Gå til innhold

Hvor mye er innafor å bruke på ei veske?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg betaler gjerne noen lapper for en flott skinnveske, men ønsker ikke merkeflashing. Så slipper opp i den prisklassen du er 🤣

Anonymkode: f3cc2...2e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker ikke mer enn 2000 kr for ei veske. Og de eldste jeg har er over 15 år gamle. Jeg foretrekker tidløs kvalitet. 

Anonymkode: e95f9...bc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Jeg har bruk 20 000+ på vesker flere ganger. 

Har aldri angret på et kjøp, og har hatt den eldste i 15+ år.

Bolig, pensjonssparing, sunn mat, ferieturer, og alt det der er på stell. Ellers ville jeg ikke prioritert vesker. 

Anonymkode: 954c2...e50

Jeg bor fortsatt hjemme, men har et par hundre tusen på BSU, og sløser generelt lite.

Anonymkode: d505c...b4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enhjørningfis skrev (55 minutter siden):

Ysl, gucci, Dior, hermes osv bare stiger i verdi så lenge den er hel og pen! Kjøp om økonomien sier ja 👌🏽

Nei. Dette svinger veldig. Jeg arvet mammas Gucci for 22 år siden, da var den ikke verdt noe. Nå er det verdt mer, men ikke i nærheten av hva inflasjonen har vært kontra da hun kjøpte den i 1982. 

LV har også hatt store svingninger, de brune er jo nesten ikke etterspurt lenger. 

Anonymkode: 94e51...ced

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte nettopp litt over 7000kr for en veske, det var den verdt pga materialet og håndarbeidet. Jeg har ikke noe imot å betale en premium pris for kvalitet, eks. plagg fra kashmina (særlig når de har salg). Men jeg liker ikke å betale mange ekstra 1000-lapper for merkenavn. Som jeg føler YSL, Chanel osv. ofte tar mest betalt for. Hvis vesken koster 2000kr å produsere, hvorfor i alle dager skal jeg betale 60 000kr for den? Hvis jeg kan gå til en som lager vesker og be om samme vesken og han er ekstra talentfull tar 10 000kr for det.. hvorfor betale 50 000kr ekstra kun fordi Chanel ga den til meg, med dårligere materialer? 

Anonymkode: c5313...3e5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du har råd til:)

Jeg har aldri lykkes med å finne en veske jeg liker før jeg kjøpte min Celine Belt bag (nypris rundt 30000). Er veldig fornøyd. Grensen for meg går nok på rundt 50 000 akkurat nå. 

Ønsker meg også en Chanel classic flap bag en gang, denne koster mellom 75-100000 (som nå er litt i overkant).

Anonymkode: f383e...5cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes ikke det er noe problem å bruke mange tusen på veske om du får brukt den mye og den varer lenge. Anbefaler å kjøpe i nøytral farge som kan passe til mange antrekk.  Svart går jo til det meste, så det er jo safe.  Har kjøpt noen dyre vesker selv . Dyreste var 30 000. 
Men ville aldri kjøpt mtp investering da svært få vesker beholder verdien for tiden. Kjipt om man egentlig ikke har så god råd og må selge i desperasjon med stort tap. 
Du kan jo selv kjøpe brukt om du tør, da sparer du en del. Men er en del falske vesker på Finn og faktisk også på miinto. 
 


 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minitroll skrev (1 minutt siden):


Du kan jo selv kjøpe brukt om du tør, da sparer du en del. Men er en del falske vesker på Finn og faktisk også på miinto. 
 


 

Er det dyre vesker som selges falske, eller også rimeligere "designervesker" til typ 2-3000?

Anonymkode: 68503...c8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har råd og lyst på så hvorfor ikke. Men husk at Chanel faktisk øker i pris, så den kan du fort tjene på! Selv om det koster mye mer å kjøpe i utgangspunktet. YSL ville jeg aldri kjøpt ny, de er ikke så ettertraktet lenger.

Anonymkode: cf267...d2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er det dyre vesker som selges falske, eller også rimeligere "designervesker" til typ 2-3000?

Anonymkode: 68503...c8f

På miinto ser jeg dette stadig vekk i pre owned kategorien. F.eks en Loewe veske der stingene på reimen var jævlig skeive. Hos Loewe ville noe slikt aldri passert de strenge kvalitetskontrollene. Kjøpte en Fendi også som var tvilsom. Men kunne ikke nok om fendi til å være 100% sikker. Fikk heldigvis returnere. 
 

vet ikke om de i 2000 kr klassen er falske. Men mye rart på Finn i alle fall. 

Endret av Minitroll
Tillegg
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det man har råd til er innafor, tenker jeg. Hadde jeg hatt råd, hadde jeg glatt brukt noen hundre tusen på en Birkin-veske. Synes de er nydelige. 
Det jeg ikke synes er innafor er å kjøpe falske designervesker fordi man ikke har råd til ekte. Ville heller hatt en veske fra Zara enn en falsk Chanel. Det er bare harry.

Anonymkode: e5bc4...b5a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har en tidløs og classy stil. Har lyst på ei svart YSL veske, men prisen er på 22 000…

Har fra tidligere en liten Gucci veske til 9000, og har aldri før vurdert å kjøpe en veske til over 10 000.. men er det innafor om man sjelden bytter ut og har den kanskje resten av livet?

Ser at disse bloggerne har vesker til 50 000 og oppover, det hadde jeg aldri kjøpt. Hvor tenker dere «vanlige folk» at grensen går? (Og nå spør jeg ikke dere som er totalt uinteressert i klær og vesker. Forskjellig ting gleder forskjellig folk.)

