Gå til innhold

Hva er det flaueste du har gått til legen for?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg jobber i helsevesenet selv, så må bare si at det pasienter syns er pinlig som regel er hverdagskost for de ansatte (hemoroider, anaprolaps, gyntilstander, psykisk helse, sexskader o.l. fra denne tråden). jeg har vært pasient en del selv, og det verste syns jeg faktisk var den gangen jeg var nødt å diskutere vekten min med fastlegen. Rett og slett fordi det er så vanvittig stigma rundt det, men det gikk fint da.

Anonymkode: 8e606...635

  • Liker 4
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smerter i kneet i forbindelse med overbelastning og tenkte ikke over at legen ville se og kjenne på kneet. Dette var på vinteren og jeg hadde ikke barbert leggene på en måneds tid, holdte på å dø av flauhet….

Anonymkode: 645e8...193

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ofte jeg går til legen. Men jeg synes ikke det er flaut å gå til legen. De er jo der for å hjelpe oss uansett hva det er. Flaut er at du har pakka noe i romma du ikke får ut i voksen alder. Med alt annet som kan skje med kroppen er jo bare naturlig. Jeg slet med utslett rundt munnen i over et år. Prøvde alle kremmer jeg fant. Spurte i forbifarten når jeg var til legen med noe annet. Om det finnes noe for det siden jeg sliter sånn med å få det bort. Hun viste med en gang hva det var. Fikk tablett for det. Gikk bort etter en dag. Og da tenkte jeg. Herregud. Hvorfor gikk jeg ikke tidligere for å få hjelp.

Anonymkode: 915f0...f8b

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg hadde psykose og sa ekstremt mye rart, inkludert å fortelle hele livshistorien min til en stakkars sykepleier. Jeg er vanligvis en veldig forsiktig og privat person, men pga. psykosen ble jeg ekstremt åpen og bare la ut om alt mulig. Veldig flaut å tenke på i ettertid.

Anonymkode: ac1be...ceb

  • Liker 2
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang jeg skulle ha en gynekologisk undersøkelse, jeg gjorde det tydeligvis feil. Jeg fikk beskjed om å gå bak forhenget og kle av meg og sette meg i stolen. Jeg forstod ikke at jeg bare skulle ta av meg nedentil, så jeg kledde av meg absolutt alt. Legen ble brydd og ba meg kle på meg igjen på overkroppen. Følte meg rimelig dum. 

En bekjent av meg er tarmlege (eller noe sånt), han fortalte at det stadig kommer menn inn som har puttet ting i rumpa som de ikke får ut selv. Baller, lommelykter og alt mulig rart. Flere drøyer det i flere dager før de oppsøker hjelp fordi de er så flaue. Stakkars menn 😅

Anonymkode: f44f2...4fe

  • Liker 4
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jodaneida skrev (18 timer siden):

Greip er jo i  stort sett i plast? Var ikke fra Biltema da😂

Greip i plast? Nå er det noen år siden jeg hadde befatning med sånt, men både greip og høygaffel var av stål eller lign. før.

Anonymkode: b057d...6de

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kunne jeg nok sagt ulikt, men tror den gangen fastlegen måtte lete etter q-tips i underlivet er høyt på lista. Det holdt ikke at jeg sa «jeg tror ikke det er noe der», det måtte sjekkes opp i (forståelig nok).
Nå skal det sies at jeg har et veldig tett forhold til min fastlege, og han har stått i mye med meg, så er vel egentlig lite som er ordentlig flaut, men «fiskingen» var ganske flaut 🙈🙈🫣🫠🥴

Anonymkode: 446a3...5f6

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Botoxinjeksjon i den indre lukkemuskelen. Jævla vondt var det og :snurt: også kjente jeg kirurgen fra praksis 

Endret av Fame
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en kronisk sykdom som forenklet går på mage og tarm som ikke fungerer optimalt. På grunn av dette har jeg tatt mange undersøkelser opp gjennom årene. I starten var det merkelig, men aldri flaut å bli undersøkt. I dag har jeg et veldig avslappet forhold til nakenhet og undersøkelser. 

Da jeg var 14 år hadde kroppen fremdeles ikke tatt steget inn i puberteten. Jeg var det siste i klassen som ikke hadde fått pupper og hår. Jeg opplevde dette som flaut den gang. Min mor tok meg til legen for å diskutere næring, vitaminer og den slags. Det viste seg etterhvert at kroppen ikke tok til seg nødvendig næring, og jeg fikk en diagnose. Dermed kunne jeg også få medisiner og tilskudd av det kroppen behøvde. Husker jeg så meg i speilet etter cirka et halvt år. Plutselig så jeg ut som en dame :)

  • Liker 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Det var en sex-skade for meg og. Legen spurte hvordan det hadde skjedd og jeg svarte ærlig. Burde jo bare funnet på noe annet, men så langt tenkte jeg ikke.

