Gå til innhold

Hva syns du om de som står i ro i rulletrapp?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da venter man til man er oppe, da. Det er det fine med rulletrapper, finnes vel knapt en i Norges land som bruker mer enn 15 sekunder til toppen. 

Anonymkode: c352d...b13

Du forstår ikke poenget. Det er irrelevant om de står til høyre, slik mange it råden satt som selvfølge for at det var greit at folk stod stille i rulletrappen, siden man ikke kommer forbi uansett. Da blir problemstillingen en annen.

Anonymkode: 6a95b...4fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 minutter siden, AnonymBruker said:

Du forstår ikke poenget. Det er irrelevant om de står til høyre, slik mange it råden satt som selvfølge for at det var greit at folk stod stille i rulletrappen, siden man ikke kommer forbi uansett. Da blir problemstillingen en annen.

Anonymkode: 6a95b...4fb

Rulletrappen er til for å rulle i, altså komme seg til topps uten å bevege seg. De som ikke synes det går raskt nok kan ta vanlig trapp. 

Anonymkode: c352d...b13

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.3.2024 den 19.25):

De fleste står i ro og sperrer hele veien, også rullebåndstrapp som lokalsenterene her har. (Ingen vanlige trapper…) 
Jeg tenker de er noen utrolig late j*****, og kan ta heisen istedet 😊

Anonymkode: b211b...8e9

Mens jeg med barnevogn irriterer meg over alle som tar heis som ikke trenger det, og som like gjerne kunne stått i rulletrappa 😅 skal sies at der jeg ferdes er det alltid veldig lang kø til heisen 

Jeg går i rulletrappa, men har ikke noe imot de som står. Stort sett går det helt fint å komme seg forbi 😊

Anonymkode: e47a8...881

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Mens jeg med barnevogn irriterer meg over alle som tar heis som ikke trenger det, og som like gjerne kunne stått i rulletrappa 😅 skal sies at der jeg ferdes er det alltid veldig lang kø til heisen 

Anonymkode: e47a8...881

Kø er irriterende generelt sett, men akkurat i heiskøen kan man jo ikke vite hvem som trenger den og ikke. Det er ikke alltid synlig. 

Anonymkode: c352d...b13

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.3.2024 den 14.52):

Greit at man står i ro i rulletrappa? 

Anonymkode: 38d6d...2aa

Helt greit, så lenge de følger god skikk og bruk og står til høyre i trappen slik at de som vil fortere fram kommer forbi til venstre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.3.2024 den 14.52):

Greit at man står i ro i rulletrappa? 

Anonymkode: 38d6d...2aa

Of course, det er jo en rulletrapp, jo!! Men en må stå til venstre slik at de som har det travelt kan passere på høyre side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Mens jeg med barnevogn irriterer meg over alle som tar heis som ikke trenger det, og som like gjerne kunne stått i rulletrappa 😅 skal sies at der jeg ferdes er det alltid veldig lang kø til heisen 

Jeg går i rulletrappa, men har ikke noe imot de som står. Stort sett går det helt fint å komme seg forbi 😊

Anonymkode: e47a8...881

Nå er det ikke bare småbarnsmødre som har lov til å bruke heis.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å gå selv, men har ingen sterke følelser for hva andre gjør. Setter pris på om folk står til høyre, men tror aldri jeg har opplevd å ha det så fryktelig travelt at jeg har irriteret meg om jeg må bli stående bak noen. 

Det å bli irritert for en sånn bagatell, spesielt siden irritasjoen (eller sinnet, som noen tydeligvis opplever) kun går ut over en selv, er da ganske meningsløst? Hva er det dere går glipp av ved å vente de ekstra sekundene? Er det tog/fly/buss dere er så sent ute til jevnlig? 

Anonymkode: f379b...0d5

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

er bare å skrike "løype" og løpe i vei så flytter de seg som regel kjapt for ikke å bli rennt ned... :D

Anonymkode: eb3d6...cbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Kø er irriterende generelt sett, men akkurat i heiskøen kan man jo ikke vite hvem som trenger den og ikke. Det er ikke alltid synlig. 

Anonymkode: c352d...b13

 

Honey Dew skrev (2 minutter siden):

Nå er det ikke bare småbarnsmødre som har lov til å bruke heis.

Må presisere at jeg ikke mente at kun folk med barnevogn/rullestol/rullator ol skal kunne bruke heis. Jeg har feks en kollega som har en usynlig funksjonhemming som krever heis, og jeg er vet at det gjelder mange. Jeg ser imidlertid flere som gir opp heiskøen og heller tar trappa (og som dermed ikke burde vært i køen i utgangspunktet), folk som jeg tidligere på dagen har sett i heisen som senere løper opp trappa, ol. Det er de jeg irriterer meg over, ikke de som av ulike og mer eller mindre synlige årsaker har behov for det. 

