Gå til innhold

Naboer har stjålet katten vår, nekter å levere den tilbake


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Heng ut naboen på facebook med fullt navn :) Skriv noe som "Ville bare informere om at Vera Jensen i Solveien 8 er en tyv, hun har stjålet katten min. Saken er anmeldt politiet. Så pass godt på kattene deres, dere som bor i nabolaget, og sørg for at den er chippet!" 

Anonymkode: 6513a...ceb

Da hadde TS fått politiet på nakken.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Liten avsporing, men vår lokale «det skjer»-gruppe på Facebook gikk faktisk under navnet «kattegruppa» her i huset en periode. Det var nemlig 90 prosent «har noen sett Skrulle» og «Hvem eier denne katten» 😅

Anonymkode: 4c30e...c69

Jeg kom på det at kattungehjelpen og lignende har som regel også chiplesere..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror problemet er at du spør, få mannen din til å bare hente den?

Anonymkode: caf31...0ee

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Liten avsporing, men vår lokale «det skjer»-gruppe på Facebook gikk faktisk under navnet «kattegruppa» her i huset en periode. Det var nemlig 90 prosent «har noen sett Skrulle» og «Hvem eier denne katten» 😅

Anonymkode: 4c30e...c69

haha :D Samme her hvor jeg bor. "har sett en blågul pelskledd dott som kommer og gnager på ringeklokka mi og skriker etter mat. Er det noen som kjenner den?" (seff med alskens skrivefeil og you-name-it)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er da ikke greit å ta inn andres katter. Det er det faktisk ikke!

Anonymkode: 7cce9...bb8

Ne, det er ikke det. Huset vårt er ekstremt attraktivt for kattene i området, muligens fordi det er så fint for dem å komme seg opp på taket fra flere steder og fordi vi har ei frøken selv, å da er det territoriell konkurranse. Men tar ikke inn noen, hender jeg vurderer om noen er hjemløse, eller forsvunnet fra noens hjem. Noen er også sånn at de titter inn vinduet om det står åpent. Men må bare jage dem bort fra å komme inn, for å ikke være uheldig å kidnappe dem. 

Slemt å ta inn andre folk sine katter! 😢😡 Så fremt de ikke er skadde og du leter etter hjemmet deres.

Snakk med politiet ts. Om det er deres katt finner dere det fort ut siden din har chip, så de burde jo tillate å sjekke den. 

Anonymkode: 6a7c2...f36

  • Liker 3
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra den er chippet. Uten det har du ikke rettigheter. 

Ring politiet. 

Anonymkode: 86ee4...333

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hva gjør man i en sånn situasjon? Skal anmelde men om de gjør noe med det vet jeg ikke. 

Katten vår hadde vært borte i flere uker, og jeg så plutselig en dag at naboene slapp den inn hos seg. Jeg ringte på og sa at det var vår katt. De sa at det var deres katt og de kom ikke til å levere den til oss. Og det var jo så viktig for barna og de ville ikke kvitte seg med den for da ble barna så lei seg. Jeg sa at det var vår katt, jeg kjenner igjen katten vår, og det er ingen andre katter her som er helt lik den. Heldigvis er den chippet, og det sa jeg til henne. Da bare smalt hun igjen døra. Kan de til tross for dette fortsatt nekte å levere den? Ikke viste jeg at det fantes så frekke folk rundt her. Noen som har opplevd det samme? Er litt fortvilet nå. Dette er ikke en trolletråd for de som måtte tro det. Jeg er veldig fortvilet nå.

Anonymkode: 7cce9...bb8

 

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja jeg bryr meg så klart om katten . Men har ikke noe ønske om at de skal overta han. Han hører hjemme hos oss. Han er sikkert der på grunn av mating, og han har løpt bort til meg noen ganger men da har hun jeg snakket med kommet fort og bært han hjem til seg. Ja, jeg er sikkert egoistisk, men pus skal hjem til oss. Skjønner barna blir lei seg, men barn kan da ikke få det som de vil hele tiden. Vil de ha katt får de skaffe en selv på lovlig måte.

Anonymkode: 7cce9...bb8

Du så plutselig en dag at hun slapp han inn hos seg? Men allikevel har du tidligere opplevd at hun henter katten og bærer den inn? Hvis du ikke har reagert tidligere bryr du deg jo tydeligvis ikke. Hvis jeg hadde vært ute med katten min og en nabo hadde kommet bort, plukket opp katten og gått, hadde det blitt bråk der og da. 

Anonymkode: 7c422...86d

  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo tilkalle politiet, men så lenge de mater og tar katten inn så er det i bunn og grunn lite du kan gjøre utover å evnt forlange betaling for den eller ta den med å flytte.

Katter flytter raskt om de blir nater borte. Her vi bor har vi et hjem for folk som sliter med å bo alene. Kattene mine liker å få kos der. Men så begynte de å mate og da begynte de å slutte å gå hjem.  Så da tok jeg kontakt med institusjonen om at kos var greit,  mat var total forbud. Pga fare for å bli villkatter. 

Så da ble det kos. Da de har mye glede av kattebesøk, siden de ikke har lov  å ha dyr inne. 

Anonymkode: 2a313...938

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du kan jo tilkalle politiet, men så lenge de mater og tar katten inn så er det i bunn og grunn lite du kan gjøre utover å evnt forlange betaling for den eller ta den med å flytte.

