Gå til innhold

Hvor mye er innafor å bruke på ei veske?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en tidløs og classy stil. Har lyst på ei svart YSL veske, men prisen er på 22 000…

Har fra tidligere en liten Gucci veske til 9000, og har aldri før vurdert å kjøpe en veske til over 10 000.. men er det innafor om man sjelden bytter ut og har den kanskje resten av livet?

Ser at disse bloggerne har vesker til 50 000 og oppover, det hadde jeg aldri kjøpt. Hvor tenker dere «vanlige folk» at grensen går? (Og nå spør jeg ikke dere som er totalt uinteressert i klær og vesker. Forskjellig ting gleder forskjellig folk.)

Anonymkode: d505c...b4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøp det du har råd til. 

Må du ta den på avbetaling eller utsette regninger for å kjøpe en veske, så er det patetisk og idiotisk. Men you do you. 

Anonymkode: f8854...fae

  • Liker 12
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg ei veske til 2000 her, syntes jeg hadde tatt i litt skikkelig 😂

Anonymkode: c6db3...454

  • Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maks fem hundre for en vanlig, maks tusen for en stor.

  • Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor billig kan du få ei veske som har plass til det du trenger å ha med deg?

For meg høres det helt vanvittig ut å bruke mer enn 2000,- på ei håndveske. 

Anonymkode: 1d4e8...21c

  • Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mange vesker til 20 000+, kjøp den veska du vil som du føler du har råd til, Jeg har veske samling  til ca 400 000, elsker vesker og tar godt vare på de

Anonymkode: 69480...1a6

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg har en tidløs og classy stil. Har lyst på ei svart YSL veske, men prisen er på 22 000…

Har fra tidligere en liten Gucci veske til 9000, og har aldri før vurdert å kjøpe en veske til over 10 000.. men er det innafor om man sjelden bytter ut og har den kanskje resten av livet?

Ser at disse bloggerne har vesker til 50 000 og oppover, det hadde jeg aldri kjøpt. Hvor tenker dere «vanlige folk» at grensen går? (Og nå spør jeg ikke dere som er totalt uinteressert i klær og vesker. Forskjellig ting gleder forskjellig folk.)

Anonymkode: d505c...b4f

Ysl, gucci, Dior, hermes osv bare stiger i verdi så lenge den er hel og pen! Kjøp om økonomien sier ja 👌🏽

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk ting til de blir ødelagt og når du må kjøpe nytt, kjøp så lokalt som mulig og god kvalitet som varer. Status og "luksus" gjør ingen lykkelige.

Anonymkode: db7ea...702

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge den er svart og jeg har plass til telefonen min er jeg fornøyd. Bruker ikke budsjettet mitt på ei veske. Interesserer meg ikke en plass. Jeg var hos frisør i dag for første gang på 1,5 år og betalte 2700,- for farge og vask!!!😱😭 For meg er sånt helt surrete å bruke penger på. Da sparer jeg heller til ferier🙈 Blir lenge til neste frisørtime og jeg beholder min gamle veske😤 Men, hver sin smak 👍

Anonymkode: 2df7e...cb8

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

400-600 kroner tenker jeg er ok

Anonymkode: e4f35...e1a

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

enhjørningfis skrev (Akkurat nå):

Ysl, gucci, Dior, hermes osv bare stiger i verdi så lenge den er hel og pen! Kjøp om økonomien sier ja 👌🏽

YSL, Gucci og Dior stiger ikke i verdi som Hermès. YSL spesielt går bare ned i verdi, så kjøp om du har råd til det men IKKE som en investering. 

Anonymkode: 7e87e...798

  • Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du har råa til. Jeg legger i litt penger på vesker jeg. Jeg liker skinn. Jeg kjøpte meg mulberry veske. Betalte 6000 for den. No koster den 12 000 for ei ny ei. Så den er jeg veldig glad i. Bruker den ofte. No har jeg to stk. Liker coach veldig godt akkurat no da. Det er en billigere alternativ. Også kjøper jeg meg skinnveske når jeg er ute og reiser. Elsker å finne butikker som lage vesker selv. 

