Gå til innhold

Naboer har stjålet katten vår, nekter å levere den tilbake


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er du helt sikker på at det er din katt og ikke bare en som ligner? Kommer katten til deg når du roper navnet? Hvor gammel er katten?  Jeg ville kontaktet politiet og bedt om chipavleser for å løse konflikten. 

Anonymkode: e9907...438

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Folkens dette er åpenbart bare trolling. Ikke bruk energi.

Anonymkode: b41f6...d3d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hallo! Slutt! Jeg bryr meg om katten. Jeg sa at den ble borte og da den ikke kom inn da jeg ropte så må hun ha bært den inn dit. Sa ikke at jeg så det, jeg antok det. For tror ikke den ville blitt med noen andre frivillig.

Anonymkode: 7cce9...bb8

Jovisst sa du det: 

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hva gjør man i en sånn situasjon? Skal anmelde men om de gjør noe med det vet jeg ikke. 

Katten vår hadde vært borte i flere uker, og jeg så plutselig en dag at naboene slapp den inn hos seg. Jeg ringte på og sa at det var vår katt. De sa at det var deres katt og de kom ikke til å levere den til oss. Og det var jo så viktig for barna og de ville ikke kvitte seg med den for da ble barna så lei seg. Jeg sa at det var vår katt, jeg kjenner igjen katten vår, og det er ingen andre katter her som er helt lik den. Heldigvis er den chippet, og det sa jeg til henne. Da bare smalt hun igjen døra. Kan de til tross for dette fortsatt nekte å levere den? Ikke viste jeg at det fantes så frekke folk rundt her. Noen som har opplevd det samme? Er litt fortvilet nå. Dette er ikke en trolletråd for de som måtte tro det. Jeg er veldig fortvilet nå.

Anonymkode: 7cce9...bb8

Det lønner seg å holde orden på detaljene i sånne historier om du skal bli tatt seriøst. Og om du så noe selv eller antok at det skjedde er litt for vesentlig til å kunne bortforklares som en forglemmelse. 

Anonymkode: badec...5c4

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste er at du får tak i katten og får henne hjem til deg nå. Du må stå klar når de slipper katten ut. Still deg i skjul, og når de har sluppet ut katten og lukket døra, så tar du katten med deg. Så sørger du for å ha katten inne en stund hos deg og skjemme henne bort med kos og mat og oppmerksomhet. Har katten din gått i bånd noen gang? Det kan jo kanskje være en løsning for en periode, for å forsikre at ikke katten går i retning huset til kattetyven. Hvor nært bor dere til huset deres?

Anonymkode: 68cf0...9d6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jovisst sa du det: 

Det lønner seg å holde orden på detaljene i sånne historier om du skal bli tatt seriøst. Og om du så noe selv eller antok at det skjedde er litt for vesentlig til å kunne bortforklares som en forglemmelse. 

Anonymkode: badec...5c4

Hjelpe meg, trolljegere på kg lager sine egne historier. Det er to ulike hendelser som beskrives, først når katten ble borte, så noen uker senere når hun oppdaget hvor den var. Finn en mer konstruktiv hobby. 

Anonymkode: 4e412...c8c

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Folkens dette er åpenbart bare trolling. Ikke bruk energi.

Anonymkode: b41f6...d3d

Nei det er det ikke 

Anonymkode: 7cce9...bb8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kattnapp den tilbake? 

Anonymkode: 08fd4...c6f

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy så frekke og utidige folk kan være! Og nesten enda verre å lese at noen folk her mener det er helt greit å bare ta andre sine dyr på denne måten. Enkelte eier virkelig ikke skam! 

Anonymkode: 7b0d5...505

  • Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så typisk kg at de vinkler skylden over på ts uansett hva tråden handler om. Eksempel, siden naboen stjal katten til ts så må  hun være en dyremishandler, og derfor rett og rimelig at naboen stjal den. Dette er altså så typisk kg.

