Gå til innhold

Hyling og sutring om etterfylling av påskeegg!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min 6-åring har fått det for seg at hun kan kreve påfyll når innholdet i påskeegget avtar. Påstår at alle vennene får dette. Er der virkelig vanlig? I min barndom var det tomt når det var tomt. Og så valgte vi selv hvor lenge vi sparte på innholdet.

Anonymkode: 9cfc7...f7c

  • Liker 9
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I mitt hode kommer påskeegget med det innholdet det kommer med. Når det er tomt så er det tomt. Skal de ha mer godteri da, så er det på samme premisser som ellers, hva nå det måtte være. Men påskeegget fyller jeg bare en gang.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje vennene har små egg?

Anonymkode: e3514...c92

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er tomt når det er tomt, men de får ikke påskeegget før på skjærtorsdag når påsken begynner skikkelig 

Anonymkode: b60f5...5aa

  • Liker 12
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Påskeegg er vel ikke før til kommende lørdag heller. Så er bare å ikke ha noe å etterfylle med 😄

Anonymkode: 016cd...66b

Dette. 

Anonymkode: 3b2f0...bfc

  • Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normalt får man påskeegg på påskeaften. Datteren min får bare påskeegg da. Ingenting å etterfylle. Case closed.

Anonymkode: 47ddb...7fd

  • Liker 35
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ikke påskeegget første påskedag eller påskeaften?

Anonymkode: 5877d...34c

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, når det er tomt er det tomt. Våre får ikke påskeegg før torsdag/fredag, alt etter hva vi gjør disse dagene. Spiser de alt på en dag, er det deres valg

Anonymkode: e8cec...7dc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er tomt, så er det tomt. Mine får ikke påskeegg før på torsdag, og noe av grunnen er den masingen :) Eldste jenta har ei venninne som har et slikt magisk påskeegg som er fylt til randen hver morgen....

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er dette noe du har brukt tid på å forklare 6-åringen i forkant, TS? Her kommer påskeegget på torsdag, og når det er tomt er det tomt.

Anonymkode: 46f67...894

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i alle dager gir du påskeegg før påska har begynt? Gir du julegave før julaften også?

Anonymkode: b29f7...eec

  • Liker 20
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Normalt får man påskeegg på påskeaften. Datteren min får bare påskeegg da. Ingenting å etterfylle. Case closed.

Anonymkode: 47ddb...7fd

Normalt så får man påskeegg på forskjellige tidspunkt, alt etter hvilken tradisjon man har.

Anonymkode: e3514...c92

  • Liker 16
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg vokste opp med et kjempepåskeegg i stua som alltid var fullt, gjennom hele påska. Jeg fikk i tillegg mitt eget påskeegg på påskeaften. Nå har jeg barn selv og syns det er helt sykt😂

Anonymkode: 84271...0fc

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine går å gleder seg hver dag nå, og har nedtelling til påskeaften. Da får de hvert sitt egg fylt til randen av godteri, myyyyye mer enn de får til vanlig lørdagsgodt. Egget bestemmer de helt over selv, og de må gjerne spise godteri hele dagen og ikke orke hverken frokost, middag eller kvelds. Er egget tomt, så er det tomt, men har til gode å oppleve det. Oftest spiser de så mye godteri på en gang at de blir godtelei i flere uker etterpå😆

  • Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er der ingen etterfylling. Men veldig tidlig å allerede ha spist opp påskeegget?

Mine får påskeegget skjærtorsdag, og de får spise litt en gang per dag (rett etter et måltid, som lunsj eller middag, så de ikke spiser godteri på tom mage) da rydder jeg bort egget. Egget er ikke så stort (men det er større enn vanlig mengde lørdagsgodt, det er det absolutt) men på den måten varer det 3-4 dager. De har da godteri «hele påsken» uten at det blir enorme mengder (vi har ikke annet godteri utenom). Hadde egget blitt etterfylt og de hadde fått spise fritt så hadde mine bare spist godteri og ikke mat. 

Anonymkode: 364e5...891

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...