Anonymkode: 78356...4cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo se hva du har råd til tenker jeg. Jeg hadde kjøpt den vesken jeg likte aller best uavhengig om den koster 500 eller 50000 om jeg bare hadde råd til det.

Det har jeg ikke.. så blir den til 500.

Endret av Trek
  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud,- 20000 for ei veske som man nesten ikke får med seg noe i?, for 20000 kan man få en bra varebil.

Anonymkode: dc916...a1f

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundt 5000 synes jeg er greit å bruke. Et par tusenlapper til om man virkelig har lyst på vesken. Men over 10.000 er for mye, synes jeg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bruk 20 000+ på vesker flere ganger. 

Har aldri angret på et kjøp, og har hatt den eldste i 15+ år.

Bolig, pensjonssparing, sunn mat, ferieturer, og alt det der er på stell. Ellers ville jeg ikke prioritert vesker. 

Anonymkode: 954c2...e50

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg har en tidløs og classy stil. Har lyst på ei svart YSL veske, men prisen er på 22 000…

Har fra tidligere en liten Gucci veske til 9000, og har aldri før vurdert å kjøpe en veske til over 10 000.. men er det innafor om man sjelden bytter ut og har den kanskje resten av livet?

Ser at disse bloggerne har vesker til 50 000 og oppover, det hadde jeg aldri kjøpt. Hvor tenker dere «vanlige folk» at grensen går? (Og nå spør jeg ikke dere som er totalt uinteressert i klær og vesker. Forskjellig ting gleder forskjellig folk.)

Anonymkode: d505c...b4f

Hvis du har råd så hvorfor ikke?

Designervesker er en investering sies det. Behandler du de pent varer de i årevis. Og du kan selge med grei fortjeneste også da.

Anonymkode: e0433...425

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet vil jeg si "det du har råd til".

Men samtidig tenker jeg det er noe ekkelt og amoralsk med slike kunstig, dyre vesker. Også en smule latterlig.

Det finnes ingen vesker som i seg selv er verdt særlig mer enn toppen 5000 kr. i materiale/produksjonskostnader. Og jeg finner det ganske sjukt at folk lar seg blendes, lures og lulles inn i et oppkonstruert konsept om at noe har en verdi som er blåst ut av alle proporsjoner. 

Tar man et skritt tilbake og ser på dette gjennom et par sosialantropologiske briller fremstår det som komplett absurd. Vi mennesker er et studium i underlig adferd. Men det er vel slik vi liker å markere oss i flokken. 

Anonymkode: d4045...754

  • Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er mange delte meninger her. Lettet over at noen syns det var greit😅

Jeg har råd, er flink til å spare hver måned og kjøper sjelden ting da jeg sjelden har lyst på noe. Så føler det er en liten unnskyldning for å kjøpe den 🙊

Har selv aldri brukt mer enn 10 000 på en veske som sagt, så for meg er det også veldig mye penger. Men alt er jo relativt.

Ts

Anonymkode: d505c...b4f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

I utgangspunktet vil jeg si "det du har råd til".

Men samtidig tenker jeg det er noe ekkelt og amoralsk med slike kunstig, dyre vesker. Også en smule latterlig.

Det finnes ingen vesker som i seg selv er verdt særlig mer enn toppen 5000 kr. i materiale/produksjonskostnader. Og jeg finner det ganske sjukt at folk lar seg blendes, lures og lulles inn i et oppkonstruert konsept om at noe har en verdi som er blåst ut av alle proporsjoner. 

Tar man et skritt tilbake og ser på dette gjennom et par sosialantropologiske briller fremstår det som komplett absurd. Vi mennesker er et studium i underlig adferd. Men det er vel slik vi liker å markere oss i flokken. 

Anonymkode: d4045...754

Jeg er helt enig med deg. Selv om det er en skinnveske så er det nok ikke verdt en slik pris. Man betaler jo som oftest for merket..

Samme med jakker. Svindyre jakker, men ikke særlig mye å skryte av hva gjelder materialet. Er det samme som i andre jakker. Men man er villig til å betale for det svære merket på armen. Haha.

Jeg er helt enig med deg..

Ts

Anonymkode: d505c...b4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...