Gå til innhold

Han bestiller mat og drikke før jeg kommer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hoppetaujenta skrev (7 minutter siden):

Forsøk å komme en time før neste gang og se hva som skjer? Jeg hadde nok snakket med vedkommende og spurt rett ut om han kunne vente med å spise til du kom. Introduser tanken om at det er "hyggelig å spise sammen". 

Jeg tror han har gått direkte til å vente på meg etter jobb kanskje, og vært sulten, men det hadde jo vært veldig hyggelig å spise sammen og jeg sitter og føler meg dum som kommer midt i et måltid. Siste gang var på kina restaurant som er rask med å levere retter, da var jeg der ca 12 min før klokka og han spiste allerede, så han må jo ha vært en halvtime tidligere ute minst. 

Anonymkode: c311f...8a9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel for å slippe å betale for mer enn sin egen mat.

Anonymkode: 6253c...8ab

  • Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg misliker når folk har dårlig manerer. Å begynne å spise før jeg har kommet er utenkelig, ja faktisk kan han vente med å bestille til vi begge sitter ved bordet. Forutsatt jeg er punktlig da.

Jeg hadde ikke kastet bort tiden min på det men ville også sagt ifra allerede ved første møte. Mulig han ikke var klar over det. Ville ikke hjelpe med meg da men kanskje med nesten dame.

Anonymkode: c0ec0...ebd

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke stress med at han spiser, sier mer om han enn deg. Du får maten når du får den. Er han sær ellers også? 🤔

Anonymkode: ccb37...6a2

Der stilte du egentlig det sentrale spørsmålet. 

At en person har en sær greie, eller noe som er misforstått, er unnskyldt. Men en som mangler antenner på en rekke områder - nope. 

Anonymkode: a46dd...09f

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ts har skrevet at hun alltid er litt tidlig grunnet bussruter. 

Anonymkode: ccb37...6a2

Da lurer jeg på om dette er bevisst fra hans side. For å poengtere hvor lite han bryr seg og se om hun finner seg i det.

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tror han har gått direkte til å vente på meg etter jobb kanskje, og vært sulten, men det hadde jo vært veldig hyggelig å spise sammen og jeg sitter og føler meg dum som kommer midt i et måltid. Siste gang var på kina restaurant som er rask med å levere retter, da var jeg der ca 12 min før klokka og han spiste allerede, så han må jo ha vært en halvtime tidligere ute minst. 

Anonymkode: c311f...8a9

Kommenterte du det ikke? 

Anonymkode: a46dd...09f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har det jo fint på datene ellers men kjenner han jo ikke så godt enda, men på andre date så lo jeg litt og sa at jeg gjerne ville bli med på måltidet neste gang sånn tulla det vekk. Trodde han var med på den, men føler meg ikke hørt og det plager meg. 

Anonymkode: c311f...8a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker said:

Har vært på 3 dater med en gutt og det har vært litt rart fordi alle tre ganger har vi møttes ute og han har sittet og drukket kaffe og spist mat når jeg kommer. Vi avtaler å møtes ute på steder og han begynner før meg, jeg føler meg så flau når jeg kommer og så er han begynt på maten og noen ganger midt i. Siste gangen skulle vi spise ute og da satt han med forrett, jeg satt uten mat mens restauranten stresset for å hente meg en forrett også, det virket pinlig for alle bortsett fra han, han mener det ikke gjør noe å starte når vi likevel skal spise og han er sulten. Er jeg kjip som tenker på det? 

Anonymkode: c311f...8a9

GJør han dette på restaurant så eier han ikke folkeskikk! Kom deg vekk fra han så fort som mulig. På Cafe derimot ser jeg ikke noe galt i å starte med en kaffe mens han venter.

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kommenterte du det ikke? 

Anonymkode: a46dd...09f

Jeg ble litt sjokka for å være ærlig, visste ikke helt hva jeg skulle si, så kom kelneren og han skulle skynde seg med å bringe meg noe å spise mens han bare gafla i seg av maten sin og spurte meg hvordan dagen hadde gått. For meg så det åpenbart ubehagelig ut for alle, bare ikke han, visste ikke helt hva jeg skulle si

Anonymkode: c311f...8a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg ble litt sjokka for å være ærlig, visste ikke helt hva jeg skulle si, så kom kelneren og han skulle skynde seg med å bringe meg noe å spise mens han bare gafla i seg av maten sin og spurte meg hvordan dagen hadde gått. For meg så det åpenbart ubehagelig ut for alle, bare ikke han, visste ikke helt hva jeg skulle si

Anonymkode: c311f...8a9

Det hadde vært strike to. 