Anonymkode: e47a8...881

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stå til høyre, gå til venstre. Bare følg det og alle har det fint.

Anonymkode: 6ecbd...0fc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

 

Må presisere at jeg ikke mente at kun folk med barnevogn/rullestol/rullator ol skal kunne bruke heis. Jeg har feks en kollega som har en usynlig funksjonhemming som krever heis, og jeg er vet at det gjelder mange. Jeg ser imidlertid flere som gir opp heiskøen og heller tar trappa (og som dermed ikke burde vært i køen i utgangspunktet), folk som jeg tidligere på dagen har sett i heisen som senere løper opp trappa, ol. Det er de jeg irriterer meg over, ikke de som av ulike og mer eller mindre synlige årsaker har behov for det. 

Anonymkode: e47a8...881

Alle har jo lov til å bruke heis. En trenger ikke være funksjonshemmete eller har barnevogn for å bruke den. Så sant det ikke er nedfelt i Norges Lover at det er kun de to gruppene som skal bruke heis, er det fritt for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker said:

 

Må presisere at jeg ikke mente at kun folk med barnevogn/rullestol/rullator ol skal kunne bruke heis. Jeg har feks en kollega som har en usynlig funksjonhemming som krever heis, og jeg er vet at det gjelder mange. Jeg ser imidlertid flere som gir opp heiskøen og heller tar trappa (og som dermed ikke burde vært i køen i utgangspunktet), folk som jeg tidligere på dagen har sett i heisen som senere løper opp trappa, ol. Det er de jeg irriterer meg over, ikke de som av ulike og mer eller mindre synlige årsaker har behov for det. 

Anonymkode: e47a8...881

Vi er mange som sliter med trappa, men likevel kan finne på å gi opp heisen for å rekke det vi skal. Så jeg er en sånn du kunne ha sette løpe i trappa (fordi køen ble for lang til heisen). Det er ikke sånn at de som det er fysisk umulig for å gå trapp kan ta heisen. "Er sliten", eller "har lyst" er faktisk mer enn gode nok grunner til å ta heisen. Ja, den eneste grunnen man trenger er faktisk "skal opp" eller "skal ned". 

Anonymkode: c352d...b13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Honey Dew skrev (14 timer siden):

Jeg kan ikke bruke høyre armen pga lammelse. Derfor har jeg stått på venstre side, men siden jeg også sliter med å gå skikkelig og har begynt å bruke rullator, tar jeg heis.

Jøss, hvordan har dette skjedd?

Anonymkode: e3d62...8f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.3.2024 den 14.22):

Jeg pleier å gå selv, men har ingen sterke følelser for hva andre gjør. Setter pris på om folk står til høyre, men tror aldri jeg har opplevd å ha det så fryktelig travelt at jeg har irriteret meg om jeg må bli stående bak noen. 

Det å bli irritert for en sånn bagatell, spesielt siden irritasjoen (eller sinnet, som noen tydeligvis opplever) kun går ut over en selv, er da ganske meningsløst? Hva er det dere går glipp av ved å vente de ekstra sekundene? Er det tog/fly/buss dere er så sent ute til jevnlig? 

Anonymkode: f379b...0d5

Det står relativt ofte om en t-bane, faktisk. Jeg er av dem som sier "unnskyld" når jeg kommer gående opp eller ned trappen og noen står i veien. Hører de meg ikke, hever jeg stemmen. Det er kjempeirriterende å miste en t-bane eller til og med et tog fordi noen blokkerer rulletrappen.

Anonymkode: ef64f...f4e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Det står relativt ofte om en t-bane, faktisk. Jeg er av dem som sier "unnskyld" når jeg kommer gående opp eller ned trappen og noen står i veien. Hører de meg ikke, hever jeg stemmen. Det er kjempeirriterende å miste en t-bane eller til og med et tog fordi noen blokkerer rulletrappen.

Anonymkode: ef64f...f4e

Da må du gå hjemmefra litt tidligere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tror jeg har løpt i rulletrapp én gang,da jeg hadde det veldig travelt. Ellers står jeg gitt,godt med en pause. Så lenge alle kommer dit de skal spiller det vel liten rolle hvordan de bruker rulletrappa?

Anonymkode: 644f3...5c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele poenget med HELE rulletrappa er at man skal stå i den. Både på høyre og venstre side. 🥴 

Det fins vanlige trapper for resten. 

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri tenkt at det skulle finnes regler for rulletrapp, bortsett fra at man ikke skal ta vogn med seg der, hunder eller småbarn ukontrollert etc. Dette står det jo plakater om ved rulletrapp...men at noen skulle løpe opp eller ned, nei det var nytt for meg.  :klo: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker de er slitne i bena etter en lang dag på shoppingsenter.Synes det er helt ok at folk stopper opp i trappen for en liten pust i bakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...