Anonymkode: d505c...b4f

Det kommer helt an på hva du tjener, og hva du moralsk sett er villig til å.gi for et produkt. 

Jeg kjøper vintage, fordi jeg generelt oppfatter at kvaliten var bedre før og at det ikke er så mange super fakes på vintages produktene 

Anonymkode: 90f99...294

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg betalte nettopp litt over 7000kr for en veske, det var den verdt pga materialet og håndarbeidet. Jeg har ikke noe imot å betale en premium pris for kvalitet, eks. plagg fra kashmina (særlig når de har salg). Men jeg liker ikke å betale mange ekstra 1000-lapper for merkenavn. Som jeg føler YSL, Chanel osv. ofte tar mest betalt for. Hvis vesken koster 2000kr å produsere, hvorfor i alle dager skal jeg betale 60 000kr for den? Hvis jeg kan gå til en som lager vesker og be om samme vesken og han er ekstra talentfull tar 10 000kr for det.. hvorfor betale 50 000kr ekstra kun fordi Chanel ga den til meg, med dårligere materialer? 

Anonymkode: c5313...3e5

Artig at du nevner Kashmina, for jeg elsker de plaggene og har mye fra dem. Det er eksklusivt og god kvalitet uten å flashe noe merke.

Helt enig ang det med vesken også. Føles veldig bortkastet å betale flerfoldig tusen kun pga merket ja, men så er jo ofte merket en del av stasen på vesker, da. Spesielt med tanke på at det er perfekt sammen tidløse plagg som f eks Kashmina. Men igjen, veldig enig!!

Anonymkode: d505c...b4f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det man har råd til er innafor, tenker jeg. Hadde jeg hatt råd, hadde jeg glatt brukt noen hundre tusen på en Birkin-veske. Synes de er nydelige. 
Det jeg ikke synes er innafor er å kjøpe falske designervesker fordi man ikke har råd til ekte. Ville heller hatt en veske fra Zara enn en falsk Chanel. Det er bare harry.

Anonymkode: e5bc4...b5a

Jeg vil faktisk påstå at det er mer harry å bruker noen hundre tusen på en ordinær veske (utseendemessig) når man vet at reell kostnad for å lage en slik er en brøkdel av prisen. Man kan godt synes at en veske-kopi er nydelig også, men man er altså harry fordi man driter i at det er en kopi? 

Da viser du faktisk at trangen til å flashe dyre merker er så stor at man kan lure på om du har absolutt all selvtillit plassert i lommeboka. Det er jo bare trist.

Anonymkode: d4045...754

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minitroll skrev (1 time siden):

 Men ville aldri kjøpt mtp investering da svært få vesker beholder verdien for tiden. Kjipt om man egentlig ikke har så god råd og må selge i desperasjon med stort tap. 
 

Jeg tenker ikke på verdistigning i det hele tatt, kun på hva som passer min smak. Forventer ikke å få igjen mer dersom jeg selger, men håper jo så klart å ikke tape flere tusen.

Anonymkode: d505c...b4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg betalte nettopp litt over 7000kr for en veske, det var den verdt pga materialet og håndarbeidet. Jeg har ikke noe imot å betale en premium pris for kvalitet, eks. plagg fra kashmina (særlig når de har salg). Men jeg liker ikke å betale mange ekstra 1000-lapper for merkenavn. Som jeg føler YSL, Chanel osv. ofte tar mest betalt for. Hvis vesken koster 2000kr å produsere, hvorfor i alle dager skal jeg betale 60 000kr for den? Hvis jeg kan gå til en som lager vesker og be om samme vesken og han er ekstra talentfull tar 10 000kr for det.. hvorfor betale 50 000kr ekstra kun fordi Chanel ga den til meg, med dårligere materialer? 

Anonymkode: c5313...3e5

Nettopp.

Om noen skal påberope seg klasse, så er det heller en slik holdning til klær og merker.

Å betale for kvalitet = 100% legitimt og vitner om både klasse og fornuft. Å betale 20.000 (eller "noen hundre tusen" som sucker'n i et innlegg lenger opp gjerne hadde gjort) = 100% harry og hjernedødt. 

Anonymkode: d4045...754

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nettopp.

Om noen skal påberope seg klasse, så er det heller en slik holdning til klær og merker.

Å betale for kvalitet = 100% legitimt og vitner om både klasse og fornuft. Å betale 20.000 (eller "noen hundre tusen" som sucker'n i et innlegg lenger opp gjerne hadde gjort) = 100% harry og hjernedødt. 

Anonymkode: d4045...754

Bare så synd det er så kjedelig med vesker uten noe «status» 😅

Anonymkode: d505c...b4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker designer vesker. Aldri angret på noe kjøp og bruker de godt. Men sparer alltid hele summen før kjøp. Syns Ysl har mange lekre vesker. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville aldri kjøpt noe ekte, en bekjent kjøpte en dyr Rolex som han solgte fordi han ble lei av spørsmål om han hadde vært i syden. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det man har råd til er innafor, tenker jeg. Hadde jeg hatt råd, hadde jeg glatt brukt noen hundre tusen på en Birkin-veske. Synes de er nydelige.

Anonymkode: e5bc4...b5a

Hadde aldri brukt hundretusener på en veske om jeg så hadde råd. Hva jeg ser av Google så selges Birkin vesker i lammeskinn til 500 000, og med tanke på at man får en vanlig lammeskinnveske til under 3000 kroner så er det en absurd pris!

Kunne spandert 20K på egoet mitt, men utover det blir det galskap uten dimensjoner😅

Anonymkode: d505c...b4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...