AnonymBruker Skrevet 27. mars 2024 #121 Skrevet 27. mars 2024 Vi kjører leke i påskeegget heller, sammen med jul og bursdag er det da barna får leker. Ungene elsker det! Får gjerne en gompeske eller tilsvarende i tillegg. Hvordan det skal gå etterhvert som de blir eldre (7, 5, og 2 nå) det får vi se 🤭 Anonymkode: 4325a...8fd 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2024 #122 Skrevet 27. mars 2024 Jeg er vokst opp med at påskeegg kommer først på påskeaften så her blir det ikke noe egg før den tid. Men nei det som er i egget er i egget og er det tomt så er det tomt. Anonymkode: 34b6e...183 2
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2024 #123 Skrevet 27. mars 2024 Her får hun Påskeegget på Torsdag og når det er tomt så er det tomt. Ingen påfylling. Hun spiser det aldri opp på 1 dag. Anonymkode: b49be...e94
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2024 #124 Skrevet 27. mars 2024 Absolutt ikke. Men tror mye hadde vært løst om folk sluttet å gi de eggene alt for tidlig. Påsken har såvidt begynt også har folk gitt ut egg allerede? Drøy nå til skjærtorsdag i det minste. Min får Ikke før påskeaften og da må hun lete det frem selv. Anonymkode: 0953a...b8a 2 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2024 #125 Skrevet 27. mars 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Absolutt ikke. Men tror mye hadde vært løst om folk sluttet å gi de eggene alt for tidlig. Påsken har såvidt begynt også har folk gitt ut egg allerede? Drøy nå til skjærtorsdag i det minste. Min får Ikke før påskeaften og da må hun lete det frem selv. Anonymkode: 0953a...b8a Hvorfor skal alle gjøre som deg? Kan man ikke få bestemme selv når det pssser å gi! Anonymkode: 5dcc2...46b 3
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2024 #126 Skrevet 27. mars 2024 Dere som gir påskeegg ved påskens slutt, kommer dere frem med julestrømpen på nyttårsaften også? Vanlige barn vasser i godteri rundt halloween, i hele desember med 7 julekalendre hver, og hele romjulen, til det tyter godteri ut av ørene på dem. Også blir folk hysteriske hvis noen gir de påskeegg i starten av påsken? Hva er problemet med dere? Anonymkode: e3514...c92 2 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2024 #127 Skrevet 27. mars 2024 Men dette er jo noe barna bare sier. Husker mitt barn sa hvis jeg legger tanna i en konvolutt så får jeg papirpenger. Kontra å legge den i et glass med vann som jeg er oppvokst med. Jeg bare nei da. Er ikke slik det fungerer. Var bare med den ene gangen det. Dem har jo hørt det en plass. Og det er lov til å prøve seg tenker jeg. Han prøver seg og ser om du etterfyller hans ønske. Anonymkode: 73418...cdc 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2024 #128 Skrevet 27. mars 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hvorfor skal alle gjøre som deg? Kan man ikke få bestemme selv når det pssser å gi! Anonymkode: 5dcc2...46b Har ikke sagt alle skal gjøre som meg, jeg bare kom med et forslag. Ta deg en chill pill din nepe. Anonymkode: 0953a...b8a 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2024 #129 Skrevet 27. mars 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Dere som gir påskeegg ved påskens slutt, kommer dere frem med julestrømpen på nyttårsaften også? Vanlige barn vasser i godteri rundt halloween, i hele desember med 7 julekalendre hver, og hele romjulen, til det tyter godteri ut av ørene på dem. Også blir folk hysteriske hvis noen gir de påskeegg i starten av påsken? Hva er problemet med dere? Anonymkode: e3514...c92 Barna får påskeegget på påskeaften selvfølgelig, og det spises opp samme kveld. Det er ikke meningen at egget skal inneholde så mye godteri at ungen må starte spisingen straks skolen tar fri for å rekke å komme gjennom alt. Jeg regner med at du også forstår at de som lar ungen spise godteri hele påsken er de samme som lar ungen spise godteri hele desember, hele helgen, alle høytider og ferier osv. Det er disse barna som eser ut og får helseproblemer senere, ikke vi som begrenser godteriet. Anonymkode: 6c4a6...81d 4
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2024 #130 Skrevet 27. mars 2024 Får påskeegg på påskeaften, ingen etterfylling her. Anonymkode: 251f7...73d 2
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2024 #131 Skrevet 27. mars 2024 Ikke vanlig... Man får et påskeegg og da kan man velge selv om man spiser alt / mye på en gang eller sparer over tid. Var aldri slik at man fikk "påfyll" når jeg var liten hvertfall. Man fikk det man fikk og skulle være takknemlig og glad for det. Unger nå til dags er så bortskjemte. Trist at foreldre gjør det, fordi det er virkelig en bjørnetjeneste. Et påskeegg skal liksom være noe spesielt man får, ikke en slags "buffet" hvor man bare kan gafle i seg og komme og kreve påfyll etterpå... Anonymkode: a074c...308
