Gå til innhold

Har vi dårlige hygienerutiner på barna?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De vasker ansikt og pusser tenner morgen og kveld. Vasker hender etter dobesøk og når de kommer inn i huset. Vasker ørene hver dag.

Har de gjort nr 2 vasker jeg med våtserviett der bak. De dusjer ca 2 ganger i uken.

De er 3 og 6 år. Jeg mener at så små barn ikke trenger å dusjes hver dag. Min tante har vært her og passet barna, og er tydeligvis sjokkert over at de ikke vaskes med klut nedentil hver kveld.

Når de blir litt eldre vil det jo bli naturlig å dusje hver dag. Men driver alle og klutvasker barna nedentil  hver dag? Er det vi som hae sviktet totalt her??

Anonymkode: f9901...6db

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De vasker ansikt og pusser tenner morgen og kveld. Vasker hender etter dobesøk og når de kommer inn i huset. Vasker ørene hver dag.

Har de gjort nr 2 vasker jeg med våtserviett der bak. De dusjer ca 2 ganger i uken.

De er 3 og 6 år. Jeg mener at så små barn ikke trenger å dusjes hver dag. Min tante har vært her og passet barna, og er tydeligvis sjokkert over at de ikke vaskes med klut nedentil hver kveld.

Når de blir litt eldre vil det jo bli naturlig å dusje hver dag. Men driver alle og klutvasker barna nedentil  hver dag? Er det vi som hae sviktet totalt her??

Anonymkode: f9901...6db

Synes jeg høres overdrevent og hysterisk ut altså.. Dusj ca 2 ganger i uken holder i massevis det sammen med daglig hygiene såklart. 

Anonymkode: f33c0...c89

  • Liker 23
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres helt normalt ut, sånn dere gjør det 😊

Anonymkode: 04525...4f6

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvom behovet for intimvask kanskje ikke er tilstede enda, så kan det være lurt å innføre en endring rundt dette, så barna faktisk ordner det selv, når de er for gamle til at dere vasker dem. Er ikke akkurat naturlig at en 10-åring blir vasket av mor/far, og i den alderen kan de allerede være prepubertale og ha behov for hyppigere vask.. 

Anonymkode: 904b0...121

  • Liker 11
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

De vasker ansikt og pusser tenner morgen og kveld. Vasker hender etter dobesøk og når de kommer inn i huset. Vasker ørene hver dag.

Har de gjort nr 2 vasker jeg med våtserviett der bak. De dusjer ca 2 ganger i uken.

De er 3 og 6 år. Jeg mener at så små barn ikke trenger å dusjes hver dag. Min tante har vært her og passet barna, og er tydeligvis sjokkert over at de ikke vaskes med klut nedentil hver kveld.

Når de blir litt eldre vil det jo bli naturlig å dusje hver dag. Men driver alle og klutvasker barna nedentil  hver dag? Er det vi som hae sviktet totalt her??

Anonymkode: f9901...6db

Ingen skal vel vaskes med klut nedentil hver dag. I såfall er det bare med vann? 

Barn på snart 4 bader en dag i uken, gjør ellers som dere. Barn på 6 år dusjer to dager i uken i tillegg til dette. 

Anonymkode: 0f29b...e80

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Selvom behovet for intimvask kanskje ikke er tilstede enda, så kan det være lurt å innføre en endring rundt dette, så barna faktisk ordner det selv, når de er for gamle til at dere vasker dem. Er ikke akkurat naturlig at en 10-åring blir vasket av mor/far, og i den alderen kan de allerede være prepubertale og ha behov for hyppigere vask.. 

Anonymkode: 904b0...121

For å presisere så mener jeg ikke en endring NÅ, men i hvert fall en endring i god tid, så de klarer å ivareta hygienen selv, når de blir for store.. 

Anonymkode: 904b0...121

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes ikke dere høres noe uhygieniske ut.

Anonymkode: 7b8cb...4f2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer til å venne de til å vaske seg selv etterhvert. Føler meg som en uhygienisk mor etter at hun har vært barnevakt.

Ts

Anonymkode: f9901...6db

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er uhygienisk. Mine tre dusjer/bader hver dag og går alltid i rent tøy. 

Anonymkode: 30c07...e33

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med under armene? Der bør de også vaskes, de svetter jo selv om de er barn! 

Anonymkode: 55686...163

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva med under armene? Der bør de også vaskes, de svetter jo selv om de er barn! 

Anonymkode: 55686...163

Det lukter ikke av svetten til barn. Du mener altså at barn burde vaskes like mye og ofte som et voksent menneske?

Anonymkode: f9901...6db

  • Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vask tiss og rumpe hver dag ! 
Skal det gå tre dager mellom hver gang , og da blir det gudskjelov et bad?  
Det finnes dusj og 

Anonymkode: e4fe5...eea

  • Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det lukter ikke av svetten til barn. Du mener altså at barn burde vaskes like mye og ofte som et voksent menneske?

Anonymkode: f9901...6db

Det kan det så absolutt gjøre. Har jobbet en del med 5-7 åringer, og overraskande mange har lukt.

Anonymkode: 5bc9d...187

  • Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er greit å vaske seg nedentil en gang om dagen, gjerne kveld. Det kan jo samle seg litt døde hudrester, MEN da lukter det også. Ofte vet man altså om hygienen er grei eller ikke ved om barnet lukter.

Noen overdriver veldig angående små barn of hygiene - f.eks. vasker dem med såpe hver dag - helt unødvendig. 

Endret av katties
  • Liker 6
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres helt greit ut. Det jeg lurte mest på er egentlig hvorfor dere vasker ørene hver dag?

Anonymkode: c95e9...596

  • Liker 25
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte på om de skifter truse hver dag?

Anonymkode: ed8da...f24

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Høres helt greit ut. Det jeg lurte mest på er egentlig hvorfor dere vasker ørene hver dag?

Anonymkode: c95e9...596

Stort sett hver dag. Men bare i kriker og kroker, ikke inni. Fordi det er jeg vant til fra min oppvekst..  ørene blir fort skitne.

Anonymkode: f9901...6db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tenkte på om de skifter truse hver dag?

Anonymkode: ed8da...f24

Ja, de tar på ny truse hver morgen.

Anonymkode: f9901...6db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville badet de i kaustisk soda. Bare så du er helt sikker på at de blir ordentlig skikkelig rene.

Anonymkode: cd855...08f

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må vaske de nedentil hver dag(selvsagt!) det hører med til normal hygiene for alle uansett alder. Ang dusj funker det fint med dusj en til to ganger i uken. Men nedentil vask er obligatorisk! Skjønner godt tanta de er sjokket 

Anonymkode: 35d15...fed

  • Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...