  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Er du helt sikker på at det er din katt og ikke bare en som ligner? Kommer katten til deg når du roper navnet? Hvor gammel er katten?  Jeg ville kontaktet politiet og bedt om chipavleser for å løse konflikten. 

Anonymkode: e9907...438

Ja selvfølgelig. De hadde ingen katt før de tok min. Bor da like i nærheten. Katten er 3 år. Og jeg har ikke sett noen andre katter i nabolaget som ligner på min.

Skal kontakte dem.

Anonymkode: 7cce9...bb8

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den enkleste utveien her er å nappe katten tilbake når du får sjansen. Vil du ikke det, TS? 

Du må holde deg i nærheten av huset deres uten å bli sett, og så nappe katten din når de har sluppet den ut. Så vanskelig kan det ikke være. 

Anonymkode: 68cf0...9d6

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Den enkleste utveien her er å nappe katten tilbake når du får sjansen. Vil du ikke det, TS? 

Du må holde deg i nærheten av huset deres uten å bli sett, og så nappe katten din når de har sluppet den ut. Så vanskelig kan det ikke være. 

Anonymkode: 68cf0...9d6

Jo, det er planen å prøve det.

Anonymkode: 7cce9...bb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke politiet henlegge sånne saker mer eller mindre på flekken? Har anmeldt både tyverier og voldsepisoder med kjent gjerningsmann, men de har aldri løftet en finger.

Anonymkode: 1d639...6ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det største problemet her er handlingslammelse og beslutningsvegring 

Anonymkode: d786c...50f

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ubulu skrev (18 timer siden):

Hadde stått utenfor mens jeg ringte politiet, ikke gått før jeg hadde fått den tilbake. Man stjeler ikke dyr, det er helt fullstendig psykopatisk å gjøre

Dette er nok hva jeg hadde gjort.

Anonymkode: 4b7c1...8e9

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tar du så lett på dette? Skal du bare se det an i evigheter? Gjør noe NÅ da vel?

Anonymkode: 9d96b...bbc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kontakt Beredskapstroppen!

De har god trening i å løse gisselsaker.

beredskapstroppen.jpg

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får katten tilbake. Kan du holde den inne en stund og ta på gps halsbånd? Da ser du jo fort om naboen tar inn katta. 

Anonymkode: f376e...031

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.3.2024 den 16.36):

Håper du får katten tilbake. Kan du holde den inne en stund og ta på gps halsbånd? Da ser du jo fort om naboen tar inn katta. 

Anonymkode: f376e...031

Ja. Nå har jeg vært innom der når bare mannen der var hjemme. Han ga meg katten og sa han egentlig skjønte meg og at katten var min, men at samboeren hans nektet for det og at han hadde gitt opp å diskutere med henne. Så da fikk jeg katten. Holder den inne og regner med at hun blir forbanna. Men glad pus er hjemme igjen ♥️

Anonymkode: 7cce9...bb8

  • Liker 4
  • Hjerte 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå til politiet om de nekter å gi tilbake katten deres. Opplevde selv en gang at en nabounge kom og åpnet en grind hjemme hos meg så hunden min forsvant. Det var en ung jakthund som jeg hadde tatt inn fordi den var til omplassering etter at forrige eier mishandlet den etter de fant ut den ikke kunne brukes som jakthund... Så mishandlingen og jaktinstinktet var vel en kombo som førte til "stikk av hund". Etter full panikk og leting overalt fant jeg ut hvem som hadde funnet hunden min og tatt henne inn. Husker den mannen sa han ikke ville gi tilbake hunden min fordi jeg "helt tydelig mishandlet den hvis den stakk av". Det gjorde at jeg ble rasende sint, fordi det var sant at hunden hadde blitt mishandlet, men IKKE AV MEG. Sto utenfor døra til vedkommende og hamret på og ropte og forklarte situasjonen, fikk tilbake hunden min heldigvis uten å måtte involvere noen andre som f.eks. politiet. 

Finnes en egen plass i helvette for folk som stjeler andre folk sine dyr.

Anonymkode: fdd9c...457

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...