak i barnet, og jeg får ikke tak i deres nærmeste venner/foreldrene vet ikke noe om barnet"). Jeg sjekker ellers aldri lokasjonen deres. Det finnes ingen grunn i havet til å gjøre det heller. Mannen min? Nei, aldri skal jeg sjekke hans lokasjon. Da ringes/meldes vi. Vi holder hverandre oppdaterte på når vi er på vei hjem eller må innom butikken, jeg vet når han er ute på byen eller hos kamerater, og han vet dette om meg. Det kalles kommunikasjon. Å sjekke lokasjonen er totalt unødvendig, og ikke kommunikasjon - det er overvåkning. 

Skru det av! 

Anonymkode: 8722b...f6f

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Det er såklart bare greit når en dame gjør det, fordi han har sikkert noe å skjule. :)

Anonymkode: c9117...550

🤣🤣🤣🤣 for en syk verden vi lever i,tenk og bli avhengig av digital narkotika,,,,,derfor nekter jeg og i hele tatt ha smartmobil.

Livet er mye enklere og lettere uten dop maskinen

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarer ut fra den første siden i tråden.

Jeg er gift, men jeg og mannen deler ikke hverandres posisjon. Har gjort det i perioder men ikke fast. Typisk når en av oss er ute og reiser eller noe. Den eneste jeg deler posisjon med er et barn i småskolealder. Slik som du beskriver overvåket jeg ikke engang tenåringsbarn da de bodde hjemme. 

Dette er unormalt og om han tvinger gjennom dette et tegn på sykelig kontrollbehov. Ringe og spør hva du gjør på den og den butikken? Hva om du ex var og kjøpte en gave til ham. Neinei.

Du er et voksent menneske ts, og regner med at du ikke har en historikk med notorisk utroskap under dekke av å være på REMA elns. 
 

Hadde sluttet å dele posisjon og så tatt det derifra. 
 

 

 

Endret av Bacteria
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere vært sammen lenge ? Lurer pga at jeg tror dette bare blir verre dessverre .Han vil ha all kontroll og din mening har ingenting og si . Her må du sette ned beina uansett hvor konfliktsky du er . Godtar han ikke det og prøver og manipulere deg til at dette kun er nyttig så er det fare på ferde . Kjenner denne i hjertet da jeg selv har vært i ett forhold hvor han måtte ha all kontroll .Jeg var til slutt en skygge av meg selv , kom meg gudselov ut av det etter 2 år .

Anonymkode: 9d1b2...ad8

  • Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må komme deg unna så fort som mulig, ts. Han er sykelig sjalu og kontrollerende som overvåker deg på den måten og attpåtil krever at du skal ha på sporingsappen og dele hvor du er hele tiden! Han er jo syk i hodet! Minner veldig om min eks, han var likedan bortsett fra at det ikke fantes sporingsapper den gangen, men han hadde garantert krevd at det skulle være på om det fantes da. Han overvåket meg konstant likevel. Dukket plutselig opp utenfor jobben min, gjemte bilen om han kom hjem før meg og sto bak gardina med kikkert da jeg kom fra toget osv. Krevde at vi skulle ha familieabonnement på telefonen med spesifisert regning så han kunne sjekke alle nr jeg hadde sendt melding eller ringt til. Sjekket stadig telefonen og pcen min. Han logget også på msn som en annen mann for å teste meg. Jeg kjente igjen skrivefeilene hans, men spilte med og sa jeg hadde kjæreste osv og da jeg konfronterte han med det blånektet han, selvfølgelig. Da jeg endelig kom meg unna fant han ut hvor jeg bodde og spionerte på meg utenfor leiligheten min. Nå bor jeg på hemmelig adresse og jobber et annet sted.

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min nåværende ektemann var slik før vi gifta oss for 13 år siden, da var det ganske nytt med smarttelefon og han la inn sporing på meg. Var jeg treg noe sted, ringte han og kunne bli nokså skarp. Det tok ikke lange tia før jeg både fjerna sporing og skrudde lyden av på telefonen i tillegg.

Fortsatt prøver han seg på å ringe meg hvis jeg "er treg", jeg svarer kun hvis det passer meg og det vet han, jeg er forøvrig også konfliktsky men slik overvåking er ikke ok.