Anonymkode: a46dd...09f

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har du jo tre valg:

-Dropp han.

-Fortsett å gå på dater med han,lat som ingenting. 

-Fortsett å gå på dater med han,men snakk med han om dette.

Er han en fin fyr ellers,ville jeg gått for det siste. 

Anonymkode: f924f...323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Her har du jo tre valg:

-Dropp han.

-Fortsett å gå på dater med han,lat som ingenting. 

-Fortsett å gå på dater med han,men snakk med han om dette.

Er han en fin fyr ellers,ville jeg gått for det siste. 

Anonymkode: f924f...323

Han foreslo en date neste uke, bortsett fra dette virker han som en ålreit fyr, men da sier jeg noe, hvis han sitter og spiser altså. Det må jeg bare tørre. 

Anonymkode: c311f...8a9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å foreslå en gåtur først med restaurant etterpå. Book gjerne bord men avtal møte ute en stund før. Gå dit sammen etter tur. Når dere spiser sammen poengterer du at det er SÅ hyggelig👍 Da bør han lære, og du slipper sånn samtale om det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eksmannen min OG brødrene hans var sånn, de skulle bare bli mett, det var liksom det moren hadde lært dem var viktig. De bare hev i seg maten hvis den var tilgjengelig. Jeg klarte ikke å snu ham før vi skulle oppdra våre egne barn, og da fortalte jeg om etikette😂 nå har jeg dessverre ny voksen kjæreste som er på samme måten, hvis jeg lager mat, og begynner å bære bort på bordet, er han godt i gang med å spise før jeg kommer. MEN ingen av dem manglet antenner på andre områder, jeg tror det er en ganske vanlig svikt i oppdragelsen 🤪

Anonymkode: b98b4...f98

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkenfryden skrev (7 minutter siden):

Prøv å foreslå en gåtur først med restaurant etterpå. Book gjerne bord men avtal møte ute en stund før. Gå dit sammen etter tur. Når dere spiser sammen poengterer du at det er SÅ hyggelig👍 Da bør han lære, og du slipper sånn samtale om det.

God ide, det vil jeg prøve, det hadde jo vært veldig fint å komme til bordet og starte måltidet sammen. 

Anonymkode: c311f...8a9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Eksmannen min OG brødrene hans var sånn, de skulle bare bli mett, det var liksom det moren hadde lært dem var viktig. De bare hev i seg maten hvis den var tilgjengelig. Jeg klarte ikke å snu ham før vi skulle oppdra våre egne barn, og da fortalte jeg om etikette😂 nå har jeg dessverre ny voksen kjæreste som er på samme måten, hvis jeg lager mat, og begynner å bære bort på bordet, er han godt i gang med å spise før jeg kommer. MEN ingen av dem manglet antenner på andre områder, jeg tror det er en ganske vanlig svikt i oppdragelsen 🤪

Anonymkode: b98b4...f98

Åi, tydeligvis mer utbredt enn man skulle tro! Det er jo det da, han virker skikkelig grei ellers så langt så føler jeg må se forbi dette 

Anonymkode: c311f...8a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Han er rar ja ts, har du sagt det til ham at det er vanlig å vente på den andre? Altså mer enn "næmen har du begynt du da?". Her må det jo inn med ei tskje, og si "du har alltid startet med maten før jeg kommer, til tross for at jeg overhodet ikke er sen. Det er utrolig uhøflig å ikke vente, kan du vente neste gang?". 

Evt slutt å avtale spisested og heller møtes på et annet sted og velg kafe/restaurant på impuls. 

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han mangler jo impulskontroll og normal folkeskikk. Hvordan er han på andre måter? Her ville jeg har tenkt meg grundig om for en ev videre datingperiode.

Folk (og veldig ofte er det menn) som bare må få behovene sine fylt med en gang, er ikke et godt personlighetstrekk. Da blir det raskt meg - meg - meg. 

Anonymkode: 9c260...cdb

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Glemte å si at nei jeg er ikke for sen, jeg kommer faktisk 5-10 min før avtalt tid pga bussruter, og da er han allerede i gang. 

Anonymkode: c311f...8a9

Men han der er vel ikke noe å samle på, han viser sine sanne farger nå. Kanskje han feiler noe? Kan høres sånn ut . La han gå å finn en ny, MED sosiale antenner . 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sagt noe til han da TS?
Noe som at "åja har du startet uten meg i dag også, dette er litt ubehagelig.. Skulle vi avtalt tidligere tidspunkt fordi du var så sulten kanskje?" 

Endret av Carrot
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...