Gå til innhold

Hva syns du om de som står i ro i rulletrapp?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

10 hours ago, AnonymBruker said:

Ikke alle sentre har vanlige trapper i tillegg så den der funker ikke. 

Anonymkode: 580a3...9fc

Nevn sentre som ikke har trapper. Ganske sikker på at det verken finnes eller er lov. 

Anonymkode: c352d...b13

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

 Der har vi allerede en norm, ikke vits å diskutere på kg

 Anonymkode: 359ef...ae5

Hvis dette liksom skal være regelen, så er det vel ekstremt lite som egentlig kan diskuteres her på Kvinneguiden. 

Kan like gjerne legge ned hele nettstedet da...       

Anonymkode: b7516...52a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Der har vi allerede en norm, ikke vits å diskutere på kg

Anonymkode: 359ef...ae5

Norm gitt?  Jeg er oppvokst på bøgda lenge før internettets ankomst og ikke satt min fot i en rulletrapp før jeg var voksen. Så hvorfor i all verden og hvordan i all verden skulle jeg lært den " normen" ? Like usannsynlig som at byfolk lærte å bruke en melkemaskin eller noe slik. 

Anonymkode: 38d6d...2aa

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nevn sentre som ikke har trapper. Ganske sikker på at det verken finnes eller er lov. 

Anonymkode: c352d...b13

Ikke meg du siterer og jeg har ikke påstått at det ikke finnes vanlige trapper, og de finnes sikkert på andre senter, men generelt er ofte rulletrappene sentralt plassert, vanlige trapper er det ikke, både på kjøpesenter og andre steder. 
på Gardermoen sluses man fra flyet, gjennom noen korridorer og på et tidspunkt ned ei rulletrapp. Hvis du har det travelt: ville du brukt tid på å Leite opp ei trapp eller gått ned rulletrappa?

på nasjonalteareret togstasjon i Oslo kan man ta heis, rulletrapp eller gå ut i motsatt ende og ende opp langt unna t-banestasjonen. Hva ville du valgt hvis du ville komme deg raskest mulig til t-banen?

hvis du er sentralt på et kjøpesenter, rett ved rulletrappa, du skal på en butikk nederst i rulletrappa og foretrekker å gå: ville du gått ned rulle trappa eller leita rundt på senteret etter trappa du vet må være der, men ikke aner hvor er?

på mitt lokale kjøpesenter er det bare rullebånd eller vanlig trapp og rulletrapp parallelt, så i hverdagen er det ikke et problem for meg, 

Anonymkode: 1bf61...2d6

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.3.2024 den 15.06):

Jeg har faktisk lagt merke til folk som GÅR i sånne rulletrapper. 

Sikkert fordi de har det så sinnnsykt travelt at dem ikke takler å vente de ekstra per sekundene. :nisse: 

Anonymkode: b7516...52a

Par ekstra sekund? Mange av de rulletrappene varer jo dritlenge. Jeg skal opp jeg, og det fort. Mange rulletrapper har heller ikke vanlig trapp ved siden av seg. 

Verste er de som står å sperrer HELE båndet på rullebåndene på Oslo s. For de absolutt MÅ stå ved siden av vennene sine eller mannen, sin. Og ikke vil stå bak de. Her snakker vi egoister av ypperste klasse. Bak de kommer et hav av folk som skal rekke, buss tog og fly. FLØTT DERE OVER PÅ HØYRESIDE OG SLIPP FORBI!!!!!

Anonymkode: e446f...ee8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Par ekstra sekund? Mange av de rulletrappene varer jo dritlenge. Jeg skal opp jeg, og det fort. Mange rulletrapper har heller ikke vanlig trapp ved siden av seg. 

Verste er de som står å sperrer HELE båndet på rullebåndene på Oslo s. For de absolutt MÅ stå ved siden av vennene sine eller mannen, sin. Og ikke vil stå bak de. Her snakker vi egoister av ypperste klasse. Bak de kommer et hav av folk som skal rekke, buss tog og fly. FLØTT DERE OVER PÅ HØYRESIDE OG SLIPP FORBI!!!!!

Anonymkode: e446f...ee8

Overhodet ikke. Jeg slipper ikke forbi noen.

 

Anonymkode: e3d62...8f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lurer på om det er mange der jeg bor som er åå kvinneguiden. Etter dette innlegget har det vært mye lettere å være rulletrapp vandrer 😆

Anonymkode: 79be4...668

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Par ekstra sekund? Mange av de rulletrappene varer jo dritlenge. Jeg skal opp jeg, og det fort. Mange rulletrapper har heller ikke vanlig trapp ved siden av seg. 

Verste er de som står å sperrer HELE båndet på rullebåndene på Oslo s. For de absolutt MÅ stå ved siden av vennene sine eller mannen, sin. Og ikke vil stå bak de. Her snakker vi egoister av ypperste klasse. Bak de kommer et hav av folk som skal rekke, buss tog og fly. FLØTT DERE OVER PÅ HØYRESIDE OG SLIPP FORBI!!!!!

Anonymkode: e446f...ee8

Jeg er enig i at man generelt skal slippe andre forbi enten det er i trafikken, på fortau eller i rulletrapp/rullebånd. Rullebåndene på Gardermoen er etter innsjekking, så flyet drar ikke uten deg, og blir du stresset, kan du beregne 10 sekunder ekstra til uforutsette hendelser. Rullebåndene fra flyene har gangveier ved siden av i tilfelle man vil løpe til taxfree eller stå helt foran ved bagasjebåndet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.3.2024 den 14.52):

Greit at man står i ro i rulletrappa? 

