Gå til innhold

Han bestiller mat og drikke før jeg kommer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Agatha skrev (1 time siden):

Kan jo hende at han synes det er ubehagelig å sitte på en slik plass uten å bestille noe? Spesielt om han er veldig tidlig ute.. jeg kan synes det innimellom om jeg f.eks kommer en halvtime før de andre. Men litt rart er et jo....

Det vanlige er at man da bestiller noe å drikke, og sier fra at man skal bestille mat når alle er kommet.

Men ts, her er der vel bare å si det rett ut? Kanskje han er en sånn uhøytidelig, rotete type og egentlig ikke har tenkt at det gjør noe? Finn ut det, vær nysgjerrig, si at du synes det er kjempemerkelig, ha det gøy med det. Blir han sur, er det bare å droppe hele greia.

Anonymkode: 046e4...e35

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det fordi han er gjerrig tro? For å betale for maten sin med en gang han har bestilt for å forsikre seg om at det ikke blir diskusjon om regning? Eller spanderer han din også? 

presiserer at jeg ikke forventer at mannen skal betale altså, men en slik manøver for å "sikre seg" isteden for å ta praten når regninga kommer er ganske usexy og ego.... 

Anonymkode: 11e4a...3c3

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skjedde sist gang jeg var ute med min veninne, så da satt de å spiste mens vi ventet på mat, og så spiste vi mens barnet hennes ville leke. 

Det blir jo litt klønete. Om han gjør dette hver eneste date hadde jeg avslutta. Jeg og ekskjøresten pleide å bestille samtidig og så delte vi lt i to. Så da spiste vi sammen og fikk smake på mye forskjellig. Skikkelig nedtur om jeg hadde begynt å date en som sitter å spiser når jeg kommer. Det hadde blitt så kjipt (til sammenligning med hva jeg er vant med) at jeg hadde bare avslutta det opplegget 🤣

Anonymkode: 49c13...5ea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er det fordi han er gjerrig tro? For å betale for maten sin med en gang han har bestilt for å forsikre seg om at det ikke blir diskusjon om regning? Eller spanderer han din også? 

presiserer at jeg ikke forventer at mannen skal betale altså, men en slik manøver for å "sikre seg" isteden for å ta praten når regninga kommer er ganske usexy og ego.... 

Anonymkode: 11e4a...3c3

Jeg er ikke sikker på om det er det nødvendigvis, på kinaresturanten så ble maten betalt når vi gikk, og da betalte han for meg også. De to gangene før så var det mat og drikke kjøpt i kassa så det betalte jeg selv. 

Nå har vi avtalt å gå en runde i en populær turløype neste uke, og så spise ute etterpå, ser spent frem til det!

Anonymkode: c311f...8a9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han virker veldig selvsentrert. Test han på noen andre ting også, og se om han er villig til å gjøre noe som helst for deg.. Hvis ikke, dump han øyeblikkelig. En fyr som ikke engang gidder å vente med å bestille til du kommer er sannsynligvis egoistisk på andre måter også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg er ikke sikker på om det er det nødvendigvis, på kinaresturanten så ble maten betalt når vi gikk, og da betalte han for meg også. De to gangene før så var det mat og drikke kjøpt i kassa så det betalte jeg selv. 

Nå har vi avtalt å gå en runde i en populær turløype neste uke, og så spise ute etterpå, ser spent frem til det!

Anonymkode: c311f...8a9

Håper han ikke tar runden alene om du går på do da.:P

Anonymkode: 49c13...5ea

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde latt det passere, så lenge han bestiller til seg selv og ikke til begge.

Anonymkode: 99932...b4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.3.2024 den 7.34):

Det som er flaut er at han rett og slett mangler etikette og normalt folkevett. Dette er uhøflig så det holder og når det begynner så tidlig på, hvilke andre ting kommer etter? 

Anonymkode: 070ad...b3d

Det som er flaut er at du svarer uten å få hele historien.. 

 

Anonymkode: 98f82...adc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre du er sykt for sen og ikke sier i fra så er det rart.

Anonymkode: d938e...5ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.3.2024 den 7.51):

Det merkelige er at han har sittet og spist alle tre gangene. TS har fremdeles ikke svart på om hun er kronisk forsinket. 

Men OM hun er for sent ute hver gang; kanskje han misliker folk som kaster bort andres tid og at han derfor starter måltidet demonstrativt? Egentlig noe jeg kunne ha funnet på å gjøre selv, folk som kaster bort tiden min er noe jeg oppfatter som veldig respektløst. Min tid er faktisk like mye verdt som andres.

Men da forstår jeg ikke helt hvorfor han går med på date nr 2 og date nr 3 med ei som ikke evner å administrere tiden sin.

Uansett vanskelig å mene noe om, da vi ikke vet om TS møter presis til avtalene sine eller ikke.

