Gå til innhold

Naboer har stjålet katten vår, nekter å levere den tilbake


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Blir provosert av å lese dette. Slik oppførsel går fader ikke an! Ikke gi dere, den skal katten skal tilbake til dere.

  • Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg har opplevd at naboen har tatt katten vår. Det er en eldgammel (80-90 år) enslig dame som har lagt sin elsk på katta. Den trives tydeligvis bedre der, siden den aldri vender tilbake til oss (den er fortsatt utekatt). Datteren til den gamle damen har kontaktet meg og forklart at moren har blitt så tilknyttet katten, men hun beklaget seg veldig da. Så jeg har bare akseptert det, viss den katten gir så mye glede til en eldre dame så får det bare bli slik. 

Anonymkode: 2ae21...18c

  • Liker 4
  • Hjerte 31
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi hadde en så frekk nabo.... hun matet katten vår med våtfór for å få den til å flyttr inn, i stedet for å bare skaffe seg egen katt. Spesielt frekt når det gis bort massevis av katter gratis i området. Men som andre sa: anmeld.

Endret av katties
  • Liker 2
  • Hjerte 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig hva enkelte får seg til og gjøre. Godt den er chipet, håper du snart får katten din hjem igjen. 

Anonymkode: 69742...98c

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva gjør man i en sånn situasjon? Skal anmelde men om de gjør noe med det vet jeg ikke. 

Katten vår hadde vært borte i flere uker, og jeg så plutselig en dag at naboene slapp den inn hos seg. Jeg ringte på og sa at det var vår katt. De sa at det var deres katt og de kom ikke til å levere den til oss. Og det var jo så viktig for barna og de ville ikke kvitte seg med den for da ble barna så lei seg. Jeg sa at det var vår katt, jeg kjenner igjen katten vår, og det er ingen andre katter her som er helt lik den. Heldigvis er den chippet, og det sa jeg til henne. Da bare smalt hun igjen døra. Kan de til tross for dette fortsatt nekte å levere den? Ikke viste jeg at det fantes så frekke folk rundt her. Noen som har opplevd det samme? Er litt fortvilet nå. Dette er ikke en trolletråd for de som måtte tro det. Jeg er veldig fortvilet nå.

Anonymkode: 7cce9...bb8

Samtidig, når jeg leser ditt inlegg igjen, de holder ikke katten innestengt ? Katten går ut, ikke sant ? Kan det være at katten trives bedre hos naboer er hos dere ? Siden han kommer ikke hjem til dere ?

Endret av NatNat
  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Heldigvis vil de fleste bry seg nok om dyret sitt til å få det tilbake. 

Anonymkode: 4aa2d...648

Å bry seg om dyrene betyr å sette de foran sine egne ønsker. Om katten har gått inn og ut hos naboen i ukesvis uten at ts har sett snurten av den, ønsker den tydeligvis å bli der. Noe annet om naboen hadde den innendørs så katten ikke kunne komme seg hjem.

Anonymkode: ce014...b52

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, jeg har opplevd at naboen har tatt katten vår. Det er en eldgammel (80-90 år) enslig dame som har lagt sin elsk på katta. Den trives tydeligvis bedre der, siden den aldri vender tilbake til oss (den er fortsatt utekatt). Datteren til den gamle damen har kontaktet meg og forklart at moren har blitt så tilknyttet katten, men hun beklaget seg veldig da. Så jeg har bare akseptert det, viss den katten gir så mye glede til en eldre dame så får det bare bli slik. 

Anonymkode: 2ae21...18c

Ene katten vår gjorde og det, så flyttet den tilbake når den eldre mannen gikk bort, først var jeg irritert og lalalala alle følelsene, men tenkte at greit. I ettertid er jeg glad for at det ble slik, det var en ensom eldre herre og monsen vår må ha gitt ham mye glede og kjærlighet de siste årene. Alle skulle hatt en kattevenn. 

Anonymkode: 63bec...f72

  • Liker 3
  • Hjerte 20
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katter er selvstendige dyr så de bare flytter ut, får den noe den setter pris på så går den dit, fordi man ser noen slippe den inn en gang så er det ikke sikkert den bor der, den kan fint flytte inn hos andre men går til naboen for godbiter av gammel vane.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NatNat skrev (7 minutter siden):

Samtidig, når jeg leser ditt inlegg igjen, de holder ikke katten innestengt ? Katten går ut, ikke sant ? Kan det være at katten trives bedre hos naboer er hos dere ? Siden han kommer ikke hjem til dere ?

De gjør ikke det, men de slipper den tydeligvis inn etter en liten stund. Men nå skal jeg følge med. Mest sannsynlig vil den være der på grunn av mat. Men den trivdes kjempegodt hos meg også. Jeg skal ha den tilbake. De frekke naboene får ikke min elskede katt uansett.

Anonymkode: 7cce9...bb8

  • Liker 6
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Å bry seg om dyrene betyr å sette de foran sine egne ønsker. Om katten har gått inn og ut hos naboen i ukesvis uten at ts har sett snurten av den, ønsker den tydeligvis å bli der. Noe annet om naboen hadde den innendørs så katten ikke kunne komme seg hjem.

Anonymkode: ce014...b52

Ja jeg bryr meg så klart om katten . Men har ikke noe ønske om at de skal overta han. Han hører hjemme hos oss. Han er sikkert der på grunn av mating, og han har løpt bort til meg noen ganger men da har hun jeg snakket med kommet fort og bært han hjem til seg. Ja, jeg er sikkert egoistisk, men pus skal hjem til oss. Skjønner barna blir lei seg, men barn kan da ikke få det som de vil hele tiden. Vil de ha katt får de skaffe en selv på lovlig måte.

