Gå til innhold

Hva syns du om de som står i ro i rulletrapp?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Står de til høyre og slipper frem de som har dårlig tid til venstre for seg, så tenker jeg de er høflige og greie folk. 

Det er ikke alle steder det finnes vanlige trapper ved siden av, så da er det viktig at de som har dårlig tid kan løpe ned rulletrappa.

Anonymkode: 8d38d...66c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stå til høyre, gå til ventre, er det ikke det det heter da?

Men noen rulletrapper er nesten for smale til at man kan passere noen som står selv om de gjør seg så smale som mulig. Ikke alle steder som har rulletrapp, har en vanlig trapp som alternativ. Oslo City er et eksempel på begge deler. Jeg misliker å bli tvunget inn i rulletrapper og heiser.

Jeg er makelig anlagt, men jeg blir utrolig rastløs og uvel i denne typen innretninger, så jeg går i rulletrappa hvis det er mulig, og det ikke finnes vanlig trapp.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge de står i ro på riktig (høyre) side, er det greit selvsagt

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjugur skrev (3 minutter siden):

Så lenge de står i ro på riktig (høyre) side, er det greit selvsagt

Hva skjer hvis noen står på venstre side? Blir det vold og blod? 

Anonymkode: 38d6d...2aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Hva skjer hvis noen står på venstre side? Blir det vold og blod? 

Anonymkode: 38d6d...2aa

Ka’ du trur? 🙄

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste står i ro og sperrer hele veien, også rullebåndstrapp som lokalsenterene her har. (Ingen vanlige trapper…) 
Jeg tenker de er noen utrolig late j*****, og kan ta heisen istedet 😊

Anonymkode: b211b...8e9

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ingen krav om at man må gå i rulletrapp. Så tenker ikke noe over det. 

Anonymkode: ab4db...b78

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hater folk som løper forbi, men står på siden

Anonymkode: 32104...c54

Det var da voldsomt til følelser for en bagatell. Noen vil forbi deg i en trapp, og du "hater" dem? Kan du utdype, hvorfor?

Anonymkode: 4f7dd...b6c

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør akkurat det som passer meg. Unntaket er på togstasjoner/flyplasser, da står jeg så andre kan komme forbi mtp at de skal rekke annen transport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er helt greit, så lenge de står til høyre. 

Jeg ser det er litt debatt her om hva trappen er laget for; slippe å gå eller gå raskere. Er det så farlig da? De fleste rulletrapper har god nok plass til begge deler. Det er vel derfor uttrykket "stå til høyre, gå til venstre" er så innarbeidet. Vi er ulike typer, noen setter pris på pausen de får av å stå, noen setter pris på hjelpen rulletrappen gir til å komme fortere frem. Jeg tror det er plass til oss alle. 

For spesielt interesserte, kan jeg opplyse om at rullebåndene på flyplasser faktisk er laget nettopp for at det skal gå fortere å komme frem når det er lange strekk å gå mellom terminalene, ikke for å gi en pause. Men det er jo noe litt annet 🙂 

Anonymkode: ef64f...f4e

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stå til høyre, gå til venstre. Alle voksne og de fleste barn vet vel det?

Anonymkode: 62bf6...e48

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt fascinerende å komme på Nationalteateret togstasjon og Stortinget t-banestasjon i oslo( tror det er der) på typisk pendlertidspunkt vs ellers. I de lange rulletrappene ser du pendlerne beveger seg inn på ei sirlig rekke fram mot trappa og står til høyre i rulletrappa. Ikke noe mellomrom, det står noen på hvert trinn, med plass til venstre for de som har behov for å skynde seg og gå opp. Kommer du de samme stedene, f.eksempel en lørdag er det fullstendig kaos i trappa og propp nederst fordi alle skal på samtidig. 
selv hater jeg å gå i rulletrapp, for høye trinn, så jeg står med mindre jeg har det travelt. 

Anonymkode: 1bf61...2d6

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Stå til høyre, gå til venstre. Alle voksne og de fleste barn vet vel det?

Anonymkode: 62bf6...e48

Jeg bor på bøgda og hadde aldri visst det om jeg ikke hadde lest det på SoMe. Er veldig sjelden jeg har behov for å kunne det og da. Hvordan visste folk det før tro? 

Anonymkode: 38d6d...2aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Andro skrev (4 timer siden):

Fantastiske mennesker! De har skjønt hva den er til for.
De som vil løpe i trapper tar trappa ved siden av.

Liten kortslutning? Når man løper i en trapp, har man det travelt. Når man har det travelt, vil man bruke kortest mulig tid. Rulletrappa er raskere enn en vanlig trapp.

Om du løper opp den vanlige trappa, er du oppe samtidig med de som står i rulletrappa. Løper du opp rulletrappa, derimot…

Anonymkode: d526b...d89

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg bor på bøgda og hadde aldri visst det om jeg ikke hadde lest det på SoMe. Er veldig sjelden jeg har behov for å kunne det og da. Hvordan visste folk det før tro? 

Anonymkode: 38d6d...2aa

Det står lapper/skilt noen steder. 

Anonymkode: d526b...d89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg bor på bøgda og hadde aldri visst det om jeg ikke hadde lest det på SoMe. Er veldig sjelden jeg har behov for å kunne det og da. Hvordan visste folk det før tro? 

Anonymkode: 38d6d...2aa

Godt spørsmål. For min del kan jeg ikke huske at jeg noensinne ikke visste det. Samme type lærdom som at hvis man slår andre barn i barnehagen så får de vondt, eller at det er varmere om sommeren enn om vinteren. 

Skjønner selvfølgelig at det ikke er like naturlig læring på bøgda. 

Anonymkode: 62bf6...e48

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

 Stå til høyre, gå til venstre. Alle voksne og de fleste barn vet vel det?

 Anonymkode: 62bf6...e48

enten veit de ikke. 

eller så driter de i sånne ting...       

Anonymkode: b7516...52a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier som de fleste andre, stå til høyre, gå til venstre. Har dog opplevd folk som har stått til høyre med digre trillekofferter til venstre, da tenker jeg mitt. Spesielt hvis det er på vei ned til siste flytog for kvelden på Gardermoen rett før det triller ut av perrongen (selvopplevd). 

Anonymkode: c352d...b13

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg bor på bøgda og hadde aldri visst det om jeg ikke hadde lest det på SoMe. Er veldig sjelden jeg har behov for å kunne det og da. Hvordan visste folk det før tro? 

Anonymkode: 38d6d...2aa

Dette ble jeg lært som barn på 80 tallet, og mine barn har lært det av meg. Men vi bor i Oslo da.

Anonymkode: 9b845...e43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...