Anonymkode: 751be...57b

Hun skriver: Glemte å si at nei jeg er ikke for sen, jeg kommer faktisk 5-10 min før avtalt tid pga bussruter, og da er han allerede i gang. 

Anonymkode: 9db76...5b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.3.2024 den 7.27):

Har vært på 3 dater med en gutt og det har vært litt rart fordi alle tre ganger har vi møttes ute og han har sittet og drukket kaffe og spist mat når jeg kommer. Vi avtaler å møtes ute på steder og han begynner før meg, jeg føler meg så flau når jeg kommer og så er han begynt på maten og noen ganger midt i. Siste gangen skulle vi spise ute og da satt han med forrett, jeg satt uten mat mens restauranten stresset for å hente meg en forrett også, det virket pinlig for alle bortsett fra han, han mener det ikke gjør noe å starte når vi likevel skal spise og han er sulten. Er jeg kjip som tenker på det? 

Anonymkode: c311f...8a9

Når man har en date så har man en date.. da ventet man med maten til begge har fått den på bordet. 

Anonymkode: 9db76...5b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil jeg si er mangel på folkeskikk og etikette. Rett og slett uhøflig. Og mangel på sosiale antenner. Dette er et stort rødt flagg for meg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Det som er flaut er at du svarer uten å få hele historien.. 

 

Anonymkode: 98f82...adc

Det finnes ingen "hel historie" som kan bortforklare dette med noe annet enn mangel på folkeskikk og etikette. I alle fall ikke når det skjer flere ganger. 

Anonymkode: 37d98...e1f

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville bare snudd i døra.

Anonymkode: 55494...4c5

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det en 5 date, får du komme 30-40 min før, og bestille mat. Da sitter du nok og spiser før han kommer 😂😂

Hadde vært gøy og hørt reaksjonen hans da. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er noe av det særeste jeg har lest om av dater. Han er ikke kjæresteemne, så det er bare å gå videre.

Anonymkode: f3e27...c5c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 26.3.2024 den 7.27):

Har vært på 3 dater med en gutt og det har vært litt rart fordi alle tre ganger har vi møttes ute og han har sittet og drukket kaffe og spist mat når jeg kommer. Vi avtaler å møtes ute på steder og han begynner før meg, jeg føler meg så flau når jeg kommer og så er han begynt på maten og noen ganger midt i. Siste gangen skulle vi spise ute og da satt han med forrett, jeg satt uten mat mens restauranten stresset for å hente meg en forrett også, det virket pinlig for alle bortsett fra han, han mener det ikke gjør noe å starte når vi likevel skal spise og han er sulten. Er jeg kjip som tenker på det? 

Anonymkode: c311f...8a9

Fyren mangler folkeskikk, etikette, stil og eleganse og fremstår som en egoist.  Kan mulig være noe å spare på han der. 

PS: Han har sannsynlig aldri gått på  danseskole.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Triolita skrev (51 minutter siden):

Blir det en 5 date, får du komme 30-40 min før, og bestille mat. Da sitter du nok og spiser før han kommer 😂😂

Hadde vært gøy og hørt reaksjonen hans da. 

Haha, eller hvis hun ikke vil treffe ham mer kan hun avtale en date og sørge for å være ferdig spist når han dukker opp på restauranten.  «Beklager, men jeg har allerede spist, jeg. Hadet!»

Anonymkode: 3e939...94a

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er absolutt ikke kjip! Han er direkte uhøflig, det der er total mangel på manerer. Om han er så blind på det ute (som du sier, servitørene reagerer jo også), så er han vel umulig bedre hjemme. Om dette er det eneste som er «feil» så er det jo kjedelig å droppe å date han. Men mangel på vanlig skikk og bruk kunne jeg ikke levd med, så dette ville jeg sagt ifra om.
 

En ting er om du kunne levd med uhøfligheten, men på sikt vil du jo bli flau i middager både med venner og din familie. Og barna deres vil evt kunne Arve like dårlige manerer. Litt tidlig å tenke på? Javisst. Jeg vil bare påpeke at du kommer ikke unna å ta det opp på et eller annet tidspunkt. Og det er jo fort litt vanskeligere om man har «oversett» noe i 3 måneder enn 3 dater. 

Anonymkode: d2a86...85f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte nok ha vært stormende forelsket med store rosa briller og enda større skylapper for å finne meg i å være så tydelig mindre viktig enn maten.

For det er jo åpenbart mer viktig for ham å få i seg maten enn å vise at han har så mye respekt for deg og setter så stor pris på deg at han har lyst til å dele hele måltidet med deg.

Min erfaring er at menn ofte tar seg sammen og viser seg fra sin beste side når man bare dater, og at det vil dukke opp flere "personlighetstrekk" under veis. Hvis inntrykket på de første datene er av tydelig negativ karakter, så kan du antakelig vente flere "hickups" i samme gate etter hvert.

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...