Anonymkode: 7cce9...bb8

  • Liker 6
  • Hjerte 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Heldigvis vil de fleste bry seg nok om dyret sitt til å få det tilbake. 

Anonymkode: 4aa2d...648

Ja, jeg er altfor glad i den til at jeg vil at naboene skal overta den. 

Anonymkode: 7cce9...bb8

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ubulu skrev (33 minutter siden):

Hadde stått utenfor mens jeg ringte politiet, ikke gått før jeg hadde fått den tilbake. Man stjeler ikke dyr, det er helt fullstendig psykopatisk å gjøre

Kommer litt an på hva som ligger bak.

Min nabo tok til seg en katt som en annen nabo hadde kastet ut. Katten vandret rundt i nabolaget i all slags vær, remjet og skrek for å få mat og husly. Naboen som kastet denne katten på dør gjorde det fordi hun var lei av at katten klorte på sofaen.  Dette fortalte hun rett ut, som om det er en grunn god nok til å bare dumpe et dyr ute. Noen uker etter at denne katten var kastet ut traff vi på barna til denne naboen. De gikk rundt og bar på en kattunge...da vi spurte viste det seg at de hadde fått seg ny katt. Dette var bakteppet for at min nabo sa de bare kunne glemme å få denne katten tilbake når de plutselig flere med etterpå dukket opp på døra. Da hadde katten fått et godt hjem der den var, og disse tellingene som bare dumpet katten sin godtok til slutt dette.

I et annet tilfelle dro en kollega av meg og hennes mann på 4 ukers ferie i Asia, og de kastet katten ut av huset da de dro. Hun mente dette kom til å gå greit da broren hennes skulle "svinge innom en gang i uken og kaste ut noe mat" som hun sa....Dessuten mente hun at blir katter sultne nok så fanger de vel mus og fugler som de kan spise...Jeg tenkte i mitt stille sinn at den katten kommer til å vandre bort fra hjemmet etter noen dager. Var dessuten en rasekatt som ikke var vant til å være ute. Og akkurat det skjedde. Da hun etter ferien fortalte at katten hadde blitt hentet inn av Dyrebeskyttelsen og bortadoptert. De hadde forsøkt å få den tilbake og var sur for at det ikke gikk.

Sier ikke at dette er tilfellet med TS, men det finnes situasjoner der katteeierne absolutt har seg selv å takke. Enkelte burde aldri hatt dyr.

Anonymkode: 91400...866

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tenkt på hvordan du skal få katten til å fortsette å bo hos dere etter at du har hentet den?

Det tror jeg ikke du klarer. 

Anonymkode: 23863...cf0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja jeg bryr meg så klart om katten . Men har ikke noe ønske om at de skal overta han. Han hører hjemme hos oss. Han er sikkert der på grunn av mating, og han har løpt bort til meg noen ganger men da har hun jeg snakket med kommet fort og bært han hjem til seg. Ja, jeg er sikkert egoistisk, men pus skal hjem til oss. Skjønner barna blir lei seg, men barn kan da ikke få det som de vil hele tiden. Vil de ha katt får de skaffe en selv på lovlig måte.

Anonymkode: 

Da er jo situasjonen helt annerledes enn hva jeg først svarte. Jeg tenkte kun på katten. Dyr får med seg mye, så hvis naboen får bære den avgårde når du står og ser på så tenker vel den og at det er ok. Ikke at jeg vet hva du skulle gjort annerledes i den situasjonen. Eneste du kan gjøre er å få fatt i katten og holde den inne i noen måneder. Du kan selvfølgelig ringe den lokale politi stasjonen, forklare og høre om de kan sende innom en patrulje om de er i nærområdet. Men dette er nok ikke noe politiet prioriterer.  Og unge argumentet hadde jeg brydd meg fint lite om. 

Anonymkode: ce014...b52

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror politiet har en slik scanner, en chipavleser. Ring og spør om de kan komme en tur og løse tvisten mellom deg og naboen, og avlese kattens chip mens du står der. Kanskje de retter en formanende pekefinger mot kattetyven(e) samtidig, når chipavlesningen får frem ditt navn...

Du bør absolutt holde katten inne i mange uker etter at du har fått den tilbake, ellers går den tilbake til naboen. Særlig hvis det er sånn du mistenker, at de gir den luksusmat (våtfôr og fisk og rent kjøtt) i stedet for kjedelig tørrfôr hver dag.

Endret av Million
stavefeil rettet
  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal være ganske syk i hodet om man stjeler kjæledyret til naboen 😳

Anonymkode: a9e18...357

  • Liker 8
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dere tror ikke at han får ordentlig mat og kos og stell hos meg? Også helsesjekk og vaksine en gang i året. Tviler på at de har tenkt å fortsette med det. Hvordan kan enkelte her rettferdiggjøre det naboene har gjort?

Anonymkode: 7cce9...bb8

  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Har du tenkt på hvordan du skal få katten til å fortsette å bo hos dere etter at du har hentet den?

Det tror jeg ikke du klarer. 

Anonymkode: 23863...cf0

Jada. Går nok fint det. 

Anonymkode: 7cce9...bb8

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring purken!

Anonymkode: 57495...362

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg prøver å ta den tilbake neste gang den er ute å går, hvis jeg rekker det før hun kommer løpende. Er nok enklest å gjøre det sånn. Får håpe de slipper den ut en dag før de skal på jobb foreksempel.

Anonymkode: 7cce9...bb8

  • Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...