Gå til innhold

Vanskelig å få time dps?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du kaller det forskjellsbehandling. I realiteten er det dps som prioriteter helt skolerett etter prioriteringsveilederen de er pålagt å prioritere etter samt kapasitet på det aktuelle dps-et. Det er ikke urettferdig at en med bipolar lidelse kommer rett inn og går i 2 år mens en med oppveksttraumer og voldshistorie ikke får komme inn. Det er retningslinjene deres og ikke tilfeldigheter. Veldig viktig at du og andre ikke blandet dette når dere kritiserer landet og dps

Anonymkode: cee7d...84b

Nei vi skal med den fulle rett klage på dps all den tid fastlegen henviser traumeproblematik dit. Fastlegen er den som skal se til at pasienten får riktig hjelp. 
Pasienten kan kun forholde seg til det stedet man blir henvist til. 
Har du leste tråden så ser du at jeg hele tiden har sagt til legen at jeg ikke skal på dps men at jeg må henvises til psykolog med avtale, dette har fastlege nektet. Fastlege har også sagt at skulle det ha vært slik at helsen min tilsa at jeg hadde behov for ytterligere hjelp ville dps gitt meg det. 
Så som pasient, hvordan tenker du jeg skal finne logikk i det her? 
Kunne ikke dps gått inn å henvist meg videre til et sted som kunne hjelpe istedenfor å kun avvise? All den tid dps avviser av jeg har behov for hjelp så nekter fastlegen å henvise meg til psykolog med avtale. 
Skal du inn med klare meninger må du henge med på hele bildet her. 
 

Det oppleves som et kaos som bare har gjort meg sykere, det er jo nettopp fordi det kun er kaos. 
Du som er så god på regler, hvorfor kan du ikke fortelle hvor voldsutsatte kan få hjelp? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ene var det, men den andre var ikke det. Har lest den selv. Er og lagt ved brev fra oppfølging av psykisk helse i kommunen som er ganske tydelig på at de anbefaler utredning. 

Anonymkode: eaf7b...dab

Da er det rart, enig med deg. Det er jo utenfor retningslinjene og klage bør gi gjennomslag når de gjør feil

Anonymkode: cee7d...84b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da er det rart, enig med deg. Det er jo utenfor retningslinjene og klage bør gi gjennomslag når de gjør feil

Anonymkode: cee7d...84b

Ja, tror desverre noen ganger at dps har for stor pågang til at alle som har behov og rett på helsehjelp, får den hjelpen😔

Anonymkode: eaf7b...dab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andrine& skrev (16 minutter siden):

Nei vi skal med den fulle rett klage på dps all den tid fastlegen henviser traumeproblematik dit. Fastlegen er den som skal se til at pasienten får riktig hjelp. 
Pasienten kan kun forholde seg til det stedet man blir henvist til. 
Har du leste tråden så ser du at jeg hele tiden har sagt til legen at jeg ikke skal på dps men at jeg må henvises til psykolog med avtale, dette har fastlege nektet. Fastlege har også sagt at skulle det ha vært slik at helsen min tilsa at jeg hadde behov for ytterligere hjelp ville dps gitt meg det. 
Så som pasient, hvordan tenker du jeg skal finne logikk i det her? 
Kunne ikke dps gått inn å henvist meg videre til et sted som kunne hjelpe istedenfor å kun avvise? All den tid dps avviser av jeg har behov for hjelp så nekter fastlegen å henvise meg til psykolog med avtale. 
Skal du inn med klare meninger må du henge med på hele bildet her. 
 

Det oppleves som et kaos som bare har gjort meg sykere, det er jo nettopp fordi det kun er kaos. 
Du som er så god på regler, hvorfor kan du ikke fortelle hvor voldsutsatte kan få hjelp? 

Tror ikke du skal legge systemfeilene på meg. Fastlegen har bommet her. Fastlegen skal forholde seg til prioriteringsveilederen som dps prioriterer ut fra. Gjør hen ikke det villeder legen pasienten som er dømt til å få avslag 

Anonymkode: cee7d...84b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Da er det rart, enig med deg. Det er jo utenfor retningslinjene og klage bør gi gjennomslag når de gjør feil

Anonymkode: cee7d...84b

Fikk jo time tilslutt, men vanskelig nok å være syk om en ikke må tigge og be om hjelp i tillegg😞

Anonymkode: eaf7b...dab

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tror ikke du skal legge systemfeilene på meg. Fastlegen har bommet her. Fastlegen skal forholde seg til prioriteringsveilederen som dps prioriterer ut fra. Gjør hen ikke det villeder legen pasienten som er dømt til å få avslag 

