Gå til innhold

Har vi dårlige hygienerutiner på barna?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg synes det er uhygienisk. Mine tre dusjer/bader hver dag og går alltid i rent tøy. 

Anonymkode: 30c07...e33

Oi, stakkars huden deres. Høres ikke bra ut

  • Liker 16
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du må vaske de nedentil hver dag(selvsagt!) det hører med til normal hygiene for alle uansett alder. Ang dusj funker det fint med dusj en til to ganger i uken. Men nedentil vask er obligatorisk! Skjønner godt tanta de er sjokket 

Anonymkode: 35d15...fed

Mine dusjes 1 gang i uka og vaskes ikke nedentil. De lukter aldri vondt

Rent tøy og trent undertøy

Anonymkode: b7664...5af

  • Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jeg synes det er uhygienisk. Mine tre dusjer/bader hver dag og går alltid i rent tøy. 

Anonymkode: 30c07...e33

Er faktisk ikke bra å dusje bade hver dag. Vi har et barn med eksem og psoriasis fikk klar beskjed bad/dusj 2 ganger i uka. Ellers bruk klutt og vann. 

Anonymkode: b5fe5...1eb

  • Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt normalt og greit ts. Å dusje barn hver eneste dag er ikke nødvendig, det handler mer om at enkelte voksne er hysteriske. 

Anonymkode: 7d772...7e1

  • Liker 9
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

De vasker ansikt og pusser tenner morgen og kveld. Vasker hender etter dobesøk og når de kommer inn i huset. Vasker ørene hver dag.

Har de gjort nr 2 vasker jeg med våtserviett der bak. De dusjer ca 2 ganger i uken.

De er 3 og 6 år. Jeg mener at så små barn ikke trenger å dusjes hver dag. Min tante har vært her og passet barna, og er tydeligvis sjokkert over at de ikke vaskes med klut nedentil hver kveld.

Når de blir litt eldre vil det jo bli naturlig å dusje hver dag. Men driver alle og klutvasker barna nedentil  hver dag? Er det vi som hae sviktet totalt her??

Anonymkode: f9901...6db

Dårlig nei.. Overdrevet derimot - 100% 

 

Anonymkode: a5d0e...496

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reagerte mer på at ørene vaskes hver dag, hva har de gjort for noe galt? 

Anonymkode: d49ec...614

  • Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Omtrent det samme her. Bad/dusj to ganger i uken, og ved behov. Men jeg vasker over ansikt og underlivet med klut hver kveld. 

Min mor mener at barna bør bade hver kveld, det gjorde vi. Jeg tenker det ikke er nødvendig. 

Anonymkode: 2f92b...bae

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vaske ørene? 

Anonymkode: 0236f...a57

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våre vaskes nedentil morgen og kveld, ny truse på morgen og ny på kvelden.

Bader fast en gang i uken, ellers ved behov.

Anonymkode: a3afa...8eb

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her dusjes barna hver dag og hårvask annenhver dag. Huden er helt fin, aldri hatt noen problemer med det. De er skolebarn begge to og synes personlig det er ekstremt viktig å være ren. 
så, her dusjes det hver kveld og alt av tøy de har brukt gjennom dagen legges i skittentøy. Alle er vi ulike og gjøres ting på en annen måte, tenker verken mitt eller andres sitt er rett eller galt. Mer det som passer for dere og barna 😊

Anonymkode: 77cbc...807

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har omtrent samme rutine på mine barn. Antall dusj pr. uke har økt jo eldre de har blitt. Eldste som er i tenårene dusjer nå hver dag. 
Og så varierer det jo litt. Som om sommeren f.eks så blir det jo mye mer dusjing pga sand, gjørme, bading, osv. 

Har aldri vasket mine barn med klut. Gjør det ikke selv heller selv om jeg ikke dusjer hver dag. Men verken jeg eller ungene lukter da. Minste barnet kan svette en del, men da tar han seg bare en ekstra dusj. 

Høres helt normalt ut slik dere gjør det. Har dere andre ærlig talt opplevd at det har luktet noe av små barn? 

Anonymkode: 0d571...c71

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres helt greit ut. Å vaske seksåringer med klut derimot høres bare rart ut. 

Dere trenger ikke vaske småbarn nedentil hver dag. Ikke ørene heller. 

Håper at dere som sier barna må dusje daglig har funnet en god parfymefri dusjolje og ikke bruker for varmt vann for det er ikke noe sunt for huden å dusje/bade hver dag. Spesielt ikke tynn barnehud. 

Anonymkode: 0ed14...58f

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit (meg over): På sommerdager når de er innklint i svette og solkrem så dusjer de jo så klart daglig. Etter fotballtrening også. Se det an og ikke vær hysterisk. Er de ikke svett/skitten så trenger de ikke dusje.

Anonymkode: 0ed14...58f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde vasket nedentil hver dag. De er ganske mange ganger på toalettet i løpet av en dag. Da synes jeg det blir lenge med 3-4 dager mellom dusj/bad uten vask av underlivet. 

Ellers tenker jeg hygienen deres er bra nok.

Anonymkode: f1f7f...26d

  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dette var for lite. Dusje/bade annen hver dag, og vaske med klut og vann i ansiktet, under armene, i skrittet og rompa, + føttene motsatt annen hver dag synes jeg barn trenger. Ren truse hver kveld, og rene sokker hver morgen. 

Anonymkode: 940a8...58b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri vasket mine nedentil med klut etter at de sluttet med bleier. Underlivet vaskes når de dusjer. Ren truse hver dag. Dusjer 2-3 ganger i uken.

Man kjenner jo når de lukter, så justerer man dusjehyppighet etter det. Dette er da ikke så vanskelig?

Anonymkode: c042b...e8f

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synte det er rart å vaske ører hver dag, men ikke underliv.

  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du må vaske de nedentil hver dag(selvsagt!) det hører med til normal hygiene for alle uansett alder. 

Anonymkode: 35d15...fed

Nei, det gjør det ikke. Ikke for barn over bleiealder, før pubertet, som har lært å bruke dopapir. 

Anonymkode: 49b16...845

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Synes dette var for lite. Dusje/bade annen hver dag, og vaske med klut og vann i ansiktet, under armene, i skrittet og rompa, + føttene motsatt annen hver dag synes jeg barn trenger. Ren truse hver kveld, og rene sokker hver morgen. 

Anonymkode: 940a8...58b

Mens de synger «Mot i brystet, vett i pannen» og gjør salutt?

Anonymkode: 49b16...845

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerer også på at ørene vaskes hver dag, men ikke underlivet. Underlivet er jeg vant til vaskes hver dag.

  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...