Gå til innhold

Naboer har stjålet katten vår, nekter å levere den tilbake

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg tror jeg prøver å ta den tilbake neste gang den er ute å går, hvis jeg rekker det før hun kommer løpende. Er nok enklest å gjøre det sånn. Får håpe de slipper den ut en dag før de skal på jobb foreksempel.

Anonymkode: 7cce9...bb8

Du bør likevel ringe politiet, for naboen kan fint prøve å ta katten på nytt når den går ut av ditt hus...

Anonymkode: 9af76...d42

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du bør likevel ringe politiet, for naboen kan fint prøve å ta katten på nytt når den går ut av ditt hus...

Anonymkode: 9af76...d42

Skal gjøre det ja 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at om du får tilbake katten din bør du ha den inne en stund da sjansen er stor at den går tilbake til din nabo.

Be politi kommer,ta med chip leser. Så viser du erklæringen fra veterinæren at dette er din katt. Da kan ikke din nabo si noe

• Liker 8
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ei frekk f.... (fele) ! 

Syk i hodet er hun også. 

Bare å anmelde - katten er chippet. ❤ Og hent katta hjem uten å spørre spetakkelet . 

Det er din katt ,- ikke hennes . Du bør seriøst tørre å bli sint på folk !!

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Dere tror ikke at han får ordentlig mat og kos og stell hos meg? Også helsesjekk og vaksine en gang i året. Tviler på at de har tenkt å fortsette med det. Hvordan kan enkelte her rettferdiggjøre det naboene har gjort?

Jeg tror deg!

Et par jeg vet om opplevde det samme. De letet og letet etter katten, satte opp plakater i nabolaget, snakket med naboer - kort sagt gjorde alt for å finne igjen katten da den "forsvant". Ingen spor etter katten. Det gikk noen måneder, så gikk hun forbi nærmeste nabo, mørkt ute, lyst inne - der var katten. Da hun konfronterte naboen viste det seg at naboene hadde hatt så lyst på katt, hadde begynt å mate den i skjul for å få tak i den. Og så hadde de tatt den en dag og tvunget den til å være innekatt... Noen eier hverken skamfølelse eller faktisk omsorg og respekt for hverken dyr eller andre mennesker.

Det paret fikk tilbake katten, men ikke uten at de måtte true med anmeldelse, og politiet ringte en gang for å advare naboen en gang også fordi naboen igjen ble observert i å forsøke å ta katten (av andre naboer). De holdt katten inne et par uker, mye kos og god mat, og så lot de den være ute også, slik den var før den ble kidnappet/stjålet.

Jeg synes du skal kontakte politiet. De neste to dagene er trolig rolig for politiet uansett, på dagtid, så du kan jo forsøke å ringe da, hvis ikke ringer du politiet rett over påske.

En annen ting er jo det juridiske og helsemessige rundt katten. Den er chippet, du er registrert som eier og dermed også ansvarlig for den om den trenger veterinær. I verste fall risikerer du dermed at naboen er frekk nok til å ta katten med til veterinær, forteller at de har fått beskjed av deg å ta den til veterinær og at regningen sendes deg...

Hvis katten mot formodning ikke slår seg til ro hos deg igjen etter at du har fått den igjen, da bør du kanskje - for kattens skyld - tilby naboen å kjøpe katten, at det gjøres med kontrakt og at katten blir registrert på naboen og med naboen som eier.

Men jeg satser på at katten vil slå seg til ro igjen hos deg når du får den tilbake. Jeg anbefaler at du forteller de andre naboene dine om det som har skjedd, for da vil det være langt vanskeligere for naboen og naboens barn å ta katten din igjen. Du kan be andre naboer bare være litt observante, i tilfelle katten din skulle "forsvinne" igjen.

Håper du får den igjen så fort som mulig! ❤️ 

Anonymkode: fc5cb...0e8

• Liker 5
  • Hjerte 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten får gå fritt ute og velger likevel å gå til naboen for å komme inn. Her tenker jeg faktisk at du bør la katten få ha det siste ordet, og katten ønsker tydeligvis å bo hos naboen din. 

Anonymkode: 2e1f4...abb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har 3 katter som jeg er veldig glad i, men hvis en av de hadde flyttet ut så tror jeg at jeg hadde akseptert det. Altså hvis det nå er slik at katten har gått inn og ut hos de daglig uten å stikke innom deg på flere uker? Om katten kostet penger ville jeg bedt om de pengene og skrevet en salgskontrakt. 

