Gå til innhold

Hvor langt skal man strekke seg for å imøtekomme en sjalu partner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er ikke sunt eller normalt å endre adferd for å unngå sjalusi i det hele tatt.
Jeg har full sympati med at sjalusi gjør vondt, men det er noe den sjalu må løse inni seg selv. Det løses ikke ved å kontrollere andre.
Ingen skal akseptere at en partner legger seg borti hvem du er venn med, hvem du snakker med eller hvor du er.
Du fratar deg selv frihet og livskvalitet, og du kommer ikke til å få fred i retur. Grensene vil stadig skyves, og du vil bli stadig mer isolert.
Å håndtere sjalusi med å lage styr for andre er det motsatte av kjærlighet, det er ren egosentrisme.

Ikke slett noen på facebook, ikke slutt å prate med andre folk og ikke aksepter å bli avhørt når du har vært på kafe eller besøkt en venn(inne). Enten stoler partneren på deg, eller så må det faktisk være over.

Å leve ut sjalusien sin ved å stille krav til andre er voldsutøvelse, og vi trenger ikke å tåle det i det hele tatt.
Ikke strekk deg en millimeter.

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Når jeg er i forhold så har jeg ingen personlig kontakt med andre menn, jeg går så absolutt ikke på fest med ex (ikke singel heller). Har ingenting imot å la han gå igjennom mobilen min , har ingenting å skjule å prøver så godt jeg kan vise det... 😊

Anonymkode: fdff0...308

Jeg har masse å skjule, som jobbrelaterte dokumenter og personlig kommunikasjonen med venner og familie. Han kan få se ei enkelt melding men ikke kommunikasjonen generelt. Driver med 0 % snusk og trenger ikke bevise det eller utlevere nære venner. 

Jeg har personlig kontakt med andre menn, som feks venner jeg har kjent de siste 25 år. Noen av dem er homofile, de fleste gift og har barn med kona, og jeg kjenner da ofte hele familien. Noen er single men vi flørter ikke eller går på byen ilag, jeg prater feks med en om hobby og lavkarbo som han vil ha meg til å prøve. Har óg mannlige bekjente fra jobb, hobby og frivillig arbeid. 

Anonymkode: 2516d...04e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Også kjent som oppskriften på et godt forhold....

Når man ikke trodde KG kunne bli dummere...

Anonymkode: 2cc67...cd1

Hvis du tar det ut av sammenheng så fremstår det dumt. Når det sees i sammenheng sjalusi så er det helt ok.

Anonymkode: 4d023...df6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Også kjent som oppskriften på et godt forhold....

Når man ikke trodde KG kunne bli dummere...

Anonymkode: 2cc67...cd1

Å begrense eget liv grunnet partners sjalusi, er alt annet en oppskrift på et godt forhold. 

 

Anonymkode: d37b6...723

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjalusi er det værste som kan skje i et forhold. Det går ikke å ha et sunt forhold med noen som er alltid den sårende part.

Anonymkode: 3fd62...1e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...