Anonymkode: cee7d...84b

Du henger ikke med. Dps tok meg inn som pasient der henvisningen var problematikk etter vold/voldtekt. Jeg sa hele tiden til dps at tilbudet de hadde ikke passet for meg og at jeg ønsket å bli henvist til en psykolog med avtale isteden, de nektet meg det å sa jeg ikke hadde behov for ytterligere hjelp. Jeg ble ikke utredet eller vurdert ved dps så jeg synes påstandene de kommer med er merkelige. 
Alle disse tingene har nå gjort at jeg er fratatt alle muligehter for å få hjelp. Det er er dps sin skyld like mye som det er fastlegen sin skyld. 
Hvorfor ønske du ikke å bruke noe tid på å opplyse om hvor voldsutsatte kan få hjelp? Det burde være av interesse for samfunnet at færrest mulig mødre er syke etter vold. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Andrine& skrev (3 minutter siden):

Du henger ikke med. Dps tok meg inn som pasient der henvisningen var problematikk etter vold/voldtekt. Jeg sa hele tiden til dps at tilbudet de hadde ikke passet for meg og at jeg ønsket å bli henvist til en psykolog med avtale isteden, de nektet meg det å sa jeg ikke hadde behov for ytterligere hjelp. Jeg ble ikke utredet eller vurdert ved dps så jeg synes påstandene de kommer med er merkelige. 
Alle disse tingene har nå gjort at jeg er fratatt alle muligehter for å få hjelp. Det er er dps sin skyld like mye som det er fastlegen sin skyld. 
Hvorfor ønske du ikke å bruke noe tid på å opplyse om hvor voldsutsatte kan få hjelp? Det burde være av interesse for samfunnet at færrest mulig mødre er syke etter vold. 
 

Er tydelig store mangler innen psykisk helse😞 jeg håper du får hjelpen du trenger❤️

Anonymkode: eaf7b...dab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andrine& skrev (22 minutter siden):

Du henger ikke med. Dps tok meg inn som pasient der henvisningen var problematikk etter vold/voldtekt. Jeg sa hele tiden til dps at tilbudet de hadde ikke passet for meg og at jeg ønsket å bli henvist til en psykolog med avtale isteden, de nektet meg det å sa jeg ikke hadde behov for ytterligere hjelp. Jeg ble ikke utredet eller vurdert ved dps så jeg synes påstandene de kommer med er merkelige. 
Alle disse tingene har nå gjort at jeg er fratatt alle muligehter for å få hjelp. Det er er dps sin skyld like mye som det er fastlegen sin skyld. 
Hvorfor ønske du ikke å bruke noe tid på å opplyse om hvor voldsutsatte kan få hjelp? Det burde være av interesse for samfunnet at færrest mulig mødre er syke etter vold. 
 

Skjønner, da har du blitt sviktet i flere ledd. Veldig leit. Håper du får hjelp i fremtiden. Jeg har ikke noen ide om at jeg skal opplyse om hvor voldsutsatte kan få hjelp, urokkelig på hvorfor du mener jeg skal dette. Jeg har ikke snøring på hvor denne hjelpen er bortsett fra i førstelinje, dvs fastlege. Og privat 

Anonymkode: cee7d...84b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har også god erfaring med DPS. Jeg bor i Oslo.  

Ser at enkelte lurer på hvordan det kan være så stor forskjell på hvem som får behandling og hvorfor noen får gå mange år hos DPS. Jeg skrev innlegg om det tidligere i tråden. Jeg fikk gå i flere år delvis fordi DPS og NAV ville hjelpe meg inn i arbeidslivet. Ser flere av de som har gått i mange år på DPS uten å slite ekstremt psykisk har lignende historier at de fikk hjelp til å enten komme i jobb eller beholde jobb. Sier seg vel selv at det er god samfunnsøkonomi å hindre at folk faller utenfor arbeidslivet.  Om det er noe som er dyrt for samfunnet så er det at man ender på trygd resten av livet i stedet for å jobbe. 

Ser også en del mødre sier de har fått mye tid hos DPS. Og selv om jeg ikke er forelder så håper jeg virkelig at foreldre blir prioritert høyt.  Spesielt om foreldrene sliter så tungt at det går utover barna. 

Skulle selvsagt ønske at alle fikk hjelpen de trengte.  Skulle ønske at alle hadde like god erfaring med DPS som meg. 

Anonymkode: 284ec...3e7

Edit: Jeg hadde i tillegg til depresjon autisme så både DPS og NAV var redde for at jeg skulle falle varig utenfor arbeidslivet. Jeg ble også høyt prioritert av NAV og fikk mye hjelp derfra. Vet mange klager over NAV, men jeg fikk svært mye hjelp av NAV og kunne ikke vært mer fornøyd med hjelpen jeg fikk. 

Anonymkode: 284ec...3e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...