Gå til innhold

Hvilken sykdom mener du må være den verste å få?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 14.3.2024 den 19.54):

Jeg tenker demens.

Anonymkode: 2b321...7e7

ALS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.3.2024 den 22.35):

Enig! Ville heller vært «utslitt», «utmattet» osv fremfor å bli levende kvalt over lang tid med panikk og angst! ME er kjipt det altså, men i forhold til sykdommer som ALS og liknende, kan det ikke sammenliknes! 

Anonymkode: 2b40d...c15

Veldig enig! Hilsen ei med fatigue, som anser meg selv som heldig, tross alt.

Anonymkode: 38347...aa9

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker ALS. Samtidig har jeg fulgt begge mine kreftsyke foreldre til døden av kreft, virket ikke som en tur i parken det heller….

Anonymkode: 478c3...5ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.3.2024 den 22.10):

Så vegetar er ikke et alternativ? 

Anonymkode: 18e44...89d

Vegetar er absolutt ikke et alternativ for meg. Jeg liker å ha en kropp som fungerer og ha god helse. Det hadde jeg ikke hatt med et vegetarisk kosthold. Et vegetarisk kosthold hadde ført med seg så mange andre problemer som jeg er symptomfri fra når jeg spiser mye animalsk. 

Anonymkode: a4127...4bf

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.3.2024 den 21.23):

Dette får man ASL, demens og uhelbredelig kreft så går det kun en vei. Det er alvorlige diagnoser som garantert fører til død, men ME er ikke en garantert døden diagnose og det er kun noen ytterst få som tilbringer 365 dager i året i senga i et mørkt rom med øreklokker.

Anonymkode: 7a2a0...1be

Nemlig. ME er en sykdom med ulike konsekvenser og forløp. Og man kan både bli frisk og friskere. Jeg kjenner flere med diagnosen, og de lever ulikt. Kjenner også ei som lå i mørke med øreklokker i 3 år, men som nå er tilbake i full jobb. En annen venninne har vært syk i flere år. Rullestol og fargede briller og orker ikke mye, men lever fremdeles absolutt et liv verd leve, selv om det er begrenset. Jeg tviler ikke på at for noen med ME er ME det ultimate marerittet, men det er fremdeles en sykdom med varierende alvorlighet og muligheten til å bli både friskere og frisk fra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Influensa og covid. 

Anonymkode: 1a625...545

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Tråden er ryddet for nedsettende innhold og svar til dette. 

Matas, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...