Gå til innhold

Han bestiller mat og drikke før jeg kommer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er jo en formildende omstendighet at han både ber henne med ut på middag, og betaler . Jeg måtte vente lenge på Tinder på at noen spurte om annet enn; skal vi møtes hjemme hos deg, hos meg, eller gå en tur, eller ta en kaffe…

Anonymkode: b98b4...f98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeezez for en dust😟

Anonymkode: 041d3...165

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.3.2024 den 9.07):

Fordi dette er en trolletråd?

Anonymkode: b1b3e...4f8

Ja, helt klart trolletråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du kommer til avtalt tid og han ikke har ventet på deg, så er han mer opptatt av mat enn deg.
Jeg hadde ikke gått på flere måltidsavtaler med ham. Virker veldig selvsentrert.
Kanskje han tester hva du finner deg i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.3.2024 den 8.21):

Eksmannen min OG brødrene hans var sånn, de skulle bare bli mett, det var liksom det moren hadde lært dem var viktig. De bare hev i seg maten hvis den var tilgjengelig. Jeg klarte ikke å snu ham før vi skulle oppdra våre egne barn, og da fortalte jeg om etikette😂 nå har jeg dessverre ny voksen kjæreste som er på samme måten, hvis jeg lager mat, og begynner å bære bort på bordet, er han godt i gang med å spise før jeg kommer. MEN ingen av dem manglet antenner på andre områder, jeg tror det er en ganske vanlig svikt i oppdragelsen 🤪

Anonymkode: b98b4...f98

Enig. Kjæresten min var også sånn. På middag hos faren forsto jeg årsaken. Der var det kjelen på bordet og slurp i seg maten raskest mulig. Ikke snakk om å rydde av bordet først eller sitte til alle var ferdig. Albuene på bordet og jakka på.  Noen har desverre ikke fått lære bordskikk hjemmefra. Kjæresten min har lært det nå. Og ser hvor ufint det var. Han så det ikke tidligere. 

Anonymkode: 0619b...fd1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering, i går møttes vi og gikk tur, første gang vi gjør noe som ikke involverer mat først, og nei han gikk ikke løypa ferdig mens jeg var på do hehe. Vi ble mer kjent og jeg får bare et bedre og bedre inntrykk av ham. Vi valgte spisested og jeg sa og la vekt på at det er så fint å sitte sammen og spise, og kan vi gjøre det fra nå. Jeg tok rennafart og spurte rett ut, angra plutselig men han nikket seg enig i det så vi får se? Vi skal treffes i helgen, hos ham på pizza, om han ikke spiser hele før jeg kommer 😅

Anonymkode: c311f...8a9

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bra du hinta frempå TD😊Dersom han ikke tar hintet må du kanskje tørre å være mer forekte. Er det rart mange forblir single dersom man skal dumpe alle som har rare vaner fremfor å snakke sammen? 

Anonymkode: ba6a0...b82

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker said:

Bra du hinta frempå TD😊Dersom han ikke tar hintet må du kanskje tørre å være mer [dir]ekte. Er det rart mange forblir single dersom man skal dumpe alle som har rare vaner fremfor å snakke sammen? 

Anonymkode: ba6a0...b82

Enig. Men dårlig folkeskikk og egoisme er mer enn bare "rare vaner". Det bunner ut i at man tenker på seg selv før alle andre. Det kan gi utslag på andre områder også. 

Man burde ikke trenge å lære at når man skal ut å spise med noen så venter man til vedkommende har kommet og satt seg slik at man nyter måltidet felles. Sånt burde være helt naturlig og selvfølge og noe man ser fram til.  Han her tenker bare "Jeg sulten!! Jeg spise!!". 

Jeg leser flere andre i tråden har tilsvarende historier. Folk som begynner å forsyne seg av maten mens den blir servert i stedet for å hjelpe til, eller i det minste vente til alle har satt seg.. osv. Hva faen feiler det folk??? 

Jeg er mann (og lager mat) og jeg hadde blitt rimelig provosert hvis noen holdt på sånn. Hos meg begynner man å forsyne seg når den som serverer sier "værsågod" - og forresten, vi sier "værsågod" til gjesten(e). Noen som klarer å gjette hvorfor?? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...