Anonymkode: a77c2...e5e

Alle de som «bare finner på noe annet» er nok det som blir humret mest av på vaktrommet. Man har erfaring nok til å gjenkjenne skader og skademekamismer etter noen år i faget… så det blir liksom for dumt å ikke bare si det som det er. 
Og alt som nevnes her av vanlige sykdommer synes virkelig ingen som jobber med det, er det minste flaut eller pinlig i det hele tatt 🙂

Anonymkode: 90174...562

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motstrømmen skrev (21 timer siden):

Var ikke flaut det jeg var der for, en fjerning av livmotappen som hadde celle endring. Men når jeg blir nervøs begynner jeg å vitse, og da blir jeg morfa inn til Oluf og du skal høre mye. Så der ligger jeg med beina i gapahauken, en observasjoner sykepleier og legen mellom beina. Så faller det ut av meg ; første gang en mann har trengt assistanse mellom beina mine, sykepleien knekke sammen og flire så hun nesten pisser på seg, så jeg forsetter ; hadde jeg vist jeg kunne drikke før jeg kom så vil jeg ha det hun har fått. Legen sitter nå å tviholder på oprasjonsverktøyet og jeg ser bare hode hans bober opp og ned mellom beina mine , med det synet begynner jeg og le...og dermed strammer det til nedentil og spekelumet kommer ut i en fart og treffer legen i pannen og dermed endte vi alle med en latter kule som sikkert hørtes over hele sykehuset. Fikk operert til slutt, måte bare love å ikke si noe mens han hadde verktøyet i arbeid for da kunne han svi av meg hele musa. 😂

Nå lo jeg HØYT og vekket babyen min! 😂😂😂

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Greip i plast? Nå er det noen år siden jeg hadde befatning med sånt, men både greip og høygaffel var av stål eller lign. før.

Anonymkode: b057d...6de

Tja jeg har holdt på med hest i godt over 30 år, og vi har aldri hatt noe annet enn plastgreip, og jeg klarte ikke for mitt liv å se for meg et sånt igjennom foten. Men man lærer noe nytt hver dag! Og auuuuuu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 26.3.2024 den 21.27):

Jeg bestilte akutt-time hos legen etter jeg hatt sex med ny partner. Han hadde ganske stor penis og brukte fingrene litt hardhendt. Jeg var ganske full når vi hadde sex så kjente ikke at det gjorde så vondt. Dagen etter derimot hadde jeg store smerter i underlivet. Det var så vondt å sitte og gå, at jeg var sikker på at jeg hadde fått en infeksjon eller noe sånt. Aldri opplevd noe lignende verken før eller etterpå.

Fikk ikke time hos min vanlige fastlege siden hun ikke var å jobb den dagen, men fikk time hos en annen lege på legekontoret, en relativt ung mannelig lege. Jeg foretrekker kvinnelige leger når jeg skal ha en gynekologisk undersøkelse. Flaut nok å ta celleprøve, men dette var 10 ganger flauere.

Legen var veldig stille under undersøkelsen men fortalte at jeg var ganske rød/sår i sjeden og at jeg hadde fått en liten rift. Etterpå ville han ha en prat. Han trodde tydeligvis at jeg var blitt utsatt for et overgrep og ville gjerne at jeg skulle få hjelp dersom jeg ønsket det😳 så pinlig! Hjalp ikke akkurat på at jeg hadde flere blåmerker på legger og lår 🙃

Han snakket også med min vanlige fastlege, for hun snakket med meg om det samme gangen etterpå. Jeg går fortsatt på samme legekontor og hver gang jeg ser han legen har jeg lyst å synke i gulvet 😂 Hva er din flaueste lege-opplevelde? 

Anonymkode: 98df0...d4c

Aldri noe som er for flaut for legen min. Helt fantastisk , så jeg har ikke tenkt på hva jeg sier og hva som er flaut eller ikke!

Anonymkode: 1b6eb...910

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Oi. Det høres skikkelig vondt ut. Kan jeg spørre hvordan du fikk det? 😅 

Anonymkode: 98df0...d4c

Sliter med IBS, så det kommer av at man plages med hard mage.

Anonymkode: 6fa25...8d9

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Alle de som «bare finner på noe annet» er nok det som blir humret mest av på vaktrommet. Man har erfaring nok til å gjenkjenne skader og skademekamismer etter noen år i faget… så det blir liksom for dumt å ikke bare si det som det er. 
Og alt som nevnes her av vanlige sykdommer synes virkelig ingen som jobber med det, er det minste flaut eller pinlig i det hele tatt 🙂

Anonymkode: 90174...562

Takk for at du sa det. ❤️ 

Anonymkode: a77c2...e5e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Overdose på kokain etter en litt for gøyal kveld på byen. Var i slutten av 20 åra. Gud som jeg skammet meg da jeg kom til meg selv under oppvåkningen på hjerteavdelingen på sykehuset 

Anonymkode: 08229...d89

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herpes genitalis, hemoroider og tull med hormonspiral som ikke funket, alt dette på under  3 måneder. Det var alt sammenlagt som ble så flaut. Nå har jeg ytterligere en underlivsplage på gang og vegrer meg for å ta det ned legen..

Anonymkode: 58947...2b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/27/2024 at 5:09 AM, AnonymBruker said:

Hadde en analfissur som aldri ville gro. Utrolig flaut og ekkelt å ligge på benken å få sjekka anus🙈 

Anonymkode: 6fa25...8d9

Analfissur her også, og vaginisme og bakteriell vaginose, men jeg synes egentlig ikke det er flaut å dra til legen for noe som helst. Det er jo jobben deres. Tenk hvor mye rart de ser hver dag. Rumpehullet mitt er bare ett i mengden.

Anonymkode: 60727...5d4

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flaueste for meg var da jeg hadde skikkelig vondt i baken, vondt for å gå på do samt små blødninger når jeg endelig fikk gått. Hadde ikke forstoppelse bare store smerter. Måtte ha en sjekk der bak noen som var pyton. Trodde først det var hemorroider men var ikke det. Ny sjekk på sykehus og da fant de en utposning i nedre del av tarmen. 3 leger kom for og se på det mens jeg lå der. Følte meg veldig liten da de begynte og diskutere at dette nok var kreft. Ble operert noen uker etterpå. Kreft var det ikke heldigvis. 

Anonymkode: 87e8f...a6e

  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...