Min ektemann opplevde at tidligere partner var utro over tid, derav denne taggen av usikkerhet hos han. Vi kan heldigvis prate om det og min mann er ellers en flott og omsorgsfull mann.

Slå av sporing, skru av lyd på telefonen din og kos deg ☺️

Du skriver også at han er kontrollerende på andre måter og det er ikke greit!

Du bør gå gjennom dette forholdet for deg selv, hva gir det deg av positivitet, du er fortsatt ung og har krav på et trygt og godt liv.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Ts her.

Jeg har skrudd den av flere ganger, da ringer han med en gang og ber meg skru på. Jeg er konfliktsky, samt at jeg har jo ikke noe å skjule, så derfor har jeg latt det gå. Vet han vil bli veldig sint og sur om jeg nekter. Og det er det liksom ikke verdt. Men nå ble jeg usikker…Vi er og godt voksen i 40 og 50 årene.

Anonymkode: afa9d...271

Kjære deg, dette vil ikke ende bra.

Hvor lenge har dere vært sammen? Har han vært slik hele tiden? Ikke bare vil han ha kontroll på hvor du er, men om du shopper osv også? Han er jo et vandrende rødt flagg... 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg har tenkt på en ting. Det at du så ofte sender melding eller ringer meg der det er åpenbart at du vet lokasjonen min til alle tider av døgnet forteller meg at appen som skulle brukes som en sikkerhet nå blir brukt ofte og flittig for å kontrollere hvor jeg er til enhver tid. Dette har bikket over i et usunt mønster for deg for lenge siden der du mater et kontrollbehov som det ikke er grunnlag for. Tilbudet er fra nå av off the table og sporingen kommer til å forbli deaktivert for at du skal komme ut av det mønsteret. Fra nå av må du sende meg en melding hvis du lurer på hvor jeg er/når jeg kommer hjem, men det vil også bare bli besvart hvis jeg ser behovet for det. Behovet mitt for privatliv prioriteres høyere for meg fra nå av enn ditt behov for kontroll.".

Så tar du frem en bok og en skål popkorn mens han throws a tantrum uten noe mer feedback fra deg. Uansett hva han sier så gjentar du bare at privilegiumer som misbrukes trekkes alltid tilbake i en normal verden.

  • Liker 8
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

En siste ting... Du får mange råd om å dra, etc Det var til og med en her som nevnte krisesenter! Det er jo helt avsindig. Jeg tenker at dette er en greie som har fått utvikle seg med tiden. Snakk ordentlig om dette først. Ikke slipp det eller gå med på det fordi han lager bråk. Og for å si det igjen; involver gjerne familievernkontoret om det blir vanskelig. Der får du nemlig garantert støtte. Så skal du se dette ordner seg. Men ikke gi deg på dette!

Anonymkode: 693e3...bec

Du har mange gode betraktninger her, ville bare kommentere det du skriver om at det å nevne krisesenter i denne sammenhengen er helt avsindig. Det er det virkelig ikke, og jeg gjetter på at du er en person som er heldig nok til ikke å ha opplevd psykisk vold og overdrevet kontroll i nære relasjoner. Dette er temaer krisesentre har god kunnskap om, og kan gi råd til TS hvis hun har behov for det.

Det er vanskelig å forestille seg hvor ufattelig vondt det er å leve i et slikt kontrollregime hvis man ikke har opplevd det selv. 

Kjære TS, jeg håper du leser alle de gode rådene du har fått, og ikke minst alle de hjerteskjærende historiene om hvordan flere har fått ødelagt livene sine etter å ha levd i lignende situasjoner. Håper du klarer å ta livet ditt tilbake så fort som mulig!
Det fortjener du ❣️

 

Anonymkode: b8443...e47

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Ts her.

Jeg har skrudd den av flere ganger, da ringer han med en gang og ber meg skru på. Jeg er konfliktsky, samt at jeg har jo ikke noe å skjule, så derfor har jeg latt det gå. Vet han vil bli veldig sint og sur om jeg nekter. Og det er det liksom ikke verdt. Men nå ble jeg usikker…Vi er og godt voksen i 40 og 50 årene.

Anonymkode: afa9d...271

Det nytter ikke å tro at han vil bli bedre.