Katter flytter raskt om de blir nater borte. Her vi bor har vi et hjem for folk som sliter med å bo alene. Kattene mine liker å få kos der. Men så begynte de å mate og da begynte de å slutte å gå hjem.  Så da tok jeg kontakt med institusjonen om at kos var greit,  mat var total forbud. Pga fare for å bli villkatter. 

Så da ble det kos. Da de har mye glede av kattebesøk, siden de ikke har lov  å ha dyr inne. 

Anonymkode: 2a313...938

Da flyttet de raskt hjem igjen 

Anonymkode: 2a313...938

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Han fikk jo nok mat her hjemme  før de tok han, han så ikke mager og utsultet ut.

Anonymkode: 7cce9...bb8

Det mener ikke pus selv.

Anonymkode: 18ec4...aa6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

 

Du så plutselig en dag at hun slapp han inn hos seg? Men allikevel har du tidligere opplevd at hun henter katten og bærer den inn? Hvis du ikke har reagert tidligere bryr du deg jo tydeligvis ikke. Hvis jeg hadde vært ute med katten min og en nabo hadde kommet bort, plukket opp katten og gått, hadde det blitt bråk der og da. 

Anonymkode: 7c422...86d

Ja, høres lite trolig ut. Da hadde ihvertfall jeg kasta meg over utysket av en nabo.

Anonymkode: 18ec4...aa6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er en kjent sak at man ikke skal mate fremmede katter, for da kan det tenke at den blir værende. Skal man fore andres katter med all digg mat den mest sannsynlig ikke får hjemme da, og dersom den blir værende, skal eieren bare akseptere at sånn er det? Mange dumme «dyrevenner» i denne tråden, Jesus Kristus… 

Anonymkode: 39db7...773

Å kalle andre dumme er jo alltid konstruktivt. Du må gjerne opplyse meg om hva det var i mitt innlegg som gjorde at du konkluderte med det?

 

 

Anonymkode: ce014...b52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

De gjør ikke det, men de slipper den tydeligvis inn etter en liten stund. Men nå skal jeg følge med. Mest sannsynlig vil den være der på grunn av mat. Men den trivdes kjempegodt hos meg også. Jeg skal ha den tilbake. De frekke naboene får ikke min elskede katt uansett.

Anonymkode: 7cce9...bb8

Du får lokke katten tilbake til deg med noe den liker bedre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

 

Du så plutselig en dag at hun slapp han inn hos seg? Men allikevel har du tidligere opplevd at hun henter katten og bærer den inn? Hvis du ikke har reagert tidligere bryr du deg jo tydeligvis ikke. Hvis jeg hadde vært ute med katten min og en nabo hadde kommet bort, plukket opp katten og gått, hadde det blitt bråk der og da. 

Anonymkode: 7c422...86d

Hallo! Slutt! Jeg bryr meg om katten. Jeg sa at den ble borte og da den ikke kom inn da jeg ropte så må hun ha bært den inn dit. Sa ikke at jeg så det, jeg antok det. For tror ikke den ville blitt med noen andre frivillig.

Anonymkode: 7cce9...bb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg går ut herfra nå, for i følge mange her inne sagt inndirekte er jeg vist dyremishandler. 

Anonymkode: 7cce9...bb8

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hun ikke kjøpe den av dere? Så lenge de er greie med den og katten selv valgte å flytte inn, ville jeg bare latt de få den. 

Har selv en katt som bare flyttet. Fant til slutt eieren og han sa at jeg bare måtte beholde den om jeg ønsket. Katta vet jo hvor tidligere eier bor, men ville heller bo med den andre katten min og meg, og det funker helt greit for oss alle sammen. 

Anonymkode: 6242c...4bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kan hun ikke kjøpe den av dere? Så lenge de er greie med den og katten selv valgte å flytte inn, ville jeg bare latt de få den. 

Har selv en katt som bare flyttet. Fant til slutt eieren og han sa at jeg bare måtte beholde den om jeg ønsket. Katta vet jo hvor tidligere eier bor, men ville heller bo med den andre katten min og meg, og det funker helt greit for oss alle sammen. 

Anonymkode: 6242c...4bb

*som bare flyttet inn til meg

Anonymkode: 6242c...4bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kan hun ikke kjøpe den av dere? Så lenge de er greie med den og katten selv valgte å flytte inn, ville jeg bare latt de få den. 

Har selv en katt som bare flyttet. Fant til slutt eieren og han sa at jeg bare måtte beholde den om jeg ønsket. Katta vet jo hvor tidligere eier bor, men ville heller bo med den andre katten min og meg, og det funker helt greit for oss alle sammen. 

Anonymkode: 6242c...4bb

Nei. Det skjer ikke. Jeg selger han ikke. Han har jo ikke valgt det selv når hun har tatt den med. Men fint det funket for deg. Men min katt er ikke til salgs. Men folk her inne får bare velge å tro jeg mishandlet katten min og så den flyttet ut. Deres valg å tro det.

Anonymkode: 7cce9...bb8

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anmeld naboen og hent katten ved hjelp av politiet. 
Si tydelig i fra at hvis de tar den igjen blir det ny anmeldelse. 

Anonymkode: 882d8...b74

  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hallo! Slutt! Jeg bryr meg om katten. Jeg sa at den ble borte og da den ikke kom inn da jeg ropte så må hun ha bært den inn dit. Sa ikke at jeg så det, jeg antok det. For tror ikke den ville blitt med noen andre frivillig.

Anonymkode: 7cce9...bb8

Du troller 

Anonymkode: caf31...0ee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...