Gå til innhold

Hvor mye er innafor å bruke på ei veske?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, jeg blir det. Det er noe med fasadebygging og at det speilet det indre. 

 

Anonymkode: b466b...b4c

Nei.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, jeg blir det. Det er noe med fasadebygging og at det speilet det indre. 

 

Anonymkode: b466b...b4c

Hva bruker du pengene dine på? 

Anonymkode: 954c2...e50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva bruker du pengene dine på? 

Anonymkode: 954c2...e50

Veldig mye. Regninger, hus, ferier, opplevelser, barn, sosiale happenings, velvære, vin, klær, bilbruk, mat osv. 

Men jeg kjøper ikke biler, vesker, klær, klokker for å vise meg fram, bygge image, holde meg innenfor en viss sosial status, flashe, kamuflert skryt. 

Anonymkode: b466b...b4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.3.2024 den 0.16):

Jeg vil faktisk påstå at det er mer harry å bruker noen hundre tusen på en ordinær veske (utseendemessig) når man vet at reell kostnad for å lage en slik er en brøkdel av prisen. Man kan godt synes at en veske-kopi er nydelig også, men man er altså harry fordi man driter i at det er en kopi? 

Da viser du faktisk at trangen til å flashe dyre merker er så stor at man kan lure på om du har absolutt all selvtillit plassert i lommeboka. Det er jo bare trist.

Anonymkode: d4045...754

Du har jo misforstått fullstendig.

Ved å kjøpe fake asiatiske gong-gong vesker bidrar du til organisert kriminalitet og undergraving av merkevarer. Ville du kjøpt fake medisiner også kanskje? 

Anonymkode: 1bdac...7bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Veldig mye. Regninger, hus, ferier, opplevelser, barn, sosiale happenings, velvære, vin, klær, bilbruk, mat osv. 

Men jeg kjøper ikke biler, vesker, klær, klokker for å vise meg fram, bygge image, holde meg innenfor en viss sosial status, flashe, kamuflert skryt. 

Anonymkode: b466b...b4c

Det du bruker penger på kan vel så mye som vesker være noe man bruker for å flashe status. Dette vet du også.

Anonymkode: 1bdac...7bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det du bruker penger på kan vel så mye som vesker være noe man bruker for å flashe status. Dette vet du også.

Anonymkode: 1bdac...7bd

Forskjellen er at det er veldig tydelig når noen flasher, selv om de prøver å late som de ikke gjør det. 

Anonymkode: b466b...b4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Forskjellen er at det er veldig tydelig når noen flasher, selv om de prøver å late som de ikke gjør det. 

Anonymkode: b466b...b4c

Hvordan det? Fortell!

Anonymkode: 1bdac...7bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja hvor langt er et tau?

Hvor mye har du å bruke på vesken, hvor mye liker du vesken? Osv. 

Anonymkode: 5349a...5db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker vesker, og har en del veldig dyre. Men solgte min ysl som jeg kjøpte i 2013 nylig på Finn. Nesten ikke brukt, kjøpte for 23 solgte for 14. hadde jeg vært deg hadde jeg kanskje kjøpt noe som holder sin verdi 

Anonymkode: 44c3b...139

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du har jo misforstått fullstendig.

Ved å kjøpe fake asiatiske gong-gong vesker bidrar du til organisert kriminalitet og undergraving av merkevarer. Ville du kjøpt fake medisiner også kanskje? 

Anonymkode: 1bdac...7bd

Poenget gikk over hodet ditt. Her er det på nytt: Hun vil bruke flere hundre tusen på en veske fordi den er "nydelig". Poenget er at en veske kan være "nydelig" uavhengig av det er en kopi eller hvilken som helst annen veske. At en veske er "nydelig" er ikke en god nok grunn for å blåse vekk 200.000 på den. Det finnes garantert "nydelige" vesker som er billige(re), men frister det å kjøpe de? Selvsagt ikke. Da er det mer stas å kunne flashe et grelt statussymbol som koster en halv bil. H.A.R.R.Y.

Anonymkode: d4045...754

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Veldig mye. Regninger, hus, ferier, opplevelser, barn, sosiale happenings, velvære, vin, klær, bilbruk, mat osv. 

Men jeg kjøper ikke biler, vesker, klær, klokker for å vise meg fram, bygge image, holde meg innenfor en viss sosial status, flashe, kamuflert skryt. 

Anonymkode: b466b...b4c

Hva hvis jeg bare har lyst på det selv, fullstendig uavhengig av hva folk synes om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg arvet endel penger for et par år siden og fikk igjen 25 0000 på skatten og mye feriepenger.  Da unnet jeg meg en vintage LV stor Neverful i ecru.   Betalte 13 000.  Elsker den...men tror ikke jeg kommer til å gjøre det igjen.  Og jeg kommer aldri til å bruke 20 000 på en liten partyveske.     Noen som vet hva disse koster nye??

