Gå til innhold

Har vi dårlige hygienerutiner på barna?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Unger og vokse er i snitt mer ureinslige enn fritt gående griser.

Anonymkode: e98d1...977

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville vert litt obs på våtservietter, det er egentlig ikke så veldig bra å bruke. 

 ville jeg lært de å vaske seg selv under armer og nedentil, så dusje ved behov 2-3 ganger i uken evt v behoc

Ørevasken derimot synes jeg du overdriver

 

Anonymkode: 7da2e...ab2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her bader barna på 4 1/2 og 2 år hver dag inkl ekstra vask av rumpe tiss i forbindelse med badet. 

Anonymkode: ab1b4...7bc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (10 timer siden):

De lukter ikke "surt" av små unger som bader et par ganger i uka! Nå må du gi deg! De lukter normalt og bare menneske. Hvis ungene dine lukter surt, må det være noe du gir dem i kostholdet.

Det er bare det at en del mennesker i dag (som du) ikke lenger takler og tåler lukten av naturlig hud og kropp. Det må lukte (eller stinke) såpe og parfyme lange veier, ellers anser de det for å være "skittent". Selvsagt skal man vaske seg når det lukter svette eller man har blitt veldig svett og skitten, men det er IKKE noen grunn til å gå rundt og stinke sterkt som et syntetisk fruktfat, og den stanken må man fornye hver dag ellers anser man ikke lukten for sterk nok og derfor er man ikke "ren nok"....

Det er sånn det er blitt. Livredde for alt som ikke oser av parfyme. Folk bruker jo f.eks supersterkt parfymerte skyllemidler på klærne sine, både undertøy, klær, sengetøy, håndklær og alt, fordi om det ikke oser syntetisk parfyme av det, anser de det ikke for "skikkelig rent". Grøss.

Jeg bruker parfymefrie vaskemidler og skyllemiddel til vaskemaskinen, og bruker parfymefri shampo til vask av håret. Men sånne som deg hadde vel tenkt at "hun der må være møkkete og har sikkert ikke vasket seg for det lukter ikke parfyme".

Eh jo det lukter fort surt av barn, hva du mener brur meg ikke, hersketeknikk kam du droppe.!

Anonymkode: ef80d...9ec

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

De som dusjer barna hver dag tror sikkert det er riktig, men det er totalt feil. Det du gjør er korrekt, ingen har behov for å dusje mer enn 2 ganger i uka og dette har ikke kun med renslighet å gjøre,men det å bygge kroppens immunforsvar. En grunn til at folk oftere er syke og har dårligere motstandsdyktighet mot bakterier er overdreven renslighet, kroppen trenger noen urensligheter å bassillusker å kjempe mot for å bygge opp en sterk motstandsdyktighet. Jeg dusjer aldri mer enn et par ganger i uken, og vasker håret et par ganger i mnd.

Anonymkode: 8de8f...fc3

Klart Mamge har behov for mer dusj enn 1-2 ganger i ukrn.

Anonymkode: ef80d...9ec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Da tipper jeg barna dine kommer til å være av de som får alt av sykdommer og slike ting som "går". Du gir de et dårlig immunforsvar, det vil jeg si er veldig mye dårligere foreldre enn de som dusjer barna sjeldnere og lar de bygge et godt immunforsvar.

Anonymkode: 8de8f...fc3

😂🤦🏻‍♀️ du trodde feil der

Anonymkode: ef80d...9ec

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

– Vi går jo og bærer på milliarder av snille og viktige bakterier som beskytter oss mot soppinfeksjoner og farlige bakterieinfeksjoner,hver gang vi dusjer så fjerner vi disse og kroppen må bygge opp disse på nytt. En annen ting er at huden blir skadelidende, spør hvem du vil av verdens hudleger så vil ingen av disse anbefale dusj hver dag. Eksem,tørr hud og det beskyttende fettlaget vi har i huden vaskes vekk hver dag. Da snakker vi på grensen til barnemishandling og lære opp barna til daglig dusjing.

Anonymkode: 8de8f...fc3

Dette kommer også an på hvorvidt man bruker såpe, skrubb og hvor varmt vannet man dusjer i er. Det er ikke sånn at man fjerner alt av god bakterier dersom man bare skylder av barna kjapt i ikke alt for varmt vann. Det blir det samme som å få regn på huden, det er ikke sånn at det dreper alt av gode bakterier momentant... 