Anonymkode: ce014...b52

Det er en kjent sak at man ikke skal mate fremmede katter, for da kan det tenke at den blir værende. Skal man fore andres katter med all digg mat den mest sannsynlig ikke får hjemme da, og dersom den blir værende, skal eieren bare akseptere at sånn er det? Mange dumme «dyrevenner» i denne tråden, Jesus Kristus… 

Anonymkode: 39db7...773

• Liker 20
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Katten får gå fritt ute og velger likevel å gå til naboen for å komme inn. Her tenker jeg faktisk at du bør la katten få ha det siste ordet, og katten ønsker tydeligvis å bo hos naboen din. 

Anonymkode: 2e1f4...abb

Nok en dum dyrevenn.. 

Anonymkode: 39db7...773

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo helt utrolig!

Trenger du ikke ny takstein snart ts? Bare å gå og forsyne seg!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hva gjør man i en sånn situasjon? Skal anmelde men om de gjør noe med det vet jeg ikke. 

Katten vår hadde vært borte i flere uker, og jeg så plutselig en dag at naboene slapp den inn hos seg. Jeg ringte på og sa at det var vår katt. De sa at det var deres katt og de kom ikke til å levere den til oss. Og det var jo så viktig for barna og de ville ikke kvitte seg med den for da ble barna så lei seg. Jeg sa at det var vår katt, jeg kjenner igjen katten vår, og det er ingen andre katter her som er helt lik den. Heldigvis er den chippet, og det sa jeg til henne. Da bare smalt hun igjen døra. Kan de til tross for dette fortsatt nekte å levere den? Ikke viste jeg at det fantes så frekke folk rundt her. Noen som har opplevd det samme? Er litt fortvilet nå. Dette er ikke en trolletråd for de som måtte tro det. Jeg er veldig fortvilet nå.

Stå utenfor hos naboen, lag et voldsomt leven. Spill gjerne klin gæærn, riv i dører og vinduer. Så ringer du politiet. Krev at politiet rykker ut, og si til politiet at du så de stjele katten. 

Kanskje menn i uniform er nok til å skremme disse idiotene. Politiet har ikke stort å si i sivile tvister, men at de står der og prøver å de-eskalere og løse konflikten kan være nok 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, joda "katter velger selv sine eiere" og "katten koser seg sikkert hos naboen" - men nabodama står jo å nekter for at det er TS sin katt! Det alene tyder jo på at hun nok ikke har vært helt uskyldig i dette husbyttet som katten har foretatt. 

• Liker 6
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart katten vil være der den får «lørdagssnop» hele uka! Det betyr ikke at de som har tatt den gir katten bedre levevilkår. Snarere tvert imot, den kan jo spise på seg både fedme og diabetes. Men det forstår jo ikke katten og vandrer gladelig inn i godtebutikken og blir der siden det aldri blir tomt…..

Få hjem katten din TS! Jeg heier på deg!

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NatNat skrev (1 time siden):

bare å ringe politiet, dyrebeskyttelsen.

Dyrebeskyttelsen kan ikke gjøre noen ting, de eneste som kan er politiet.

Anonymkode: d8288...7e8

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ring politiet og anmeld den jævla naboen. Fader, folk er stygge as! 

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har du tenkt til å ta bedre vare på katten når du får den hjem igjen, ts?

Den går ganske sikkert tilbake til naboen neste gang du slipper den ut.

Skal du bygge kattegård? Begynne å gå tur med katten i bånd?

Anonymkode: 1fa2e...8b8

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var barn, tok jeg en katt. 

Dvs jeg matet den og koste med den hver dag før eierne kom hjem. Og etterhvert ville den ikke gå. 

De hentet den mange ganger (foreldrene mine ville heller helst ikke ha den katten), men den kom alltid tilbake. 

Katter er ikke hunder. De bestemmer litt mer selv. 

Men naboen er FREKK som ikke lar deg ta den med deg. 

Anonymkode: 397a4...ca4

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Hvordan har du tenkt til å ta bedre vare på katten når du får den hjem igjen, ts?

"Ta bedre vare på katten"? Hvorfor antar du at ts ikke tar vare på katten?

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Kattegård har jeg faktisk tenkt på. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

"Ta bedre vare på katten"? Hvorfor antar du at ts ikke tar vare på katten?

Ts lar katten gå fritt ute. Den kan bli påkjørt, skadet i slosskamp og tatt av rev eller grevling, for å nevne noe. At naboen forer, koser og slipper inn til seg selv er det minste problemet.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ts lar katten gå fritt ute. Den kan bli påkjørt, skadet i slosskamp og tatt av rev eller grevling, for å nevne noe. At naboen forer, koser og slipper inn til seg selv er det minste problemet.

Han har ikke pleid å gå så langt. Har holdt seg unna veien osv. Men så tok naboene han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...