Gå til innhold

Hvor mye er innafor å bruke på ei veske?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg har en tidløs og classy stil. Har lyst på ei svart YSL veske, men prisen er på 22 000…

Har fra tidligere en liten Gucci veske til 9000, og har aldri før vurdert å kjøpe en veske til over 10 000.. men er det innafor om man sjelden bytter ut og har den kanskje resten av livet?

Ser at disse bloggerne har vesker til 50 000 og oppover, det hadde jeg aldri kjøpt. Hvor tenker dere «vanlige folk» at grensen går? (Og nå spør jeg ikke dere som er totalt uinteressert i klær og vesker. Forskjellig ting gleder forskjellig folk.)

Anonymkode: d505c...b4f

Helt innafor syns jeg.

Jeg har flere vesker til langt mer enn det du skriver, og så lenge man har råd til det kan man bruke egne penger på hva man vil. Jeg har god økonomi, og det går ikke ut over andre enn meg selv når jeg kjøper dyre vesker.

Jeg legger meg ikke bort i om naboen svir av tusenlapper på byen hver helg f.eks. 

Anonymkode: 57103...03f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

bvp skrev (11 timer siden):

Jeg ville aldri kjøpt noe ekte, en bekjent kjøpte en dyr Rolex som han solgte fordi han ble lei av spørsmål om han hadde vært i syden. :)

 

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ja Rolex er nesten blitt litt harry fordi så mange går med fake at man tror alle gjør det 😀

Anonymkode: d505c...b4f

 

Minitroll skrev (6 timer siden):

Jeg er ikke Rolex fan heller, men ærlig talt: om man ikke kan se forskjell på ekte og syden-falsk bør man gå til Specsavers. 

Yes. Den som vet, den vet.

Vi som har interesse for urverk og godt håndverk ser detaljer på en helt annen måte en de som tenner at klokke er en klokke.

Anonymkode: 57103...03f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du pengene er det innenfor. Har du ikke pengene så er det ikke innenfor.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den summen du ønsker å bruke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det handler egentlig ikke om iPhone, men de som skifter ut en fullt ut brukanes telefon og kjøper den nyeste toppmodellen. Det gjør de uavhengig av om de trenger å skifte telefon eller ei.

Poenget er at folk bruker pengene sine på så mye. Folk reagerer ikke på at andre bruker mye penger på ny elektronikk, kjempedyre nye biler og slikt, men med en gang det er ei veske, så kommer de nedlatende kommentarene. 

Anonymkode: 92eb1...ef7

Hvem er "folk"? Jeg reagerer på at man bytter ut iPhone annethvert år også, om det er det du spør om. Synes på generell basis at overforbruk og at man støtter kunstig høye priser er en uting. 

Anonymkode: d4045...754

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Hvem er "folk"? Jeg reagerer på at man bytter ut iPhone annethvert år også, om det er det du spør om. Synes på generell basis at overforbruk og at man støtter kunstig høye priser er en uting. 

Anonymkode: d4045...754

Så hva bruker du pengene dine på? Sparer til likskjorta? 

Anonymkode: 954c2...e50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skinnvesker skal koste litt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Så hva bruker du pengene dine på? Sparer til likskjorta? 

Anonymkode: 954c2...e50

folk som ikke bruker penger på ting, bruker dem som regel på tjenester og opplevelser, for å redusere klimaavtrykket. Det er 2024 nå. Skaff deg en kalender og en avis.

Anonymkode: a134a...06c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Så hva bruker du pengene dine på? Sparer til likskjorta? 

Anonymkode: 954c2...e50

Kjøper akkurat det jeg ønsker meg og har behov for uten å nøle. Det er fortsatt mulig å leve et fett liv uten å opptre som en nyttig idiot som velvillig dytter pengene ned i lomma på de som produserer varer til oppblåste priser. 

Anonymkode: d4045...754

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

folk som ikke bruker penger på ting, bruker dem som regel på tjenester og opplevelser, for å redusere klimaavtrykket. Det er 2024 nå. Skaff deg en kalender og en avis.

Anonymkode: a134a...06c

Spørsmålet hva hva DU brukte pengene på. 

Men jeg tolker det slik at du ikke har så mye å bruke? Og liker dine egne innlegg som AB løpende? 

Anonymkode: 954c2...e50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Spørsmålet hva hva DU brukte pengene på. 

Men jeg tolker det slik at du ikke har så mye å bruke? Og liker dine egne innlegg som AB løpende? 

Anonymkode: 954c2...e50

du er ikke spesielt oppvakt, du.

Anonymkode: a134a...06c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Så hva bruker du pengene dine på? Sparer til likskjorta? 

Anonymkode: 954c2...e50

Det finnes da vitterlig utallige andre ting å bruke pengene sine på enn overprisede varer som vesker og iPhone...

Anonymkode: e95f9...bc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir lett fnisende av folk som er opptatt av dyre vesker og klokker. Det er noe usikkert over sånt, som kamufleres av å «ikke skryte», men de er bare sååå opptatt av kvalitet og detaljer. 

Anonymkode: b466b...b4c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det finnes da vitterlig utallige andre ting å bruke pengene sine på enn overprisede varer som vesker og iPhone...

Anonymkode: e95f9...bc5

Etter bolig, bil og pensjonssparing, som jeg har sagt jeg har på stell;

For eksempel? 

Anonymkode: 954c2...e50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg blir lett fnisende av folk som er opptatt av dyre vesker og klokker. Det er noe usikkert over sånt, som kamufleres av å «ikke skryte», men de er bare sååå opptatt av kvalitet og detaljer. 

Anonymkode: b466b...b4c

Hva bruker du pengene dine på? 

Anonymkode: 954c2...e50

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

du er ikke spesielt oppvakt, du.

Anonymkode: a134a...06c

Jeg kan i alle fall norsk :)

Anonymkode: 954c2...e50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Jeg kan i alle fall norsk :)

Anonymkode: 954c2...e50

Er du sikker på det? Såvidt jeg kan se har du flere ortografiske feil enn meg i denne tråden, så jeg skjønner ikke hva det er du prøver å formidle med det meningsløse utsagnet.

Anonymkode: a134a...06c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Birkin bør være målet 

Anonymkode: 676fd...482

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du syns den vesken er verdt den summen, er det innafor å kjøpe den. 

Anonymkode: cf696...3f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min grense er på ca 600 kr. Jeg er interessert i å se bra ut, men vil ikke bruke mye penger. Kjøper ny veske når den gamle er slitt ut.

Gjør det som passer for deg så lenge du ikke lager økonomisk trøbbel for deg selv.

Anonymkode: 7a79a...303

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...