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2024 #132 Skrevet 27. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 25.3.2024 den 22.06): Hvorfor i alle dager gir du påskeegg før påska har begynt? Gir du julegave før julaften også? Anonymkode: b29f7...eec Ts tenkte sikkert at påska har begynt på et vis, siden de sikkert har fri eller noe. Anonymkode: a074c...308 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2024 #133 Skrevet 27. mars 2024 Jeg skal lære deg et nytt ord som dagens foreldre ikke kan: "NEI!" Anonymkode: cf299...2c5 1 2
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2024 #134 Skrevet 27. mars 2024 Jeg husker jeg var på tur sammen med en familie hvor de voksne hauset opp påskeegg til de grader. Så mye snakk om det påskeegget.. Og barna fikk helt bananas. Foreldrene hadde et hjertesukk om hvor opptatt barna var av godteri. Altså, hva pokker trodde de skulle skje? Er som i jula. Alle voksne maser om hva barna ønsker seg, at julenissen kommer med gaver. Også klages det at barna kun bryr seg om gaver og ikke er takknemlige. Man høster så må man sår. Anonymkode: c8bd0...31c 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2024 #135 Skrevet 27. mars 2024 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Har ikke sagt alle skal gjøre som meg, jeg bare kom med et forslag. Ta deg en chill pill din nepe. Anonymkode: 0953a...b8a Eh hvem skulle ta en en chill pill sa du? Anonymkode: 5dcc2...46b 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2024 #136 Skrevet 27. mars 2024 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Barna får påskeegget på påskeaften selvfølgelig, og det spises opp samme kveld. Det er ikke meningen at egget skal inneholde så mye godteri at ungen må starte spisingen straks skolen tar fri for å rekke å komme gjennom alt. Jeg regner med at du også forstår at de som lar ungen spise godteri hele påsken er de samme som lar ungen spise godteri hele desember, hele helgen, alle høytider og ferier osv. Det er disse barna som eser ut og får helseproblemer senere, ikke vi som begrenser godteriet. Anonymkode: 6c4a6...81d Du tar faktisk veldig feil i antagelsene dine Anonymkode: 5dcc2...46b 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2024 #137 Skrevet 27. mars 2024 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Barna får påskeegget på påskeaften selvfølgelig, og det spises opp samme kveld. Det er ikke meningen at egget skal inneholde så mye godteri at ungen må starte spisingen straks skolen tar fri for å rekke å komme gjennom alt. Jeg regner med at du også forstår at de som lar ungen spise godteri hele påsken er de samme som lar ungen spise godteri hele desember, hele helgen, alle høytider og ferier osv. Det er disse barna som eser ut og får helseproblemer senere, ikke vi som begrenser godteriet. Anonymkode: 6c4a6...81d Så dine barn får altså julestrømpa på nyttårsaften?? 🤣 Anonymkode: e3514...c92 2
ForvirretJobbsøker Skrevet 27. mars 2024 #138 Skrevet 27. mars 2024 Jeg har også en 6-åring og det er uaktuelt å fylle hennes egg når det er tomt. Aldri hørt om noen som gjør det. Her er også bare halve egget godteri, resten er mer varige ting, som noe småleker, klistremerker, eller ny drikkeflaske som hun fikk i år. Vi valgte å gi egget tidlig, så hun skulle rekke å spise innholdet i løpet av påsken, for hun får heller ikke spise alt som hun vil, så blir litt hver dag. Alltid hatt det sånn, og aldri fått noe klager fra henne på det. Tenker det er vi voksne som må lære de realistiske forventninger resten av året
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2024 #139 Skrevet 27. mars 2024 Helt enig med en foregående taler. Det er noe veldig feil når forventningen har blitt at ungene skal ha tilgang på godteri hver dag hele påsken. Hva så om dere reiser hjem fra hytta 1. påskedag? Påskeaften er da ikke noe mindre koselig med påskeegg og godteri av den grunn. Det er ikke meningen at ungene skal ha tilgang på godteri hver dag! Anonymkode: 6e765...111 2
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2024 #140 Skrevet 27. mars 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Så dine barn får altså julestrømpa på nyttårsaften?? 🤣 Anonymkode: e3514...c92 Hvorfor i all verden sammenligner dere påskeaften med nyttårsaften? Det henger jo ikke på greip? Julestrømpen får de på morgenen julaften, og den inneholder en aktivitetsleke og litt snop de kan kose seg med på formiddagen mens de venter på kvelden. Den er ikke stappet full med godteri som skal spises hele romjulen. Jeg begriper meg ikke på dere foreldre som skal lesse barna full med sukker og fett ved enhver anledning. Anonymkode: 6c4a6...81d 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå