Gå til innhold

Han bestiller mat og drikke før jeg kommer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har vært på 3 dater med en gutt og det har vært litt rart fordi alle tre ganger har vi møttes ute og han har sittet og drukket kaffe og spist mat når jeg kommer. Vi avtaler å møtes ute på steder og han begynner før meg, jeg føler meg så flau når jeg kommer og så er han begynt på maten og noen ganger midt i. Siste gangen skulle vi spise ute og da satt han med forrett, jeg satt uten mat mens restauranten stresset for å hente meg en forrett også, det virket pinlig for alle bortsett fra han, han mener det ikke gjør noe å starte når vi likevel skal spise og han er sulten. Er jeg kjip som tenker på det? 

Anonymkode: c311f...8a9

  • Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde ikke syntes det var pinlig eller flaut, men jeg hadde ikke følt meg spesielt verdsatt heller. Jeg tror du skal være glad for at du ikke har investert mer tid i dette.

  • Liker 31
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer du forsent på avtalt tid?

Anonymkode: 8377c...675

  • Liker 16
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betyr det at dere avtaler å møtes kl 18, du kommer 17.55 og han har vært der siden kl 17 for å få bestilt mat og kommet i gang med måltidet? 

Eller kommer du senere enn avtalt? Da er det mindre rart, selv om jeg aldri ville startet før. Men jeg ville kanskje gått. 

Anonymkode: 028c7...300

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer du til avtalt tid eller er du sen?  Om du kommer til avtalt tid bør du ikke vere flau, det er det heller han som bør vere

Anonymkode: ccb37...6a2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt vel gjerrig kanskje

Anonymkode: 8377c...675

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det du som kommer for sent til avtalene? I så fall skjønner jeg godt at han ikke gidder å sitte å vente, hans tid er jo like verdifull som din.

Anonymkode: 751be...57b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok ikke vært på date nr 2 og 3 med en som har så lite manerer. 
Bestille drikke er helt innafor, og eventuelt noe snacks som nøtter om man er døden nær av sult. 
Selv om den andre er forsinket, så er det ikke greit bestille mat og begynne spise slik.  Man skal være veldig forsinket før det er greit. 

  • Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å si at nei jeg er ikke for sen, jeg kommer faktisk 5-10 min før avtalt tid pga bussruter, og da er han allerede i gang. 

Anonymkode: c311f...8a9

  • Liker 12
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. synes heller det er rart. Har ikke opplevd akkurat det. Men jeg stod og ventet på en i byn. Jeg var litt tidlig ute, så ventet litt, men skrev melding om at jeg var på plass. Da fikk jeg melding om at han satt og tok en kaffe et annet sted. Det er ikke så spesielt, men det var ikke så lenge før vi likevel skulle treffes for mat og drikke. 

Skulle tro det var første måltidet for dagen til daten din. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taluno skrev (3 minutter siden):

Jeg hadde nok ikke vært på date nr 2 og 3 med en som har så lite manerer. 
Bestille drikke er helt innafor, og eventuelt noe snacks som nøtter om man er døden nær av sult. 
Selv om den andre er forsinket, så er det ikke greit bestille mat og begynne spise slik.  Man skal være veldig forsinket før det er greit. 

Det merkelige er at han har sittet og spist alle tre gangene. TS har fremdeles ikke svart på om hun er kronisk forsinket. 

Men OM hun er for sent ute hver gang; kanskje han misliker folk som kaster bort andres tid og at han derfor starter måltidet demonstrativt? Egentlig noe jeg kunne ha funnet på å gjøre selv, folk som kaster bort tiden min er noe jeg oppfatter som veldig respektløst. Min tid er faktisk like mye verdt som andres.

Men da forstår jeg ikke helt hvorfor han går med på date nr 2 og date nr 3 med ei som ikke evner å administrere tiden sin.

Uansett vanskelig å mene noe om, da vi ikke vet om TS møter presis til avtalene sine eller ikke.

Anonymkode: 751be...57b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rart og uhøflig og tyder i tillegg på dårlig impulskontroll, en egenskap du ikke ønsker deg i en partner.

Anonymkode: 92f7d...e96

  • Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan være en uvane han har tatt med seg fra familien eller tidligere forhold. Ville bare spurt han rett ut, og hørt om vi kunne vente på hverandre neste gang. 

Min mann hadde også en litt rar greie da vi begynte å date, som gjorde at jeg tenkte "i alle dager.." Men han var og er ellers oppegående, så jeg lot den gå. Og han holder på fortsatt,, men nå er jeg vant med det. 

 

Anonymkode: a46dd...09f

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det merkelige er at han har sittet og spist alle tre gangene. TS har fremdeles ikke svart på om hun er kronisk forsinket. 

Men OM hun er for sent ute hver gang; kanskje han misliker folk som kaster bort andres tid og at han derfor starter måltidet demonstrativt? Egentlig noe jeg kunne ha funnet på å gjøre selv, folk som kaster bort tiden min er noe jeg oppfatter som veldig respektløst. Min tid er faktisk like mye verdt som andres.

Men da forstår jeg ikke helt hvorfor han går med på date nr 2 og date nr 3 med ei som ikke evner å administrere tiden sin.

Uansett vanskelig å mene noe om, da vi ikke vet om TS møter presis til avtalene sine eller ikke.

Anonymkode: 751be...57b

Hun har jo svart at hun møter presis eller litt før.

Anonymkode: 92f7d...e96

  • Liker 20
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han mangler sosiale antenner 

Anonymkode: fb913...f1a

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Forsøk å komme en time før neste gang og se hva som skjer? Jeg hadde nok snakket med vedkommende og spurt rett ut om han kunne vente med å spise til du kom. Introduser tanken om at det er "hyggelig å spise sammen". 

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det merkelige er at han har sittet og spist alle tre gangene. TS har fremdeles ikke svart på om hun er kronisk forsinket. 

Men OM hun er for sent ute hver gang; kanskje han misliker folk som kaster bort andres tid og at han derfor starter måltidet demonstrativt? Egentlig noe jeg kunne ha funnet på å gjøre selv, folk som kaster bort tiden min er noe jeg oppfatter som veldig respektløst. Min tid er faktisk like mye verdt som andres.

Men da forstår jeg ikke helt hvorfor han går med på date nr 2 og date nr 3 med ei som ikke evner å administrere tiden sin.

Uansett vanskelig å mene noe om, da vi ikke vet om TS møter presis til avtalene sine eller ikke.

Anonymkode: 751be...57b

Joda ta har svart på det 

Anonymkode: fb913...f1a

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det merkelige er at han har sittet og spist alle tre gangene. TS har fremdeles ikke svart på om hun er kronisk forsinket. 

Men OM hun er for sent ute hver gang; kanskje han misliker folk som kaster bort andres tid og at han derfor starter måltidet demonstrativt? Egentlig noe jeg kunne ha funnet på å gjøre selv, folk som kaster bort tiden min er noe jeg oppfatter som veldig respektløst. Min tid er faktisk like mye verdt som andres.

Men da forstår jeg ikke helt hvorfor han går med på date nr 2 og date nr 3 med ei som ikke evner å administrere tiden sin.

Uansett vanskelig å mene noe om, da vi ikke vet om TS møter presis til avtalene sine eller ikke.

Anonymkode: 751be...57b

Ts har skrevet at hun alltid er litt tidlig grunnet bussruter. 

Anonymkode: ccb37...6a2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke stress med at han spiser, sier mer om han enn deg. Du får maten når du får den. Er han sær ellers også? 🤔

Anonymkode: ccb37...6a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...