Anonymkode: b09dd...1fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som er innafor er fullstendig din avgjørelse! Først av alt er alltid å ha en sunn økonomi. Jeg har mange barn og har jobba på i alle år. Alt har i mange år gått kun til barn og familie. Når økonomien nå er behagelig  så koser jeg meg med akkurat det som gir meg glede - og ja, det er blant annet vesker. Har akkurat supplert med en Loewe veske jeg har drømt om og den gir meg SÅ mye glede! Da er det verdt hver krone for meg. Drit i råd for folk som synes ei veske skal koste 500 kr, det er mennesker som ikke har samme interesser som deg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 14.3.2024 den 19.28):

Veldig mye. Regninger, hus, ferier, opplevelser, barn, sosiale happenings, velvære, vin, klær, bilbruk, mat osv. 

Men jeg kjøper ikke biler, vesker, klær, klokker for å vise meg fram, bygge image, holde meg innenfor en viss sosial status, flashe, kamuflert skryt. 

Anonymkode: b466b...b4c

Det gjør ikke jeg heller.

Jeg bruker pengene mine på ting jeg liker, som gir meg glede, eller nytte. Jo mer jeg fikk til basisbehov (nytte) jo mer blir det naturlig på glede og luksus. 

Så lenge man har mer enn man trenger så vil man ha et overforbruk på enkelte områder i livet. 

Anonymkode: 954c2...e50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.3.2024 den 20.17):

Forskjellen er at det er veldig tydelig når noen flasher, selv om de prøver å late som de ikke gjør det. 

Anonymkode: b466b...b4c

Jeg og mine nærmeste kollegaer tjener det samme, og over millionen. 

Jeg liker høy prisklasse på vesker, sko og klær, men er ikke så glad i flyturer så kommer tilbake fra ferie og har ikke annet å fortelle enn at jeg har vært hjemme eller på tur i Norge. En annen kjører en porche til 1 million. En tredje bruker verken penger på vesker eller bil, men hun er på 5-6 flotte utenlandsturer i året. 

Hva ville du brukt pengene dine på om du tjente dobbelt så mye som i dag? 

Anonymkode: 954c2...e50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg og mine nærmeste kollegaer tjener det samme, og over millionen. 

Jeg liker høy prisklasse på vesker, sko og klær, men er ikke så glad i flyturer så kommer tilbake fra ferie og har ikke annet å fortelle enn at jeg har vært hjemme eller på tur i Norge. En annen kjører en porche til 1 million. En tredje bruker verken penger på vesker eller bil, men hun er på 5-6 flotte utenlandsturer i året. 

Hva ville du brukt pengene dine på om du tjente dobbelt så mye som i dag? 

Anonymkode: 954c2...e50

Du vet at det går VEIER ut av Norge? Jernbanelinjer også! Og du kan ta båt! 

Anonymkode: 5e3a9...ecc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hadde ikke gjort det. Her jeg bor er 1 av 5 barn fattige, altså statistisk sett flere i klassen til sønnen min. Og selv om jeg har råd til det hadde det vært flaut å gå rundt med en sånn veske. Ingen settinger hvor det hadde vært naturlig for meg heller egentlig. 
Har venninner som har fått dyre vesker av mannen i bursdagsgave, og da har mannen min spurt meg. Men jeg ønsker meg ikke det.
Vi har veldig få dyre «ting», og er aldri i syden. Men eier mye av verdi og har veldig lite gjeld. 

Men respekterer selvfølgelig at andre prioriterer annerledes. Det er bare mine tanker.

Anonymkode: 016b7...b6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mezzosoprena skrev (På 14.3.2024 den 16.49):

Dette er jo helt meningsløse spørsmål, da svaret alltid vil avhenge av hvordan økonomien til akkurat den personen er...

Jo da, men jeg skrev «for vanlige» folk - og da ville jeg egentlig bare høre folks meninger uavhengig av hva de tjener, så lenge de jobber for pengene og ikke er en «influencer» som kan kaste rundt seg med penger uten å jobbe - for da skjønner jeg at det er lett å bruke store summer på sånt uten å få dårlig samvittighet..

Anonymkode: d505c...b4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.3.2024 den 11.20):

Jeg er enig ang. LV Neverfull. Har et par kollegaer som bruker den som jobbveske (og privat, begge har flere små barn), ganske røff bruk. Etter rundt 10 år er den ikke slitt, er omtrent som ny. Jeg synes det er en svært høy sum for en veske i canvas, og jeg liker virkelig ikke logoflashing, men jeg er dypt imponert over kvaliteten. Og de kjøper helle ikke mange vesker fordi de elsker veska og den holder seg veldig godt. Det er bærekraftig.

Anonymkode: 92eb1...ef7

Men denne veska er jo laget av hamp/bomull?! Det er klart den holder seg, da… Kan jo sikkert vaskes på 60 C også😬

Anonymkode: d505c...b4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.3.2024 den 22.14):

Jeg er helt enig med deg. Selv om det er en skinnveske så er det nok ikke verdt en slik pris. Man betaler jo som oftest for merket..

Samme med jakker. Svindyre jakker, men ikke særlig mye å skryte av hva gjelder materialet. Er det samme som i andre jakker. Men man er villig til å betale for det svære merket på armen. Haha.

Jeg er helt enig med deg..

Ts

Anonymkode: d505c...b4f

Det er jo det som er så grusomt stygt med "merkeklær" og "merkevesker". At de har sånne svære synlige logoer. Det er over min fatteevne at noen er villig til å gå rundt som vandrende reklameplakater uten å få betalt for det.

Anonymkode: 04e3b...12b

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...