Min eks klarte å installere noe på telefonen min som jeg ikke kunne finne selv og hver gang det var lyd i nærheten av telefonen min så begynte det å ta opp lyd! Han hadde lydfiler fra alle samtaler jeg hadde i- OG i nærheten av telefonen! alt jeg gjorde på telefonen hadde han en kopi av. Jeg oppdaget det ved en stor tilfeldighet hvor han hadde sovnet uten å slå av sin pc.

Jeg skulle egentlig bare slå den av, med da jeg så på skjermen så var det massevis av mapper på mapper med overvåkning via telefonen min . Som gikk ett par år tilbake. Helt fra jeg hadde fått den telefonen!

Og jeg klarte aldri å finne noe på telefonen min, men noe må jo ha vært der. Vi var gift da dette skjedde så jeg anmeldte han ikke.. DUM som jeg var da! Jeg burde virkelig ha ha gjort det. Da hadde jeg fått fred nå og sluppet å ha mareritt om han.. 

Etter dette så kjøpte jeg ny telefon som han aldri fikk røre borti, men jeg har ennå noia for å snakke i telefonen og at han fremdeles skal lytte.. til tross for at det er 9 år siden jeg måtte rømme fra han og byen jeg bodde i! Grusomt ubehagelige å vite at han hadde lyttet til alle mine samtaler med alt fra venner, mamma og legene min!

Han prøvde å ta meg i å være utro, men da jeg aldri var det så så hadde jeg ikke noe å skjule.. men han har sikkert fremdeles kopier av alle opptakene. Skikkelig ubehagelig å tenke på fremdeles i dag 😵‍💫

Han tømte også kontoen min og overførte store summer til sin egen konto før han sluttet å la meg ha tilgang til hans konto ( etter at jeg fikk en meget stor utbetaling).

De første årene var jeg bare glad jeg hadde klart å rømme fra han ( han var veldig voldelig i perioder og skadet meg kraftig), men NÅ er jeg irritert over at han klarte å rane meg også før jeg turte å rømme fra han!

Ps: noen som vet om det er forseint å anmelde slike ting når det har gått 10-15 år?  Blir vel mye ord mot ord, bortsett fra lege erklæringer og hyppig besøk av politiet, mens de tydelig så at jeg hadde fått juling. Og de tok han med seg.  ...men så ble han klar i toppen av å være i arresten, kom hjem og sa alle de rette tingene for at jeg ikke turte å ikke ta han tilbake.

MEN jeg klarte det til slutt🤘 jeg kom meg unna en voldelig og ekstremt kontrollerende mann 🤘  -  selv om jeg måtte rømme med bare det jeg kunne bære med meg! Mistet ting jeg  hatt fra barndommen ☹️ - og andre store verdier. Men da var det verd å miste alt. Nå skulle jeg ønske at jeg hadde fått mer tid til å få med meg ting..

men jeg lever i det minste og jeg er FRI til å lee ❤️

Dette ble mye! 😅 Jeg trengte tydeligvis å lette på hjertet mitt når det kommer til den kontrollerende psyko eksen min! 😊

  • Liker 1
  • Hjerte 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri godtatt det der, det er jo stalking delux 😳 Er heilt greit å kunne se hvor man er, men det finnes å grense på hvor ekstrem man skal kunne være å.. Hadde nokk sakt ifra om at det ikke er ok å stalke deg sånt, ellers så får du begynne å gjøre akkuratt det samme som han slik at han kan selv få se hvor sinnsykt der er sånn han holder på.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet du bare kan fjerne dette? 

Anonymkode: 43897...d6c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Inspirert av et annet innlegg her som fikk meg til å tenke…

Samboer har i mange år sporet telefonen min gjennom «hvor er» appen. Han har og lagt til seg på min telefon, så jeg også kan se hvor han er. Han sier det er fordi han synes det et så kjekt å se hvor jeg er og om når jeg er på vei hjem. Selv om jo dette er noe han vet når vi mld flere ganger gjennom arbeidsdagen og jeg alltid sender mld når jeg er på vei hjem. Det gjør meg i utgangspunktet ikke noe, for jeg skjuler jo ikke noe. Samtidig er det irriterende og føles overvåkende når han sender mld som «hva gjør du på xx butikk. Ikke shoppe nå! Du trenger ikke noe» eller «hva gjør du der????».

