Gå til innhold

Flytte ut 18 år ? Ufrivillig. Hvordan går man frem ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det forresten helt uaktuelt å bo hos far? 

Anonymkode: 9c1e1...33a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sitat

Jeg blir kalt horrible ting og behandlet som en drit i visse situasjoner.  Jeg er den eneste han behandler sånn. Alle rundt meg har ment at jeg må gi slipp og at han må få kjenne konsekvenser og hva livet innebærer. 

Med andre ord kan han skjerpe seg når han må.
Alle mennesker må regne med å få reaksjoner på oppførselen sin, det må også din sønn. Diverse hjelpetiltak har åpenbart ikke hjulpet ham annet enn at han har lært seg hvordan han effektivt kan manipulere deg. Lytt til menneskene rundt deg.

Anonymkode: 9cca7...cdf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva har dere fått hjelp med så langt? Svært trøblete ungdom flyttes gjerne over på barnevernsinstitusjon i tenårene for å avlaste foreldrene, men dere kom aldri så langt? 

Anonymkode: 9c1e1...33a

Barnevernet foreslo institusjon på den tiden etter vi har brukt opp alle tiltakene inkludert MST. Plutselig tok han seg sammen og vi har hatt en grei periode. 

Nå er det sånn at han har helt feil virkelighetsoppfattning og mener at jeg skal bare finne meg i alt pga han er min sønn. 

ts

Anonymkode: 45834...76a

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Du virker ikke så veldig engasjert selv når du vil kaste tenåringen ut.

Anonymkode: 79f91...c54

Du fremstår veldig naiv og enkel. Dette er snakk om en voksen mann på 18 år som mishandler TS psykisk, som kaller henne de mest grusomme ting og som gjør at hun ikke lenger kan føle seg trygg i sitt eget hjem.

Anonymkode: 9c1e1...33a

  • Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18? Går han på skole? Du er forpliktet til å sørge for ham til han avslutter skolegangen.

Anonymkode: 82772...4b2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du fremstår veldig naiv og enkel. Dette er snakk om en voksen mann på 18 år som mishandler TS psykisk, som kaller henne de mest grusomme ting og som gjør at hun ikke lenger kan føle seg trygg i sitt eget hjem.

Anonymkode: 9c1e1...33a

Hun har takket nei til institusjon, man takker ikke nei om man er redd i eget hjem.

Anonymkode: 79f91...c54

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Barnevernet foreslo institusjon på den tiden etter vi har brukt opp alle tiltakene inkludert MST. Plutselig tok han seg sammen og vi har hatt en grei periode. 

Nå er det sånn at han har helt feil virkelighetsoppfattning og mener at jeg skal bare finne meg i alt pga han er min sønn. 

ts

Anonymkode: 45834...76a

Sikker på at det ikke er noe psykiatri i bunnen? Klart at det er veldig vanskelig å finne ut av, når han ikke lar seg behandle. Jeg tenker at du må ta opp lyden når han skjeller deg ut, ta vare på alle grusomme meldinger og rett og slett anmelde ham. Kanskje en tur til politiet får ham til å innse hva han egentlig utsetter deg for.

Anonymkode: 9c1e1...33a

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det han utsetter deg for, er det han kommer til å utsette eventuelle fremtidige kjærester for også. 

Anonymkode: 9c1e1...33a

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Han går på skole ja. Ute blant andre er han helt vanlig ungdom. 

Det er jeg som får det gjennomgå hjemme . Spesielt i stress situasjoner når han har brukt opp alle penger, hvis jeg krever noe, setter grenser, ikke vekker han til skolen.

Det jeg blir kalt unner jeg ingen forelder. 

ts 

Anonymkode: 45834...76a

Hvordan reagerer du i slike situasjoner?  Gir du ham mer penger?  Står du fast på kravene dine? Hva skjer dersom han krysser grensene dine?
 

Anonymkode: 9cca7...cdf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Far er ikke veldig engasjert, men betaler barnebidrag. Jeg er også villig å betale en sum hvis det trengs. Han har en jobb der han tjener litt penger, men det er nok ikke nok for å bo alene. 

Er det sånn at jeg må forsørge han selv om situasjon hjemme er veldig vanskelig ? 

ts 

Anonymkode: 45834...76a

Ja så lenge han går på vgs har foreldre forsørgerplikt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Sikker på at det ikke er noe psykiatri i bunnen? Klart at det er veldig vanskelig å finne ut av, når han ikke lar seg behandle. Jeg tenker at du må ta opp lyden når han skjeller deg ut, ta vare på alle grusomme meldinger og rett og slett anmelde ham. Kanskje en tur til politiet får ham til å innse hva han egentlig utsetter deg for.

Anonymkode: 9c1e1...33a

Det er det vi skal prøve nå. Lege og håper DPS. Etter siste utageringsepisode tror at han har forstått litt alvoret. Har vurdert anmeldelse, men skal gi en til sjanse å ta imot hjelp. Akkurat nå er det viktig å samle alle info og muligheter hvordan løse situasjon på best mulig måte. 

Anonymkode: 45834...76a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er det vi skal prøve nå. Lege og håper DPS. Etter siste utageringsepisode tror at han har forstått litt alvoret. Har vurdert anmeldelse, men skal gi en til sjanse å ta imot hjelp. Akkurat nå er det viktig å samle alle info og muligheter hvordan løse situasjon på best mulig måte. 