Anonymkode: 38d6d...2aa

Ja så lenge du står til høyre, så kan de som vil gå forbi gå til venstre. Nordmenn er så dumme at de står i sikksakk opp hele rulletrappen og følger ikke med i det hele tatt. Gjør du dette ute i verden ? Skal garantere deg at du får høre det. Spesielt i London på undergrunnen. Står du ikke til høyre der ? Du blir skjelt ut ! Hvor vanskelig skal det være ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit så lenge de står til høyre, hvis ikke presser jeg meg forbi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.3.2024 den 15.35):

Står de til høyre og slipper frem de som har dårlig tid til venstre for seg, så tenker jeg de er høflige og greie folk. 

Det er ikke alle steder det finnes vanlige trapper ved siden av, så da er det viktig at de som har dårlig tid kan løpe ned rulletrappa.

Anonymkode: 8d38d...66c

Jeg står ALLTID i ro i rulletrapp, men da også på høyresiden slik at de som vil gå kommer forbi. Som et eksemplar av befolkningen som er endel kortere enn snittet og derav med betydelig kortere bein er rulletrapper utrolig ubehagelige å gå i :) 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Overhodet ikke. Jeg slipper ikke forbi noen.

 

Anonymkode: e3d62...8f3

Jeg ser for meg hvilken type menneske du er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Norm gitt?  Jeg er oppvokst på bøgda lenge før internettets ankomst og ikke satt min fot i en rulletrapp før jeg var voksen. Så hvorfor i all verden og hvordan i all verden skulle jeg lært den " normen" ? Like usannsynlig som at byfolk lærte å bruke en melkemaskin eller noe slik. 

Anonymkode: 38d6d...2aa

Observerer du aldri folk rundt deg? Ser hva andre gjør når du er på nye steder?
Hvis alle som står er på høyre side av rulletrappen og du får en lettere utålmodig "unnskyld kan jeg komme forbi" mens du står på venstre. Hadde ikke du flyttet deg til siden og sluppet forbi? Selv om man aldri har opplevd en rulletrapp på annet enn film, er det vel uansett også kutyme på bygda å slippe folk som ønsker det forbi hvis man er i veien? 

Anonymkode: 0376b...e4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helene1982 skrev (6 timer siden):

Jeg er enig i at man generelt skal slippe andre forbi enten det er i trafikken, på fortau eller i rulletrapp/rullebånd. Rullebåndene på Gardermoen er etter innsjekking, så flyet drar ikke uten deg, og blir du stresset, kan du beregne 10 sekunder ekstra til uforutsette hendelser. Rullebåndene fra flyene har gangveier ved siden av i tilfelle man vil løpe til taxfree eller stå helt foran ved bagasjebåndet. 

Jeg snakker ikke om Gardermoen Helene. Jeg snakker om Oslo S. Og JA, jeg vet det er gangvei ved siden av der også. Men Helene, har man sittet på et forsinket tog og skal rekke et annet,  ELLER skal rekke et fly, så sparer man veldig mye tid på å gå i rask gange oppover de båndene enn å stå stille eller gå gangvei. Du ser der gjøres av mange hver dag. Det minste folk kan gjøre hvis de absolutt har så god tid og vil stå i ro er å holde seg på høyre side og slippe oss som har dårlig tid forbi Helene. Jeg og medreisende oppøever forsinkelser hver dag. Flytt dere!!!!

Anonymkode: e446f...ee8

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det slik at ikke alle har muligheten til å gå opp rulletrapper. Det er helt innafor å stå, så lenge man gjør det enkelt for andre å gå forbi.

Anonymkode: 2e0a6...b25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djungelvrål skrev (13 timer siden):

Jeg ser for meg hvilken type menneske du er.

Det er bra, du er sikkert en god menneskekjenner.

Anonymkode: e3d62...8f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Observerer du aldri folk rundt deg? Ser hva andre gjør når du er på nye steder?
Hvis alle som står er på høyre side av rulletrappen og du får en lettere utålmodig "unnskyld kan jeg komme forbi" mens du står på venstre. Hadde ikke du flyttet deg til siden og sluppet forbi? Selv om man aldri har opplevd en rulletrapp på annet enn film, er det vel uansett også kutyme på bygda å slippe folk som ønsker det forbi hvis man er i veien? 

Anonymkode: 0376b...e4e

Hva hvis en ikke kan stå på høyre side da pga handicap?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som flere skriver, så er det ofte vanskelig å finne vanlige trapper, og de er ofte plassert slik at man ender opp et annet sted enn der man skulle. Derfor er det mange av oss gåere som heller går i rulletrappene. Da setter jeg pris på at folk står på sida, slik at andre kan komme forbi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (På 16.3.2024 den 10.53):

Da må du gå hjemmefra litt tidligere.

Som en annen AB har påpekt: Tog og busser kan være forsinket og skape kortere overgang enn planlagt. Korrespondansen mellom ulike fremkomstmidler endres ikke av at jeg drar tidligere hjemmefra. Jeg skjønner ikke hvorfor det er provoserende at noen ønsker å gå i rulletrappen. Det er plass til både stående og gående.

Anonymkode: ef64f...f4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (På 22.3.2024 den 12.19):

Hva hvis en ikke kan stå på høyre side da pga handicap?

Det er et forsvinnende sjeldent problem. Det finnes alltid unntak fra reglene.

Anonymkode: ef64f...f4e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...