Er dette veldig sært? Jeg tør ikke si jeg ikke vil han skap spore, da jeg vet han vil tro jeg skuler noe… 

Anonymkode: afa9d...271

Hadde blitt en x for lenge siden i mitt liv. 

Anonymkode: 611e7...eff

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke godtatt en slik trang til overvåking og kontroll, uansett hvor liksomhumoristisk noen hadde vinklet det. 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Igjen en tråd om overvåkning hvor det tydeligvis er helt forkastelig når mannen gjør det, men når en kvinne gjør det er dere støttende! 😂

Anonymkode: bbae9...dc8

Jeg hadde ikke syntes det var greit uansett kjønn, rødt flagg som bare det. 

K 30

 

Anonymkode: 8ff81...d3d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 4.4.2024 den 17.28):

Takk for svar alle sammen🌸

Dette ble virkelig sett på som verre enn jeg har tenkt. Men det har irritert meg voldsomt at han så ofte sender mld med spm/kommentarer på hvor jeg er og hva jeg gjør. Jeg skal virkelig tenke på hva jeg skal gjøre med det. Men vet og det blir et helvete og mistanker om jeg nekter. Han er ellers snill og omsorgsfull. Men han er og veldig bestemmende/kontrolerende på mye annet.

ts

Anonymkode: afa9d...271

Du blir psykisk mishandlet. Det at han er "snill og omsorgsfull" er et skuespill. Han bruker det for å mishandle deg.

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at mannen min og jeg har sporing så vi kan se hvor den andre er. Jeg hadde nok lurt litt på årsak dersom mannen min ønsket å ta det bort. Jeg bruker sjelden sporing på min mann- stort sett bare for å se om han har dratt fra jobb (og det skjer maks en gang i mnd). Jeg tror ikke mannen min bruker sporing ofte på meg heller- og han har aldri kommet med noen kommentarer om at jeg er på butikken eller noe. Så jeg ville kanskje bare si at man er ikke nødvendig helt psyko selv om man har sporing. 

Når det er sagt, virker det ikke som det er hoveproblemet i deres forhold. Det er nok manglende tillit og en overdreven trang til kontroll som er hovedutfordringene her. 

Anonymkode: f4e48...704

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg må innrømme at mannen min og jeg har sporing så vi kan se hvor den andre er. Jeg hadde nok lurt litt på årsak dersom mannen min ønsket å ta det bort. Jeg bruker sjelden sporing på min mann- stort sett bare for å se om han har dratt fra jobb (og det skjer maks en gang i mnd). Jeg tror ikke mannen min bruker sporing ofte på meg heller- og han har aldri kommet med noen kommentarer om at jeg er på butikken eller noe. Så jeg ville kanskje bare si at man er ikke nødvendig helt psyko selv om man har sporing. 

Når det er sagt, virker det ikke som det er hoveproblemet i deres forhold. Det er nok manglende tillit og en overdreven trang til kontroll som er hovedutfordringene her. 

Anonymkode: f4e48...704

Hvorfor i alle verdens ææ må dere spore hverandre som jaktbikkjer? Hvorfor kan dere ikke bare ringe hverandre om dere lurer på hvor den andre er? 

Anonymkode: bfd33...ce8

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.4.2024 den 16.53):

Inspirert av et annet innlegg her som fikk meg til å tenke…

Samboer har i mange år sporet telefonen min gjennom «hvor er» appen. Han har og lagt til seg på min telefon, så jeg også kan se hvor han er. Han sier det er fordi han synes det et så kjekt å se hvor jeg er og om når jeg er på vei hjem. Selv om jo dette er noe han vet når vi mld flere ganger gjennom arbeidsdagen og jeg alltid sender mld når jeg er på vei hjem. Det gjør meg i utgangspunktet ikke noe, for jeg skjuler jo ikke noe. Samtidig er det irriterende og føles overvåkende når han sender mld som «hva gjør du på xx butikk. Ikke shoppe nå! Du trenger ikke noe» eller «hva gjør du der????».

Er dette veldig sært? Jeg tør ikke si jeg ikke vil han skap spore, da jeg vet han vil tro jeg skuler noe… 

Anonymkode: afa9d...271

Ville kommet med ut av dette forholdet, mannen er ikke frisk! Dette er langt ifra normalt. Minner nesten om en skrekkfilm.. 

Anonymkode: 022d4...45b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...