Anonymkode: 45834...76a

Jeg anbefaler deg på det sterkeste å samle bevis og å gå til anmeldelse. Nå må du være en stødig og trygg mor som setter grenser og oppdrar sønnen din. Denne drittoppførselen vil han ta med seg videre i livet, her tenker jeg at du må prøve å gjøre din siste innsats mens han bor hjemme. Husk at dette er tyrannisering og psykisk vold i nære relasjoner, av deg som mor og kvinne, noe han vil videreføre inn i voksenlivet sitt dersom det ikke kommer svært tydelige konsekvenser mens han fremdeles er noe formbar. 

Anonymkode: 9c1e1...33a

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, du har plikt til det. 

Men jeg skjønner ikke hvorfor du tenker at han bør flytte ut? Hva med å skaffe han hjelp istedet? Du flytter bare problemet, når han egentlig trenger behandling.

Anonymkode: 1ad98...8c1

Går han ikke på vgs kan man si ha det bra og ingen plikt til noe som helst;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvordan reagerer du i slike situasjoner?  Gir du ham mer penger?  Står du fast på kravene dine? Hva skjer dersom han krysser grensene dine?
 

Anonymkode: 9cca7...cdf

Jeg står fast på kravene mine og derfor blir det utagering. Trusler, skriking, kaller meg stygge ting. 
 

Dette skjer bare i hans ,,låsning,, episoder og det hjelper ikke å forklare eller snakke fornuftig. De mistenkte snev av autisme pga sånne episoder og definitivt ADHD, men BUP mente ikke det samme som MST , skole og barnevernet. 

ts 

Anonymkode: 45834...76a

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han vil ikke flytte ut. Pga diverse utfordringer og situasjoner som har oppstått der er det verbale utageringer med alvorlig innhold, null respekt for meg som forelder, ingen forståelse av konsekvenser. Dette er noe som har pågått lenge og vi fikk en del hjelp når han var mindreårig. Nå er han ,,voksen,, og mener han har alle rettigheter.  Jeg klarer ikke å bo sånn lenger. Derfor prøver jeg å gjøre det på mest skånsomt måte. 

ts 

Anonymkode: 45834...76a

Lege, politi.

Det er dessverre svært lite man får gjort om man ikke setter hardt mot hardt.

Anonymkode: 6d3b7...fe7

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg anbefaler deg på det sterkeste å samle bevis og å gå til anmeldelse. Nå må du være en stødig og trygg mor som setter grenser og oppdrar sønnen din. Denne drittoppførselen vil han ta med seg videre i livet, her tenker jeg at du må prøve å gjøre din siste innsats mens han bor hjemme. Husk at dette er tyrannisering og psykisk vold i nære relasjoner, av deg som mor og kvinne, noe han vil videreføre inn i voksenlivet sitt dersom det ikke kommer svært tydelige konsekvenser mens han fremdeles er noe formbar. 

Anonymkode: 9c1e1...33a

Det blir neste steget. Først skal han få tilbud til å ta imot hjelp og veiledning. Jeg har allerede sendt bekymringsmelding. 
 

ts 

Anonymkode: 45834...76a

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hun har takket nei til institusjon, man takker ikke nei om man er redd i eget hjem.

Anonymkode: 79f91...c54

Mødre gjør de aller mest ufattelig ting for barna sine. De dør for dem, til og med. 

Anonymkode: 9c1e1...33a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det blir neste steget. Først skal han få tilbud til å ta imot hjelp og veiledning. Jeg har allerede sendt bekymringsmelding. 
 

ts 

Anonymkode: 45834...76a

I mellomtiden må du samle opp alt av bevis. Slik at du har noe å gå til politiet med, dersom veiledning ikke hjelper denne gangen heller. Du er moren hans, nå må du enda en gang sette grenser, og nå som han har blitt voksen så må du også klare å vise ham hvilke alvorlige konsekvenser det blir av at han utøver psykisk vold og trusler i nære relasjoner.

Anonymkode: 9c1e1...33a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg står fast på kravene mine og derfor blir det utagering. Trusler, skriking, kaller meg stygge ting. 
 

Dette skjer bare i hans ,,låsning,, episoder og det hjelper ikke å forklare eller snakke fornuftig. De mistenkte snev av autisme pga sånne episoder og definitivt ADHD, men BUP mente ikke det samme som MST , skole og barnevernet. 

ts 

Anonymkode: 45834...76a

Og etterpå, hva skjer så? Angrer han, eller går livet videre som vanlig?

Anonymkode: 9cca7...cdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

I mellomtiden må du samle opp alt av bevis. Slik at du har noe å gå til politiet med, dersom veiledning ikke hjelper denne gangen heller. Du er moren hans, nå må du enda en gang sette grenser, og nå som han har blitt voksen så må du også klare å vise ham hvilke alvorlige konsekvenser det blir av at han utøver psykisk vold og trusler i nære relasjoner.

Anonymkode: 9c1e1...33a

Jeg har bevis og han har vært situasjoner der politiet var innblandet og det er nok loggført. Litt andre regler når han var mindreårig. Nå blir det annerledes og derfor prøver jeg med veiledning og hjelp. 

Anonymkode: 45834...76a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...