Anonymkode: 4de84...00c

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Enig. Så lenge mine har vært barn, har de dusket/badet hver søndag. Men vi ser det også an, etter en dag på stranda dusjer alle, for eksempel. Når de eldste har kommet i puberteten, har de helt selv begynt å dusje hver dag, og da er jeg enig i at det trengs. 

Ingen vasker underlivet med klut her i huset, verken barn eller voksne. Dere som gjør det på jenter, vasker dere mellom kjønnsleppene eller utenpå?

Anonymkode: 75725...758

Vasker selvfølgelig mellom kjønnsleppene. Bruker klut og vann. 

Sønnen min fikk beskjed av urolog om at han måtte vaske penis minst annenhver dag. Han vaskes også hver morgen med klut og vann. 

Anonymkode: 5a216...acc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Dette kommer også an på hvorvidt man bruker såpe, skrubb og hvor varmt vannet man dusjer i er. Det er ikke sånn at man fjerner alt av god bakterier dersom man bare skylder av barna kjapt i ikke alt for varmt vann. Det blir det samme som å få regn på huden, det er ikke sånn at det dreper alt av gode bakterier momentant... 

Anonymkode: 4de84...00c

Du har lite greie på bakterier ser jeg, bakterier formerer seg i varmt vann om en ikke dusjer i 65 graders vann. Du vasker av fettlaget på kroppen når du dusjer, da vasker du av bakteriene. Når du sammenligner med regn så pleier du vel ikke å løpe naken ute i regnet??? Så skriver det "skyller av barna" ,ikke skylder......det gir det hele en annen mening. Les deg også litt opp på det med bakterier 🙂 Fortsatt god påske, og husk å ikke dusj barna for ofte da blir det dårlig immunforsvar på dem da de blir eldre.

Anonymkode: 8de8f...fc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Vasker selvfølgelig mellom kjønnsleppene. Bruker klut og vann. 

Sønnen min fikk beskjed av urolog om at han måtte vaske penis minst annenhver dag. Han vaskes også hver morgen med klut og vann. 

Anonymkode: 5a216...acc

Det må jeg si er spesielt. Det kunne virkelig ikke falt meg inn. 

De fleste barn er aldri hos urolog, så da er det vel en spesiell grunn. 

Anonymkode: 75725...758

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det må jeg si er spesielt. Det kunne virkelig ikke falt meg inn. 

De fleste barn er aldri hos urolog, så da er det vel en spesiell grunn. 

Anonymkode: 75725...758

Han var der pga sengevæting. Og da snakket legen om hygiene også.  

Men barna lukter jo urin om ikke de blir vasket nedentil. Etter å ha jobbet flere år i bhg flere år har jeg reagert på at det lukter stramt av noen av barna. Jeg trodde alle vasket seg nedentil daglig. 

Anonymkode: 5a216...acc

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.3.2024 den 21.05):

Jeg synes det er uhygienisk. Mine tre dusjer/bader hver dag og går alltid i rent tøy. 

Anonymkode: 30c07...e33

Å dusje hver dag er ikke bra for huden... Eller håret for den del. Du vasker vekk naturlige oljer og kan gjøre at både huden blir tørr og at håret også blir tørt/slitt og at man kan få tørr hodebunn/flasse.

Anonymkode: 19ee4...013

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Barnet mitt tar seg et bad stortsett hver kveld. Bruker litt dusjolje og kokosolje i vannet bare. 

Har alltid hatt fin hud. Prøvde en periode å dusje bare to dager i uka, men da fikk barnet tørr hud og ble sår nedentil. 
Rent barn med rene klær, hver dag synes jeg er greit. Hva andre gjør får være opp til dem. Men jeg ser lett hvilke av barnets venner som ikke vaskes daglig. Skittent hår og sørgerender under neglene er ikke mye pent. 

Anonymkode: 9ed93...744

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Å dusje hver dag er ikke bra for huden... Eller håret for den del. Du vasker vekk naturlige oljer og kan gjøre at både huden blir tørr og at håret også blir tørt/slitt og at man kan få tørr hodebunn/flasse.

Anonymkode: 19ee4...013

Ikke opplevd noe av det der

Anonymkode: ef80d...9ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...